لوگو صبا ویزا
تحصیل در فنلاند به زبان انگلیسی

تحصیل به زبان انگلیسی در فنلاند

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه تحصیل به زبان انگلیسی در فنلاند و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.


مشاوره رایگان

در سال های اخیر بسیاری از علاقه مندان به تحصیل در کشور های اروپایی (تحصیل رایگان در اروپا)، کشور فنلاند را به عنوان مقصد نهایی خود انتخاب می نمایند. دلایل زیادی موجب گزینش این کشور برای ادامه ی تحصیل می باشد که به بررسی آن خواهیم پرداخت. امیدواریم با مطالعه ی این مقاله پاسخ سوالات خود را در زمینه ی تحصیل در این کشور کسب نمایید.

درباره ی فنلاند بیشتر بدانیم

کشور فنلاند یکی از کشورهای اسکاندیناوی است و در شمال قاره ی اروپا واقع شده است. هلسینکی پر جمعیت ترین شهر و پایتخت این کشور می باشد. این کشور حدود 5.5 میلیون جمعیت دارد که از این تعداد حدود 90% آن به زبان فنلاندی و بقیه به زبان سوئی و سایر زبان ها صحبت می کنند. اکثر مردم فنلاند مخصوصا نسل جوان این کشور قادر هستند به زبان انگلیسی صحبت کنند. از نظر جغرافیایی حدود 80 درصد کشور فنلاند از جنگل پوشیده است و  دارای آب و هوایی متغیر می باشد و به عنوان کشوری چهار فصل شناخته می شود.

تحصیل در فنلاند به زبان انگلیسی

به لحاظ رفاه اجتماعی این کشور در جایگاه بالایی قرار دارد و شهر ها و شهرک ها این کشور امکانات رفاهی بسیاری را فراهم می کنند. مردم این کشور به عنوان یکی از شادترین مردم جهان شناخته می شوند و این مساله مرهون سطح بالای زندگی و تعلیم و تربیت می باشد. هنگامی که صحبت از تحصیلات با کیفیت بالا مطرح می شود، فنلاند یکی از کشور هایی است که به ذهن خطور می کند. فنلاند نه تنها در عرصه ی آموزش پیشتاز است بلکه در زمینه ی استاندارد جهانی نیز ارتقا یافته است. آموزش در فنلاند پژوهش محور است و پژوهش نقش مهم و اساسی در تحصیلات دارد.

در حال حاضر 12000 دانشجوی بین المللی مشغول به تحصیل در فنلاند می باشند. این کشور یکی از امن ترین کشور ها می باشد که مفاهیمی چون تساوی حقوق، شان و آزادی مهم تلقی می شود و از این رو برای دانشجویان بین المللی مناسب می باشد.  وجود زیرساخت و تکنولوژی سطح بالا در این کشور فرصتی را برای دانشجویان بین المللی فراهم می دارد تا زندگی اجتماعی مناسب و راحتی داشته باشند و بتوانند به رشد و ارتقا فردی و اجتماعی دست یابند.

دانشجویانی که در این کشور مشغول به تحصیل هستند مزایای بسیاری دارند از جمله لابراتور ها و کتابخانه هایی با فناوری پیشرفته که امکاناتی را برای دانشجویان جویای علم فراهم می کند. کتابخانه ها محیطی آرام را برای مطالعات دانشجویان فراهم می آورد و همه ی دانشجویان می توانند با یک کارت به طور رایگان از آن بهره مند شوند. سازمان و باشگاه های متعددی نیز برای بهره مندی دانشجویان از تفریحات وجود دارد.

فهرست عناوین

تحصیل به زبان انگلیسی در فنلاند

یادگیری و تسلط به زبان فنلاندی بسیار دشوار است. اما یک خبر مسرت بخش وجود دارد و این است که دانشجویان بین المللی برای تحصیل در این کشور لازم نیست که این زبان را بیاموزند.  البته لازم به ذکر است که دانشجو در صورت یادگیری زبان فنلاندی می تواند از یک سو از تخفیف و بورسیه های تحصیلی بهره مند شود و از سویی دیگر شغل مناسبی را با توجه به زبان رسمی این کشور پیدا کند. حدود 40 دانشگاه در این کشور برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی برگزار می کنند و دانشجویان می توانند دوره های مورد نظر خود را به زبان انگلیسی بگذرانند. به منظور تحصیل دانشجو به زبان انگلیسی در فنلاند باید مهارت زبان انگلیسی دانشجو اثبات شود. بنابراین کسب نمره ی قابل قبول در آزمون آیلتس و تافل الزامی است.

دانشگاه های انگلیسی زبان فنلاند:

  • دانشگاه هلسینکی
  • دانشگاه تورکو
  • دانشگاه آلتو
  • دانشگاه جیواسکیلا
  • دانشگاه علوم کاربردی آرکادا
  • دانشگاه علوم کاربردی لاپلند
  • دانشگاه لوت
  • دانشگاه علوم کاربردی اولو
  • دانشگاه تامپر
  • دانشگاه لاپلند
  • دانشگاه اولو

 

رشته های تحصیلی به زبان انگلیسی در فنلاند

دانشگاه های فنلاند به مانند دیگر کشور های اروپایی تعداد دوره های تحصیلی به زبان انگلیسی خود را برای جذب دانشجویان بین المللی افزایش داده است. در حال حاضر بیش از 600 برنامه ی تحصیلی در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری برگزار می شود. مهندسی، علوم کامپیوتر، علوم طبیعی، علوم اجتماعی، قانون و … از جمله رشته های موجود در دانشگاه های فنلاند می باشد.

تحصیل در فنلاند به زبان انگلیسی

تحصیل بدون نیاز به مدرک زبان انگلیسی در فنلاند

شایان ذکر است که دانشجویانی که که به عنوان یک شهروند بومی در یک کشور انگلیسی زبان محسوب می شوند و دوره ی تحصیلی پیشین خود را به زبان انگلیسی گذرانده باشند بدون شرکت در این آزمون ها مهارت زبانی آن ها تایید می شود. از سوی دیگر دانشجویانی که در دوره های زبان انگلیسی در این کشور شرکت می کنند نیز از ارائه ی مدرک زبان معاف هستند.

 

هزینه ی تحصیل در فنلاند 

تحصیل در این کشور تا سال 2017 رایگان بود ولی امروزه دانشجویان بین المللی موظف به پرداخت شهریه هستند. هزینه تحصیل در این کشور در مقایسه با دیگر کشور های اروپایی بسیار اندک است. گفتنی است که شهریه برای دانشگاه ها و رشته های مختلف متفاوت است. به طور کلی هزینه های تحصیل بین 6000 تا 18000 یورو می باشد.

 

تحصیل در مقطع لیسانس در فنلاند

موسسه آموزش عالی فنلاند بیش از 400 برنامه لیسانس و فوق لیسانس و دکتری به زبان انگلیسی ارائه می دهد. اکثر رشته ها در مقطع لیسانس به زبان انگلیسی در دانشگاه علوم کاربردی برگزار می شود. دوره ی لیسانس دانشگاه های علوم کاربردی حدود 3.5 تا 4.5 سال به طول می انجامد و دانشجویان بین 210 تا 270 واحد درسی را بگذرانند. دوره های دیگر دانشگاه ها حدود سه سال به طول می انجامد و دانشجو موظف است 180 واحد درسی بگذراند. متاسفانه تعداد رشته هایی که در مقطع لیسانس به زبان انگلیسی برگزار می شود محدود است. اگر شما خواهان ادامه ی تحصیل در مقطع لیسانس در دانشگاه علوم کاربردی یو ای اس هستید باید در آزمون ست شرکت کنید. نمره قبولی بسته به دانشگاه و رشته ی مورد نظر شما متفاوت است. تحصیل در مقطع کارشناسی در فنلاند به زبان فنلاندی، سوئدی و انگلیسی امکان پذیر است. هزینه ی تحصیل در این دوره سالیانه 8000 تا 10000 یورو می باشد. شایان ذکر است که ارائه ی مدرک زبان در این مقطع الزامی نمی باشد. دانشجویان همزمان با تحصیل 10 ساعت در هفته اجازه کار دارند. در تعطیلات امکان کار تمام وقت و بدون محدودیت زمانی برای دانشجو وجود دارد. تحصیل در این دوره مستلزم کسب نمره ی قبولی در امتحان ورودی می باشد.

 

مدارک مورد نیاز برای پذیرش در مقطع لیسانس در فنلاند

  • ریز نمرات و گواهی دوره متوسطه و معادل آن به همراه مهر دادگستری و مهر وزارت امور خارجه
  • مدرک هویتی (شناسنامه)
  • گواهی عدم سوء سابقه
  • عکس مطابق با پاسپورت
  • مدرک زبان آیلتس در صورت نیاز

تحصیل در مقطع فوق لیسانس در فنلاند

معمولا رشته های در مقطع لیسانس با مقطع فوق لیسانس پیوسته می باشد.  ارائه ی مدرک لیسانس و یا معادل آن برای پذیرش در مقطع فوق لیسانس الزامی می باشد. شایان ذکر است که برای پذیرش در دانشگاه یو ای اس علاوه بر مدرک لیسانس ارائه ی سه سال سابقه کاری مرتبط الزامی است. تحصیل در این مقطع مستلزم گذراندن 120 واحد درسی است و معمولا دو سال به طول می انجامد. گفتنی است که در دانشگاه های علوم کاربردی دانشجو موظف به گذراندن 60 تا 90 واحد درسی است و طول دوره حدود یک تا یک و نیم سال است.  شایان ذکر است که یک سال تحصیلی به صورت تمام وقت معادل 60 واحد است و هر واحد معادل 25 تا 30 ساعت خواهد بود.  ارائه ی مدرک زبان آیلتس 6.5 الزامی می باشد.

معدل بالا برای اخذ پذیرش از دانشگاه های معتبر الزامی است. شایان ذکر است که در برخی از برنامه های تحصیلی مدارک دیگری نیز لازم است. برای مثال در مقطع فوق لیسانس گذراندن تعداد مشخصی واحد درسی مرتبط، رزومه  علمی قوی، سابقه ی کاری مرتبط و یا GRE و GMAT مورد نیاز است. علاوه براین ممکن است در برخی موارد لازم باشد که مصاحبه ای با دانشگاه صورت گیرد. دانشجو همزمان با تحصیل 20 ساعت در هفته اجازه کار دارد. در تعطیلات امکان کار تمام وقت و بدون محدودیت زمانی برای دانشجو وجود دارد.

تحصیل در فنلاند به زبان انگلیسی

مدارک مورد نیاز برای پذیرش در مقطع فوق لیسانس در فنلاند

  • کپی پاسپورت
  • ترجمه ی رسمی مدارک و ریز نمرات دانشگاهی
  • رزومه ی کاری و تحصیلی
  • مدرک بین المللی زبان (آیلتس نمره 6-6.5 و یا تافل نمره 80)
  • 4 قطعه عکس
  • انگیزه نامه
  • اشتغال به کار
  • توصیه نامه اساتید دانشگاهی

 

تحصیل در مقطع دکتری در فنلاند

سیستم آموزش عالی فنلاند در فنلاند شامل دو بخش می باشد: دانشگاه های دولتی و دانشگاه علوم کاربردی یو ای اس. دانشگاه ها دارای مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری می باشد. در حالیکه دانشگاه های علوم کاربردی مقاطع لیسانس و فوق لیسانس را برگزار می کنند. مقطع دکتری در کشور فنلاند به مانند دیگر کشور های اسکاندیناوی رایگان است. درواقع تحصیل در این مقطع به عنوان شغل در نظر گرفته می شود و دانشجو پس از اتمام دوره ی چهار ساله در کشور فنلاند اقامت دائم می گیرد. دانشجو 30 ساعت به صورت هفتگی مجوز کار دارد.

مدارک مورد نیاز برای پذیرش در مقطع دکتری در فنلاند

  • ریز نمرات و گواهی کارشناسی ارشد به همراه مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
  • مدرک زبان آیلتس با نمره حداقل 7
  • رزومه علمی قوی (مقاله بین المللی)
  • انگیزه نامه
  • دانشجو دکتری
  • باید یک استاد را جهت گذراندن دوره پژوهشی خود پیدا کند و توافق استاد مربوطه را در سوابق تحصیلی خود کسب نماید.

 

تحصیل در رشته پزشکی/دندان پزشکی در فنلاند

تحصیل در رشته ی پزشکی مستلزم گذراندن یک دوره ی پیش پزشکی و یا پیش دانشگاهی مجدد بر اساس نظام آموزشی فنلاند در کالج می باشد و طی آزمونی که از متقاضی گرفته می شود مشخص می شود که آیا فرد صلاحیت تحصیل در این رشته را دارد یا خیر. آزمون ورودی به زبان فنلاندی و یا سوئدی برگزار می شود. تحصیل در کالج دولتی مستلزم یادگیری مهارت زبان فنلاندی و در کالج خصوصی مستلزم دارا بودن مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره ی 6 می باشد.

لازم به ذکر است که اگر قصد ادامه ی تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، دارو سازی و پرستاری را دارید این نکته را به خاطر داشته باشید که یادگیری زبان رسمی فنلاندی الزامی است. از این رو دانشجو در زمان تحصیل خود در کالج این فرصت را دارد که زبان فنلاندی خود را برای تحصیل در رشته ی پزشکی تقویت نماید. علاوه بر این دانشجو در صورت یادگیری این زبان می تواند از تخفیف و بورسیه در طول تحصیل خود نیز بهره مند شود.

تحصیل در رشته ی دندانپزشکی در مقطع فوق لیسانس در فنلاند به طور پیوسته نیست. برای تحصیل در این رشته دانشجو باید مدرک دیپلم تجربی و یا کارشناسی علوم پایه خود را از دانشگاه معتبر دریافت کرده باشد و نامه ی تمکن مالی 10000یورویی ارائه دهد. تحصیل در این رشته حدود سه سال به طول می انجامد و پس از گذراندن این دوره دانشجو می تواند مشغول به کار شود. برای ادامه ی تحصیل در مقطع دکتری، دانشجو باید مجددا اقدام به پذیرش نماید.

در آخر این نکته را یاد آور می شویم با توجه به اینکه قوانین کشورها و شرایط پذیرش دانشگاه ها در حال تغییر است، زمانی که تصمیم به مهاجرت می گیرید با مشاورین ارشد در زمینه ی حقوق بین الملل و مهاجرت مشورت نمایید تا از آخرین اتفاقات روز آگاه شده و مطمئن ترین مسیر ممکن را جهت رسیدن به هدف تان انتخاب نمایید. در صورت تمایل می توانید با مشاوران ارشد موسسه اعزام دانشجوی صبا ویزاپلن تماس حاصل فرموده و به صورت رایگان پاسخ سوالاتتان را دریافت نمایید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 2 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. Ghazal Abbasi
    14 دی 1400
    پاسخ

    راهنمایی در باره تحصیل در فنلاند

    • mohimahmoodi
      15 دی 1400
      پاسخ

      سلام غزل عزیز
      لطفا با مشاوران صبا پلن ارتباط برقرار کنید
      02158416

برای مشاوره رایگان کلیک کنید