لوگو صبا ویزا
تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا

تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا و جزئیات بیشتری از ثبت نام آن به دست بیاورید،می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.

مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

کانادا یکی از مقاصد جذاب برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی است. در میان مقاطع تحصیلی گوناگون، تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در این کشور، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. هر ساله، تعداد زیادی از فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی از سراسر دنیا برای اخذ پذیرش کارشناسی ارشد در کانادا اقدام میکنند. کانادا این فرصت را در اختیار آنها قرار میدهد تا با هزینه‌ای منطقی، در فضایی بین‌المللی به تحصیلات خود ادامه دهند و از دانش بروز در حوزه تخصصی خود بهرمند شوند. علاوه بر این، دانشگاه‌های کانادا شرایط لازم را فراهم می‌آورند تا دانشجویان، علاوه بر دروس تئوری در دوره‌های عملی مرتبط با رشتۀ تحصیلی خود که اصطلاحاً Co-Op  نامیده میشوند، نیز شرکت کنند و دانش عملی و اجرایی خود را در آن زمینه، ارتقا دهند. 

مزایای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا

قبل از هرچیز باید این نکته را در نظر داشت که دانش آموختگان مقطع کارشناسی ارشد، از نظر شرایط سنی این امکان را دارند تا آسانتر با شرایط زندگی در فضای بین‌المللی و به دور از خانواده سازگار شوند. دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد، غالباً در بازۀ سنی 22 تا 35 سال قرار دارند و بخش عمده‌ای از آنها متأهل هستند. همچنین آنها از دانش و تجربۀ کاری پایه در حوزۀ رشته تحصیلی خود برخوردارند، بنابراین امکان اشتغال آنها در کانادا در حین و پس از فارغ‌التحصیلی فراهم‌تر است. بهمین دلیل دولت کانادا، طی ماه‌های گذشته شرایط آسان‌تری برای ادامۀ تحصیل دانشجویان خارجی در نظر گرفته است. از آن جمله میتوان به شرایط اخذ ویزای همراه کانادا برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی اشاره کرد.

تسهیلات مهاجرتی دولت کانادا برای دانشجویان کارشناسی ارشد: مطابق اعلام ادارۀ مهاجرت کانادا از تاریخ 19 مارس 2024، تنها همراهان دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا و تعداد مشخصی از رشته‌های کارشناسی، میتوانند برای دریافت ویزای Open Work Permit (کار آزاد) اقدام کنند. ویزای Open Work Permit این امکان را به همراه دانشجو میدهد که براحتی بتواند در کانادا در جستجوی شغل بوده و مشغول به کار شود.

یکی دیگر از تسهیلاتی که دولت کانادا برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکترا) در نظر گرفته است، که بر مبنای آن دانشجویان کارشناسی ارشد با طول دورۀ تحصیل کوتاه‌تر نیز این فرصت را خواهند داشت که Post Graduate Work Permit (اجازۀ کار پس از فارغ‌التحصیلی)  برای بازۀ زمانی سه سال دریافت کنند. اشتغال به مدت سه سال در کشور کانادا، شرایط اخذ اقامت دائم این کشور را برای فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد، فراهم میسازد.

مزایای تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا

دوره‌های کارآموزی یا Co-Op

علاوه بر شرایط مهاجرت تحصیلی مناسب برای دانشجویان کارشناسی ارشد در کشور کانادا، یکی دیگر از مزایای تحصیل در این کشور در مقطع تحصیلات تکمیلی، فراهم شدن زمینۀ شرکت در دوره‌های Co-Op یا کارآموزی است که به اقتضای رشته و دانشگاه به دانشجویان اختصاص می‌یابد. شرکت در این دوره‌ها، این امکان را در اختیار دانشجویان قرار میدهد تا تجربیات عملی خود را در حوزۀ رشتۀ تحصیلیشان ارتقا دهند و برای ورود به بازار کار آماده شوند.

تنوع رشته-دانشگاه‌ها

تنوع رشته‌های تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در کشور کانادا بسیار زیاد است و دانشجویان میتوانند در رشته‌های مختلف حوزۀ مهندسی، علوم انسانی و رشته‌های حوزۀ سلامت، و در زمینۀ تخصصی مورد علاقۀ خود، ادامه تحصیل دهند. دانشگاه‌های کانادا از رتبه و اعتبار قابل توجهی در میان دانشگاه‌های دنیا برخوردارند و دانش‌آموختگان، این فرصت را خواهند داشت تا در بهترین دانشگاه‌های دنیا تحصیل کنند و از بهترین امکانات آموزشی برخوردار شوند.

طول دورۀ تحصیل

طول دورۀ تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا، بین 1 تا 2.5 سال است، بنابراین از نظر طول دورۀ تحصیل با دانشگاه‌های ایران مطابقت دارند و فارغ‌التحصیلان این کشور در صورت تحصیل در دانشگاه‌علی مورد تأیید وزارت علوم، میتوانند براحتی مدرک تحصیلی خود را در ایران، معادل‌سازی کنند.

شهریه و بورسیه

از دیگر مزیت‌های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا، میتوان به شهریۀ منطقی و امکان اخذ بورسیه فول فاند (Full Fund) یا پارشیال فاند (Partial Fund) اشاره کرد. لازم بذکر است که بورسیه‌های مذکور، بیشتر در رشته‌های Thesis Based یا پژوهش‌محور ارائه میشوند. رشته‌هایی که دانشجو برای فارغ‌التحصیلی در آنها به گذراندن واحد درسی پایان نامه یا رسالۀ کارشناسی ارشد، نیاز دارند.

دانشگاه‌های با رتبه برتر

دانشگاه‌های کانادا در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی مانند فایننشال تایمز، رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS، رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی آموزش عالی تایمز و رتبه‌بندی جهانی رشته‌های دانشگاهی شانگهای رتبه‌بندی بالایی کسب کرده‌اند. شایان ذکر است که 9 دانشگاه کانادا در رتبه 200 دانشگاه برتر رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در سال 2024 قرار گرفتند.

تنوع فرهنگی

کانادا علاوه بر تحصیلات عالی، دانشجویان بین‌المللی را از سرتاسر جهان جذب می کند و آن را به یک قلمرو چند فرهنگی تبدیل می کند. دانشگاه های کانادا به دانشجویان این فرصت را می دهند که با دانشجویان از کشورهای مختلف، با فرهنگ، زبان و ادیان متفاوت آشنا شوند و از نظر فرهنگی واجتماعی، خود را رشد دهند.

بورسیه های تحصیلی کارشناسی ارشد در کانادا

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در دوره های کارشناسی ارشد در کانادا

کانادا دارای چندین دانشگاه با رتبه برتر است که در طیف گسترده‌ای از برنامه‌های کارشناسی ارشد، به دانشجویان بین‌المللی پذیرش میدهند. طول دوره های کارشناسی ارشد در کانادا بسته به رشته و دانشگاه 1 تا 2.5 سال است. از جمله دانشگاه‌های برتر در کشور کانادا که طیف گسترده‌ای از رشته‌های تحصیلی را در دورۀ کارشناسی ارشد ارائه میدهند، میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

دانشگاه تورنتو (University of Toronto)

اولین دانشگاه کشور کانادا در نظام رتبه‌بندی QSمحسوب میشود. این دانشگاه در سال 1827 در شهر تورنتو، تأسیس شده و بیش از 280  رشتۀ تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد ارائه میدهد. رشته‌های مذکور گسترۀ وسیعی از علوم مهندسی، علوم طبیعی، علوم بهداشت و درمان، علوم انسانی و مدیریت را دربرمیگیرند.

دانشگاه مک‌گیل (McGill University)

یکی از برترین دانشگاه‌های کانادا است که در رتبۀ بین‌المللی 30 در جهان قرار دارد. دانشگاه مک‌گیل در شهر مونترآل در استان کِبِک واقع شده و در مقطع کارشناسی ارشد، بیش از 400 رشتۀ تحصیلی در دانشکده‌های علوم کشاورزی و محیط زیست، هنر، دندانپزشکی، آموزش، مهندسی، حقوق، مدیریت، پزشکی، موسیقی و علوم پایه ارائه میدهد.

دانشگاه بریتیش کلمبیا (University of British Columbia)

مشهورترین دانشگاه کشور کانادا با رتبۀ بین‌المللی 34 در نظام رتبه‌بندی QSمحسوب میشود. دانشگاه بریتیش کلمبیا در شهر ونکوور واقع شده و طیف گسترده‌ای از رشته‌های علوم پایه، مهندسی، علوم انسانی و مدیریتی در مقطع کارشناسی‌ارشد در این دانشگاه ارائه شده‎‌اند. تنوع رشته‌های تحصیلی، موقعیت جغرافیایی دانشگاه و شهریه مناسب در اکثر برنامه‌های تحصیلی، بریتیش کلمبیا را به مقصدی جذاب برای دانشجویان بین‌المللی تبدیل کرده است.

دانشگاه البرتا (University of Alberta)

دانشگاه البرتا یکی از برترین و معتبرترین مؤسسات آموزش عالی در کشور کانادا است و جایگاه بسیار مهمی در صنعت آموزش و پژوهش این کشور دارد. با بیش از ۱۰۰ سال تاریخچه، دانشگاه البرتا به عنوان یک مرکز برجسته برای تحصیل و پژوهش در میان دانشجویان و محققان در سطح ملی و بین‌المللی شناخته شده است. این دانشگاه با داشتن اساتید و پژوهشگران برجسته، برنامه‌های تحصیلی گسترده، و فراهم آوردن فرصت‌های تحقیقاتی و کارآموزی، به دانشجویان و پژوهشگران فرصت‌هایی بی‌نظیر برای پیشرفت و توسعه فراهم می‌کند. این دانشگاه طیف گسترده‌ای از رشته های مهندسی، علوم پایه، علوم بهداشت و درمان، علوم انسانی و هنر در مقطع کارشناسی ارشد ارائه میدهد.

دانشگاه کلگری (University of Calgary)

دانشگاه کلگری یکی از نخستین و معتبرترین مؤسسات آموزش عالی در کشور کانادا است که با بیش از ۵۰ سال تجربه، جایگاه بسیار مهمی در صنعت آموزش و پژوهش این کشور دارد. این دانشگاه با ارائه برنامه‌های تحصیلی متنوع و متمایز، اساتید برجسته، و فراهم آوردن فرصت‌های تحقیقاتی و کارآموزی، به دانشجویان و پژوهشگران فرصت‌های بی‌نظیری برای رشد و پیشرفت فراهم می‌کند. این دانشگاه در حوزه‌های علوم انسانی، علوم اجتماعی، علوم پایه، مهندسی، بهداشت و پزشکی، هنرها، کسب و کار، و فناوری ارائه‌های گسترده‌ای دارد.

دانشگاه مک‌مستر (McMaster University)

دانشگاه مک مستر به عنوان نمادی از اعتلای آموزش و پژوهش در کانادا، جایگاهی منحصر به فرد دارد. با بیش از ۱۳۰ سال تاریخچه، این دانشگاه با ارائه برنامه‌های تحصیلی متنوع، فراهم آوردن بسترهای پژوهشی مبتنی بر نوآوری، و توجه به توسعه فردی دانشجویان، به عنوان یکی از برترین مراکز آموزشی در جهان شناخته می‌شود. همچنین، نقش این دانشگاه در ترویج ارزش‌های اجتماعی و فرهنگی، و ایجاد ارتباطات بین‌المللی در جهت تبادل دانش و کم نظیر است. از جمله رشته‌های محبوب این دانشگاه می‌توان به رشته‌های مهندسی نرم‌افزار، مهندسی ساخت و تولید، علوم کامپیوتر، اقتصاد، علوم رفتاری، علوم زیستی، مدیریت، و علوم دندانپزشکی اشاره کرد.

دانشگاه ویکتوریا (University of Victoria)

این دانشگاه با تاریخچه‌ی بیش از ۱۵۰ سالۀ خود، به عنوان یک نماد از عمق و تاریخچه‌ی سیستم آموزشی کانادا شناخته می‌شود. ویکتوریا به عنوان یکی از دانشگاه‌های برتر کانادا در حوزه‌هایی نظیر علوم انسانی، علوم اجتماعی، علوم زیستی، و مهندسی شناخته می‌شود. این دانشگاه که در استان بریتیش کلمبیا واقع شده، با ارائه‌ی برنامه‌های تحصیلی متنوع و برنامه‌های تحقیقاتی پیشرو، فرصت‌های بی‌نظیری برای دانشجویان و پژوهشگران فراهم می‌کند تا در محیطی پویا و پراحساس از جامعه‌ی دانشگاهی، دانش خود را گسترش دهند و به رشد شخصی و حرفه‌ای دست یابند.

دانشگاه منیتوبا (University of Manitoba)

دانشگاه منیتوبا به‌عنوان یکی از نخستین و برجسته‌ترین دانشگاه‌های کانادا، جایگاهی بسیار مهم در صنعت آموزش و پژوهش این کشور دارد. با بیش از ۱۴۰ سال تاریخچه، این دانشگاه به عنوان یک مرکز برجسته برای تحصیل و پژوهش در میان دانشجویان و محققان محلی و بین‌المللی شناخته می‌شود. طیف گسترده‌ای از رشته‌های تحصیلی مهندسی، علوم انسانی و علوم بهداشت و درمان، در این دانشگاه ارائه میشوند و جزء مقاصد محبوب دانشجویان خارجی محسوب میشود.

دانشگاه نورث ایسترن (Northeastern University)

دانشگاه نورث ایسترن، بعنوان یک دانشگاه امریکایی، جایگاه قابل توجهی در صنعت آموزشی کانادا دارد و مجموعه‌ای گسترده از برنامه‌ها را ارائه می‌دهد که به طور قابل توجهی به پیشرفت‌های تحصیلی و پژوهشی نقش مهمی ایفا می‌کند. با تمرکز قوی بر نوآوری و یادگیری بین رشته‌ای، این دانشگاه، بعنوان یک موسسه آموزشی پیشرو در تربیت تفکر کارآفرینانه و آماده‌سازی دانشجویان برای موفقیت در اقتصاد جهانی پویا شناخته شده است. تعهد این دانشگاه به یادگیری تجربی و همکاری با صنعت، مهارت‌های عملی و دانش دانشجویان را تقویت می‌کند و اطمینان می‌دهد که آن‌ها آماده رویارویی با چالش‌های واقعی جهانی هستند. رتبه‌بندی‌های بالای دانشگاه شمال شرقی در معیارهای مختلف تحصیلی و پژوهشی نشان از عالی بودن و تأثیرگذاری آن در بخش آموزشی کانادا می‌دهد. برنامه‌های این دانشگاه در زمینه‌های کسب و کار، مهندسی، علوم سلامت، علوم کامپیوتر و هنر و انسانی‌ها قرار دارد و به تنوع علاقه‌ها و آرزوهای شغلی دانشجویان پاسخ می‌دهد. دانشگاه نورث ایسترن دارای دو پردیس جداگانه در تورنتو و ونکوور در کشور کانادا است.

دانشگاه لِیک‌هِد (Lakehead University)

دانشگاه لیک‌هد در کانادا جایگاه ویژه‌ای دارد، زیرا به عنوان یکی از مؤسسات معتبر آموزش عالی این کشور شناخته می‌شود. این دانشگاه با برنامه‌های تحصیلی گسترده و متنوع، فراهم کردن فرصت‌های تحقیقاتی برجسته، و تمرکز بر تجربه‌ی عملی، دانشجویان را برای ورود به بازار کار آماده می‌کند. رتبه‌بندی بالا و شهرت خوب دانشگاه لیک‌هد در زمینه‌های مختلف از جمله علوم، مهندسی، بهداشت و پزشکی، علوم اجتماعی و انسانی نشان از اعتبار و اهمیت آن در صنعت آموزش کانادا می‌دهد. پردیس اصلی این دانشگاه در استان اونتاریو و شهر تاندربِی (Thunder Bay) واقع شده و هرساله تعداد زیادی از دانشجویان بین‌المللی در این دانشگاه پذیرفته میشوند.

دوره های آموزش محور (Course Based) و پژوهش محور (Thesis Based)

رشته‌های تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا معمولاً در دو گروه آموزش محور (Course Based) و پژوهش محور (Thesis Based) تقسیم میشوند.

رشته‌های آموزش محور، رشته‌هایی هستند که برای فارغ‌التحصیل شدن در آنها نیازی به گذراندن پایان‌نامه یا رساله نیست و صرفاً گذراندن تعداد مشخصی از واحدهای درسی یا واحدهای سمینار کفایت میکند. در ثبت نام برای رشته‌های آموزش محور، نیازی به مکاتبه و هماهنگی با استاد راهنما یا سوپروایزر نیست. این رشته‌ها معمولاْ با پسوندهایی همچون MEng  (کارشناسی ارشد مهندسی)، MEd  (کارشناسی ارشد آموزش)، و … معرفی میشوند.

رشته‌های پژوهش محور، رشته‌هایی هستند که برای ثبت نام در آنها جلب موافقت استاد راهنما موردنیاز است. در این رشته‌ها، برای فارغ‌التحصیلی باید واحد درسی پایان‌نامه یا رساله، گذرانده شود. این رشته‌ها معمولاً با پسوندهایی همچون  MSc (کارشناسی ارشد علوم) ، MASc (کارشناسی ارشد علوم کاربردی) و MA (کارشناسی ارشد هنر)، شناخته میشوند.

تحصیل رایگان یا دریافت بورسیه؟

امکان تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی ارشد در کشور کانادا وجود دارد، هرچند که امری دشوار است. باید این نکته را در نظر داشت که بطور کلی، تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور کانادا رایگان نیست، اما دانشجویان این امکان را دارند تا با مکاتبه با اساتید یا ثبت نام دربرنامه‌های بورسیۀ تحصیلی، بخصوص در رشته‌‎های تحصیلی پژوهش‌محور (Thesis Based) بورسیه یا فاند تحصیلی دریافت کنند. این بورسیه‌ها گاهی بصورت کامل و گاهی، بخشی از شهریۀ طول دورۀ تحصیل را شامل میشوند. برای دریافت بورسیه‌های تحصیلی کانادا در مقطع کارشناسی ارشد، معمولاً بعد از آغاز به تحصیل در دانشگاه‌های این کشور، باید اقدام نمود.

کارشناسی ارشد در کانادا

انواع بورسیه‌های موجود  و شرایط دریافت آن ها در دوره های کارشناسی ارشد در کانادا

بورسیه‌های تحصیلی متنوعی در کشور کانادا ارائه میشوند که دانشجویان کارشناسی ارشد میتوانند برای اخذ آنها ثبت نام نموده و در صورت موفقیت در رقابتها، آنها را دریافت کنند. در ادامه به نمونه‌هایی از این بورسیه‌ها اشاره میشود:

نام بورسیه تحصیلیمعیار واجد شرایطمقدار بورسیه
بورسیۀ تحصیلی دانشگاه منیتوبا University of Manitoba Graduate Fellowship (UMGF)  در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه منیتوبا به عنوان کارشناسی ارشد یا دکترا پذیرفته شده باشید.14000 دلار کانادا به ازای هر سال تحصیلی، مجموعاً 28000 دلار کانادا برای دو سال  
در طول دورۀ پذیرش در دانشگاه، بدهی در حساب دانشجویی خود نداشته باشند.  
در واحدهای درسی که UMGF اعلام میکنند، ثبت نام کرده باشند.
بورسیه های بین المللی دولت کانادا (ELAP | SEED | تحصیل در کانادا)   Government of Canada International Scholarships (ELAP | SEED | Study in Canada)شما باید یک دانشجوی بین‌المللی باشید.8,200 دلار کانادا تا 15000 دلار کانادا
شما باید در یک برنامۀ تبادل دانشجو بین دانشگاه کانادایی و دانشگاه کشور مبدأ یا در یک توافق بین دانشگاهی پذیرفته شده باشید.
بورسیه شهریۀ کالج مهندسی، دانشگاه نورث ایسترنپذیرفته شدن در کالج مهندسی دانشگاه نورث ایسترن25 درصد از هزینه شهریۀ کل دوره  
تداوم معدل بالا طی دوره تحصیل
بورسیه Vanier Canada Graduate Scholarships (Vanier CGS)ثبت نام در یکی از دانشگاه‌های کانادایی از جمله دانشگاه کلگری50000 دلار کانادا تا برای بازه زمانی حداکثر سه سال

هزینه تحصیل در دوره  کارشناسی ارشد در کانادا

هزینه کلی دوره های کارشناسی ارشد در کانادا به عواملی همچون شهر و دانشگاه محل تحصیل، رشته و مقطع تحصیلی و تعداد واحدهای درسی بستگی دارد.

هزینه های تحصیل

هزینه‌های تحصیل برای دوره‌های کارشناسی ارشد در کانادا برای دانشجویان بین‌المللی از دانشگاهی به دانشگاه دیگر و بر اساس برنامه متفاوت است و میانگین آن از 15000 تا 30000 دلار کانادا در سال متغیر است.

هزینه های زندگی

هزینه‌های زندگی در کانادا نیز بسته به شهر محل تحصیل متفاوت است. مطابق اعلام ادارۀ مهاجرت کانادا هزینۀ یک سال زندگی یک خانوادۀ یک نفره در کانادا 20.653 دلار کانادا برآورد شده است.

به ازای اضافه شدن هر یک نفر به اعضای خانواده، حدود 6000 دلار کانادا به هزینۀ فوق اضافه میشود. دانشجو موظف است در زمان ثبت اپلیکیشن ویزای تحصیلی، علاوه بر شهریۀ یک سال دانشگاه، هزینۀ یک سال زندگی برای خود و اعضاء خانواده‌اش را در قالب نامۀ تمکن و گردش مالی سه تا شش ماهه نشان دهد.

بازۀ زمانی ثبت نام برای دانشگاه‌های کانادا در مقطع کارشناسی ارشد

دانشگاه‌های کانادا معمولاً دو ورودی دارند؛ ورودی اول سپتامبر (شهریور) و ورودی دوم ژانویه (دی) است. علاوه بر این، بعضی از دانشگاه‌ها ورودی می (اردیبهشت) نیز دارند. بازۀ زمانی ثبت نام برای ورودی سپتامبر، زمستان، برای ورودی ژانویه، تابستان و برای ورودی می، پاییز سال تحصیلی قبل است.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در در دوره های کارشناسی ارشد در کانادا

  • ترجمۀ مدرک و ریزنمرات مقاطع قبلی (مهر رسمی مترجم قوه قضاییه کفایت میکند.)
  • مدرک زبان انگلیسی (IELTS، TOEFL، Duolingo)
  • نمره GRE یا GMAT برای رشته‌های مدیریتی
  • انگیزه نامه  
  • رزومه
  • حداقل دو توصیه‌نامه از اساتید دوران کارشناسی

گاهی ممکن است بسته به رشته و دانشگاه، مدارک دیگری نیز برای ثبت نام موردنیاز باشد.

فرصت‌های شغلی پس از فارغ‌التحصیلی در کشور کانادا

فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد در کشور کانادا این فرصت را دارند تا پس از تکمیل تحصیلات خود در زمینۀ شغلی مرتبط مشغول به کار شوند. معمولاً اشتغال در زمینۀ رشته‌های مهندسی از جذابیت و بازار کار بیشتری برخوردار است.

در جدول زیر، نمونه‌ای از مشاغل پرطرفدار و متوسط درآمد آنها در کانادا آورده شده است:

عنوان شغلیمیانگین درامد سالیانه (دلار کانادا)
مهندس نرم افزار85000 دلار
مهندس برق75000 دلار
بیزنس آنالیست69000 دلار
مدیر پروژه80000 دلار
کادر درمان72000 دلار

سخن پایانی

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور کانادا فرصتی کم‌نظیر است که دانشجویان بین‌المللی میتوانند برای تضمین آیندۀ آکادمیک و شغلی مناسب از آن برخوردار شوند. تحصیل در فضایی آکادمیک مجهز به پیشرفته‌ترین و به روزترین امکانات علمی، میتواند آنها را به نیرویی متخصص و کارآمد در حوزۀ رشتۀ تحصیلیشان تبدیل کند.

کانادا با دانشگاه‌های شناخته شده در حوزه‌های تحصیلی گوناگون و فراهم نمودن فرصت کارآموزی برای دانشجویان در زمینه‌های مختلف، جزء کشورهای پیشتاز در حوزۀ تربیت نیروی کار و دانش در جهان محسوب میشود. این کشور از سوی دیگر یکی از کشورهای مهاجرپذیر است که آیندۀ روشنی در سپهر نظام اجتماعی و فرهنگی بین‌الملل دارد. بنابراین تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در این کشور، میتواند مسیر روشنی پیش روی دانشجویان قرار دهد تا تجربیات آکادمیک و شغلی خود را به کشورهای در حال توسعه انتقال دهند.

 جهان به سرعت در حال پیمودن مسیر صنعتی شدن در چارچوب هوش مصنوعی و در عرصه‌های گوناگون است و دانش‌آموختگانی با چنین تجربیاتی میتوانند به حرکت در این مسیر، بخصوص در کشورهای در حال توسعه، کمک شایانی کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینۀ ادامۀ تحصیل در کشور کانادا، با صبا ویزا در تماس باشید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 2 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید