لوگو صبا ویزا

تبدیل ویزای تحصیلی به کاری کانادا

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه تبدیل ویزای تحصیلی به کاری کانادا به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید. مشاوره رایگان

کانادا دومین کشور بزرگ جهان است که سطح بالای استانداردهای زندگی، امکانات رفاهی مناسب، امنیت و فرصت‌های شغلی آن را به‌عنوان یکی از بهترین کشورها برای زندگی و تحصیل بدل کرده است. به طور کلی اقتصاد کشور کانادا به شدت پویا می‌باشد و احتمال بیکاری در آن بسیار کم است. از جهت اغلب افرادی که برای تحصیل به این کشور مهاجرت می‌کنند، تمایل به تبدیل ویزای تحصیلی به کاری کانادا دارند تا پس از تحصیل، در همان جا به کار و زندگی بپردازند.

سیاست کشور کانادا این است که باید دانشجویان برتر و استعدادهای درخشان بین‌المللی را در کشور خود حفظ کند. بنابراین به دانشجویان بین‌المللی خود فرصت می‌دهد تا پس از پایان تحصیلات خود با تبدیل ویزای تحصیلی به کاری کانادا مجوز کار دریافت کنند و تا مدت 3 سال در این کشور اقامت کاری داشته باشند.

فهرست عناوین

اقامت در کانادا پس از دوره تحصیلی

پایان دوره تحصیلی در کانادا لزوما به منزله خروج از کانادا و بازگشت به کشور خود نیست. شرایط رفاهی و امکانات این کشور، اکثر دانشجویان فارغ التحصیل را بر آن می‌دارد تا با تبدیل ویزای تحصیلی به کاری کانادا اقامت خود را تمدید کنند. بنابراین فارغ‌التحصیلان بین‌المللی دانشگاه‌های کانادا می‌توانند مجوز کار دریافت کنند و در این کشور مشغول به کار شوند و در نهایت برای اقامت دائم و اخذ تابعیت این کشور اقدام کنند.

ویزای پس از تحصیل

با اتمام دوران تحصیل در دانشگاه‌های کانادا، ویزای تحصیلی دانشجویان، که اعتبار آن 90 روز پس از پایان تحصیل است، منقضی می‌شود و فارغ‌التحصیل باید این کشور را ترک کنند. اما فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها، کالج‌ها و موسسات آموزشی معتبر می‌توانند با دریافت مجوز کار پس از تحصیل مشغول به کار شوند. این مجوز 8 ماه تا 3 سال معتبر است و دانشجویان بین‌المللی که مدرک دیپلم کالج، کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکتری خود را در دست دارند، می‌توانند اقدام به تبدیل ویزای تحصیلی به کاری کانادا کنند. البته این مجوز به افرادی تعلق می‌گیرد که نوع تحصیل آن‌ها، تمام وقت و حضوری بوده باشد. پس از اخذ مجوز نیز می‌توانند به صورت پاره‌ وقت و یا تمام وقت مشغول به کار شوند.

تبدیل ویزای تحصیلی به کاری کانادا

سطح رفاه اجتماعی ایده‌آل و موقعیت‌های شغلی مناسب برای متخصصان، مهم‌ترین دلایل مهاجرت به کشور کانادا است. بسیاری از افراد با هدف کار و اقامت در این کشور، تصمیم به ادامه تحصیل در کانادا می‌گیرند. محبوب‌ترین روش ها برای کسب اقامت پس از تحصیل در کانادا که بسیار هم معمول است، تبدیل ویزای تحصیلی به کاری کانادا و پیدا کردن کار مناسب در این کشور است. با توجه به سیاست‌های دولت کانادا برای حفظ دانشجویان برتر و استفاده از تخصص و پتانسیل آن‌ها در کشور خود، این امکان برای فارغ‌التحصیلان فراهم است که در کانادا مانده و به جستجوی کار بپردازند. از این رو ویزای کار پس از تحصیل PGWP (Post Graduation Work Permit) برای دانشجویان موسسات معتبر آموزشی طراحی شده است.

با پایان دوره تحصیل شما در کانادا و دریافت مدرک تحصیلی تنها شش ماه فرصت خواهید داشت تا برای تبدیل ویزای تحصیلی به کاری کانادا درخواست دهید. از این رو به محض اتمام تحصیل برای این اقامت کاری پس از تحصیل اقدام کنید.

تبدیل ویزای تحصیلی به کاری کانادا

شرایط دریافت ویزای پس از تحصیل

به طور کلی برای تبدیل ویزای تحصیلی به کاری کانادا تاییدیه رسمی مدرک تحصیلی، مجوز تحصیل معتبر، گذرنامه و مدارک مربوط به معاینات پزشکی مورد نیاز است. البته تنها به صرف تحصیل در این کشور با اقامت کاری پس از تحصیل شما موافقت نمی‌شود بلکه دوره و مقطع تحصیلی و نیز محل تحصیل اعم از دانشگاه، کالج یا موسسه آموزشی باید مورد تایید قرار بگیرد. بنابراین اگر با هدف کار و اقامت، تصمیم به تحصیل در کانادا دارید، پیش از اقدام برای پذیرش در مراکز آموزشی، حتما شرایط آن دانشگاه، کالج یا موسسه آموزشی را برای دریافت  PGWPمطالعه و بررسی کنید. اکثر دانشگاه‌هایی که به شما مدرک رسمی تحصیلی در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می‌دهند، برای تبدیل ویزای تحصیلی به کاری کانادا مورد تایید هستند.

بعضی از دوره های کالج‌ که معمولا یک‌ساله، دوساله و بیشتر هستند نیز شرایط مشابه دارند و نگرانی بابت اخذ ویزای پس از تحصیل وجود ندارد. تقریبا تمام کالج‌های دولتی شرایط لازم برای دریافت مجوز کار پس از تحصیل را دارند اما ممکن است کالج های خصوصی این شرایط را نداشته باشند.

اصل مهم دیگر برای تبدیل ویزای تحصیلی به کاری کانادا طول دوره تحصیل است که باید حداقل 8 ماهه باشد. در غیر این صورت شما واجد شرایط اخذ PGWP نیستید. اگر طول دوره تحصیل شما در کانادا بین 8 ماه تا 2 سال باشد، می‌توانید متناسب با میزان دوره تحصیل خود، اقامت کاری پس از تحصیل دریافت کنید. مثلا اگر طول دوره تحصیلی شما یک ساله بوده باشد، یک سال نیز اقامت کاری در کانادا خواهید داشت. اما اگر طول دوره تحصیلی شما بیش از دو سال باشد، حداکثر تا 3 سال می‌توانید اقامت کاری پس از تحصیل دریافت کنید.

در چه شرایطی ویزای کاری به شما تعلق نمی‌گیرد؟

در بعضی شرایط امکان تبدیل ویزای تحصیلی به کاری کانادا برای شما میسر نیست. در این جا بررسی‌های قبل از اقدام به مهاجرت تحصیلی اهمیت می‌یابد. بنابراین به شدت توصیه می‌شود قبل از اقدام به پذیرش، شرایط دریافت ویزای کاری پس از تحصیل را هم مطالعه کنید. اگر شما به عنوان دانشجو بین‌المللی قبلا مجوز کار پس از تحصیل گرفته باشید، امکان دریافت مجوز مجدد وجود ندارد. دوره‌های آموزش از راه دور نیز شرایط ویزای کاری پس از تحصیل را ندارند.

دوره‌های آموزش زبان‌های خارجی انگلیسی و فرانسه نیز به همین صورت است. موسسات آموزشی غیرکانادایی برای دریافت مجوز کار پس از تحصیل معتبر نمی‌باشد و اگر شما در یکی از این موسسات که در خاک کانادا وجود دارد تحصیل کنید، به فکر تبدیل ویزای تحصیلی به کاری کانادا نباشید. همچنین اگر به صورت غیرقانونی ترک تحصیل کرده باشید، به طور خودکار شرط ارائه مدرک تحصیلی معتبر را از دست داده‌اید و قادر به دریافت مجوز کار پس از تحصیل نیستید.

روش‌های دیگر اقامت پس از تحصیل در کانادا

روش‌های دیگری نیز برای اقامت پس از تحصیل در کانادا وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازید. با توجه به اینکه ویزای کار پس از تحصیل حداکثر سه سال اعتبار دارد و قابل تمدید نیست، برای اقامت در کانادا پس از این دوره باید راه دیگری اندیشید. البته تحصیل در کانادا و همچنین تجربه سه سال اشتغال در خاک این کشور مزیت‌های خوبی برای اقدام به اقامت دائم و حتی تابعیت این کشور است.

اقامت بریتیش کلمبیا

بریتیش کلمبیا غربی‌ترین ایالت کانادا است که شهر ونکوور، سومین شهر بزرگ کانادا، را در خود جای داده است. همانطور که اشاره شد، ایالات کانادا می‌توانند به طور مستقل برنامه پذیرش اقامت افراد را پیش ببرند. برنامه بریتیش کلمبیا BC PNP نام دارد. افرادی که تجربه و مهارت‌های مورد نیاز بریتیش کلمبیا را دارند، بویژه افرادی که با تبدیل ویزای تحصیلی به کاری کانادا سابقه کاری در این کشور را دارند، می‌توانند با دریافت گواهی بریتیش کلمبیا، در مدت کوتاه تری نسبت به سایر افراد برای پذیرش اقامت بریتیش کلمبیا و در نتیجه اقامت دائم کانادا اقدام کنند. برنامه اقامت بریتیش کلمبیا (BC PNP) شامل دو برنامه مهاجرتی مبنی بر تخصص و کارآفرینی است.

برنامه مبنی بر تخصص بریتیش کلمبیا شامل افراد با سابقه کاری در زمینه تخصص خود می‌شود، این افراد از کارفرمای کانادایی خود پیشنهاد کاری دارند. متخصصان با تجربه در حوزه سلامت و بهداشت از جمله پرستاران، پزشکان، روانشناسان نیز می‌توانند از این برنامه استفاده کنند. دانشجویانی که در سه سال گذشته از دانشگاه‌ها و کالج‌های معتبر کانادا فارغ التحصیل شده‌اند و از کارفرمایان بریتیش کلمبیا پیشنهاد شغلی دارند نیز شامل این برنامه هستند.

فارغ التحصیلان بین المللی در مقطع ارشد دکتری در رشته‌های علوم بهداشت و علوم طبیعی که از دانشگاه‌های بریتیش کلمبیا فارغ‌التحصیل شده‌اند و همچنین نیروهای نیمه متخصص در برخی حوزه‌ها می‌توانند برای اقامت کانادا روی برنامه اقامت بریتیش کلمبیا حساب کنند. برنامه اقامت از طریق کارآفرینی نیز شامل افرادی می‌شود که قصد سکونت و سرمایه‌گذاری در بریتیش کلمبیا را دارند که به ازاری کارآفرینی آن‌ها با روش‌های ممکن، به آن‌ها اقامت در کانادا اعطا می‌شود.

سرمایه گذاری در کانادا

 کشور کانادا بهترین و امن‌ترین سیستم مالی و بانکداری دنیا را به خود اختصاص داده است، در نتیجه علاقه‌مندان بسیاری را برای سرمایه گذاری به این کشور کشانده است.. لازم به ذکر است که برای کسب اقامت کانادا از راه سرمایه‌گذاری نیازی نیست که حتما فارغ‌التحصیل از مراکز آموزشی این کشور باشید، اما می‌توانید از سابقه تحصیلی خود در آنجا برای دریافت اقامت بهره ببرید. مزیت تحصیل و در ادامه آن سرمایه‌گذاری در کانادا این است که شما در این کشور زندگی‌کرده‌اید، تحصیل کرده‌اید و با شرایط و امکانات آن آشنا هستید.

اگر اقدام به تبدیل ویزای تحصیلی به کاری کرده‌ باشید و تجربه کار در این کشور را دارید، با شرایط بازار کار آن هم در حوزه تخصص خود به خوبی آشنا هستید. پس می‌توانید آگاهانه و مطمئن با تکیه بر تجارب خود برای اقامت از طریق سرمایه‌گذاری اقدام کنید. باید بدانید که هر ایالت کانادا طرح و برنامه مختص به خود ر ا برای اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری اجرا می‌کند و شما باید با توجه به شرایط هر یک از ایالت‌ها و البته شرایط شخصی خودتان، مناسب‌ترین گزینه برای سرمایه‌گذاری را انتخاب کنید.

تولد فرزند

برای اخذ مجوز اقامت از طریق تولد در یک کشور دیگر باید قوانین آن کشور را بررسی کنید. برخی از کشورها بنا بر اصل خون به افراد تابعیت می‌دهند. یعنی پدر و مادر فرد باید کانادایی باشند. اما تعداد از کشورهای مهاجرپذیر از جمله کانادا اصل خاک را در قوانین خود دارند؛ به این معنا که هر کودکی که در خاک این کشورها متولد شود، بدون توجه به تابعیت والدین، می‌تواند تابعیت این کشور را داشته باشد.

دلیل این کار که افراد تمایل دارند فرزند خود را در کشور کانادا به دنیا آوردند این است که به فرزند متولد شده در کانادا تابعیت تعلق می‌گیرد اما برای والدین آثار اقامتی نخواهد داشت. اگر شما در زمان تحصیل در کانادا، ازدواج کرده و صاحب فرزند شوید، تاثیری در اقامت پس از تحصیل شما در کانادا نخواهد داشت. تنها در صورتی که فرزند شما به سن 18 سالگی برسد و شرایط مورد نیاز را داشته باشد می‌تواند اسپانسر اقامت پدر و مادر خود در کانادا شود.

تبدیل ویزای تحصیلی به کاری کانادا

ازدواج

یکی دیگر از روش‌‌های اقامت در کانادا پس از دوره تحصیل، ازدواج با شهروند کانادایی است. اگر در طول مدت تحصیل در کانادا، با یک شهروند کانادایی ازدواج کنید، می‌توانید اقامت و تابعیت کانادا را داشته باشید. البته شرایط سختگیرانه‌ای نیز برای اطمینان دولت کانادا از واقعی بودن ازدواج شما تعیین شده است از جمله اینکه باید ازدواج حقیقی بوده و هدف ازدواج صرفا دریافت اقامت کانادا و فریب دولت این کشور نباشد. در ابتدای اقدام برای اخذ اقامت، باید حقیقی بودن ازدواج خود را ثابت کنید و در غیر این صورت و تایید اینکه ازدواج صوری انجام شده، هر دو طرف شامل جریمه خواهند بود.

برای ازدواج در کانادا دختر و پسر هر دو باید حداقل 18 ساله باشند و همسر کانادایی باید بتواند از نظر مالی زندگی دو نفر را تامین کند. همچنین هر دو باید در مسکن مشترک زندگی کنند. با تایید ازدواج، ابتدا به شخص خارجی سه سال اقامت تعلق خواهد گرفت و پس از گذشت سه سال در صورت تداوم ازدواج شخص می‌تواند برای تابعیت و دریافت پاسپورت کانادایی اقدام کند.

سخن پایانی

با توجه به شرایط رفاهی و زندگی مناسب در کانادا، افرادی که برای ادامه تحصیل به این کشور مهاجرت می‌کنند اغلب تمایل به تبدیل ویزای تحصیلی به کاری کانادا دارند تا بتوانند از موقعیت‌های خوب کاری این کشور نیز استفاده کنند. افرادی که پیش از دانشگاه، در کانادا تحصیل کرده باشند، به‎ سادگی می‎توانند برای کار و زندگی در کانادا اقامت بگیرند. آن افرادی هم که برای تحصیلات دانشگاهی وارد این کشور شده‌اند، می‌توانند پس از فارغ‌التحصیلی اقدام به تبدیل ویزای تحصیلی به کاری کنند و وارد بازار کار این کشور شوند.

دولت کانادا برنامه‌های دیگری نیز برای پذیرش اقامت تدارک دیده است تا بتواند از تخصص و پتانسیل افرادی که در این کشور تحصیل کرده‌اند، استفاده کنند. سرمایه‌گذاری در کانادا می‎‌تواند بهترین گزینه برای اقامت دائم و حتی تابعیت این کشور باشد.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 5 میانگین: 3.8]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید