لوگو صبا ویزا
تورنتو

مهاجرت به تورنتو کانادا

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه مهاجرت تورنتو کانادا  به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید. مشاوره رایگان

تورنتو یکی از چند فرهنگی ترین مناطق شهری در جهان است. هر ساله ده‌ها هزار نفر از مهاجران جدید از سراسر جهان این شهر را به عنوان خانه جدید خود انتخاب می کنند. فرهنگ ها و جوامع متنوع آنها به ایجاد هویت تورنتو به عنوان یک شهر جهانی پر جنب و جوش کمک شایانی نموده است. تورنتو بزرگ‌ترین شهر کانادا و شهر پیشرو جهان در زمینه‌هایی مانند تجارت، امور مالی، فناوری، سرگرمی و فرهنگ است. جمعیت زیاد مهاجران از سراسر جهان، شهر تورنتو را به یکی از چند فرهنگی ترین شهرهای جهان تبدیل کرده است. در این مقاله به بررسی جنبه‌های مختلف مهاجرت به تورنتو پرداخته شده است. موسسه مهاجرتی صبا ویزا با ارائه مشاوره‌های کاملا تخصصی و خدمات متنوع و یک تیم پشتیبانی قوی در تلاش است تا فرآیند مهاجرت به تمامی کشور‌ها را برای شما تسهیل بخشد.

فهرست عناوین

نکات مهم پیش از مهاجرت به تورنتو کانادا

تورنتو مرکز استان انتاریو، در جنوب شرقی کانادا واقع شده است. این شهر پرجمعیت‌ترین شهر کانادا ، شهری چند فرهنگی و مرکز مالی و تجاری این کشور است. این شهر در ساحل شمال غربی دریاچه انتاریو واقع شده که بخشی از مرز بین کانادا و ایالات متحده را تشکیل می‌دهد. تورنتو در حاشیه برخی از بهترین زمین‌های کشاورزی کانادا قرار دارد و با برخورداری از آب و هوای مناسب برای رشد طیف وسیعی از محصولات، به یک مرکز حمل و نقل، توزیع و تولید تبدیل شده است. از همه مهمتر، موقعیت مرکزی آن باعث شده این شهر بیشترین روابط اقتصادی را در کانادا داشته باشد. همین عامل مهم مهاجرت به تورنتو کانادا را برای متقاضیان مهاجرت جذاب کرده است.

از نیمه دوم قرن 20 این شهر به طور خارق العاده‌ای رشد کرده و به یک کلانشهر پر جنب و جوش، پر رونق و جهان وطنی تبدیل شده است. در واقع این مقصد مهاجرت، یکی از جهان وطنی ترین شهرهای دنیا به شمار می‌رود؛ زیرا بیش از نیمی از ساکنان آن به اقلیت‌های مختلف ملی، فرهنگی، مذهبی و قومیتی تعلق دارند و به بیش از 200 زبان صحبت می‌کنند.

هزینه‌های زندگی در تورنتو کانادا

هزینه‌های اقامت در کانادا بسته به نوع مسکن و موقعیت مکانی می تواند از 500 تا 2000 دلار کانادا در ماه باشد. البته خانه‌ها، خوابگاه‌ها و آپارتمان‌های مشترک معمولاً بیشتر توسط دانشجویان ترجیح داده می‌شوند زیرا هزینه کمتری دارند و مقرون به صرفه هستند.

البته هزینه‌های دیگری همانند حمل و نقل، غذا، تحصیلات و اوقات فراغت نیز بایستی لحاظ شود. البته حمل و نقل عمومی بسیار رایج است و در هزینه‌های شما صرفه و جویی خواهد شد. در هفته نیز 40 تا 100 دلار کانادا هزینه تغذیه شما خواهد شد. توجه داشته باشید که تمامی این هزینه‌ها تقریبی هستند، اما به طور کلی دید خوبی به شما در برآورد هزینه‌های زندگی در شهر تورنتو می‌دهد.

مزایای مهاجرت به تورنتو کانادا

اغلب شهرهای کانادا از جمله تورنتو، صرف نظر از اینکه اهل کجا هستید، پذیرای شما به عنوان یک مهاجر هستند. در کنار پذیرش آسان در این جامعه چند فرهنگی، مهاجرت به تورنتو کانادا دارای مزایای دیگری هم هست که مهم‌ترین آنها در ادامه آورده شده است.

تورنتو ایمن و سرگرم کننده است

در مقایسه با دیگر شهرهای بزرگ آمریکای شمالی، تورنتو بسیار ایمن است. مطمئناً، بعضی از محله‌های تورنتو ممکن است از مناطق دیگر ناامن‌تر باشند، اما بیشتر افراد (مردان ، زنان و کودکان) بعد از مهاجرت به تورنتو کانادا و زندگی در این شهر احساس امنیت می‌کنند.

همچنین تورنتو سرگرم کننده است زیرا با هجوم بسیاری از مردم از سراسر کانادا و جهان به تورنتو، سرگرمی‌های متنوعی برای جوامع مستقر در این شهر ایجاد شد. تورنتو شهری در حاشیه پارک‌های ملی و سواحل است. برای طبیعت گردی گزینه‌های متعددی از جزیره تورنتو تا ترینیتی بلوودز و از سواحل زیبا تا پارک ملی شهری روژ، وجود دارد که به راحتی می تواند شما را از فضای شهری برای مدتی دور کند.

حمل و نقل عمومی در تورنتو در دسترس و ارزان است

حمل و نقل عمومی در تورنتو توسط کمیسیون حمل و نقل به خوبی اداره می‌شود. در واقع برای همه افرادی که مهاجرت به تورنتو کانادا را انتخاب کرده‌اند، یکی از دلایل اصلی همین مورد بوده است. علاوه بر حمل و نقل عمومی، استفاده از دوچرخه نیز در این شهر کانادا مرسوم است و برای افرادی که تحمل ترافیک را ندارند، گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود.

تورنتو چهار فصل مشخص دارد

برخلاف اغلب شهرهای کانادا که سردسیری هستند و زمستان طولانی دارند، یکی از مزایای مهم مهاجرت به تورنتو کانادا همین چهارفصل بودن آن است. این شهر دارای تابستان‌های پرتحرک، پاییزهای رنگارنگ، زمستان‌های برفی و بهاری با آب و هوای بسیار مطبوع است. خبر خوب برای مهاجران ایرانی این است که، در مقایسه با برخی دیگر از شهرهای کانادا (مانند مونترال یا اتاوا) ، زمستان‌های تورنتو بسیار معتدل است.

فرصتهای شغلی زیادی در تورنتو وجود دارد

شاید هزینه‌های جاری زندگی و اجاره خانه در این شهر زیاد باشد، اما یکی از مزایای مهاجرت به تورنتو کانادا فرصت‌های شغلی فراوان است. اقتصاد تورنتو متنوع و پررونق است، به این معنی که یافتن یک شغل – یک کار به درآمد خوب – در تورنتو ممکن است از آنچه فکر می‌کنید، آسان‌تر باشد.

تورنتو همچنین ممکن است مکانی عالی برای شما باشد تا شغل رویایی خود را آغاز کنید، زیرا مرکز اصلی بسیاری از صنایع مربوط به حوزه‌های مدرن و جذاب از جمله امور مالی، ساخت فیلم، آموزش و انواع مختلف فناوری از جمله هوش مصنوعی است.

ایرانیان بسیاری ساکن تورنتو هستند

علاوه بر تمام مواردی که اشاره شد، یکی از مهم‌ترین مزایای مهاجرت به تورنتو کانادا برای ایرانیان، جمعیت زیادی از مهاجران هم وطن در این شهر است. به همین دلیل فرد مهاجر در بدو ورود احساس غربت و فشار روانی ناشی از مهاجرت را نخواهد داشت و می‌تواند ارتباط خود با هم وطنان را در خاک غربت نیز حفظ کند.

چرا دانشجویان بین المللی مهاجرت به تورنتو را انتخاب می‌کنند؟

تعداد دانشجویان بین المللی که به کانادا مهاجرت نموده‌اند، در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است. در ادامه به برخی از دلایل مهاجرت تحصیلی به کانادا  اشاره شده است :

  • کیفیت سیستم آموزشی کانادا
  • شهرت کانادا به عنوان جامعه ای بردبار و بدون تبعیض
  • شهرت کانادا به عنوان یک کشور امن
  • کانادا از نظر کیفیت زندگی در رتبه اول جهان قرار دارد.
  • کانادا دومین کشور برتر جهان است.
  • تورنتو بزرگترین شهر کانادا است.
  • 5 میلیون نفر در سال 2018 از تورنتو بازدید کردند.
  • 170000 شغل توسط دانشجویان بین المللی در سال 2018 ایجاد شده است.
  • در سال 2019، انتاریو 76 درصد از رشد شغلی در کانادا را به خود اختصاص داده است.
  • مدیران استخدام می گویند کارمندان با تجربه بین المللی رقابت پذیری شرکت آن‌ها را افزایش می دهند.
  • نقل است که کارگران با تجربه بین المللی در مشاغل خود بهتر از سایر کارمندان عمل می کنند.
  • 96٪ دانشجویان بین المللی کانادا را به عنوان مقصد تحصیلی توصیه می کنند.
  • 60٪ دانشجویان بین المللی قصد دارند برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند.

روش های برتر مهاجرت به تورنتو کانادا

همانگونه که اشاره شد، تورنتو محبوب‌ترین مقصد برای تازه واردان به کانادا است، زیرا مهاجران نسل اول 47٪ از جمعیت شهر را تشکیل می دهند. محبوبیت این شهر قابل درک است زیرا تورنتو قطب اقتصادی کانادا است و دارای سریع‌ترین رشد بازار مشاغل فناوری در آمریکای شمالی است. در ادامه 5 روش از بهترین گزینه برای مهاجرت به تورنتو آورده شده است!

مهاجرت به عنوان کارگر ماهر فدرال

برنامه (FSW) Express Entry یک سیستم مهاجرت برای کارگران ماهر است. این سیستم محبوب ترین سیستم مهاجرت در کانادا است که هر ساله ده ها هزار مهاجر جدید بر اساس آن پذیرش می‌شود. برنامه Federal Skilled Worker زیر مجموعه‌ای از Express Entry است که به هیچ تجربه خاصی برای مهاجرت به تورنتو نیاز ندارد. در واقع FSW برنامه‌ای کاملاً رقابتی است که از سیستم امتیازدهی CRS برای رتبه بندی نامزدها در برابر یکدیگر استفاده می‌کند و تنها راه رقابتی را برای مهاجرت سریع به کانادا است. نامزدها در این برنامه بر اساس سن، تحصیلات، تسلط به زبان و تجربه شغلی رتبه‌بندی و امتیازدهی می‌شوند.

برنامه Express Entry به دو دلیل محبوب است:

  • ابتدا اینکه متقاضیان مهاجرت به تورنتو کانادا موفق دریافت به اقامت دائم کانادا می‌شوند و به آنها حق زندگی و کار در هرجای کانادا را می‌دهند تا زمانی که بخواهند.
  • دوم اینکه، Express Entry به متقاضیان این امکان را می‌دهد تا همسر، شریک زندگی مشترک و فرزندان خود را در همان برنامه بیاورند.

اگر شما یک کارگر جوان ماهر، با سطح تحصیلات بالا و مهارت پیشرفته در زبان انگلیسی یا فرانسه هستید، برنامه Express Entry’s Federal Skilled Worker یک گزینه عالی برای مهاجرت به این شهر کانادا است!

برنامه کاندیداهای مهاجران انتاریو (OINP)

برنامه کاندیداهای مهاجر انتاریو(OINP) یک برنامه نامزدی استانی (PNP) است که انتاریو را قادر می‌سازد اتباع خارجی را برای دریافت اقامت دائم کانادا معرفی کند. برنامه OINP چندین جریان مختلف اقامت را شامل می‌شود، هر کدام دارای معیارها و روش درخواست منحصر به فرد خود هستند. به عنوان مثال، جریان کارآفرینان انتاریو برای صاحبان مشاغل است که مهارت و سرمایه لازم برای ایجاد یک تجارت در استان انتاریو و به ویژه شهر تورنتو را دارند.

 دو جریان OINP وجود دارد که برای کسانی که خواهان مهاجرت به تورنتو کانادا هستند، ایده آل است:

  • اولویت‌های سرمایه انسانی انتاریو (HCP)
  • کارگر ماهر فرانسوی زبان انتاریو FSSW))

برای HCP، انتاریو به طور خودکار افرادی را انتخاب می‌کند که امتیاز CRS آنها 400 امتیاز یا بیشتر باشد. برای FSSW ، انتاریو به طور خودکار افرادی را انتخاب می‌کند که مهارت متوسط ​ به زبان فرانسه را داشته باشند. اگر می‌توانید شرایط مورد نیاز یکی از این دو جریان OINP را برآورده کنید، ارزش دارد مشخصات Express Entry خود را ارسال کنید و انتاریو می‌تواند شما را برای نامزدی استانی برای اقامت در کانادا انتخاب کند!

تحصیل در تورنتو

یک راه عالی برای مهاجرت به تورنتو کانادا و دیگر شهرهای این کشور، تکمیل تحصیلات در کانادا به عنوان دانشجوی بین المللی است. بسیاری از جریان های PNP به طور خاص فارغ التحصیلان کانادایی را هدف قرار می‌دهند که کالج ها و دانشگاه ها کانادا مشغول به تحصیل هستند یا فارغ التحصیل شده‌اند.

همچنین، اکثر دانشجویان بین المللی که از یک دوره تحصیلات عالی در کانادا فارغ التحصیل می‌شوند، واجد شرایط درخواست مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) هستند که به آنها اجازه می‌دهد در تورنتو مانده و حداکثر سه سال کار کنند. به دست آوردن تجربه کار کانادایی برای مهاجرت دائمی بسیار سودمند است.

علاوه بر این موارد، شهر تورنتو میزبان برخی از معتبرترین دانشگاه‌های کانادا است. دانشگاه تورنتو به طور مداوم به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های جهان شناخته می‌شود. همچنین، دانشگاه یورک و دانشگاه رایرسون در کانادا بسیار خوشنام و معتبر هستند. این شهر دارای چند موسسه کوچکتر با برنامه‌های تخصصی است، از جمله مانند رشته‌های فنی ارائه شده در کالج هامبر و برنامه‌های خلاقانه ارائه شده در کالج هنر و طراحی انتاریو. اگر به دنبال ادامه کار، تحصیل و بهبود گزینه‌های موجود برای اقامت در کانادا هستید، مهاجرت به تورنتو کانادا برای تحصیل یک گزینه عالی است!

معرفی دانشگاه‌ها و کالج‌ها برای مهاجرت به تورنتو

تورنتو که در رتبه 13 در شهرهای برتر دانشجویی QS قرار دارد، پذیرای دانشجویان بین المللی از بیش از 160 کشور است. این شهر دارای طیف وسیعی از دانشگاه های معروف، محیط شهری بزرگ و هزینه‌های زندگی است که کمی کمتر از ایالات متحده است. همچنین یک مرکز مالی و تجاری بزرگ جهانی و همچنین سومین مرکز تولید فیلم و تلویزیون پس از لس آنجلس و نیویورک است.

سیستم آموزشی کانادا به دلیل کیفیت بالای آن شناخته شده است، اما تورنتو دارای بیشترین تعداد دانشگاه‌ها و کالج های برتر است. شش دانشگاه از ده دانشگاه برتر کانادا، از جمله دانشگاه تورنتو (University of Toronto )، دانشگاه واترلو (University of Waterloo) و دانشگاه کوئینز (Queen’s University) در انتاریو قرار دارند. علاوه بر این، انتاریو دارای بیشترین ورودی در رتبه بندی کلی QS با بیش از ده موسسه دانشگاهی رتبه بندی شده، در مقایسه با سه موسسه در بریتیش کلمبیا و شش موسسه در کبک است.

دانشگاه تورنتو، دانشگاه رایرسون و دانشگاه یورک از بهترین دانشگاه های تورنتو هستند. علاوه بر این، بسیاری از دانشگاه‌های معتبر جهانی نیز در تورنتو قرار دارند. به لیستی از دانشگاه های تورنتو نگاهی بیندازید :

برنامه MBA این دانشگاه به عنوان یکی از بهترین برنامه های تجاری در کانادا از نظر ارزش برای پول شناخته شده است. دانشگاه رایرسون بیش از 100 برنامه برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد برای دانشجویان بین المللی ارائه نموده است. Ryerson University دانشگاه رایرسون
دانشگاه تورنتو یکی از بهترین دانشکده‌های آموزشی و تحقیقاتی را در سراسر آمریکای شمالی دارد. دانشکده‌های مهندسی حقوق آن شهرت بسیاری دارد. همچنین برنامه‌های پزشکی و عملکرد تحقیقاتی این دانشگاه بسیار مشهور است. University of Toronto دانشگاه تورنتو
دانشگاه یورک دومین دانشگاه بزرگ در انتاریو است. این دانشگاه یکی از برترین دانشگاه‌های استان انتاریو به لحاظ پژوهشی و آموزشی است. این دانشگاه رتبه اول و دوم را به ترتیب در رشته ارتباطات و رسانه و زمینه انسان شناسی، هنر و علوم انسانی، هنر و طراحی و حقوق به خود اختصاص داده است. York University دانشگاه یورک
کالج جورج براون در کانادا برنامه‌های متنوعی را در زمینه هنر و طراحی، بازرگانی، خدمات اجتماعی، ساخت و ساز، فناوری‌های مهندسی، علوم بهداشتی، هنرهای آشپزی، مطالعات مقدماتی، و همچنین برنامه‌ها و خدمات تخصصی بسیاری به دانشجویان بین المللی ارائه می‌دهد. جورج براون دارای سه پردیس اصلی است که همگی در بزرگترین شهر کانادا، تورنتو واقع شده اند. این کالج همکاری زیادی با پیشروان صنعت دارد تا  تا اطمینان حاصل کند که برنامه‌ها به خوبی در حال اجرا هستند و دانشجویان تمامی مهارت‌های فنی و انسانی مورد نیاز در محل کار را یاد می‌گیرند. George Brown College کالج جورج براون
کالج هامبر در تلاش است تا همه دانشجویان از آموزش با کیفیت بهره‌مند شوند  و تجربه نوآورانه‌ای را در پردیس دانشگاه داشته باشند. این کالج یک موسسه آموزشی پلی تکنیک است که بر فراگیری عملی تاکید دارد. رویکرد آموزشی این کالج کاملا حرفه‌ای و تخصصی است. این کالج بیش از 180 برنامه تمام وقت در بیش از 40 رشته تحصیلی ارائه نموده است. Humber College کالج هامبر
این دانشگاه رتبه اول در مقطع کارشناسی در انتاریو و رتبه دوم به عنوان موسسه آموزشی و پژوهشی در کانادا را به خود اختصاص داده است. Trent University دانشگاه ترنت

کار در تورنتو

به دست آوردن تجربه کاری در کانادا، راهی عالی برای بهبود شانس مهاجرت دائمی است. مطمئناً گرفتن مجوز کار کانادا می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما برای کسانی که می‌خواهند در کانادا کار کنند، چند گزینه وجود دارد. اول، کسب پیشنهاد شغلی یا همان جاب آفر از کارفرمای تورنتویی برای موقعیتی کاملاً تخصصی است که شما را قادر به دریافت مجوز کار و ویزای شغلی می‌کند.البته برای واجد شرایط بودن، کارفرما ابتدا باید ثابت کند برای یافتن نیروی کار نمی‌توانند کانادایی پیدا کند.

دوم اینکه برای مهاجرت به تورنتو کانادا یا شهرهای دیگر این کشور، اگر در یک شرکت بین المللی کار می‌کنید که در کانادا دفاتر یا شعبی دارد، می‌توانید در مورد انتقال دائمی خود به یکی از دفاتر این کشور با کارفرمای خود صحبت کنید. به طور کلی، نقل و انتقالات درون شرکتی از داشتن LMIA معاف هستند، که این امر دستیابی به مجوز کار کانادایی را آسان می‌کند.

ازدواج با یک شهروند تورنتو

داشتن همسر کانادایی یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای مهاجرت به تورنتو کانادا است. البته باید گفت به دلیل تقلب‌های صورت گرفته و ساختگی بودن ازدواج‌ها، قانون در مورد واقعی بودن ازدواج سخت‌گیری‌های خاص خود را دارد و در صورت اثبات واقعی بودن وصلت، اجازه اقامت دائم به فرد داده خواهد شد.

در کنار از این موارد روش های دیگری چون اخذ ویزای هنرمندی، پناهندگی و ویزای توریستی وجود دارد که هر کدام شرایط خاص خود را دارند و البته اغلب روش‌های مطمئنی برای مهاجرت به کانادا و شهر نیستند. به همین خاطر توصیه می‌شود از راه‌های مطمئن‌تری که ذکر شد برای این امر اقدام کنید.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش نمودیم تا بصورت اختصاصی به مهاجرت به تورنتو پرداختیم. موسسه مهاجرتی صبا ویزا با ارائه مشاوره‌های تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه مهاجرت تحصیلی به کانادا، شرایط تحصیل در کانادا ، اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کانادا ، اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا و بسیاری از موارد دیگر خواهد بود. این موسسه مهاجرتی با دانش و تخصصی که در زمینه قوانین مهاجرتی دارد و نیز ارائه خدمات متنوع و داشتن یک تیم پشتیبانی قوی در تلاش است تا مسیر مهاجرت را برای شما هموار‌تر نماید. همچنین شما می‌توانید با پر کردن فرم مشاوره رایگان با موسسه مهاجرتی صبا ویزا در ارتباط باشید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید