لوگو صبا ویزا

مهاجرت به اوکراین : شرایط و هزینه های مهاجرت [2024]

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه مهاجرت به اوکراین و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.


مشاوره رایگان

کشور اوکراین با آب و هوای معتدل در شرق اروپا واقع است. این کشور هم مرز با روسیه، بلاروس، لهستان، اسلواکی، مجارستان، رومانی و مولداوی است و در مرز بین قاره آسیا و اروپا قرار دارد.

کشور اوکراین جمعیتی بالغ بر 43.7 میلیون نفر دارد و 69 درصد جمعیت آن ساکن مناطق شهری هستند. همچنین به دلیل تراکم نواحی صنعتی در شرق و جنوب شرقی، تراکم جمعیت در این بخش ها بیشتر است. این کشور به پایتخت کی یف، دارای 24 استان و یک بخش خودمختار است. زبان رسمی اوکراین زبان اوکراینی است و همچنین زبان روسی هم کاربرد گسترده ای در این کشور دارد.

اودسا، خارکف و کی یف مهاجر پذیر ترین شهر های اوکراین هستند.

اوکراین پس از روسیه بزرگترین کشور اروپا است. این کشور با حجم و تنوع ذخایر کم نظیر خود از کشور های معدنی جهان به شمار میرود و هم چنین دارای یک چهارم از کل خاک سیاه جهان، بهترین خاک برای کشاورزی است.

با توجه به روند افزایشی مهاجرت به اتحادیه اروپا، و عضویت اوکراین در حوزه شنگن، و همچنین موقعیت جغرافیایی این کشور واقع در مرز اروپا و آسیا، درخواست متقاضیان برای اخذ اقامت دائم و مهاجرت به اوکراین رو به افزایش روز افزون است.

فهرست عناوین

اقامت دائم اوکراین

در رابطه با اعطای اقامت دائم، دولت اوکراین سالانه تعدادی سهمیه برای پذیرفتن مهاجرین در نظر میگیرد و تعدادی از مهاجران را نیز با شرایط متفاوت خارج از سهمیه میپذیرد.

مشمولین اخذ پذیرش با روند سهمیه

1.فرهنگیان و دانشمندانی که مهاجرت آنها در جهت منافع اوکراین است

2.متخصصان و کارکنانی که واجد شرایط بوده و مورد نیاز اقتصاد اوکراین هستند.

3.افرادی که ثبت شرکت و یا سرمایه گذاری حداقل 100000 یورو ای در این کشور انجام داده باشند.

4.خواهر،برادر،پدر بزرگ و مادر بزگ یا نوه تبعه اوکراین باشند.

5.افرادی که در گذشته دارای تابعیت اوکراین بوده اند.

6.والدین،همسر و یا فرزند خردسال شخص مهاجر باشند.

7.افرادی که به همراه وابسته های خود به مدت سه سال از تاریخ اعطای پناهندگی خود در اوکراین اقامت دائم دارند.

اشخاصی که میتوانند اقامت خارج از سهمیه دریافت کنند:

1.همسر شخصی که تبعه اوکراین باشد و از تاریخ ازدواج انها حداقل دوسال گذشته باشد.

2.افرادی که حضانت فرد اوکراینی را بر عهده بگیرند یا یک فرد اوکراینی حضانت انها را بر عهده بگیرد.

3.افراد متولد شده در اوکراین.

4.افرادی که مهاجرت انها به نفع منافع اوکراین است.

5.اوکراینی های خارج از کشور به همراه همسر و فرزنذان در صورتی که با یکدیگر و در اوکراین زندگی کنند.

روش های معمول اخذ اقامت در اوکراین

انواع روش های معمول اخذ اقامت اوکراین به شرح زیر است:

  • اقامت اوکراین از طریق کار
  • اقامت تحصیلی در اوکراین
  • اقامت در اوکراین از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به اوکراین از طریق کار

برای اخذ اقامت کاری در اوکراین متقاضی باید کارفرما یا پیشنهاد کاری را در کشور اوکراین داشته باشد به این صورت که اگر کارفرما به مدت 3 ماه در اوکراین اگهی دهد و شخص مورد نظر خود را از بین مراجعه کنندگان پیدا نکند میتواند جهت استخدام نیروی خارجی اقدام نماید.

ساعات کاری مشخص شده در اوکراین برای کارکنان 16 تا 18 سال 36 ساعت و برای کارمندان بالای 38 ساعت تعریف شده و همچنین کارمندان میتوانند از امکان 120سالانه  ساعت اضافه کاری نیز استفاده کنند.

همچنین فرد متقاضی میتواند پس از دریافت اقامت و حضور در اوکراین، اقدام به دریافت ویزای همراه نماید و با ارائه اسناد و مدارک روند اخذ ویزای همراه را اغاز کند.

مهاجرت به اوکراین از طریق تحصیلی

اقامت تحصیلی با توجه به شرایط نسبتا مناسب و ارائه رشته های پزشکی، یکی از محبوب تربن انواع اقامت در اوکراین میباشد.

امکان تحصیل در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه های اوکراین وجود دارد.

در دوره ی کارشناسی رشته های متنوعی در حوزه های متنوع ارائه میشوند. دوره کارشناسی معمولا 4 ساله و به زبان های روسی و انگلیسی میباشد، لذا دانشجویان باید تحصیلات خود را از یک دوره پایه شامل دوره های زبان اغاز کنند. برای رشته های ارائه شده به زبان روسی دوره پادفک ارائه میشود.

دانشجویان این مقطع اجازه 10 ساعت کار در هفته را دارند و میانگین حقوق این افراد میانگین 8 تا 10 یورو است.

دوره های ارشد معمولا دو ساله بوده و معمولا به زبان انگلیسی ارائه میشوند که در صورتی که دوره ی مورد نظر شما به زبان انگلیسی باشد نیاز به ارائه مدرک زبان خواهید داشت. همچنین دانشجویان اجازه 20 ساعت کار درهفته حین تحصیل را دارند.و میانگین حقوق انها مشابه دانشجویان کارشناسی میباشد.

هزینه های تحصیل در دانشگاه های اوکراین پایین است اما دانشگاه های ان جزو دانشگاه های برتر به حساب نمی ایند.

برای تحصیل در مقطع دکتری در اوکراین متقاضی باید سوپروایزر داشته باشد. رشته های ارائه شده در این مقطع معمولا به زبان انگلیسی هستند. دانشجویان این مقطع اجازه 20 ساعت کار در هفته را دارند.

همچنین امکان اخذ بورسیه برای دانشجویانی که رزومه قوی ای دارند امکان اخذ بورسیه در این مقطع و مقطع ارشد وجود دارد.

فرد متقاضی پس از دریافت ویزای موقت میتواند با پر کردن فرم مربوطه و ارائه اسناد و مدارکی مانند تمکن مالی،مدارک اعضا،پاسپورت ها و سند ازدواج اقدام به دریافت ویزای همراه نماید. شایان ذکر است که ویزای تحصیلی ارائه شده به افراد یک ویزای موقت بوده و متقاضی باید پس از اتمام دوران تحصیل خود نسبت به تغییر نوع ویزا به ویزای کاری یا سرمایه گذاری اقدام نماید.

مهاجرت به اوکراین از طریق سرمایه گذاری

افراد میتوانند با افتتاح حساب در اوکراین و واریز حداقل سرمایه 100000 یورو  و ثبت یک شرکت، برای اخذ پذیرش دائم اوکراین اقدام کنند.

به طور کلی برای اقدام به دریافت ویزا و اقامت اوکراین متقاضیان باید مدارک و شرایط زیر را دارا باشند:

1.داشتن پاسپورت قانونی با حداقل 6 ماه اعتبار

2.اصل و ترجمه انگلیسی گواهی عدم سو پیشینه به همراه مهر دادگستری

3.تاییدیه محل سکونت مانند سند و یا اجاره نامه منزل به همراه ترجمه انگلیسی و مهر دادگستری و ارائه قبض اب و برق محل سکونت(بدون نیاز به ترجمه)

4.ارائه کارت ملی،شناسنامه،کارت پایان خدمت و کپی انها

  1. 3 قطعه عکس 3.5*4.5

6.گواهی عدم  اعتیاد به هرگونه دارو و مواد مخدر ،عدم ابتلا به بیماری های عفونی و عدم اعتیاد به الکل.

همچنین برای ثبت شرکت تجاری متقاضی باید بیزینس پلن خود را ارائه داده و مسئولین مربوطه را از سوداوری برنامه تجاری خود مطمئن سازد.

با اخذ ویزای سرمایه گذاری اوکراین فرد متقاضی میتواند با همسر و فرزندان زیر 18 سال خود عازم اوکراین شود. باید در نظر داشته باشید که ویزای کاری نیز در ابتدا به صورت دائم نیست بلکه متقاضی باید مدت زمان مشخصی را (12 ماه) در کشور اوکراین کسب کار و موفق داشته باشد تا بتواند برای اخذ اقامت دائم اقدام نماید. همچنین با گذشت مدت زمان مشخص (بین 3 تا 10 سال وابسته به شرایط فردی) شخص میتواند تابعیت و پاسپورت اوکراین را کسب کند.

دیگر روش های اخذ اقامت اوکراین

  • اخذ اقامت اوکراین از طریق ازدواج
  • اخذ اقامت اوکراین از طریق پناهندگی

مهاجرت به اوکراین از طریق ازدواج

متقاضیان اخذ اقامت از طریق ازدواج در ابتدای امر باید اثبات کننده که قصد ازدواج انها با تبعه اوکراینی صرفا جهت اخذ تابعیت و اقامت این کشور نمیباشد و باید مدارکی دال بر وجود ارتباط بین دو نفر ارائه شود. همچنین تبعه اوکراینی باید اثبات نماید که توانایی پرداخت هزینه های خود و همچنین همسر خود را در اوکراین دارد.

افرادی که با تبعه اوکراینی ازدواج میکنند تبعه و شهروند اوکراین محسوب شده و از مزایای شهروندی ان مانند برخورداری از مزایای اموزشی، خدمات مالی، اجازه کار، خدمات رفاهی مانند حقوق بازنشستگی و بیمه و درمان رایگان بهره مند میشوند.

مهاجرت به اوکراین از طریق پناهندگی

اخذ اقامت از طریق پناهندگی یکی از سخت ترین و پردردسر ترین راههای ورود به کشور اوکراین بوده و مطالب ذکر شده در این بخش از مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی بیشتر در حوزه مهاجرت بوده و موسسه مهاجرتی صبا ویزا هیچگونه اقدامات و خدماتی را در این حوزه انجام نمیدهد.

در ابتدای ورود به خاک اوکراین پاسپورت متقاضی توسط مامور دولتی تحویل گرفته شده و یک کارت اقامت به مدت طول دوره بررسی مورد به شخص اعطا میشود.البته باید بدانید که در صورتی که فردی بدون درخواست قبلی وارد اوکراین شده و سپس درخواست پناهندگی دهد تحت بازداشت موقت به مدت 6 ماه قرار خواهد گرفت. به طور کلی روند اخذ اقامت از این روش به این صورت است که شخص متقاضی پس از احراز هویت و ارائه دلایل و مدارک کافی در جهت درخواست باید مراحل انشگت نگاری و مصاحبه را طی نموده و سپس تست سلامت روان داده و دوره های زبان را اغاز کند.

در صورت تایید تمامی مراحل گواهی پناهندگی 5 ساله به شخص متقاضی اعطا میشود.

انواع ویزای موقت اوکراین

به طور کلی سه نوع ویزا موقت به متقاضیان ورود به کشور اوکراین داده میشود:

1.ویزای نوع b یا ویزای تراتزیت:این ویزا ها با مدت زمان حدکثر 5 روزه صرفا برای عبور شخص متقاضی از اوکراین اعطا میشوند.

2.ویزا های نوع c  یا کوتاه مدت:با اخذ این نوع ویزا شخص میتواند 90 روز از 180 روز را در اوکراین باشد.

3.ویزاهای نوع d یا بلند مدت: این نوع ویزا به اشخاصی اعطا میشود که میخواهند به طور موقت و بالای 90 روز در اوکراین اقامت داشته باشند.

مهاجرت به اوکراین،

هزینه های مهاجرت به اوکراین

هزینه درخواست ویزا برای کشور اوکراین 65 دلار آمریکا است.

هزینه های زندگی هر فرد ماهانه به طور میانگین بین 400 تا 600 دلار امریکا است.هزینه های خوابگاه و مسکن در اوکراین بسته به شهر و نوع اقامتگاه بسار متفاوت بوده و میانگین از 150 الی 700 دلار در نر گرفته میشود.

در رابطه با هزینه های تحصیل نمیتوان عدد مشخصی را تعیین نمود چرا که دانشگاه ها با توجه به رتبه، شهر، امکانات مورد ارائه، رشته های مختلف و زبان تدریس انها و… سالانه شهریه های متفاوتی را مشخص میکنند.

سخن پایانی

به طور کلی، اوکراین از اولین گزینه های توصیه شده برای مهاجرت به اروپا نیست اما با توجه به ارائه رشته های پزشکی با شرایط تقریبا ساده تر به نسبت بسیاری از دیگر کشورها و مزایای دیگر از جمله کانالی برای ورود به اروپا، هزینه های زندگی نسبتا پایینتر در مقایسه با دیگر کشور های اروپایی، دانشگاه های شناخته شده در حوزه های خاص با شهریه های مناسب، ارائه دوره پیش دانشگاهی زبان روسی پاتفک با امکانات متناسب به دانشجویان و دیگر مزایا، میتواند یکی از گزینه های مورد بررسی متقاضیان ورود به قاره اروپا باشد.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 3 میانگین: 3.7]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید