لوگو صبا ویزا
سرمایه گذاری در ترکیه

سرمایه‌گذاری در ترکیه

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه سرمایه‌گذاری در ترکیه و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.


مشاوره رایگان

ترکیه؛ کشوری که همواره به دنبال جذب سرمایه‌گذاران است

کشور ترکیه از دیرباز تاکنون مورد علاقه بسیاری از سرمایه‌گذاران خارجی بوده است و این علاقه یک علاقه متقابل است! هدف این کشور از جذب افراد برای سرمایه گذاری در ترکیه وارد کردن ارزهای بین‌المللی دلار و یورو است که دولت این کشور بتواند اقتصادش را همواره به سوی پیشرفت و موفقیت سوق دهد. همچنین این کشور برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی جهت سرمایه‌گذاری امتیازات و امکانات ویژه‌ای را در نظر گرفته است که در ادامه به بررسی این امکانات خواهیم پرداخت.

مختصری در مورد کشور ترکیه

ترکیه به عنوان یک کشور اوراسیایی در جهان شناخته می‌شود. چرا که بخش کوچکی از این کشور در قاره اروپا و باقی نیز در آسیا قرار دارد. کشور ترکیه از سمت شرق با ایران، نخجوان، ارمنستان و گرجستان همسایه است. همچنین چند سالی است که به عضویت پیمان شنگن نیز درآمده است و اتباع این کشور امکان دریافت ویزای شنگن را خواهند داشت.

در سمت جنوب شرقی این کشور نیز عراق و سوریه قرار دارند. همچنین بلغارستان و یونان از دیگر همسایگان این کشور به شمار می‌روند که در شمال غربی این کشور و در قاره اروپا قرار دارند. دریای سیاه قسمت شمالی این کشور را احاطه کرده است. دو دریای مرمره و اژه در منطقه غربی ترکیه قرار دارند. در آخر هم نوبت به گل سرسبد یعنی دریای مدیترانه با آب و هوای بسیار معروف خود می‌رسد. این دریا نیز در جنوب غربی کشور ترکیه قرار دارد.

سرمایه‌گذاری در ترکیهسیاست‌های دولت ترکیه در زمینه جذب سرمایه‌گذاری

دولت ترکیه در چهارچوب نظام پارلمانی فعالیت می‌کند و تمام دستگاه‌های اجرایی این کشور ملزم به تبعیت از آن هستند. به موجب قوانین پارلمانی ترکیه، نخست وزیر و رئیس جمهور این کشور افرادی هستند که اختیارات اجرایی را بر عهده دارند. دولت ترکیه برای سرمایه‌گذاران خارجی این امکان را در نظر گرفته است تا بتوانند با مبلغی کمتر نسبت به گذشته در این کشور سرمایه‌گذاری کنند.

قبل از سال 2019 قوانین و شرایط سرمایه گذاری در ترکیه سخت‌گیرانه‌تر اجرا می‌شد. به عنوان مثال، به موجب این قوانین باید برای ایجاد کسب و کار، برای بیشتر از 100 نفر اشغال‌زایی می‌شد اما بر طبق اصلاحاتی که در این سال صورت گرفت، حداقل تعداد اشتغال‌زایی به عدد 50 کاهش پیدا کرد.

کشور ترکیه با توجه به توجه بسیار زیاد به صنعت گردشگری، بسیاری از مردم این کشور را به سمت ایجاد کسب‌وکار در این زمینه سوق داده است. به همین منظور و البته میزان بالای گردشگر در این کشور در سال‌های اخیر، سطح رفاه اجتماعی و کیفیت زندگی در ترکیه به شدت افزایش پیدا کرده است.

اقتصاد؛ نکته‌ای قابل توجه برای سرمایه گذاری در ترکیه

همانطور که گفته شد، دولت ترکیه به سرمایه گذاری در این کشور و جاذبه گردشگری بسیار اهمیت می‌دهد. بنا به این دلایل، اقتصاد ترکیه همواره پایدار است و هر ساله رشد اقتصادی مثبتی را تجربه می‌کند. سرمایه گذاری در ترکیه به دلیل داشتن اقتصاد پایدار در این کشور‌، می‌تواند همواره کسب‌وکاری کم خطر و با درصد موفقیت بالا را برای شما به همراه داشته باشد.

شرایط تورم در کشور ترکیه

کشور ترکیه با توجه به اینکه تفاوت ارزش مالی آن با ريال ایران کمتر از دلار و یورو است، می‌تواند زندگی آسان‌تری را از جهت تفاوت هزینه زندگی در این کشور و کشور مبدا برای شما به همراه داشته باشد. تورم در ترکیه وجود دارد اما مطمئنا میزان آن به اندازه کشور ما ایران نیست. در روزهای اخیر تورم کشور ترکیه در کمال ناباوری کاهشی چشمگیر پیدا کرد.

در سال 2018 نرخ تورم در ترکیه 25 درصد بود اما اکنون این میزان به 16.8 درصد کاهش پیدا کرده است. تمام این موارد دست به دست هم خواهند داد تا کشور ترکیه برای زندگی و مخصوصا سرمایه‌گذاری یک کشور بسیار مناسب به شمار برود.

اخذ تابعیت ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری

کشور ترکیه به سرمایه‌گذاران خارجی در این کشور این امکان را می‌دهد تا بتوانند در مدت تنها 3 الی 6 ماه پاسپورت و تابعیت این کشور را دریافت کنند. همچنین از مزایای دریافت پاسپورت ترکیه امکان سفر به 148 کشور دنیا بدون نیاز به داشتن ویزا است که نشان از اعتبار بالای پاسپورت این کشور دارد.

برای دریافت تابعیت ترکیه، نیازی به حضور در این کشور نخواهید داشت و این خود یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود. پاسپورت کشور ترکیه نیز در رتبه سی‌ام معتبرترین پاسپورت‌های دنیا قرار دارد. ضمنا شما با دریافت پاسپورت این کشور، امکان تمدید آن هم به صورت مادام‌العمر را خواهید داشت و عملا پاسپورت شما به هیچ عنوان منسوخ نخواهد شد. اما بد نیست بدانید که هر پاسپورت 10 سال اعتبار دارد و پس از این مدت باید برای تمدید آن اقدام کنید.

برای اتباع خارجی ترکیه که موفق به اخذ تابعیت این کشور شده‌‌اند، امکان استفاده از تمام خدمات درمانی این کشور آن هم به صورت رایگان وجود دارد. یکی دیگر از برگ تمایزات دریافت پاسپورت ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری در این کشور، امکان حفظ تابعیت قبلی است که در بسیاری از کشورهای اروپایی و آسیایی این امکان وجود ندارد.

خدمت سربازی در ترکیه نیز اجباری است اما شما با سرمایه گذاری در ترکیه و دریافت تابعیت این کشور دیگر نیازی به رفتن به خدمت سربازی نخواهید داشت. همچنین در ترکیه امکان تحصیل به صورت کاملا رایگان وجود دارد.

همانطور که گفته شد، کشور ترکیه چند سالی است که به عضویت پیمان شنگن درآمده است. به همین منظور اتباع این کشور مجاز خواهند بود تا بدون نیاز به اخذ ویزا به کشورهای عضو اتحادیه اروپا و همچنین 26 کشور عضو شنگن به راحتی سفر کنند.

مزایای سرمایه گذاری در ترکیه

ترکیه یک کشور عالی برای سرمایه‌گذاری است و بخشی از این شرایط به دلیل زیرساخت‌های اقتصادی مناسب این کشور است. در ترکیه شرایط اقتصادی همواره رو به رشد و با ثبات حاکم است که به سرمایه‌گذار این امکان را می‌دهد تا بتواند با سرمایه گذاری در ترکیه به سوددهی مناسبی دست پیدا کند.

در ترکیه قانون بازپرداخت مالیات برای سرمایه‌گذاران خارجی در این کشور وجود دارد. دولت این کشور حداقل مبلغ 500 لیر را به این سرمایه‌گذاران به عنوان بازپراخت مالیات باز می‌گرداند. همچنین در سال‌های اخیر نیز نرخ مالیات برای این افراد 20 درصد کاهش پیدا کرده است تا در سختی کمتری قرار بگیرند. همچنین در برخی موارد نیز دولت این کشور برخی سرمایه‌گذاران را از پرداخت مالیات معاف می‌کند.

بد نیست بدانید میان دو کشور ترکیه و ایران توافق‌ نامه‌های جلوگیری از فساد تنظیم شده‌‌اند که باعث می‌شود از دوگانگی مالیاتی در این کشورها جلوگیری شود و میزان حفاظت از سرمایه افزایش پیدا کند. ضمنا کشور ترکیه عضو اتحادیه گمرک اروپا است و این مورد باعث شده است تا روابط تجاری این کشور همواره درحال گسترش باشد و شما بتوانید فعالیت در این زمینه‌ها خود را به موفقیت زود هنگام نزدیک کنید. در ادامه نیز به معرفی انواع روش‌های سرمایه‌گذاری در این کشور خواهیم پرداخت.

کشورهای مختلفی در جهان هستند که آماده جذب سرمایه‌گذاران خارجی هستند. اما چرا یک سرمایه‌گذار ایرانی و یا حتی خارجی باید کشور ترکیه را انتخاب کند؟ جواب این سوال ساده است. ترکیه دارای یکی از قدرتمندترین پاسپورت‌ها در جهان به شمار می‌رود.

علاوه بر معتبر بودن پاسپورت ترکیه، اعطای آسان تابعیت این کشور نیز در اولیت یک سرمایه‌گذار خارجی قرار دارد. چرا که برخی کشورها اگر ممکن است تابعیت کشورشان را به سرمایه‌گذاران خارجی اعطا کنند، اما ممکن است این پروسه تا 10 سال نیز به طول بیانجامد.

انواع سرمایه گذاری در ترکیه

راه‌های متنوعی برای سرمایه گذاری در ترکیه وجود دارند. همچنین این کشور نیز برای سرمایه‌گذاران خارجی امکانات مختلفی را در نظر گرفته است تا بتوانند به راحتی در ترکیه سرمایه‌گذاری کرده و سرمایه خود را چندین برابر کنند. در ادامه به معرفی انواع این روش‌ها خواهیم پرداخت.

خرید ملک برای دریافت تابعیت ترکیه

همانطور که گفته شد، راه‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری در کشور ترکیه وجود دارد؛ اما یکی از آسان‌ترین و کم دردسرترین راه‌ها اخذ اقامت این کشور تنها با خرید ملک است. کشور ترکیه برای گسترش املاک و مستغلات در کشور خود، این امکان را قرار داده است تا افراد مختلف بتوانند با سرمایه گذاری در ترکیه به روش خرید ملک با ارزشی بالغ بر 250 هزار دلار، تابعیت این کشور را در اسرع وقت دریافت کنند.

در نظر داشته باشید که شما برای خریداری ملک در کشور ترکیه جهت اخذ تابعیت این کشور، مجاز خواهید بود تا چند ملک را به صورت همزمان خریداری کنید؛ به طوریکه مجموع ارزش آن‌ها به مبلغ 250 هزار دلار آمریکا برسد.

البته این بدین معنی نیست که شما با خرید ملک با ارزش کمتر از 250 هزار دلار از دریافت اقامت این کشور باز خواهید ماند. بلکه شما با خرید ملک با ارزش قیمتی حداقل 50 هزار دلار و کمتر از مبلغ ذکر شده، اقامت موقتی این کشور را آن هم به مدت 5 سال دریافت خواهید کرد.

شما در این مدت 5 سال، باید بتوانید مجموع ارزش املاک و مستغلات خود را به 250 هزرا دلار برسانید تا از واجدان شرایط برای دریافت تابعیت این کشور به شمار بروید. برای خرید ملک در ترکیه باید نکاتی را در نظر گرفت که در ادامه به بررسی تمام آن‌ها خواهیم پرداخت.

سپرده بانکی به مدت 3 سال؛ از دیگر راه‌های سرمایه گذاری در ترکیه

از دیگر راه‌هایی که دولت ترکیه برای سرمایه‌گذاری در این کشور و اخذ تابعیت آن پیشنهاد می‌دهد، سپرده‌گذاری بانکی در این کشور است. این روش از خرید ملک پول بیشتری را نیاز دارد. به عبارتی دیگر، شما برای سپرده‌گذاری در بانک‌های ترکیه باید حداقل مبلغ 500 هزار دلار آمریکا داشته باشید و بتوانید پول خود را تا 3 سال در حساب بانکی خود بلوکه کنید.

لازم به ذکر است که در گذشته این مبلغ 3 میلیون دلار بود اما از سال 2019 به 500 هزار دلار کاهش پیدا کرده است. همچنین پس از مدت 3 سال شما قادر خواهید بود تا هم اصل پول و هم سود آن را برداشت کنید و برای این کار هیچ ارگانی قادر نخواهد بود تا جلوی شما را بگیرد.

سرمایه گذاری در ترکیه از طریق خرید سهام بورسی

سرمایه گذاری در ترکیه و دریافت پاسپورت این کشور از طریق خرید سهام از دیگر راه‌هایی است که به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید در مدت زمانی 3 ساله به سوددهی مناسب به همراه تابعیت ترکیه دست پیدا کنید. با توجه به تمهیداتی که دولت ترکیه در سال 2019 در نظر گرفت، حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری حتی در بخش خرید سهام نیز کاهش یافته است و به همین منظور اکنون شما برای خرید سهام تنها نیاز دارید 500 هزار دلار خرج کنید. در صورتی که در گذشته این مبلغ 2 میلیون دلار آمریکا بود.

خرید اوراق قرضه دولتی

خرید اوراق قرضه دولتی یکی دیگر از راه‌های سرمایه گذاری در ترکیه به شمار می‌رود. دولت این کشور سالانه یک لیست بلندبالا را برای سرمایه‌گذاران منتشر می‌کند تا بتوانند با سرمایه‌گذاری در این کشور  و البته مشروط به نگهداری اوراق تا مدتی مشخص و هزینه‌ای معلوم، به تابعیت این کشور دست پیدا کنند.

اولین نکته‌ای که باید در زمان خرید اوراق قرضه دولتی جهت سرمایه گذاری در ترکیه در نظر داشته باشید، حداقل هزینه 500 هزار دلاری است که باید حتما آن را رعایت کنید؛ در غیر این صورت از دریافت تابعیت این کشور باز خواهید ماند.

نکته بعدی که باید به آن توجه کنید این است که شما با خرید اوراق قرضه دولتی، اجازه فروش آن‌ها را تا مدت 3 سال نخواهید داشت. در صورت رعایت کردن نکات ذکر شده، پس از این مدت شما از واجدین شرایط برای دریافت پاسپورت ترکیه به شمار خواهید رفت.

سرمایه‌گذاری در شرکت‌های سرمایه‌گذار در زمینه املاک و مستغلات

از دیگر راه‌هایی که برای سرمایه گذاری در ترکیه در اختیار سرمایه‌گذاران قرار داده شده است، سرمایه‌گذاری در شرکت‌های مختلف سرمایه‌گذار در املاک و مستغلات است. برای این کار باید حداقل 500 هزار دلار داشته باشید. اما بد نیست بدانید که در این نوع سرمایه‌گذاری دیگر محدودیت زمانی وجود ندارد و شما در اسرع وقت تابعیت خود را دریافت خواهید کرد.

ثبت شرکت و کارآفرینی؛ یکی از بهترین‌ روش‌ها برای سرمایه گذاری در ترکیه

همانطور که در ابتدای متن به آن پرداختیم، یک کارآفرین در کشور ترکیه مجبور بود تا 100 نفر از اتباع این کشور را استخدام کند تا مجاز به دریافت تابعیت این کشور شود. اما از سال 2019 شرایط این کار تسهیل پیدا کرد و برای کارآفرینی تنها به اشتغال‌زایی برای 50 نفر از اتباع این کشور نیاز است تا شهروندی ترکیه را دریافت کنید.

برای ثبت شرکت و کارآفرینی در ترکیه باید ابتدا بتوانید یک بیزینس پلن را برای کار خود طراحی و ارائه کنید. در ادامه باید نقشه تجاری شما توسط وزارت کار و امور اجتماعی ترکیه تایید شود. برای این کار نیز نیاز به سرمایه اولیه 2600 دلاری معادل 10 هزار لیر ترکیه دارید.

سرمایه‌گذاری در ترکیه

نکاتی که در هنگام خریداری ملک باید در نظر گرفت

از آنجایی که خریداری ملک در ترکیه یکی از محبوب‌ترین راه‌ها برای خریداری ملک به شمار می‌رود، در این بخش قصد داریم تا به بررسی نکاتی که قبل از سرمایه گذاری در ترکیه به روش خرید ملک باید به آن توجه کنید، بپردازیم.

اولین نکته‌ای که باید قبل از خرید ملک در این کشور به آن توجه کنید،  تحت تملک نبودن منطقه‌ای که ملک در آن واقع شده است توسط ارتش است. شاید این نکته به ظاهر برای شما بسیار ساده و گذرا باشد و به آن توجه نکنید اما بد نیست بدانید که دولت ترکیه به هیچ عنوان مثل شما فکر نمی‌کند.

اگر ملکی که قصد خریداری آن را دارید، در یکی از مناطق تحت پوشش ارتش قرار داشته باشد، بلافاصله ملک خریداری توسط شما مصادره خواهد شد و دولت این کشور ظرف مدت 10 روز شما را به کشور مبدا دیپورت خواهد کرد.

خالی از لطف نیست بدانید که در صورت مصادره شدن ملک، حتی یک لیر هم به شما عودت داده نخواهد شد و عملا با یک سهل انگاری ساده تمام سرمایه خود را دور خواهید ریخت. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید ارزش واقعی ملک است. مبلغ خریداری ملک ارزش واقعی آن را تعیین نمی‌کند. در ترکیه کارشناسانی وجود دارند که به شما این امکان را خواهند داد تا بتوانید ارزش واقعی ملک را برآورد کنید. چرا که دولت این کشور بر اساس ارزش واقعی ملک امکان دریافت تابعیت ترکیه را بررسی خواهد کرد.

انواع وام بانکی جهت کمک برای خرید ملک در ترکیه

دولت کشور ترکیه برای ترغیب بیشتر سرمایه‌گذاران، امکان دریافت وام برای خرید ملک را نظر گرفته است تا سرمایه گذاری در ترکیه از طریق خرید املاک و مستغلات به پرطرفدارترین روش سرمایه‌گذاری در این کشور در سال‌های اخیر تبدیل شود. در ادامه قصد داریم تا به انواع وام خرید مسکن پردازیم.

وام سرمایه‌گذاری در املاک

این نوع از وام بیشتر مخصوص سرمایه‌گذارانی است که قصد دارند تا ملکی نو و یا پیش‌فروش شده را در ترکیه خریداری کنند. به همین منظور این نوع وام بدون بهره است و زمان بازپرداخت آن هم تا حداکثر 5 سال امکان‌پذیر می‌باشد. همچنین متقاضی می‌تواند پس از بازپرداخت 70 درصد وام، سند ملک را که به رهن بانک گذاشته‌ است، دریافت کند.

وام خرید ملک

وام خرید ملک یکی از وام‌هایی است که امکان پوشش دادن 70 درصد از ارزش ملک را به خریدار می‌دهد. به همین منظور بسیاری از خریدارانی که پول نقد به همراه ندارند، امکان دریافت این وام را خواهند داشت. البته بد نیست بدانید که این وام از نرخ بهره بسیار سنگی بهره می‌برد و شاید در ابتدا برای بازپرداخت این وام کمی تحت فشار قرار بگیرید.

وام مسکن با نرخ ثابت

وام خرید ملک با نرخ ثابت مناسب افرادی است که به صورت ماهانه حقوق ثابتی را دریافت می‌کنند. این وام بازپرداختی 20 ساله دارد و نرخ سود ثابت نیز در زمان ثبت درخواست به متقاضی اعلام خواهد شد. اگر هم بتوانید سریعتر بازپرداخت را انجام بدهید، هزینه بازپرداخت اولیه به شما تعلق خواهد گرفت.

برای دریافت وام در کشور ترکیه، داشتن ضامن الزامی نیست و هر بانک می‌تواند با توجه به قوانین خود، ضامن را الزامی بداند و در آخر، در این نوع وام 65 درصد ارزش ملک تحت پوشش بانک قرار خواهد گرفت.

وام بلند مدت مسکن جهت سرمایه گذاری در ترکیه

این نوع وام که در کشور ما نیز بسیار رایج است دارای مبلغ اقساط یکسان است. اما ممکن است دارای نرخ بهره نوسانی و متغیری باشد. در این نوع وام شما این امکان را خواهید داشت تا مدت زمان بازپرداخت وام را تغییر دهید و بتوانید آن‌را زودتر و یا دیرتر بازپرداخت کنید.

این وام حداکثر 20 ساله است و نرخ بهره آن نیز در زمان درخواست وام اعلام خواهد شد. همچنین نیازی به پرداخت اولیه مبلغی از وام ندارید و در این نوع نیز درخواست ضامن مشروط به قوانین بانک مربوطه است. وام بلند مدت مسکن نیز مانند وام با نرخ بهره ثابت در حدود 65 درصد از ارزش واقعی خانه را پوشش خواهد داد.

وام کوتاه مدت مسکن

اگر هم تمایل دارید تا مدت بازپداخت وام کمی داشته باشید و از پس مبلغ اقساط ماهیانه بالا بر می‌آیید، بد نیست نیم نگاهی هم به وام کوتاه مدت مسکن داشته باشید. این نوع وام با شرایطی که ذکر شد، دارای بهره بانکی کمتر تا سقف 40 درصد است. همچنین شرایط دریافت این نوع وام نیز کاملا با وام بلند مدت یکی است و سقف زمان بازپرداخت این وام است. البته در این نوع وام، سود بانکی به صورت ثابت است که در زمان ثبت درخواست به متقاضی اعلام خواهد شد.

بانک‌های ارائه دهنده وام در ترکیه

در ترکیه بانک‌های دولتی و خصوصی بسیاری وجود دارند، اما تمام آن‌ها امکان ارائه خدمات به اتباع خارجی را ندارد. در بخش قبل به معرفی انواع وام‌های خرید مسکن برای اتباع خارجی کشور ترکیه پرداختیم. در ادامه نیز قصد داریم تا بانک‌هایی را که امکان ارائه این وام‌ها را دارند به شما معرفی کنیم.

·         زراعت بانک

  • واکیف بانک
  • ایش بانک

·         بانک گارانتی

·         بانک  QNB

·         آک بانک

·         هالک بانک

مدارک مورد نیاز برای دریافت وام از بانک‌های ترکیه

برای دریافت وام خرید ملک در ترکیه در صورتی که از اتباع این کشور نیستید، باید در نظر داشته باشید که ارائه برخی اسناد و مدارک برای شما الزامی خواهد بود. اولین مدرکی که باید آماده کنید، ترجمه پاسپورت و تمام اسناد رسمی است که در اختیار دارید.

قدم بعدی ارائه شناسه‌ مالیاتی و اثبات آدرس و نشانی است که باید به بانک مربوطه ارائه دهید. همچنین لازم به ذکر است که ارائه دادن مجوز اقامت و یا کارت شناسایی و قبوض مختلف برای اثبات محل سکونت الزامی خواهد بود.

پیش از ارائه اسناد ذکر شده، باید در بانکی که قصد دریافت وام را از آن دارید، حساب بانکی افتتاح کنید. پس از ارائه موارد ذکر شده، باید برخی مدارک دیگر را هم آماده کنید و تحویل بانک بدهید. به عنوان مثال باید برای اثبات درآمد خود مدارکی را به بانک تحویل دهید. همچنین باید به صورت مکتوب نیز درخواست وام را به بانک مورد نظر اطلاع بدهید. پس از تایید شدن مدارک، بانک متخصصی را جهت ارزیابی ملکی که قصد خریداری آن را دارید، خواهد فرستاد و در صورت تایید شدن ارزش ملک، مبلغ درخواستی وام به حساب شما واریز خواهد شد.

اخذ اقامت موقت با سرمایه گذاری در ترکیه

شما با خریداری ملک با حداقل ارزش 50 هزار دلار و تا سقف 250 هزار دلار آمریکا اقامت موقتی کشور ترکیه را دریافت خواهید کرد. همانطور که پیش‌تر گفته شد، شما در این مدت مهلت خواهید داشت تا بتوانید ارزش مجموعه املاک و مستغلات خود را به 250 هزار دلار برسانید و برای دریافت تابعیت این کشور اقدام کنید.

اگر هم قصد دارید تا در ترکیه از طریق سپرده‌گذاری بانکی، سرمایه‌گذاری کنید، باید این موضوع را در نظر داشته باشید که در ابتدا 3 سال و مبتنی بر تاریخ سپرده‌گذاری که انجام داده‌اید، اقامت موقتی دریافت خواهید کرد. پس از گذشت این مدت و تمام شدن مدت 3 سال جهت سپرده‌گذاری، به شما تابعیت و پاسپورت این کشور اعطا خواهد شد. شرایط خرید اوراق قرضه دولتی و خرید سهام نیز مانند سپرده‌گذاری بانکی است و تفاوت چندانی با هم ندارند.

دریافت اقامت دائم و تابعیت از طریق سرمایه گذاری در ترکیه

همانطور که پیش‌تر به آن اشاره شد، شما برای دریافت تابعیت از طریق سرمایه گذاری در ترکیه و از روش خرید املاک و مستغلات، نیاز دارید تا مجموع ارزش املاک خود را به 250 هزار دلار آمریکا برسانید. اما اگر هم در ابتدا نتوانستید این کار را انجام بدهید، مشکلی ندارد. شما با خرید املاک به ارزش حداقل 50 هزار دلار اقامت موقتی ترکیه را دریافت خواهید کرد. این اقامت 5 سال اعتبار خواهد داشت و شما این امکان را خواهید داشت تا بتوانید در این مدت با خریداری املاک مختلف، مجموع ارزش آن‌ها را به مبلغ ذکر شده برسانید تا اقامت دائم ترکیه را دریافت کنید.

برای دریافت اقامت دائم در ترکیه از طریق خرید اوراق قرضه دولتی، سپرده‌گذاری بانکی و خرید سهام نیاز به انجام کاری خاصی ندارید و تنها پس از مدت 3 سال امکان دریافت تابعیت این کشور برای شما فراهم خواهد شد.

اگر هم در ترکیه ثبت شرکت کرده‌اید و قصد دارید تا از این طریق تابعیت این کشور را به دست بیاورید، باید به مواردی که دولت ترکیه از شما در هنگام ثبت شرکت و ایجاد کارآفرینی خواسته است مانند اشتغال‌زایی برای 50 نفر از اتباع این کشور، عمل کنید. همچنین باید بر طبق بیزینس پلنی که در ابتدا به این کشور ارائه داده‌اید، کسب‌وکار خود را گسترش دهید. در صورت رعایت کردن موارد گفته شده شما قادر خواهید بود تا به راحتی تابعیت ترکیه را دریافت کنید.

چگونگی ثبت شرکت در ترکیه و اخذ اقامت از این طریق

برای ثبت شرکت در ترکیه ابتدا باید یک نقشه تجاری برای فعالیت خود طراحی کنید و آن را به وزارت مربوط در کشور ترکیه ارائه دهید. پس از تایید شدن طرح تجاری، می‌توانید برای ثبت شرکت به صورت رسمی و محضری اقدام کنید. پس از طی کردن مراحل، اقامت موقتی یک ساله به شما اعطا خواهد شد. در ادامه نیز شما باید بتوانید کسب‌وکار خود را بر طبق تعهدات و بیزینس پلن پیش ببرید.

در صورت عمل به تعهدات می‌توانید ویزای خود را تا 5 سال و به صورت سالانه تمدید کنید. پس از گذشت 5 سال و عمل به تعهدات و عملکرد بر طبق نقشه تجاری و مهم‌تر از همه در چرخه کار بودن کسب‌وکار بدون هیچگونه توقفی مجاز به اخذ تابعیت ترکیه خواهید بود.

مدارک ثبت درخواست و اخذ ویزا

متقاضیان مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در ترکیه می‌تواند با ارائه مدارکی که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت، برای دریافت ویزای این کشور اقدام کنند. اولین مدرکی که هر سفارتی از متقاضی مهاجرت درخواست می‌کند، ارائه پاسپورت و مدارک شناسایی معتبر به همراه کپی آن‌ها است.

همچنین باید دو قطعه عکس نیز به همراه فرم مشخصات فردی به سفارت ترکیه تحویل دهید. مطمئنا می‌دانید که این فعالیت‌ها رایگان نیستند و شما برای پیش بردن روند درخواست ویزای خود ملزم به پرداخت پول هستید.

سرمایه‌گذاری در ترکیه

سوالات متداول درباره سرمایه گذاری در ترکیه

سرمایه گذاری در ترکیه ممکن است به ظاهر کاری ساده به نظر بیاید؛ اما در باطن پر از مراحل طولانی و زمان‌بر است که ممکن است برای شما ابهاماتی را در این زمینه ایجاد کند. ما در این بخش قصد داریم تا به سوالات متداول شما در این باره پاسخ بدهیم.

از میان روش‌های گفته شده، بهترین راه برای سرمایه گذاری در ترکیه کدام است؟
از میان راه‌های گفته شده برای سرمایه گذاری در ترکیه، خرید ملک و ثبت شرکت بهترین‌ راه‌های اخذ تابعیت ترکیه هستند.
آیا شرایط سنی برای خرید ملک در ترکیه وجود دارد؟
خیر. شما با هر سنی این امکان را خواهید داشت تا اقدام به خریداری ملک در کشور ترکیه کنید.
آیا تمام روش‌های ذکر شده به دریافت تابعیت ترکیه ختم خواهند شد؟
تنها در صورتی که شما تمام شروطی که دولت این کشور برای انواع راه‌ها مشخص کرده است را رعایت کنید، امکان دریافت تابعیت ترکیه را خواهید داشت.
آیا اقامت تنها برای متقاضی صادر خواهد شد و خانواده اجازه اقامت را دریافت نخواهند کرد؟
فرد متقاضی این امکان را خواهد داشت تا بتواند خانواده اعم از همسر با هر شرایطی، فرزندان و تمام افراد تحت تکفل خود را که سنی کمتر از 18 سال دارند تا با خود به ترکیه ببرد و برای دریافت اقامت و یا تابعیت این کشور اقدام کند.

با صبا ویزا سرمایه گذاری در ترکیه آسان خواهد شد

کشور ترکیه با در نظر گرفتن امکانات و امتیازات متنوع برای سرمایه‌گذاران خارجی، همواره تلاش کرده آن‌ها را به سرمایه‌گذاری ترغیب کند. از امکاناتی که ترکیه در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد، تنوع روش‌های سرمایه‌گذاری است. برای سرمایه گذاری در ترکیه راه‌های متعددی وجود دارد اما بهترین‌ راه‌ها برای کسب اقامت موقت و یا تابعیت کشور ترکیه، ثبت شرکت و خرید ملک هستند. یک سرمایه‌گذار با خریداری املاک و مستغلات به طوریکه ارزش مجموعه آن‌ها به 250 هزار دلار آمریکا برسد، قادر خواهد بود تا در مدت زمان کمتر از یک سال، اقامت دائم و شهروندی این کشور را دریافت کند.

ما در موسسه حقوقی مهاجرتی صبا ویزا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه انواع روش‌های مهاجرت به کشورهای مختلف و مخصوصا انواع راه‌های سرمایه گذاری در ترکیه، این افتخار را داریم که شما را در تمام اقدامات مهاجرتی همراهی کنیم. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان مجرب ما ارتباط برقرار کنید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید