لوگو صبا ویزا
تحصیل پیش از دانشگاه کانادا

تحصیل پیش از دانشگاه کانادا

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه تحصیل پیش از دانشگاه کانادا و جزئیات بیشتری از ثپت نام آن به دست بیاورید،می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.
مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

قصد داریم در خصوص تحصیل پیش از دانشگاه در کانادا صحبت کنیم. در این مقاله در خصوص شرایط تحصیل در مدارس این کشور صحبت می شود و همین طور انواع مدارس برای تحصیل اتباع خارجی در کانادا بررسی می شود. پایتخت کشور کانادا استان اوتاوا است و مردم این کشور به زبان انگلیسی و فرانسوی صحبت می کنند.

فهرست عناوین

سیستم آموزشی پیش از دانشگاه در کانادا

استانداردهای سیستم های آموزشی در کشور کانادا بسیار بالا است. شورای وزیران آموزش این کشور یک انجمن بسیار قدرتمند است که در خصوص هماهنگ سازی فعالیت های آموزشی به طور دقیق ایجاد شده است. سال تحصیلی در مدارس این کشور در قالب دو ترم است و شروع آن در ماه سپتامبر پس از روز کارگر است و تا آخر ژوئن نیز ادامه دارد.

تحصیلات ابتدایی و دبیرستان در این کشور از سن 6 الی 18 سالگی بوده و اجباری است. افرادی که خارج از کشور کانادا هستند قصد تحصیل پیش از دانشگاه در کانادا را دارند باید به محض ورود به این کشور در یک آزمون شرکت نمایند. این آزمون برای سنجش میزان سطح زبان افراد است و جنبه تخصصی بالایی ندارد.
مسئولان مربوطه با توجه به تراز زبان انگلیسی دانش آموز اعلام می دارد که آیا نیازی به شرکت در برنامه های تقویتی دارد یا خیر. برنامه های انگلیسی در این کشور ESL نام دارد که خلاصه کلمه ” انگلیسی زبان دوم” است.

تحصیل پیش از دانشگاه کاناداشرایط تحصیل پیش از دانشگاه در کانادا

یکی از شرایط بسیار مهم برای پیش از دانشگاه در کانادا داشتن پشتوانه مالی است. در صورتی که فرزند کمتر از 6 سال سن داشته باشد شانس پذیرش وی بیشتر است. در صورتی که سن او بالاتر باشد و در کشور مبدأ در مقطع ابتدایی و یا دبیرستان تحصیل نماد نیاز به ارائه نامه اشتغال به تحصیل برای ادامه تحصیل خود در کشور کانادا دارد.

قانون جالبی که برای دانش آموزان در مقطع دبیرستان وجود دارد HOMEStay است. در این قانون دانش آموز می تواند در یک منزل خانواده کانادایی مشغول به زندگی شود. خانواده هایی که داوطلب این کار هستند نام خود را در لیست وزارت آموزش و پرورش استان کانادا قید کرده اند و دسترسی به آنها بسیار آسان است.

مقاطع تحصیلی پیش از دانشگاه در کانادا

دوران ابتدایی در دو نوع مدرسه دولتی و خصوصی برگزار می شود که شرط سنی برای هر دو گزینه یکسان است. کودک از سن 6 سالگی وارد مدرسه ابتدایی می شود و تا سن 13 سالگی در دوران ابتدایی به سر می برد. درجه بندی در نظر گرفته شده برای دوران ابتدای از کلاس 1 الی 8 است.

پس از دوران ابتدایی، دوران دبیرستان آغاز می شود که این مقطع نیز در دو شکل دولتی و خصوصی برگزار می شود و افراد از سن 13 الی 18 را در مقطع دبیرستان به سر می برند. درجه بندی برای این بخش از کلاس نهم الی دوازدهم اعلام شده است و در نهایت مدرک دیپلم به وی ارائه می شود و می تواند وارد کالج و یا دانشگاه های این کشور شود.

هزینه تحصیل پیش از دانشگاه در کانادا

هزینه تحصیل پیش از دانشگاه در کانادا در مقطع ابتدایی در صورتی که مدرسه پذیرفته شده دولتی باشد به میزان 13000 دلار است. این رقم برای مدارس خصوصی با توجه به نوع مدرسه 30000 دلار در نظر گرفته شده است. در دوران دبیرستان هزینه ای که برای مدرسه دولتی در نظر گرفته شد 15000 دلار و برای دبیرستان های خصوصی این رقم بیش از 30000 دلار اعلام شده است. در نظر داشته باشید که شما برای استفاده از homestay باید هزینه پرداخت نمایید.

نکات تکمیلی تحصیل پیش از دانشگاه در کانادا

در این کشور بیش از 170 موسسه فنی و البته کالج های محلی وجود دارد که این موسسات در زمینه ارائه مدرک دیپلم و گواهینامه فعالیت می کنند. در نظر داشته باشید که یک موسسات در این کشور وجود دارد که هدف اصلی آنها تقویت مهارت های عملی دانش آموز است و دوره های شش ماهه الی یک ساله را برای آموزش دروس عملی در نظر می گیرد.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید