لوگو صبا ویزا

دعوتنامه تجاری فرانسه، یک فرصت مناسب مهاجرتی

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه دعوتنامه تجاری فرانسه و جزئیات بیشتری از آن به دست بیاورید،می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.
مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

دعوتنامه‌ی تجاری یک فرصت بسیار مناسب برای رونق کسب و کارها و توسعه‌ی روابط بین المللی است. یکی از بهترین کشورها برای برقراری این روابط فرانسه است. زیرا یکی از قوی‌ترین اقتصادهای جهان را دارد و از این رو اگر بتوانید با شرکت‌ها و صنایع این کشور ارتباطات تجاری برقرار کنید، می‌توانید رونق زیادی به کسب و کارتان بدهید. برای آنکه بتوانید با شرکت‌های فرانسوی در ارتباط باشید، به یک دعوتنامه از طرف آنها نیاز داردی. دعوتنامه تجاری فرانسه به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید به این کشور بیایید و با شرکت‌های مدنظرتان تعامل داشته باشید. در ادامه توضیح خواهیم داد که شرایط دریافت این دعوتنامه به چه صورت است.

فهرست عناوین

دعوتنامه‌ی تجاری چیست

دعوتنامه تجاری فرانسه، دعوتنامه‌ای است که توسط یک شرکت یا نهاد تجاری در فرانسه برای شما فرستاده می‌شود که به موجب آن، شرکت شما را برای انجام امور تجاری به سفارت معرفی می‌کند. در واقع در این دعوتنامه توضیح داده می‌شود که شما به یک دلیل مشخص باید به فرانسه بیایید و در مورد مسائل تجاری با این شرکت مراوداتی داشته باشید. این روابط می‌تواند طیف گسترده‌ای داشته باشد و شما می‌توانید با این دعوتنامه برای دریافت ویزای تجاری خود اقدام کنید.

دعوتنامه تجاری فرانسه، یک فرصت مناسب مهاجرتی

مشخصات فرد ارسال کننده‌ی دعوتنامه

دعوتنامه تجاری فرانسه نمی‌تواند توسط هر شخصی ارسال شود. شخص دعوت کننده باید مشخصات خاصی داشته باشد که باعث اعتبار دعوت نامه شود. بعضی از این مشخصات عبارتند از:

  • دعوت کننده باید بالغ باشد و اقامت دائم در فرانسه داشته باشد.
  • باید وضعیت مالی خوبی داشته باشد، مشکلات پرداخت مالیاتی نداشته باشد و بتواند مدارک موردنیاز برای اثبات تمکن مالی خود را نیز ارائه دهد.
  • شخص دعوت کننده باید حداقل حقوق ماهیانه‌ی تعیین شده در فرانسه را دریافت کند.
  • باید محل اقامت مشخصی داشته باشد و بتواند مدارک لازم برای اثبات آن را ارائه دهد. اگر در دعوتنامه عنوان شود که محل اقامت فرد دعوت شده در همان محل اقامت میزبان است، کیفیت محل زندگی باید قبل از صدور دعوتنامه بررسی شود.

نکات مهم در دعوتنامه تجاری فرانسه

دریافت دعوتنامه تجاری فرانسه اولین گاه برای دریافت ویزای تجاری این کشور است. این دعوتنامه که باید به صورت رسمی و معتبر ارسال شود باید شامل اطلاعات زیر باشد:

هدف از سفر: مهمترین بخش در نگارش دعوتنامه تجاری فرانسه، نوشتن هدف از این دعوتنامه است. هدف باید متناسب با نوع کسب و کار باشد و می‌تواند از خرید دستگاه و بازدید از شرکت و کارخانه گرفته تا شرکت در نمایشگاه، عقد قرارداد و حتی گسترش اقتصادی و کسب و کار را در بر داشته باشد.

  • مدت زمان سفر: کاری که در این سفر تجاری خواهید داشت چقدر طول می‌کشد. شاید شما تنها قصد بررسی و خرید یک دستگاه را دارید و کارتان در عرض چند روز تمام شود و شاید در حال آموزش هستید و بخواهید حتی چند ماه نیز در این کشور بمانید. مدت زمان این سفر اهمیت زیادی دارد و نوع روادیدی که باید در سفارت پر کنید را تعیین می‌کند.
  • هزینه‌های سفر: در دعوتنامه‌ تجاری فرانسه باید مشخص شود که هزینه‌های این سفر قرار است بر عهده‌ی چه کسی باشد. از هزینه‌های حل و نقلی گرفته تا هزینه‌ی سکونت در این کشور. تعیین این موضوع نیز از نظر اثبات تمکن مالی که باید در زمان دریافت ویزای تجاری انجام شود اهمیت زیادی دارد.
  • آدرس محل اقامت دعوت کننده یا جایی که شما قرار است اقامت داشته باشید.

این دعوتنامه معمولاً به دو صورت یعنی از طریق پست بین الملل یا از طریق ایمیل به شکل فایل PDF می‌تواند برای شما ارسال شود.

ویزای تجاری فرانسه

دریافت دعوتنامه تجاری فرانسه، اولین قدم در دریافت ویزای تجاری است. بعد از دریافت آن، تازه کار شما برای دریافت ویزای تجاری این کشور آغاز می‌شود. برای دریافت این ویزا در ابتدا باید با اطلاع از مدارک مورد نیاز، آنها را جمع آوری کرده و از سفارت وقت بگیرید تا برای ارائه‌ی مدارک و آغاز پروسه‌ی دریافت ویزای تجاری، به آنجا بروید. شما می‌توانید به صورت اینترنتی و از طریق سایت سفارت نوبت بگیرید. همچنین می‌توانید بسته به مدت زمان کاری که در این کشور دارید، فرم روادید کوتاه مدت و یا بلند مدت را دانلود کرده و آن را پر کنید.

روادید کوتاه مدت برای سفرهای زیر 90 روز و روادید بلند مدت برای سفرهای کاری بیش از 3 ماه است. این کار فرایند دریافت ویزای تجاری فرانسه را تسریع می‌کند. در صورت رد درخواست ویزا، علت آن به شما توضیح داده نمی‌شود و در یک فاصله‌ی زمانی سه ماهه، متقاضی می‌تواند تقاضای مجدد دهد.

مدارک اصلی برای ویزای تجاری فرانسه

علاوه بر دعوتنامه تجاری فرانسه، لیست مدارکی که باید برای دریافت این ویزا ارائه دهید، به شرح زیر است:

  • فرم درخواست ویزای شنگن که فقط می‌توانید آن را به صورت آنلاین از سایت France-Visas دریافت کنید.
  • برگه‌ی رسید France-Visas به همراه شماره ارجاعی که به اسم شما صادر شده باشد.
  • معرفی نامه‌ی شما از طرف شرکتتان
  • دو قطعه عکس رنگي با پس زمينه‌ی روشن، تمام رخ که کمتر از ۶ ماهه از گرفتنشان می‌گذرد. در اندازه‌ی ۵/۴ × ۵/۳ سانتيمتر ، بطوری که صورت شما ۷۰% تا ۸۰% عکس را شامل شود.
  • گذرنامه‌ی معتبر و کپی از صفحه‌ی اول آن
  • ترجمه‌ی رسمی شناسنامه به زبان فرانسه یا انگلیسی به همراه کپی تمام صفحات آن
  • مدارک شغلی و مالی متقاضی
  • کپی بیمه نامه‌ی مسافرتی حوزه شینگن به مبلغ حداقل ۳۰۰۰۰ یورو و مهر شده توسط شرکت بیمه
  • کپی بلیط رفت و برگشت هواپیمایی، تاریخ رفت نباید بیشتر از ۹۰ روز بعد از تاریخ درخواست روادید باشد.
  • گواهی نامه‌ی امضا شده توسط رئیس هیأت مدیره شرکت عضو اتاق ایران و فرانسه، دال بر تضمین بازگشت مسافر که روی کاغذ سربرگ دار نوشته شده و مهر نیز دارد.

سایر مدارک مورد نیاز

لیست مدارک بالا را همه باید ارائه دهند؛ اما بسته به شرایط شغلی فردی که دعوتنامه تجاری فرانسه برایش ارسال شده است، او باید دسته‌ای از مدارک زیر را نیز ارائه دهید. برای مثال اگر کارمند هستید باید این مدارک را ارائه دهید:

  • گواهی اشتغال به کار که کمتر از یک ماه از صدور آن گذشته باشد و این موارد در آن نوشته شده باشد: سمت شغلی، تاریخ استخدام، میزان حقوق ماهیانه، تعداد روزهای مجاز مرخصی و اعلام نیاز به متقاضی پس از بازگشت از سفر
  • سه فیش حقوقی آخر ترجمه شده به زبان انگلیسی
  • پرینت گردش سه ماهه‌ی آخرِ حساب بانکی به زبان انگلیسی ( که کمتر از ده روز از دریافت آن گذشته باشد.)

اگر مدیر یا عضو هیئت مدیره‌ و یا صاحب شرکت هستید، باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • روزنامه‌ی رسمی، آگهی ثبت شرکت و آگهی آخرین تصمیمات و تغییرات
  • کارت بازرگانی و پروانه‌ی فعالیت (اگر هم کارت مباشرت دارید، ارائه‌ی پروانه‌ی کسب اصلی الزامی است.)
  • پرینت گردش سه ماهه‌ی آخر حساب بانکی به زبان انگلیسی که تنها ده روز از تاریخ دریافت آن گذشته باشد.

اگر عضو نظام خاصی مانند نظام پزشکی، نظام مهندسی، نظام حقوقی و غیره هستید باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • کارت نظام مربوطه که برای سال جاری اعتبار داشته باشد
  • گواهی یا پروانه‌ی فعالیت
  • پرینت گردش سه ماهه‌ی اخیر حساب بانکی به زبان انگلیسی ( که تنها ده روز از صدور آن می‌گذرد)

اگر بازنشسته هستید باید این مدارک را ارائه کنید:

  • حکم بازنشستگی به همراه فیش دریافت مستمری

اگر دانشجو هستید باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • گواهی اشتغال به تحصیل یا ثبت نام دانشگاهی در سال جاری
  • پرینت گردش سه ماهه‌ی آخر حساب بانکی به زبان انگلیسی که تنها ده روز از صدور آن گذشته باشد.

مدارک مربوط به هزینه‌های سفر

در دعوتنامه تجاری فرانسه باید مشخص شود که شرکت فرانسوی تا چه میزان هزینه‌های این سفر را متقبل می‌شود. اگر قصد شما از این سفر تجاری، شرکت در نمایشگاه، همایش و کنفرانس است باید محل دقیق برگزاری مراسم و هتلی که رزرو کرده‌اید ذکر شود. متقاضیان باید به افسر سفارت ثابت کنند که هزینه‌های این سفر به طور کامل تحت پوشش قرار دارد. به طور کلی هزینه‌های مربوط به سفر و اقامت برای افرادی که دعوتنامه تجاری فرانسه را دریافت می‌کنند، می‌تواند به سه روش تامین شود:

  • از طریق ارائه‌ی نامه‌ی تمکن مالی: با ارائه‌ی مدارک و نامه‌ی تمکن مالی شما می‌توانید ثابت کنید که خودتان می‌توانید این هزینه‌ها را پرداخت کنید. این نامه باید به واحد پول فرانسه (یورو) صادر شده و توسط مدیر شعبه‌ی ارزی، مهر و امضاء شود.
  • از طریق ارائه‌ی نامه‌ی حمایتی: نامه‌ی حمایت مالی، نامه‌ای است که توسط دعوت کننده باید صادر شود. در این نامه او باید قید کند که تمام هزینه‌های سفر شما را تامین می‌کند. به همراه این نامه او باید مدارک تمکن مالی برای پرداخت این هزینه‌ها را نیز ارائه دهد.
  • ترکیبی از هر دوی این شرایط: دعوت کننده می‌تواند بخشی از هزینه‌های شما را متقبل شود و باقی را خودتان بپردازید. تنها کافی است که در دعوتنامه تجاری فرانسه، میزان هزینه‌هایی که می‌خواهد متقبل شود را ذکر کند. در این شرایط هم به نامه‌‌ی اثبات تمکن مالی شما و هم نامه‌ی تمکن مالی دعوت کننده نیاز است.

علاوه بر هزینه‌های سفر و اقامت، برای تشکیل پرونده‌ی ویزای تجاری شما باید ۱۲۰ يورو بپردازید. بعلاوه کارمزد ویزا در سال ۲۰۲۰ ، به ازای هر پرونده نیز مبلغ چهار میلیون دلار می‌باشد.

دعوتنامه تجاری فرانسه، یک فرصت مناسب مهاجرتی

نکات مهم در مورد مدارک ویزای تجاری

توجه داشته باشید که اصل تمام این مدارک به همراه یک سری کپی از تمام آنها الزامی است. تمام برگه‌ها باید در ابعاد A4 و به صورت یک رو کپی گرفته شده باشند . ابعاد دیگر و کپی پشت و رو قابل قبول نیست. تمام مدارک باید به زبان فرانسه و یا انگلیسی صادر شده باشند یا توسط مترجمین رسمی ترجمه شده باشند. با وجود آنکه موسسات ترجمه‌ی رسمی زیادی در سراسر ایران وجود دارد، اما سفارت هم می‌تواند لیستی از مترجمین مورد تاییدش را به شما معرفی کند. این مدارک را نباید به هم منگنه کنید و باید به صورت جداگانه و در یک پوشه ارائه شوند.

باید زمینه‌ی فعالیت شغلی خود را در فرم تقاضا بنویسید. همچنین باید آدرس دقیق شرکتی که برای شما دعوتنامه فرستاده است را نیز ذکر کنید. بعلاوه باید مدت زمان دقیق سفر را نیز ذکر کنید و این بازه‌ی تاریخی باید با تعداد روزهای بیمه‌ی مسافرتی شما همخوانی داشته باشد. نامه‌ی تمکن مالی شما به تنهایی موردقبول نیست و حتماً باید شامل ریز گردش حساب نیز باشد. به منظور تسریع روند بررسی مدارک تنها دعوتنامه تجاری فرانسه و مدارکی که در بالا از شما خواسته شده است را در پرونده تهیه کنید و از ارائه‌ی مدارک نامربوط و اضافه خودداری کنید.

تاریخ اعتبار دعوتنامه تجاری فرانسه

متاسفانه یکی از مشکلاتی که در زمان دریافت ویزا از طریق دعوتنامه تجاری فرانسه پیش می‌آید این است که افراد به تاریخ اعتبار آن بی‌توجه هستند و قبل از اینکه بتوانند ویزای خود را دریافت کنند، تاریخ دعوتنامه گذشته و بی‌اعتبار می‌شود. شما و شرکت دعوت کننده باید در نظر داشته باشید که صدور ویزای تجاری فرانسه ممکن است چندین ماه طول بکشد و تاریخ درج شده در دعوتنامه باید به صورتی تنظیم شود که در این مدت قابل استفاده باشد و بی اعتبار نشود.

البته مواردی هست که می‌تواند روند دریافت ویزای تجاری توسط شما را آسان‌تر کند. به عنوان مثال اگر شما قبلاً چنین دعوتنامه‌ای دریافت کرده باشید و به این کشور سفر تجاری داشته باشید، فرایند تایید شما با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

سخن پایانی

دعوتنامه تجاری فرانسه روشی مناسب برای ایجاد تعاملات و ارتباطات تجاری بین کشورهای ایرانی و فرانسوی است. از طریق دریافت این دعوتنامه شما می‌توانید با شرکت‌های این کشور مراودات تجاری داشته باشید و بتوانید کسب و کار خود را رونق دهید. ایجاد این ارتباطات می‌تواند تاثیر زیادی بر اهداف تجاری شما به عنوان یک شرکت داشته باشد.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید