لوگو صبا ویزا
وقت سفارت استرالیا در ایران【 فوری】

اقدامات لازم برای دریافت وقت فوری سفارت استرالیا

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه اقدامات لازم برای دریافت وقت فوری سفارت استرالیا و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.


مشاوره رایگان

از آنجایی که استرالیا کشوری پیشرفته در زمینه صنعت و پزشکی به شمار می‌رود و ایرانیان زیادی در استرالیا ساکن هستند، برای دیدار خانواده، کارهای پزشکی و موارد زیادی از این قبیل گاهی نیاز به دریافت وقت فوری سفارت استرالیا است. دریافت وقت فوری این سفارت دارای شرایط خاصی است که تا حد زیادی تابع قوانین این کشور برای برای دریافت ویزا است. در ادامه مطلب تمام این شرایط را به طور مفصل بررسی خواهیم کرد.

خوشبختانه برای دریافت وقت فوری که در گذشته تنها به صورت حضوری بود و شخصاً فرد متقاضی باید به سفارت می‌رفت، امروزه می‌توان از طریق سایت سفارت و به صورت آنلاین اقدام کرد. همچنین از موسسات مهاجرتی که در زمینه دریافت وقت فوری سفارت‌ها هم فعالیت دارند، می‌توان کمک گرفت. در ادامه مطلب شرایط، هزینه‌ها و مراحل این کار را بررسی خواهیم کرد.

فهرست عناوین

شرایط عمومی استرالیا و مزایای مهاجرت به آن

استرالیا سرزمینی است با جامعه‌ای متنوع از نظر فرهنگی که رشد اقتصادی قوی روزافزون آن، این کشور را به مکانی ایده‌آل برای اسکان مهاجران و زندگی آن‌ها تبدیل می‌کند. این کشور با استقبال از کارگران ماهر از تمام نقاط جهان، آنها را تشویق می‌کند تا در این کشور ساکن شوند و به رشد اقتصادی استرالیا کمک کنند. طبیعت فوق العاده زیبا و آب و هوای متنوع این کشور نیز از دلایل دیگری برای مهاجرت به این کشور است که باعث شده افراد زیادی برای دریافت وقت فوری سفارت استرالیا و سفر کوتاه و توریستی به این کشور ترغیب شوند.

  • در کنار سفر توریستی به این کشور، تعداد مهاجرین آ« نیز به دلیل مزایای زیاد قابل توجه است
  • قاره استرالیا از زیبایی طبیعی برخوردار است که واقعاً می‌تواند شما را هیجان‌زده کند. این قاره دارای طیف متنوعی از گیاهان و جانوران است که فقط در خاک استرالیا یافت می‌شود و آن را خاص و منحصر به فرد می‌کند
  • استرالیا مدارس و دانشگاه‌هایی سطح بالایی دارد و سیستم آموزش عالی به مهاجران ارائه می‌دهد. سمینارهای علمی یکی از دلایل اقدام برای دریافت وقت فوری سفارت استرالیا است
  • اقتصاد استرالیا کاملاً قوی است و هر روز رشد می‌کند، به این معنی که فرصت اشتغال نیز بسیار زیاد است. استرالیا طیف گسترده‌ای از فرصت‌ها را برای کارگران ماهر از سراسر جهان دارد. همچنین ویزای کارآفرینی نیز فرصت اشتغال به افراد زیادی در این کشور می‌دهد
  • در کل استرالیا کشوری مهاجرپسند است و شما می‌توانید فردی باشید که مشتاق تحصیل در یکی از بهترین دانشگاه‌ها است، یا کارگری ماهر که به دنبال فرصت‌های شغلی بوده و یا کارآفرینی که مشتاقان شروع کار جدیدی است و استرالیا را انتخاب می‌کند.

وقت فوری سفارت استرالیا و تفاوت آن با وقت عادی

در گذشته که موج مهاجرت در این کشور به گستردگی امروز نبود، نیاز به دریافت وقت سفارت نبود. اما امروزه حجم پرونده‌ها به دلیل درخواست بیشتر برای سفر یا مهاجرت به این کشور بیشتر است. برای همین فرد متقاضی برای هر نوع ویزایی باید از قبل برای وقت سفارت استرالیا جهت ارائه مدارک، مصاحبه، پرداخت هزینه، امور بیومتریک و انگشت نگاری باید برای دریافت وقت سفارت اقدام کند. در غیر این صورت مصاحبه انجام نمی‌شوند و روند کار برای دریافت ویزا انجام‌پذیر نخواهد بود.

2 نوع وقت سفارت استرالیا وجود دارد که برای دریافت ویزا می‌توانید آن را دریافت کنید عبارتند از:

  • وقت فوری سفارت استرالیا
  • وقت عادی سفارت استرالیا

وقت عادی سفارت معمولاً دارای بازه زمانی 6 ماه تا یک سال است و بعد از آن که درخواست را ارسال کردید، باید منتظر تماس از سفارتخانه باشید تا زمان دقیق مصاحبه به شما اعلام شود. خوشبختانه بعد از آن که به سفارت مراجعه کردید تمام کارهای شما انجام خواهد شد و نیاز به مراجعه مجدد نخواهد بود. بعد از آن تنها باید برای جواب تقاضای خود برای دریافت ویزا باید منتظر باشید.

در مقابل وقت فوری سفارت استرالیا نیز وجود دارد که در شرایط اضطراری برای دریافت آن باید اقدام کنید. زمان انتظار برای این نوع وقت سفارت کمتر از وقت عادی بود و می‌توانید نزدیکترین تاریخ را که در سایت سفارت وجود دارد و بازه زمانی مدنظر شما وجود دارد، انتخاب کنید.

 ضرورت دریافت وقت فوری سفارت استرالیا

برخی دلایل وجود دارد که برای دریافت وقت فوری سفارت استرالیا باید تقاضای خود را در سایت ثبت کنید. مهمترین این موارد عبارتند از:

  • شرکت در رویدادهای مختلف: از آنجایی که برخی رویدادها به صورت فورس برگزار می‌شوند یا نفرات شرکت کننده در آن طی یک پروسه زمان‌بر انتخاب می‌شود و تا لحظات آخر وضعیت افراد به صورت قطعی مشخص نیست، به طور مثال رویدادهای هنری، سمینارهای علمی و مسابقات ورزشی، برای دریافت ویزا نیاز به وقت فوری سفارت است
  • دیدار با اعضای خانواده: بسیاری از ایرانیان ساکن کشور استرالیا هستند و گاهی در شرایط خاص نیاز دارند که خانواده در کنار آن‌ها باشد. در این شرایط هم می‌توان برای دریافت ویزای توریستی اقدام کرد و قبل از آن باید فرد دعوتنامه داشته باشد و از طریق درخواست وقت فوری سفارت استرالیا برای دریافت ویزای خود اقدام کند
  • اقدامات پزشکی: همانگونه که اشاره شد کشور استرالیا یکی از کشورهای پیشرفته است و به همین دلیل در زمینه بهداشت و درمان نیز خدمات مناسبی را ارائه می‌دهد. افرادی هستند که به دلیل بیماری و شرایط خاص پزشکی نیاز دارند تا به این کشور سفر کنند. این افراد برای دریافت وقت فوری سفارت باید مدارک پزشکی خود را ارائه دهند
  • دیدار با شرکای تجاری و راه اندازی کسب و کار: مبادلات و روابط تجاری شکل جهانی به خود گرفته و همین امر باعث شده تا سرمایه‌گذاری و داشتن شرکا، محدود به مرزهای داخل یک کشور نباشد. به همین دلیل افرادی که فرصت ویژه برای سرمایه‌گذاری در این کشور دارند، هم جز کسانی هستند که برای دریافت وقت فوری اقدام می‌کنند

روند دریافت وقت فوری سفارت استرالیا و مراحل بعد از آن

برای دریافت وقت فوری از سفارت کشور استرالیا نیاز است تا به سایت سفارتخانه این کشور مراجعه کرده و فرم دریافت وقت مصاحبه را پر کنید. بعد از آن به همراه فرم، باید مدارک خواسته شده را آپلود کنید. مرحله بعدی مشخص کردن وقت مصاحبه از سمت شماست. باید نزدیک‌ترین وقت خالی را به زمان مدنظر خود پیدا کنید و آن را ثبت کنید.

در روز مصاحبه باید حدود نیم ساعت قبل از زمان مشخص شده در سفارت حضور داشته باشید و مراجعه بعد از زمان تعیین شده، باعث می‌شود تا وقت شما از بین برود و باید روند گفته شده را از نو تکرار کنید. هزینه مشخصی برای وقت سفارت در نظر گرفته شده که در صورت لزوم می‌توانید با پرداخت هزینه بیشتر وقت فوری سفارت استرالیا دریافت کنید.

در روز مصاحبه علاوه بر ارائه مدارکی که در ادامه گفته شده، با شما مصاحبه می‌شود و دلایل شما برای سفر به این کشور سوال خواهد شد. امور بیومتریک که مربوط به عکس‌برداری برای تشخیص چهره است، نیز انجام خواهد شد. همینطور از شما در همان روز مصاحبه نیز انگشت نگاری می‌شود.

مدارک لازم برای دریافت وقت فوری

در مرحله ابتدایی که شما برای دریافت وقت فوری سفارت استرالیا از طریق سایت آن اقدام می‌کنید، باید اسکنی از مدارک لازم را نیز آپلود کرده یا به صورت فکس ارسال نمایید. پس بهتر است قبل از هر کاری این مدارک را آماده داشته باشید:

  • اسکن واضح از پاسپورتی که دارای صفحه خالی و همچنین دارای اعتباری زمانی باشد
  • درج شماره تماسی (ترجیحاً تلفن همراه) که در هر زمانی در دسترس است زیرا زمان مصاحبه از طریق آن به شما اطلاع داده می‌شود
  • پرینت فرم آنلاین سفارت استرالیا برای دریافت وقت فوری که به دقت پر شده و امضا شده باشد.
  • مدارکی که نشان دهد قصد جدی برای سفر به این کشور دارید مانند بلیط هواپیما، واچر هتل و در صورتی هم که دعوتنامه دارید، تصویر دعوتنامه فرد متقاضی

مدارک لازم برای دریافت ویزای استرالیا

همچنین بعد از اینکه مدارک خود را برای دریافت وقت فوری سفارت استرالیا ارسال کردید و موفق شدید وقت مصاحبه و انگشت نگاری را دریافت کنید، برای روز مصاحبه باید مدارکی نیز آماده کنید تا درخواست شما برای اخذ ویزا ثبت شود. این مدارک نیز به شرح زیر است:

  • مدارک لازم برای ویزای توریستی و دیدار با خانواده: اگر یکی از اعضای خانواده شما ساکن کشور استرالیا است باید برای شما دعوتنامه‌ای ارسال شود تا بتوانید برای ویزای توریستی این کشور که معروف به ساب کلاس است، اقدام کنید. همچین به فرم درخواست ویزا در کنار دعوتنامه نیز نیاز خواهید داشت
  • فارغ از این نوع ویزا، اگر به هر دلیل عازم این کشور هستید علاوه بر موارد عمومی که گفته می‌شود، مدارکی که ثابت کننده دلیل شما برای ورود به خاک استرالیا است مانند دعوتنامه از سمت شریک تجاری و برگزار کنندگان رویدادها، مدارک پزشکی برای کسانی که به دنبال درمان در این کشور هستند نیز برای روزی تعیین شده برای وقت فوری سفارت استرالیا باید همراه شما باشد. در صورت نیاز به مدارک دیگری باشد، قبل از مصاحبه اعلام می‌شود.

دیگر مدارکی عمومی که برای دریافت ویزا باید ارائه دهید عبارتند از:

  • یک قطعه عکس که جدیداً گرفته باشید و هیچگونه ادیتی روی آن آنجام نشده باشد، در ابعاد 4.5 * 3.5 و با پس زمینه سفید که پشت نویسی شده باشد
  • ارائه پاسپورت فعلی خود که دارای اعتبار است و همچنین در صورت لزوم پاسپورت و ویزاهایی که قبلاً دریافت کرده‌اید. همچنین بلیط برگشت هواپیما را هم باید ارائه کنید
  • اصل شناسنامه و کپی از تمامی صفحات اصل شناسنامه به همراه کارت ملی،کارت پایان خدمت نیز نیاز است
  • گواهی تمکن مالی و پرینت بانکی که گردش حساب 6 ماهه شما را نشان دهد

باید و نبایدهای وقت فوری سفارت استرالیا

نکاتی مهمی که برای دریافت وقت فوری سفارت باید به آنها توجه ویژه داشت در ادامه ذکر شده، اما قبل از پرداختن به آنها باید گفت که این موارد شاید نکات ساده و ریزی باشند، اما در صورت عدم رعایت ممکن است وقت شما لغو شده و برای دریافت ویزا به مشکل بخورید. اول از همه باید دقت داشته باشید که وقت فوری سفارت استرالیا تنها برای یک نفر است و در صورتی که قصد دارید با خانواده یا همراه به این کشور سفر کنید باید هر کدام وقتی مجزا بگیرید.

نکته مهم بعدی که باید آن را مدنظر داشته باشید، این است که در روز مصاحبه و برای انجام امور بیومتریک و انگشت نگاری باید انگشتان متقاضی جراحتی نداشته باشد. از مواردی چون حنا نیز بر روی دست استفاده نشود تا این امور به درستی انجام شود.

در نهایت هم اینکه وقت شناس باشید و به درج درست اطلاعات خود چه در فرم وقت فوری سفارت استرالیا و چه در نامه‌ درخواست ویزا دقت کنید. زیرا شکل نوشتاری یکسانی برای آنها باید رعایت شود و در غیر این صورت با درخواست شما موافقت نخواهد شد. همچنین بهتر است از مدارک درخواستی، یکی دو نسخه بیشتر داشته باشید تا در صورت بروز مشکل، روند مصاحبه و دریافت ویزا برای شما دچار اختلال نشود.

سخن پایانی

از آنجایی که درخواست برای وقت فوری سفارت استرالیا مانند اغلب سفارت‌ها نیاز است تا همیشه آنلاین بوده و سایت سفارت این کشورها را مرتب چک کنید، همچنین برای افرادی که آشنایی کمی به زبان انگلیسی دارند پر کردن فرم‌ها دردسر دارد، بهتر است این کار را به یک موسسه مهاجرتی معتبر بسپارید. خوشبختانه اینگونه موسسات به دلیل تجربه کاری فراوان در این زمان و آشنایی با شرایط و قوانین هر سفارت، بهترین وقت را برای شما خواهند گرفت.

در مورد دریافت وقت فوری سفارت استرالیا هم این امر صادق است. یک موسسه مهاجرتی معتبر در کنار اینکه می‌تواند راهنمایی‌های لازم در خصوص روال کار و مدارک لازم را به شما ارائه دهد، توان آن را دارد که به نیابت از شما برای گرفتن وقت سفارت اقدام کند. برای این کار می‌توانید روی خدمات موسسه حقوقی و مهاجرتی صبا ویزا، حساب ویژه باز کنید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 3 میانگین: 3.7]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. ramazan hossinzadeh
    27 آبان 1401
    پاسخ

    سلام من یک افغانستانی هستم وخواهرم که سیتی زن استرالیا رادارد برایم اقدام برای ویزای بشر دوستانه نموده است وبرایم دو ایمل آمده چطوری با سفارت تماس بگیرم. لطفا راهنمایی کنید ممنونم

    • سلام، وقت بخیر
      لطفا جهت ارتباط با مشاوران مجموعه با شماره 58416-021 تماس بگیرید.

برای مشاوره رایگان کلیک کنید