لوگو صبا ویزا
سرمایه گذاری در استرالیا

سرمایه گذاری در استرالیا

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه سرمایه گذاری در استرالیا و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.
مشاوره رایگان

سرمایه گذاری افراد خارجی در اقتصاد استرالیا یک امر پذیرفته شده است. استرالیا به عنوان یک اقتصاد باز و منظم و دارای نیروی کار بسیار ماهر، از شهرت بین المللی برخوردار است. در واقع برای استفاده بیشتر از این مزایا و کمک به رشد اقتصادی این کشور، سرمایه گذاری در استرالیا از سمت دولت مورد استقبال قرار گرفته است. سرمایه گذاری خارجی به استرالیا کمک می‌کند تا با تأمین سرمایه برای منابع مالی صنایع جدید و تقویت صنایع موجود، تقویت زیرساخت‌ها، بهره‌وری و ایجاد فرصت‌های شغلی در این روند، به پتانسیل اقتصادی خود برسد.

فهرست عناوین

چرا سرمایه گذاری در استرالیا

استرالیا به عنوان یک کشور غنی از منابع با تقاضای نسبتاً زیاد سرمایه و جمعیت اندک، سرمایه گذاری خارجی را پذیرفته است. استرالیا مزایای بیشماری را برای سرمایه‌گذاران خارجی فراهم می‌کند که شامل موارد زیر می‌شود:

رشد اقتصادی مداوم

استرالیا در سالهای اخیر وارد بیست و هفتمین سال رشد سالانه بدون وقفه خود شده است، دستاوردی که هیچ اقتصاد توسعه یافته دیگری برابری ندارد. این امر فرصت‌های فراوانی را برای سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند و ثبات را هم به همراه دارد.

 نیروی کار بسیار ماهر

 استرالیا در رتبه هفتم از نظر بالاترین نسبت افراد 25 تا 64 ساله با مدرک عالی است. این افراد در زمینه‌های مختلف مشغول به کار هستند و برای کسانی که تمایل به سرمایه گذاری در استرالیا از طریق ثبت شرکت و کارآفرینی دارند، مزیت بسیار بزرگی به شمار می‌رود.

موقعیت استراتژیک

موقعیت استرالیا از دو طریق به سرمایه‌گذار کمک می‌کند: اولی از طریق پیوندهای جغرافیایی، تجاری و فرهنگی قوی با منطقه هندو اقیانوس آرام که به سرعت در حال رشد هستند. دومی با ایجاد یک پل ارتباطی 24 ساعته بین مناطق زمانی عمده جهان در اروپا، آسیا و قاره آمریکا.

حکمرانی قوی

استرالیا به عنوان یک حاکمیت دموکراسی پارلمانی پایدار شناخته شده است. کیفیت حکمرانی در استرالیا از بهترینها در جهان است، استرالیا در سالهای اخیر از نظر شاخص بانک جهانی در رتبه 12 قرار دارد.

زیرساخت اقتصادی در سطح جهانی

سرمایه گذاری در استرالیا یک مزیت مهم دیگر نیز دارد که استفاده از زیر ساخت‌های تجاری این کشور است که در کلاس جهانی است. بنادر واقع در مناطق استراتژیک، شبکه‌های حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی گسترده باعث شده تا  این زیرساخت‌ها بیش از پیش تقویت شوند.

روش‌های سرمایه گذاری در استرالیا

روش‌های سرمایه گذاری در این کشور دارای تنوع بسیار زیادی است و بهتر است اگر قصد مهاجرت و اخذ اقامت را دارید، بهتر است در مورد روش‌ها مطالعه کرده و بعد تصمیم خود را به صورت جدی اتخاذ کنید. این روش‌ها شامل خرید ملک، کارآفرینی، ثبت شرکت و مواردی از این دست می‌شود که در ادامه هر کدام را به صورت مختصر توضیح داده‌ایم.

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در استرالیا

استرالیا به مکانی برای سرمایه گذاران خارج از کشور تبدیل شده است که به دنبال سرمایه گذاری امن و مطمئن هستند. سرمایه گذاران خارجی در حال خرید املاک و مستغلات استرالیا هستند و تعداد آنها در حال افزایش است. به راحتی می‌توان فهمید که چرا خریداران خارجی می‌خواهند بخشی از بازارهای املاک استرالیا را بدست آورند. علی رغم پیش بینی سقوط قیمت در برخی عرصه‌ها، بازارهای مسکن همچنان عملکرد خوبی را تجربه می‌کنند.

سرمایه گذاری در املاک و مستغلات استرالیا یکی از بهترین ها شکل سرمایه گذاری خارجی در این کشور است. برخلاف سایر شکل‌های سرمایه گذاری، بازده بالقوه بیشتری را ارائه می‌دهد، در حالی که هنوز امنیت و ثبات را ارائه می‌دهد.

مزایای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات استرالیا

  • ثبات: بازار املاک استرالیا سابقه ثابت در زمینه قیمت‌ و ارزش را دارد. این یک امتیاز بزرگ برای سرمایه گذاران املاک است
  • رشد: املاک استرالیا رشد مداوم سرمایه از سال 1900 را تجربه کرده‌اند. به طور متوسط، رشد هر 7 تا 10 سال تقریباً دو برابر شده است
  • سهولت در سرمایه گذاری: اگر اطلاعات صحیح ارائه دهید و از خدمات افراد مناسب استفاده کنید، درخواست سرمایه گذاری خارجی در استرالیا می‌تواند آسان‌تر از آنچه باشد که انتظار داشته باشد

شرایط خرید زمین و خانه در استرالیا

اولین و مهمترین نکته این است که خرید خانه باعث نمی‌شود تا بتوانید برای دریافت اقامت در استرالیا اقدام کنید.  نکته بعد اینکه اگر برای سرمایه‌ گذاری در استرالیا به دنبال خرید زمین هستید برای به رسمیت شناخته شدن این نوع سرمایه گذاری نیاز به ساخت ملک در زمین به مدت 4 سال دارید. در مورد املاک نو اجازه ساخت و ساز وجود ندارد.

پول لازم برای خرید خانه حداقل 750،000 دلار است. کلیه مراحل هم باید قانونی انجام شده و با اجازه دولت انجام شود، در غیر این صورت جریمه و حبس به دنبال دارد.

ویزای سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در استرالیا

ثبت شرکت از دیگر روش‌های مرسوم سرمایه گذاری در استرالیا است.  برای تحقق این مدل سرمایه گذاری باید فرد متقاضی علاوه بر ثبت شرکت و داشتن مالکیت آن، مدیریت مجموعه را هم بر عهده داشته باشد.

اولین شرط برای اخذ اجازه از سوی مقامات برای ثبت شرکت ارائه یک بیزینس پلن بسیار قوی است. این طرح باید ثابت کند که شرکت توانایی رقابت در بازار تجاری این کشور را دارد. علاوه بر این باید ثابت شود که شرکت توانایی استخدام نیروهای کار استرالیایی را هم دارد. برای این مدل سرمایه گذاری در کشور استرالیا به میزان سرمایه نسبتاً زیادی معادل 400 هزار دلار تا 2 میلیون دلار نیاز دارد. همچنین علاوه بر بیزینس پلن قوی، به مدرک زبان هم نیاز است.

سرمایه گذاری در استرالیا

سرمایه گذاری برای کارآفرینی

یکی از بهترین روش‌ها برای سرمایه گذاری در استرالیا که به همراه آن می‌توان درخواست اقامت در این کشور را داد، کارآفرینی است. ویزایی که به افراد متقاضی برای کارآفرینی داده می‌شود ساب کلاس ۱۸۸ است. در واقع  این نوع ویزا به افرادی داده می‌‌شود که توانایی و تبحر لازم را برای ایجاد یک کسب و کار دارند و بهتر است در زمینه‌ای که متقاضی هستند دارای سابقه در کشور مبدأ نیز باشند.

نوع ویزایی که با کمک این روش سرمایه گذاری به فرد داده می‌شود، 4 سال اعتبار دارد. برخی شرایط برای کسب و کار تعیین می‌شود و در صورتی که این شرایط رعایت شود، فرد مجاز برای ارائه درخواست اقامت دائم خواهد بود.

نکته دیگری که در مورد این روش سرمایه گذاری در استرالیا باید به آن توجه داشت، این است که فرد باید برای کسب و کار مورد نظر خود جهت کارآفرینی از یک استان استرالیا موافقت لازم را دریافت کند. همچنین فرد باید دارای سنی کمتر از 55 سال باشد، البته در شرایطی امکان درخواست بالای این سن هم وجود دارد.

جدول امتیازبندی نیز تعیین شده که باید 65 امتیاز از این جدول برای این نوع سرمایه گذاری کسب شود.

ویزای کارآفرینی زیر مجموعه کلاس 132

همه نکات گفته شده برای سرمایه گذاری در استرالیا برای دریافت ویزای 88 بود. افراد کارآفرین می‌توانند برای دریافت ویزای 132 نیز اقدام کنند که در برخی شرایط چون محدوده سنی 55 سال و سرمایه 5/1 میلیون دلار مشترک است. با این وجود دارای شرایط خاص دیگری هم هست از جمله اینکه خود متقاضی و همسر وی باید دارایی 400 هزار دلاری باشند. کسب و کاری هم که فرد به دنبال انتقال یا ایجاد آن است باید دارای  3 میلیون دلار گردش مالی نیز باشد. بیش از 51 درصد مالکیت کسب و کار هم باید به نام خود فرد متقاضی ثبت شود، 10 درصد هم به صورت سهامی عام عرضه شود.

سرمایه گذاری در استرالیا از طریق خرید اوراق قرضه دولتی

روش دیگری که در مورد سرمایه گذاری در استرالیا جای بررسی دارد، خرید اوراق قرضه دولتی است. برای خرید این اوراق شرایط خاصی وجود دارد که با توجه به نوع اوراق متفاوت است. انواع اوراق قرضه عبارتند از:

  • اول: اوراق قرضه خزانه داری معامله شده با مبادله (ETB)
  • دوم: اوراق بهادار فهرست شده خزانه‌داری (ETIBS)

هر کدام از  اوراق گفته شده دارای ارزش 100 دلاری است و به طور کلی برای خرید این اوراق به 5 میلیون دلار سرمایه نیاز است. همچنین اوراق خریداری شده را باید به مدت 4 سال حفظ کرد. همچنین فرد باید در ایالتی که خرید خود را انجام داده و مشخص کرده است زندگی کند.

سرمایه ‌گذاری ویژه در استرالیا

ویزای سرمایه‌گذاری در استرالیا به شکل ویژه برای افراد متقاضی است که می‌توانند حدود 5 میلیون دلار یا بالاتر از آن سرمایه برای انتقال به این کشور داشته باشند. ویزا دارای اعتبار 4 ساله است، فرد ملزم به ارائه بیزینس پلن است و باید اثبات شود که زمینه انتخابی برای سرمایه‌گذاری دارای پتانسیل رشد را داشته باشد. در کنار این موارد فرد متقاضی نیز باید در چهار سال از مدت ویزا، متوسط 160 روز را در کشور استرالیا سپری کند. همچنین فرد باید از جدول امتیازبندی که برای پذیرش این نوع سرمایه گذاری طراحی شده است، حدود 65 امتیاز را کسب کنند.

مراحل اخذ ویزای سرمایه گذاری در استرالیا

اگر روشی را انتخاب کرده‌اید که مجاز به دریافت ویزا و اقامت در این کشور هستید، اولین کار شما این است که  در لیست ‌ای او آ ی EOI ثبت نام کنید و مدارک لازم که برای امتیازبندی نیاز است را ارائه دهید. در صورتی که 65 امتیاز کسب کنید، می‌توانید وارد دومین مرحله سرمایه گذاری در استرالیا شوید و آن هم اقدام برای یافتن اسپانسرشیپ ایالتی است.

از آنجایی که این مرحله اغلب بین 2 ماه تا 3 ماه طول می‌کشد، بهتر است در جدول زمان بندی خود این نکته را لحاظ کنید. مدارک مورد نیاز برای یافتن اسپانسرشیپ ایالتی و این مرحله از اخذ ویزای سرمایه گذاری در استرالیا عبارتند از:

  • ارائه تصویری از صفحه اول پاسپورتی که دارای اعتبار و صفحه خالی است.
  • ارائه ترجمه شناسنامه
  • ارائه رزومه و بیزینس پلن
  • ارائه مدارکی که نشان‌دهنده دارایی‌های فرد از هر نوعی است.

اگر بعد از ارائه تمامی این مدارک، فردی بتواند نظر مثبت ایالت را جلب کند، نام فرد توسط اداره مهاجرت ثبت خواهد شد و در نهایت از متقاضی خواسته می‌شود تا مدارک مورد نیاز ارسال شود. در نهایت هم مرحله نهایی شروع خواهد شد که کمی زمان‌برتر است و آن هم صدور ویزا خواهد بود. در برخی موارد بین ۶ تا ۱۳ ماه طول خواهد کشید و گاهی کمتر از این زمان هم ممکن است ویزای شما صادر شود.

هزینه های ویزای سرمایه گذاری در استرالیا

هزینه‌های لازم برای اخذ ویزای سرمایه گذاری در کشور استرالیا را با توجه به مراحل انجام این کار می‌توان به دو بخش مهم تقسیم کرد:

  • هزینه‌های که مربوط به اداره اسپانسرشیپ ایالتی‌ می‌شود. گرچه در برخی در ایالت‌ها این امر مجانی بوده و به صورت رایگان است اما در برخی دیگر به هزینه‌ای بین 300 تا 700 دلار نیاز خواهد بود.
  • هزینه اداره مهاجرت که بخش اول این هزینه مربوط به ویزا اپلیکیشن است. برای خود فرد متقاضی این هزینه برابر با 4675 دلار و برای همراهانی که بالای 18 سال سن دارند 2340 دلار است. همچنین برای فرزندان متقاضی که زیر 18 سال سن دارد به هزینه  1170 دلار نیاز خواهد بود. بخش دوم از هزینه‌های سرمایه گذاری در استرالیا به مربوط به بخش اداره مهاجرت است، زمانی است که شما و همراهانتان قبل از صدور ویزا موفق به اخذ مدرک زبان آیلتس با نمره 4.5 نشوید در صورت کسب امتیاز لازم نیست این هزینه را بپردازید. همچنین هزینه‌های دیگری نیز وجود دارد برای نوشتن بیزینس پلان، معاینات پزشکی‌، امتحان زبان، ترجمه مدارک و مواردی از این دست باید صرف کرد.

سخن پایانی

با توجه به تمامی نکات گفته شده، سرمایه گذاری در استرالیا نیازمند شناخت تمام وجوه قانونی و شرایط این امر است. به همین خاطر توصیه می‌شود به جای اقدام به صورت شخصی از یک موسسه معتبر مهاجرتی که دارای سابقه در این زمینه است برای سرمایه گذاری و روش مفید برای خود مشورت بگیرید. این امر به شما کمک می‌کند تا مراحل را در کمترین زمان و به صورت دقیق و قانونی پیگیری کنید.

کشور استرالیا دارای یکی از با ثبات ترین اقتصاد ها در میان کشورهای اروپایی است. کشور استرالیا نوعی ویزا به سرمایه گذاران خارجی که قصد سرمایه گذاری و زندگی در کشور استرالیا را داشته باشند، می توانند برای دریافت اقامت از طریق ویزاهای متنوعی که برای سرمایه گذاری توسط کشور استرالیا در نظر گرفته شده اند، اقدام نمایند.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 2 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید