لوگو صبا ویزا
شرایط اخذ پاسپورت کره جنوبی

شرایط اخذ پاسپورت کره جنوبی، اقامت دائم و تابعیت

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه شرایط اخذ پاسپورت کره جنوبی و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.


مشاوره رایگان

کره جنوبی از جمله کشورهای پیشرفته در زمینه‌های مختلفی چون صنعت و تکنولوژی است و اقتصاد پویا و رو به رشد آن بسیاری از سرمایه گذاران خارجی را به خود جذب می‌کند. اما متأسفانه دریافت تابعیت و پاسپورت کره جنوبی کار آسانی نیست و به همین دلیل هم تعداد بسیار کمی از جمعیت کره را مهاجران خارجی تشکیل داده‌اند. اگر مایل به اقامت در این کشور هستید باید سطح قابل قبولی از زبان کره‌ای را بدانید و در مصاحبه‌های حضوری نیز شرکت کنید. به همین دلیل در این مسیر یک موسسه مهاجرتی می‌تواند کمک بزرگی برای شما باشد.

فهرست عناوین

درباره کره جنوبی

شبه جزیره کره در شرق آسیا واقع شده و کره جنوبی نیز نیمه جنوبی این شبه جزیره را شامل می‌شود. جالب است بدانید که تنها مرز خشکی کره جنوبی از سمت شمال با کره شمالی است و در سایر جهات این کشور با دریا محاصره شده است. کره جنوبی از اطراف به دریای ژاپن، دریای زرد و دریای شرقی چین می‌رسد.

نام رسمی کره جنوبی، جمهوری کره است و زبان رسمی مردم آن نیز کره‌ای است. مذهب مردم کره مسیحیت، بودایی و بدون مذهب است. از زمانی که کره شمالی و جنوبی از هم جدا شدند، کره جنوبی رشد و پیشرفت چشمگیری در صنعت، علم و اقتصاد داشته و در حال حاضر یکی از کشورهای توسعه یافته دنیا است. کره جنوبی دارای پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های جهان است و از این رو شرایط رفاهی سطح بالایی را برای شهروندان خود فراهم کرده است.

در چند سال اخیر آمار درخواست اخذ اقامت برای کره جنوبی افزایش پیدا کرده و جالب است بدانید که به علت شرایط و قوانین سخت برای پذیرش مهاجر و اخذ اقامت این کشور، مهاجران زیادی در کره جنوبی زندگی نمی‌کنند.

اعتبار پاسپورت کره جنوبی

تمام کسانی که تابعیت کره جنوبی را دریافت می‌کنند می‌توانند تابعیت کشور خود را نیز داشته باشند و در نتیجه تابعیت آن‌ها دوگانه خواهد بود. افرادی که دارای پاسپورت کره جنوبی هستند می‌توانند بدون دریافت ویزا به 187 کشور دنیا سفر کنند. از بین 205 کشور دنیا با در دست داشتن پاسپورت کره جنوبی می‌توانید به 187 کشور سفر کنید، این عدد نشان دهنده میزان بالای اعتبار پاسپورت این کشور در کل جهان است.

اعتبار پاسپورت کشورهای جهان به میزان روابط دوستانه آن‌ها با سایر کشورها برمی‌گردد. هر چقدر این روابط دوستانه‌تر باشد و آن کشور به تعهدات بین‌المللی خود پایبندتر باشد، میزان اعتبار پاسپورت آن نیز افزایش پیدا می‌کند. در نتیجه تمامی افرادی که دارای پاسپورت آن کشور هستند می‌توانند بدون دریافت ویزا به سایر کشورها سفر کنند.

جالب است بدانید که بر اساس آخرین رتبه‌بندی در سال 2020 به ترتیب کشورهای ژاپن، سنگاپور و کره‌ جنوبی دارای بالاترین سطح اعتبار پاسپورت هستند. در حال حاضر ژاپن و سنگاپور با داشتن ارتباط دوستانه و مستمر با 189 کشور دنیا، قویترین پاسپورت‌های جهان را دارند.

شرایط اخذ پاسپورت کره جنوبی

شرایط اخذ پاسپورت کره جنوبی

یکی از اصلی‌ترین شروط دریافت تابعیت و پاسپورت کره جنوبی، آشنایی کامل با زبان کره‌ای در حد خواندن، نوشتن و صحبت کردن به این زبان است. از طرفی تمامی متقاضیان باید با فرهنگ این کشور نیز آشنا شوند. داشتن این دو شرط برای متقاضی امتیازاتی را در زمان دریافت پاسپورت و تابعیت به همراه خواهد داشت.

تمامی متقاضیانی که برای دریافت تابعیت و پاسپورت کره جنوبی اقدام می‌کنند باید ثابت کنند که جداً خواهان دریافت تابعیت این کشور هستند و در آزمون‌ها و مصاحبه‌های حضوری نیز شرکت کنند. یکی از دلایل سخت بودن دریافت پاسپورت این کشور، شرکت در همین آزمون‌ها و مصاحبه‌ها و البته تسلط بر زبان کره‌ای است.

همه متقاضیانی که با روش‌های مختلفی چون ویزای کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری، ازدواج و تولد فرزند وارد کشور کره جنوبی می‌شوند، پس از 5 سال اقامت مستمر در این کشور می‌توانند برای اقامت دائم اقدام کنند. متقاضیان اقامت دائم باید در مدت 5 سال اقامت مستمر خود در کره جنوبی در شغلی قانونی مشغول به کار باشند تا بتوانند تابعیت و پاسپورت کره جنوبی را دریافت کنند.

متقاضیانی که بواسطه ازدواج با یک کره‌ای یا فردی که تابعیت کره را دارد وارد این کشور می‌شوند پس از 2 سال زندگی مشترک می‌توانند برای دریافت تابعیت و پاسپورت کره جنوبی اقدام کنند.

روش‌های دریافت پاسپورت کره جنوبی

از جمله روش‌های دریافت پاسپورت کره جنوبی می‌توان به ویزای کاری، ویزای تحصیلی، ویزای سرمایه گذاری، ویزای ازدواج، ویزای تولد فرزند و ویزای پناهندگی هستند. در این بین از بهترین روش‌ها برای مهاجرت به کره جنوبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ویزای تحصیلی

ادامه تحصیل در کره جنوبی به منزله دریافت پاسپورت این کشور نیست، بلکه متقاضی باید پس از فارغ‌التحصیلی مشغول به کار شود تا بتواند اقامت دائم دریافت کند.

ویزای کاری

متقاضی با ورود به بازار کار کره می‌تواند برای دریافت اقامت کاری اقدام کند و پس از 5 سال اقامت موقت خود را به به اقامت دائم تبدیل کرده و پاسپورت دریافت کند.

سرمایه گذاری

کره جنوبی با رشد بسیار بالای تکنولوژی بستر مناسبی را برای سرمایه‌گذاران خارجی فراهم کرده است و به دلیل امکان نفوذ و قدرت یافتن در بازارهای بین‌المللی هر سرمایه‌گذاری را به مهاجرت ترغیب می‌کند. شما به عنوان سرمایه‌ گذار می‌توانید بعد از 5 سال برای دریافت تابعیت و پاسپورت کره‌ای اقدام کنید.

به منظور اخذ پاسپورت کره جنوبی باید ابتدا تابعیت این کشور را دریافت کنید. برای دریافت تابعیت کره جنوبی 3 روش وجود دارد که در ادامه به معرفی و بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت:

تابعیت ساده

در این نوع تابعیت، متقاضی باید حداقل به مدت 3 سال به صورت مستمر در کره جنوبی زندگی کرده باشد. علاوه بر این متقاضی باید در این مدت حسن رفتار داشته و تمکن مالی کافی برای اداره زندگی خود و خانواده‌اش را داشته باشد. آشنایی با زبان و فرهنگ کره‌ای یک ضرورت است.

در مورد تابعیت ساده، متقاضی باید در کره متولد شده باشد یا یکی از والدینش کره‌ای باشد و یا اینکه کودکی کره‌ای را به فرزندخواندگی قبول کرده باشد. متقاضیانی که با یک فرد کره‌ای ازدواج کرده و حداقل 2 سال زتدگی مشترک مداوم داشته‌اند نیز در این دسته قرار می‌گیرند.

تابعیت خاص

در تابعیت خاص، متقاضی باید دارای حسن رفتار بوده، با زبان و فرهنگ کره‌ای آشنا باشد و یکی از والدینش نیز باید دارای تابعیت کره‌ جنوبی باشد.

تابعیت عمومی

در این نوع تابعیت، متقاضی باید به مدت 5 سال به صورت مستمر در کره زندگی کرده و حسن رفتار داشته باشد. علاوه بر این باید تمکن کافی برای اداره زندگی خود و افراد خانواده را داشته و با زبان و فرهنگ کره‌ای نیز آشنایی کافی داشته باشد.

هزینه زندگی در کره جنوبی

برای همه کسانی که قصد مهاجرت به کشوری خارجی را دارند، هزینه‌های زندگی در آن کشور بسیار بااهمیت است. بطور کلی میانگین درآمد ماهانه افراد در کره جنوبی حدود 2 میلیون 600 هزار وون معادل 2 هزار دلار است. جالب است بدانید که نرخ تورم در کره جنوبی بسیار پایین است و در سال 2019 تقریباً به صفر رسیده است.

لازم به ذکر است که هزینه زندگی در شهرهای مختلف کره‌ جنوبی متفاوت است اما بطور کلی از هزینه زندگی در ایران بالاتر است. هزینه زندگی برای یک نفر در شهرهای بزرگ کره جنوبی با احتساب هزینه اینترنت، اجاره منزل، برق، وسایل سرمایشی و گرمایشی و خوارک، جمعاً هزار دلار آمریکا در ماه است.

شرایط اخذ پاسپورت کره جنوبی

مزایا و معایب زندگی در کره جنوبی

شهر سئول پایتخت کره جنوبی در حال حاضر جزو 10 شهر برتر جهان و یکی از بزرگترین قطب‌های اقتصادی جهان است. کره جنوبی فرهنگی بسیار غنی دارد و همانطور که قبلاً هم اشاره کردیم یکی از شروط دریافت تابعیت و پاسپورت کره جنوبی برای متقاضیان خارجی، آشنایی با فرهنگ این کشور است.

یکی از بزرگترین معایب زندگی در کره جنوبی به عنوان یک مهاجر این است که حتی پس از دریافت تابعیت و پاسپورت این کشور، باز هم به شما به دید یک خارجی نگاه می‌کنند. البته نگران نباشید، چون با داشتن تابعیت کره می‌توانید بدون مشکل و در آرامش کامل در این کشور زندگی کنید چون کره سطح امنیت بسیار بالایی دارد.

از جمله مزایای تابعیت کره، امکان سفر به 187 کشور دنیا بدون نیاز به ویزا است و البته شما می‌توانید تابعیت کشور اصلی خود را نیز حفظ کنید. همانطور که می‌دانید کره از رشد بسیار بالایی در تکنولوژی برخوردار است و این موضوع بستر بسیار مناسبی برای تحصیل، کار و سرمایه گذاری فراهم کرده است.

یکی از سختی‌هایی که هر مهاجری برای دریافت تابعیت و پاسپورت کره جنوبی با آن دست و پنجه نرم می‌کند، یادگیری زبان کره‌ای است. بدون آشنایی کافی با فرهنگ و زبان کره نمی‌توانید تابعیت و پاسپورت این کشور را دریافت کنید.

ما در این مقاله به انواع روش‌های دریافت تابعیت و پاسپورت کره جنوبی، هزینه‌های زندگی در این کشور و مزایا و معایب آن پرداختیم، امیدواریم به عنوان شخصی که قصد اقامت در این کشور را دارد، پاسخ تمامی سوالات خود را گرفته باشید. همانطور که اشاره کردیم دریافت تابعیت کره کار ساده‌ای نیست و اگر در این مسیر قدم برداشته‌اید کارشناسان و وکلای مجرب صبا ویزا می‌توانند راهنمای شما باشند. شما برای دریافت تابعیت و پاسپورت کره جنوبی چه روش مهاجرتی را انتخاب کرده‌اید؟

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 12 میانگین: 4.6]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید