لوگو صبا ویزا
تحصیل دکتری در اتریش

تحصیل دکتری در اتریش

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه شرایط کارشناسی ارشد اتریش و جزئیات بیشتری از ثپت نام آن به دست بیاورید،می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.
مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

دوره‌ی دکتری بالاترین مدرک تحصیلی در اتریش است که از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است. در اتریش توجه ویژه‌ای به این مقطع داشته و دانشگاه‌هایی با امکانات فوق‌العاده ازلحاظ علمی و پژوهشی برای تحصیل در این دوره‌ها در نظر گرفته‌شده است تا جایی که این کشور با سرانه بالاترین تعداد جایزه نوبل در جهان، به‌عنوان سنگر تعالی فرهنگی و فکری اروپا شناخته می‌شود.

شهریه دوره دکتری (هزینه تحصیل در دوره دکتری)

جالب است بدانید از سال 2008 برای دانشجویان اتریشی و  اروپایی که تحصیلات خود را سر زمان مقرر به پایان می‌رسانند مبلغ شهریه اخذ شده عودت داده می‌شود.

شهریه دوره‌های دکترا در اتریش هم باید در ابتدای هر سال تحصیلی پرداخت شود (در اکثر دانشگاه‌ها این شهریه را دریافت نمی‌کنند.) دانشجو در دوره دکتری در اتریش می‌بایست به مدت سه سال کار تحقیقاتی به‌عنوان تز پایان‌نامه خود انجام دهند و پیشرفت آن‌ها در طول این سه سال موردبررسی قرار گرفته و تایید شود. در طول این سه سال دانشجو با یک دوره‌ی آموزشی رو به رو می‌شود که شاملروش تحقیق، ارائه تحقیقات، آمار و سایر ملزومات برای تحصیل در علوم پایه می‌باشد. این دوره نیز به زبان المانی و انگلیسی تدریس می‌شود بنابراین بدون مدرک زبان می‌توان پذیرش گرفت و دوره زبان را در اتریش گذراند. تحصیل در این مقطع نیازمند معدلی بالا و نمراتی بسیار خوب در مدارک قبلی است و همچنین مقاله یا مقالاتی نیز در سطح بین‌الملل باید نوشته شود.

تحصیل دکتری در اتریش

از بعضی از دانشگاه‌ها، دانشجویان از مقطع لیسانس برای دکترا می‌توانند اقدام کنند اما به‌طورکلی سیستم آموزشی اتریش منطبق بر موافقت‌نامه‌های بولونیا بوده و دانشجویان جهت پذیرش در دوره دکترا می‌بایست  مدرک کارشناسی ارشد داشته باشند. زبان انگلیسی زبان رسمی برای انجام پژوهش‌های مختلف می‌باشد، اما در این دوره گاهی شما به زبان آلمانی نیاز پیدا خواهید کرد. در چنین مواردی، شما باید شواهدی از مهارت‌های زبان آلمانی، حداقل در سطح دوم زبان آلمانی  DSH II  (سطح B2) را ارائه دهید.


مدارک موردنیاز برای اقدام جهت اخذ پذیرش در دوره دکترا در اتریش عبارت‌اند از:

  1. کپی تمام صفحات پاسپورت با اعتبار بیش از شش ماه
  2. دوازده قطعه عکس رنگی
  3. ترجمه رسمی شناسنامه و کارت ملی
  4. ترجمه رسمی و تائید شده مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد
  5. ترجمه رسمی و تائید شده ریزنمرات کارشناسی و کارشناسی ارشد
  6. دو عدد توصیه‌نامه از اساتید قبلی
  7. رزومه
  8. بیانیه هدف (Statement of Purpose)
  9. مدرک زبان انگلیسی و یا آلمانی (در صورت وجود اما جزو الزامات نیست)
  10. گواهی اشتغال به تحصیل (در صورت وجود)
  11. گواهی عدم منع تحصیل (N.O.C) از دانشگاه محل تحصیل قبلی

دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد که مشتاق برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا در اتریش هستند می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی های دقیق تر با تکمیل فرم مشاوره رایگان کارشناسان موسسه مهاجرتی واعزام دانشجو صبا ویزا تماس در اولین فرصت با آنها تماس میگیرند.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. علیرضا نورابادی
    17 مرداد 1402
    پاسخ

    با سلام درخواست مهاجرت دارم به روش تحصیلی دکتری مجدد دانمارک اتریش یا المان

    • تحریریه صباویزا
      26 مرداد 1402
      پاسخ

      سلام، وقت بخیر
      لطفا شماره تماس خود را برای ما ارسال بفرمایید تا مشاوران مجموعه با شما تماس بگیرند یا از طریق شماره 58416-021 با ما در ارتباط باشید.

برای مشاوره رایگان کلیک کنید