لوگو صبا ویزا

دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه شرایط و مراحل دریافت ویزای کانادا برای ایرانیان و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.مشاوره رایگان

تحصیل در دانشگاه بریتیش کلمبیا

کشور کانادا یکی از کشورهایی در آمریکای شمالی است که تقریبا تمام دانشگاه‌های آن از رتبه‌ بالایی در رنکینگ جهانی برخوردار هستند. از جمله برترین دانشگاه‌های این کشور می‌توان به دانشگاه بریتیش کلمبیا اشاره کرد. دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاهی شبانه‌روزی با امکاناتی متنوع از جمله خوابگاه است که می‌توانید برای تحصیل در کانادا، آن را انتخاب کنید. اما شرایط پذیرش این دانشگاه به چه صورت است؟ آیا می‌توان بدون داشتن مدرک زبان برای تحصیل در آن اقدام کرد؟ چه رشته‌هایی در این دانشگاه ارائه می‌شوند؟ با ما در این مطلب از صبا ویزاپلن برای بررسی کامل این دانشگاه همراه باشید.

آشنایی با دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا از همان زمان تاسیس خود تلاش کرده است که دانشجویانی برتر را پذیرش و متخصصانی مجرب را فارغ‌التحصیل کند. از این رو از همان سال‌های اولیه، جایگاه علمی این دانشگاه در بالاترین حد قرار داشته است. به طوری که اگر برترین دانشگاه‌های کانادا و جهان را جست و جو کنید، به نام دانشگاه بریتیش کلمبیا بر می‌خورید.

تاریخچه دانشگاه بریتیش کلمبیا

در سال 1877 که حدود شش سال از ملحق‌شدن بریتیش کلمبیا به کانادا گذشته بود، جان جسپ (John Jessop) درخواست ساخت یک دانشگاه ایالتی را داد. در سال 1890، مجوز ساخت دانشگاه بریتیش کلمبیا اعطا شد. سرانجام در سال 1908 درهای این دانشگاه برای اولین بار به روی دانشجویان باز شد و از همان سال‌های ابتدای، افراد بسیاری درخواست تحصیل در این دانشگاه را دادند.

طراحی دانشگاه بریتیش کلمبیا در سال‌های ابتدایی درست مانند دانشگاه تورنتو بود. دلیل این شباهت هم این بود که این دانشگاه را با نقشه‌های دانشگاه تورنتو بنا کرده بودند. در حوالی سال 1915، دانشگاه مک‌گیل به عنوان کالج دانشگاه بریتیش کلمبیا معرفی شد که دانشجویان سال‌های ابتدایی، ابتدا باید در آن تحصیل می‌کردند تا سپس در دانشگاه بریتیش کلمبیا تحصیل کنند. اگر چه الان دیگر این موضوع وجود ندارد و دانشگاه مک‌گیل، خود به عنوان یکی دیگر از دانشگاه‌های برتر کشور کانادا شناخته می‌شود.

موقعیت مکانی دانشگاه بریتیش کلمبیا و پردیس‌های آن

به طور کلی می‌توان گفت که دانشگاه بریتیش کلمبیا دو پردیس در دو شهر ونکوور و اکاناگان دارد. این دانشگاه در هر شهر بخش‌های مختفلی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به پوینت گری (Point Gray)، رابسون اسکوئر (Robson Square)، دانشکده پزشکی وی جی اچ (VGH Medical Campus) و گریت نوردرن وی (Great Northern Way) اشاره کرد. این بخش‌ها به صورت متمرکز در یک جا قرار دارند که وسعت آن‌ها به 4 کیلومتر می‌رسد. این پردیس در غربی‌ترین نقطه وکنکور و در بولوار Thunder Bird قرار دارد.

بخش‌های ذکر شده همه مربوط به پردیس ونکوور دانشگاه بریتیش کلمبیا بودند. اما اگر به سراغ پردیس اکاناگان این دانشگاه برویم، تنها 4 بخش را مشاهده می‌کنیم: دانشگاه بریتیش کلمبیا اکاناگان (UBC Okanagan)، اینویشن لابرری دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC Innovation Library) و پردیس کلینیکال آکادمیک (UBC-KGH Clinical Academic Campus). این پردیس نیز در شمال کلووا (Kelowa) و در کنار آزادراه 97 قرار دارد.

رنکینگ دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاهی است که همواره در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان توانسته است جایگاه بالایی را کسب کند. این دانشگاه موفق شده است تا در سال 2021، رتبه 42 برترین دانشگاه‌های جهان را از آن خود کند. همچنین در این سال، بریتیش کلمبیا به عنوان دومین دانشگاه برتر کشور کانادا نیز شناخته شد. در سال 2022 نیز در نشریه QS این دانشگاه رتبه 46 جهان و سوم کانادا کسب کرد که همچنان به عنوان یکی از برترین دانشگاه‌های کانادا و جهان شناخته شود.

اما بر طبق نشریه تایمز، این دانشگاه در سال 2022 توانسته به عنوان 37‌مین دانشگاه برتر جهان شناخته شد. همچنین طبق همین نشریه هم مانند سال گذشته این دانشگاه در رتبه دومین دانشگاه برتر کانادا قرار گرفته است. اما در نشریهUS News & World Report این دانشگاه توانسته است در بالاترین رتبه خود یعنی رتبه 35 جهان قرار بگیرد.

شرایط پذیرش در دانشگاه بریتیش کلمبیا

همانطور که گفته شد، دانشگاه بریتیش کلمبیا یکی از برترین دانشگاه‌های کانادا و جهان است. از این رو برای پذیرش در این دانشگاه‌، شرایط سخت‌گیرانه‌ای در نظر گرفته شده است که شما باید برای پذیرش، از این شرایط برخوردار باشید. آزمون‌های ورودی از جمله این شرایط هستند که با توجه به رشته‌های تحصیلی، انواع مختلفی دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود.

از جمله دیگر شرایط پذیرش در دانشگاه بریتیش کلمبیا می‌توان به شرط معدل اشاره کرد. در این دانشگاه، علاوه بر شرکت در آزمون‌های ورودی، باید معدل مدرک تحصیلی گذشته شما هم از بالا باشد. معمولا و به طور میانگین می‌توان گفت که شما برای پذیرش در  این دانشگاه نیاز دارید تا حداقل معدل 18 را برای مدرک دیپلم و تحصیل در مقطع کارشناسی دریافت کنید.

اما شرایط پذیرش در دانشگاه بریتیش کلمبیا به اینجا ختم نمی‌شود. شما برای پذیرش در این دانشگاه باید تمکن مالی نیز داشته باشید. چرا که تقریبا هیچکدام از دانشگاه‌های کشور کانادا، اعم از دانشگاه‌های ایالتی مانند دانشگاه بریتیش کلمبیا، رایگان نیستند. از این رو باید مدارکی را به دانشگاه و سفارت کانادا ارائه دهید که تمکن مالی شما را اثبات کنند.

از جمله دیگر شرایط پذیرش در دانشگاه بریتیش کلمبیا می‌توان به سطح زبان در این دانشگاه اشاره کرد. در کشور کانادا مردم به یکی از دو زبان انگلیسی یا فرانسوی صحبت می‌کنند و شما برای تحصیل در دانشگاه‌های این کشور نیاز دارید که به یکی از این دو زبان تسلط داشته باشید. راه‌های اثبات تسلط به این زبان‌ها هم آزمون‌های متنوع مانند آیلتس یا تافل و بعضا آزمون‌های ورودی مانند SAT هستند.

در نظر داشته باشید که شما برای اخذ ویزای تحصیلی و پذیرش در دانشگاه بریتیش کلمبیا، باید بر اساس توانایی‌های خود، نمره کسب کنید. از این رو هرچه مهارت‌ها و استعدادهای شما بیشتر باشد، شانس دریافت اقامت تحصیلی کانادا و پذیرش این کشور نیز برای شما بیشتر است.

آزمون‌های ورودی و اختصاصی دانشگاه بریتیش کلمبیا

آزمون‌های ورودی برای پذیرش در دانشگاه‌های کانادا و بریتیش کلمبیا، با توجه به رشته‌های تحصیلی و البته خود دانشگاه‌ها، می‌توانند متفاوت باشند. اما به طور کلی می‌توان گفت که آزمون‌های ارائه شده در کانادا، آزمون‌های GRE، GMAT و SAT هستند.

آزمون SAT

آزمون SAT یکی از راه‌های اخذ پذیرش در دانشگاه بریتیش کلمبیا است. اگر به دنبال پذیرش در این دانشگاه هستید و هنوز یکی از آزمون‌های سنجش دانش زبان مانند آیلتس را نگذرانده‌اید، می‌توانید به سراغ آزمون زبان‌محور SAT بروید. آزمون SAT، آزمونی برای سنجش میزان دانش زبان انگلیسی و البته ریاضی شما است که از چندین بخش تشکیل شده است.

آزمون SAT از حدود 100 سوال به جز بخش نگارش انشا تشکیل شده است که از این تعداد، 58 سوال مربوط به ریاضیات هستند. از این رو باید برای موفقیت در این آزمون، دانش زبان انگلیسی و البته ریاضیات بالایی داشته باشید.

بازه نمره‌دهی در آزمون SAT از 400 الی 1600 است. به طور کلی تقریبا تمام دانشجویان، در این آزمون نمره بالاتر از 700 را کسب می‌کنند. اما کسب نمره بالای 1450 کمی برای این افراد سخت است. دانشگاه‌های برتر هم با توجه به رشته تحصیلی، حداقل نمره قبولی را اعلام می‌کنند. اما به طور کلی می‌توان گفت که شما برای پذیرش در دانشگاه بریتیش کلمبیا بادی حداقل نمره 1300را در این آزمون کسب کنید. البته اگر قصد تحصیل در رشته‌های برتر مانند پزشکی را دارید، باید در نظر داشته باشید که در این آزمون باید حداقل نمره 1500 را کسب کنید.

آزمون GRE

یکی دیگر آزمون‌های رایج در کشور کانادا برای پذیرش دانشجویان، آزمون GRE است. این آزمون به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید با کمک دانش‌های ریاضی و البته مهارت‌های زبان انگلیسی خود، به راحتی در دانشگاهی مانند بریتیش کلمبیا کانادا پذیرفته شوید.

GRE یک آزمون سه ساعت و 45 دقیقه است که مجموعا 50 سوال از آن مربوط به دانش ریاضیات می‌شود. بازه نمره‌دهی این آزمون از 200 الی 990 است که هرچه نمره شما بالاتر برود، شانس پذیرش بالاتری را هم دارید. در نظر داشته باشید که مهارت‌های زبان انگلیسی در آزمون جی آر ای بسیار مهم هستند و اگر می‌خواهید به کمک این آزمون، در دانشگاه بریتیش کلمبیا پذیرفته شوید، باید بتواند این مهارت را بسیار تقویت کنید.

آزمون GMAT

اگر به دنبال تحصیل رشته‌های MBA و DBA در کانادا و دانشگاه بریتیش کلمبیا هستید، می‌توانید به سراغ گذراندن آزمون GMAT بروید. این آزمون منحصرا برای رشته‌های مدیریت است که مهارت‌های مختلفی در این زمینه را مورد سنجش قرار می‌دهد. در آزمون GMAT مهارت‌های محاسباتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند و از این رو باید به محاسبات توجه ویژه داشته باشید.

در نظر داشته باشید که آزمون GMAT هم مانند دیگر آزمون‌ها از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. از جمله این بخش‌ها می‌توان به بخش‌های ارزیابی نگارش تحلیلی، استدلال یکپارچه، مهارت محاسبه و مهارت کلامی اشاره کرد. نمره نهایی شرکت‌کنندگان در این آزمون از 200 الی 800 است و اگر بتوانید نمره 670 به بالا را کسب کنید، شانس بالایی را برای پذیرش در دانشگاه بریتیش کلمبیا خواهید داشت.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام و تحصیل در بریتیش کلمبیا

فرض می‌کنیم که شما آزمون‌های مورد نیاز را گذرانده‌اید و نوبت به ثبت نام شما رسیده است. در این حالت ابتدا باید از مدارک ثبت نام در این دانشگاه اطلاع داشته باشید و سپس برای ثبت نام در آن اقدام کنید. اولین مدارکی باید به مسئولین دانشگاه بریتیش کلمبیا برای ثبت نام ارائه دهید، مدارک هویتی هستند.

از جمله این مدارک هم می‌توان به پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه اشاره کرد. همچنین در برخی مواقع هم ممکن است برای ثبت نام شما در دانشگاه بریتیش کلمبیا مدارک دیگری مانند شناسنامه نیز خواسته شوند. در ادامه، برخی از دیگر مدارکی که ممکن است در روند ثبت نام از شما خواسته شوند، به شرح زیر هستند:

  • عکس پرسنلی با پس زمینه سفید و کامل رسمی که در 6 ماه اخیر گرفته شده باشد
  • گواهی تمکن مالی مانند پرینت گردش حساب در ماه‌های اخیر
  • مدارک تحصیلی پیشین از جمله دیپلم و مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد در صورت برخورداری از آن‌ها
  • گواهی ریز نمرات مقطع تحصیلی گذشته به صورت ترجمه و معادل‌سازی شده
  • گواهی رضایت والدین در صورت اقدام برای تحصیل در زیر 18 سالگی
  • مدارک شرکت در آزمون‌های ورودی و قبولی در آن‌ها
  • ارائه پذیرش‌نامه دانشگاه

نحوه اخذ پذیرش دانشگاه بریتیش کلمبیا

اولین کاری که برای تحصیل در دانشگاه بریتیش کلمبیا باید انجام دهید، مراجعه به سایت دانشگاه یا آزمون ورودی آن‌ها است. در ادامه باید در یکی از این آزمون‌ها ثبت نام کرده و هزینه ثبت نام در آن‌ها را به صورت آنلاین پرداخت کنید.

شرکت در آزمون

پس از ثبت نام آنلاین، نوبت به شرکت در آزمون می‌رسد. برخی از آزمون‌ها مانند GRE به دو صورت حضوری و آنلاین برگزار می‌شوند که شعبه‌های برگزاری حضوری آن در ایران نیز وجود دارند. از این رو برای گذراندن این آزمون نیزای به سفر خارجه ندارید.

اگر هم به سراغ آزمون GMAT رفته‌اید، باید در نظر داشته باشید که این آزمون تنها به صورت آنلاین و در وب‌سایت آن برگزار می‌شود. از این رو باز هم برای گذراندن آن نیازی به سفر خارجه و دردسرهای آن ندارید. اما برای آزمونی مانند SAT شرایط کمی فرق می‌کند.

اگر به دنبال شرکت در آزمون SAT برای پذیرش در دانشگاه بریتیش کلمبیا هستید، باید در نظر داشته باشید که این آزمون تنها به صورت حضوری برگزار می‌شود و به دلیل ماهیت آمریکایی آن، حوزه‌ای در ایران برای برگزاری ندارد.

لازم به ذکر است که نزدیک‌ترین حوزه برای برگزاری این آزمون در کشور ترکیه و در دانشگاه‌های این کشور مانند دانشگاه استانبول قرار دارد. شما می‌توانید با توجه به شرایط خود، برای گذراندن آزمون در یکی از این حوزه‌‌ها اقدام کنید. در نظر داشته باشید که شما در هنگام ثبت نام در این آزمون و پس از پرداخت هزینه آن، محل برگزاری را انتخاب می‌کنید.

ثبت نام پس از گذراندن آزمون

در ادامه و پس از اینکه آزمون مورد نظر را گذراندید، نوبت به این می‌رسد که گواهی آزمون را به دانشگاه ارائه کنید. پس از این کار، مسئولین دانشگاه در صورت پذیرفته شدن شما، برایتان پذیرش‌نامه ارسال می‌کنند و می‌توانید به به همراه داشتن این پذیرش‌نامه، برای ثبت نام در این دانشگاه اقدام کنید.

معمولا ثبت نام دانشجویان به صورت آنلاین انجام می‌شود و برای این کار هم باید به سایت دانشگاه بریتیش کلمبیا مراجعه کرد. در بخش ثبت نام، باید مدارکی پیش‌تر به آن‌ها اشاره شد را به صورت فایل در سایت آپلود کنید. پس از طی کردن این روندها، نوبت به بررسی توسط کارشناس دانشگاه می‌رسد. پس از پذیرش مدارک، برای شما تاییده ثبت‌نام ارسال می‌شوند که می‌توانید با آن برای اخذ اقامت تحصیلی کشور کانادا اقدام کنید.

 

 

دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا

شهریه تحصیل در بریتیش کلمبیا

دانشگاه‌های کشور کانادا حتی دانشگاه‌های ایالتی آن هم از دانشجویان خود شهریه دریافت می‌کنند. البته میزان شهریه دریافتی برای هر رشته در هر دانشگاه این کشور متفاوت است و معمولا دانشگاه‌های خصوصی به دلیل ارائه دادن امکانات متنوع‌تر، شهریه بیشتری را هم از دانشجویان دریافت می‌کنند. با توجه به اینکه دانشگاه بریتیش کلمبیا یک دانشگاه ایالتی است و امکانات بسیاری را هم در اختیار دانشجویان خود قرار می‌دهد، می‌توان گفت که تحصیل در این دانشگاه می‌تواند کمی هزینه بیشتری را نسبت به دیگر دانشگاه‌های کانادا در بر داشته باشد. البته این هزینه از تحصیل در دانشگاه‌های آمریکایی کمتر است.

هزینه تحصیل در انواع رشته‌ها

در دانشگاه بر‌یتیش کلمبیا، هزینه تحصیل در هر رشته در سال اول، کمتر از سال‌های بعدی است. به این صورت که اگر برای تحصیل در رشته علوم کاربردی اقدام کنید، در سال اول هزینه تحصیل شما در حدود 7 هزار دلار کانادا است. اما در سال‌های بعدی یعنی از سال دوم تا سال پنجم، شهری شما 7400 دلار برآورد می‌شود. لازم به ذکر است که برخی رشته‌ها هم نرخ ثابتی دارند که در هر سال، شهریه پرداختی آن تغییر نمی‌کند. از جمله این رشته‌ها هم می‌توان به هنر اشاره کرد که در هر سال تحصیلی از شما در حدود 5610 دلار کانادا دریافت می‌کند.

اگر هم به سراغ تحصیل در رشته‌های دیگری مانند تجارت بروید، باید در سال اول در حدود 5600 دلار کانادا را به عنوان شهریه پرداخت کنید. این در حالی است که باری تحصیل در سال‌های بعدی، این شهریه به 8300 دلار افزایش پیدا می‌کند.

این در حالی است که به سراغ رشته علوم کامپیوتر بروید، باید سالانه 5600 دلار را پرداخت کنید. اما این میزان برای تحصیل در رشته‌های طراحی معماری بیشتر می‌شود و به 9 هزار دلار می‌رسد. در ادامه نیز نوبت به رشته‌های علوم طبیعی می‌رسد.

اگر به دنبال مطالعه مدیریت منابع در بخش علوم طبیعی بروید، شهریه تحصیلی شما در حدود 5600 دلار کانادا برای هر سال تحصیلی خواهد بود. در ضمن رشته‌های پیرا پزشکی هم در دانشگاه بریتیش کلمبیا وجود دارند که برای تحصیل می‌توانید به سراغ آن‌ها بروید. لازم به ذکر است که اگر به سراغ تحصیل در رشته حرکت‌شناسی بروید، شهریه شما در هر سال 5610 دلار کانادا برآورد می‌شود.

دریافت وام شهریه تحصیلی

لازم به ذکر است که شهریه در این دانشگاه می‌تواند به صورت اقساطی نیز پرداخت شود. اقساط در این دانشگاه معمولا در دو حالت 30 یا 37 ماهه هستند. در نظر داشته باشید که برای این وام‌ها باید مبلغی را هم به عنوان پیش‌پرداخت بپردازید.

به عنوان مثال، برای رشته علوم کاربردی، اقساط 37 ماهه ارائه می‌شوند که برای پیش‌پرداخت باید در حدود 190 دلار پرداخت کنید. اما برای رشته هنر، اقساط 30 ماهه هستند، اما مبلغ پیش‌پرداخت آن‌ها همان 190 دلار می‌باشد.

دانشکده‌های مختلف دانشگاه بریتیش کلمبیا

همانطور که گفته شد، دانشگاه ایالتی بریتیش کلمبیا دارای دو پردیس است که پردیس ونکوور وسعت بسیاری بیشتری نسبت به پردیس اوکاناگان دارد. از جمله دانشکده‌های پردیس ونکوور دانشگاه بریتیش کلمبیا می‌توان به دانشکده علوم کاربردی، دانشکده هنر، دانشکده علوم گفتاری، دانشکده کسب و کار سادر (Sauder)، دانشکده برنامه‌ریزی منطقه‌ای و محلی، دانشکده دندان‌پزشکی، دانشکده آموزش، دانشکده جنگل‌داری، دانشکده روزنامه‌نگاری، دانشکده حرکت‌شناسی و دانشکده زمین‌شناسی و سیستم‌های غذایی اشاره کرد.

البته دانشکده‌های متنوع پردیس ونکوور به این‌جا ختم نمی‌شود، بلکه این پردیس دانشکده‌های دیگری هم مانند دانشکده حقوق پیتر آلارد، دانشکده کتاب‌داری، آرشیو‌سازی و مطالعات اطلاعاتی، دانشکده پزشکی، دانشکده موسیقی، دانشکده پرستاری، دانشکده جمعیت و بهداشت عمومی، دانشکده علوم دارویی، دانشکده علوم، دانشکده امور و علوم اجتماعی و همین کالج ونتج اختصاصی دانشگاه بریتیش کلمبیا اشاره کرد.

در ادامه نوبت دانشکده‌های پردیس اوکاناگان می‌رسد. این پردیس هم کالج‌های بسیاری دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به دانشکده‌های هنر و علوم اروینگ کی باربر، دانشکده مطالعات خلاق و انتقادی، دانشکده آموزشی، دانشکده مهندسی، دانشکده بهداشت و توسعه اجتماعی، دانشکده مدیریت، دانشکده پزشکی و کالج تحصیلات تکمیلی اشاره کرد.

رشته‌های تحصیلی دانشگاه بریتیش کلمبیا

رشته‌های تحصیلی بسیاری وجود دارند که شما می‌توانید در دانشگاه بریتیش کلمبیا به سراغ آن‌ها بروید. در این دانشگاه انواع رشته‌های مهندسی، هنر و طراحی، پزشکی و پیراپزشکی و همینطور رشته‌های مربوط به حقوق و البته مدیریت وجود دارند که در ادامه این بخش تنها به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم. با این حال، شما برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رشته‌های قابل تحصیل در این دانشگاه، می‌توانید به وب‌سایت آن مراجعه کرده یا با کارشناسان صبا ویزاپلن تماس بگیرید.

رشته طراحی و معماری

کارشناسی معماری یک مدرک تحصیلات تکمیلی حرفه ای در دانشگاه بریتیش کلمبیا است که منجر به صدور گواهینامه توسط هیئت گواهینامه معماری کانادا می‌شود. این یک مقطع سه ساله است که همواره افراد بسیاری به خصوص ایرانیان تمایل دارند تا برای تحصیل در آن اقدام کنند.

مهندسی شیمی

مهندسی شیمی دانشگاه بریتیش کلمبیا علوم فیزیکی و شیمی را با ریاضیات، مهندسی فرآیند، طراحی و اقتصاد ترکیب می‌کند. شما در این دانشگاه انواع فرآیندهای تولید و صنعتی را که برای ایجاد محصولات و خدمات ضروری برای زندگی روزمره استفاده می‌شوند، یاد می‌گیرید.

مهندسی کامپیوتر

شما در مهندسی کامپیوتر دانشگاه بریتیش کلمبیا یاد می‌گیرید که چگونه نرم افزار، شبکه‌های کامپیوتری و پروتکل ها را توسعه، طراحی و آزمایش کنید. هر دستگاه خودکار یک مهندس نرم‌افزار یا سخت‌افزار دارد که به ساخت و طراحی وسایل مختلف کمک می‌کند که از جمله این وسایل می‌توان به تلفن‌ها، خودروها، هواپیماها یا ربات‌های مختلف اشاره کرد.

برنامه چالش برانگیز کارشناسی مهندسی کامپیوتر در بریتیش کلمبیا برای ایرانیان و دیگر دانشجویان این است که سالانه تنها تعدادی از دانشجویان این رشته برای تحصیل پذیرفته می‌شوند. هر سال نیز تعدادی از دانشجویان برتر این دانشگاه و این رشته برنده جوایز بورسیه می‌شوند که برای آن‌ها تخفیف در شهریه تحصیلی اعمال می‌شود.

رشته بیوشیمی

بیوشیمی مطالعه فرآیندهای شیمیایی است که در ماده زنده اتفاق می‌افتد، رشته‌ای که حوزه تحقیقاتی بسیار متنوعی در دانشگاه بر‌یتیش کلمبیا  و جهان را در بر می‌گیرد که تقریبا تمام جنبه‌های زندگی انسان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. بیوشیمی‌دان‌ها در زمینه‌هایی مانند تخریب محیط‌زیست، پزشکی قانونی، تحقیقات بیماری‌ها و باستان‌شناسی مشغول به کار هستند.

این برنامه که در دانشکده پزشکی دانشگاه بریتیش کلمبیا قرار دارد، تمرکز اصلی بر روی بیوشیمی بدن انسان است. بیوشیمی را در این دانشگاه می‌توان به عنوان یک رشته تحصیلی در زیست شناسی، شیمی، میکروبیولوژی و ایمونولوژی و علوم سلولی، تشریحی و فیزیولوژیکی مطالعه کرد.

رشته دندان‌پزشکی

رشته دندان‌پزشکی برای آماده‌سازی شما برای انجام حرفه انتخابی خود با درجه بالایی از مهارت فنی طراحی شده است. این برنامه بر اساس دانش صحیح از علوم زیستی ایجاد شده است. این رشته تحصیلی در دانشگاه بریتیش کلمبیا ترکیبی نوآورانه از یادگیری مبتنی بر مشکل (PBL) و سخنرانی‌های سنتی‌تر و تجربیات بالینی است.

رشته پزشکی

تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه بریتیش کلمبیا، شما را به دانش، آموزش و تجربه‌ای نایاب که برای مقابله با چالش‌های مراقبت‌های بهداشتی امروز و فردا نیاز دارید، دعوت می‌کند. به عنوان یک دانشجوی پزشکی، شما در کنار اعضای هیئت علمی و پزشکان کار خواهید کرد تا پایه‌های پزشکی و مراقبت بیمار محور را بیاموزید؛ این در حالی است که مهارت‌های بالینی شما نیز در بخش‌های بیمارستان، کلینیک‌های اجتماعی، و دفاتر پزشکان در محیط‌های شهری و روستایی در سراسر بریتیش کلمبیا تقویت می‌شوند.

رشته حقوق و وکالت

با توجه به ارائه اولین برنامه آموزش حقوق در کانادا توسط دانشگاه بریتیش کلمبیا ، برنامه کارشناسی حقوق این دانشگاه فرصتی برای آموزش‌دیدن این رشته پرطرفدار برای دانشجویان در کانادا فراهم کرده است که بتوانند این رشته را در کانادا فرا بگیرند.

دانشکده حقوق پیتر آلارد یکی از دانشکده‌های حقوقی پیشرو در کانادا است که تأثیر جهانی همواره زبان‌زد بوده است. محققان مبتکر، معلمان الهام‌بخش، و فارغ‌التحصیلان برجسته شهرت ملی و دسترسی بین المللی ایجاد کرده اند. دانشکده حقوق آلارد متعهد است که یکی از مراکز بزرگ جهان برای آموزش و تحقیقات حقوقی باشد.

رشته علوم سیاسی

در سال اول تحصیلی رشته عموم سیاسی دانشگاه بریتیش کلمبیا، کلاس‌هایی در رابطه با قانون اساسی کانادا، قراردادها، قوانین کیفری و آیین دادرسی، حقوق مالکیت، تخلفات، تحقیقات حقوقی و نگارش، حقوق عمومی، و قوانین فراملی تدریس می‌شوند که می‌توانند زمینه‌ساز پیشرفت شما باشند.

علوم سیاسی درک شما را از مسائل مهم و تحولاتی که زندگی ما را تحت تأثیر قرار می‌دهند افزایش می‌دهد. نمونه‌هایی از این قبیل مسائل هم ماهیت قدرت، علل درگیری، تنش‌های فدرالیسم کانادا، امنیت در سیستم بین‌المللی پس از جنگ سرد، جهانی‌شدن، نقد لیبرال دموکراسی، تحلیل فمینیستی، دموکراتیزه‌شدن و ظهور آسیا هستند.

دریافت بورسیه تحصیلی در دانشگاه بریتیش کلمبیا

یکی از نکاتی که برای تحصیل در دانشگاه بریتیش کلمبیا باید در نظر داشته باشید، این است که در صورت داشتن توانایی‌های لازم در این دانشگاه‌، می‌توانید برای دریافت بورسیه تحصیلی اقدام کنید. بورسیه تحصیلی در این دانشگاه، به شما این امکان را می‌دهند که بتوانید با کمک آن‌ها هزینه‌های تحصیلی خود را تا حد قابل توجهی کاهش دهید.

بورسیه‌های تحصیلی معمولا به دو صورت در دانشگاه بریتیش کلمبیا ارائه می‌شوند. اولین نوع بورسیه تحصیلی، بورسیه تحصیلی کامل است که تنها به برخی از دانشجویان برتر ارائه می‌شود و می‌تواند تقریبا تحصیل در این دانشگاه را برای شما رایگان کند.

در ادامه بورسیه تحصیلی دیگری نیز وجود دارد که با توجه به توانایی‌ها و شرایط شما، بخش از هزینه‌های تحصیل را در بر می‌گیرد. مزایای این بورسیه‌های تحصیلی این است که به افراد بیشتری اعطا می‌شوند و از این رو شما شانس بالاتری را برای دریافت آن‌ها دارید.

بورسیه تحصیلی International Major Entrance

بورسیه تحصیلی ورودی برتر بین‌المللی (International Major Entrance) برای دانشجویان بین‌المللی ممتاز مقطع کارشناسی ایجاد شده است. دانشجویان سال اول می‌توانند در صورتی که شرایط لازم را برای دریافت این بورسیه تحصیلی داشته باشند، برای دریافت آن اقدام کنند. این بورسیه تحصیلی، کامل نیست و تنها بخش از هزینه‌های تحصیل را برای شما پوشش می‌دهد. لازم به ذکر است که برای دریافت آن باید بسیار تلاش کنید؛ چرا بورسیه تحصیلی دانشجویان بین‌المللی ورودی برتر کاملا رقابتی است.

بورسیه Outstanding International Student Award

بورسیه جایزه دانشجویان برتر بین‌الملل (Outstanding International Student Award) برای دانشجویان بین‌المللی برتر با دانش آکادمیک و اطلاعات علمی بالا است که می‌توانند در هر مقطع تحصیلی در دانشگاه بریتیش کلمبیا در حال تحصیل آن هستند، در صورت برخورداری از شرایط، برای دریافت این بورسیه تحصیلی اقدام کنند.

امکانات بریتیش کلمبیا برای دانشجویان

یکی از مواردی که تحصیل در دانشگاه بریتیش کلمبیا را بسیار جذاب می‌کند، امکانات ویژه این دانشگاه برای دانشجویان است. در این دانشگاه انواع امکانات برای دانشجویان فراهم شده است که بتوانند تحصیل خود را با بالاترین کیفیت ممکن دنبال کنند.

امکانات آموزشی

برای انواع رشته‌ها بسته به نوع علوم، آزمایشگا‌ه‌هایی ایجاد شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان زیست، شیمی و فیزیک اشاره کرد. برای هر علوم آزمایشگاه‌های متنوعی وجود دارند که شما می‌توانید در تمام مدت از آن‌ها استفاده کنید. همچنین تمام کلاس‌های دانشگاه بریتیش کلمبیا به سیستم‌های هوشمند تجهیز شده‌اند و دانشجویان در هر کلاس از سیستم کامپیوتر اختصاصی خود استفاده می‌کنند.

دریافت خوابگاه

خوابگاه‌های دانشگاه بریتیش کلمبیا از امکانات ویژه برخوردار هستند. شما می‌‌توانید در این دانشگاه خوابگاه‌ها را به صورت انفرادی یا اشتراکی دریافت کنید. خوابگاه‌های اشتراکی نیز به سه صورت دو، سه یا 4 نفره هستند. البته که در برخی مواقع هم خوابگاه‌ها به صورت پنج نفره ارائه می‌شوند.

از جمله امکانات خوابگاه‌های بریتیش کلمبیا می‌توان به این اشاره کرد که هر ساختمان، دارای اتاق شست و شو به صورت اشتراکی است. همچنین آشپزخانه هم به صورت اشتراکی در هر ساختمان قرار دارد. اما سرویس بهداشتی و حمام برای هر اتاق اختصاصی می‌باشد و تمام بخش‌های خوابگاه‌ها هم هر روز نظافت می‌شوند. برای امنیت دانشجویان نیز، انواع سیستم‌های حفاظتی در خوابگاه‌ها وجود دارند که محیطی ایمن را برای شما ایجاد کنند.

سوالات متداول

در ادامه این بخش نیز قصد داریم تا به ابهامات و سوالات احتمالی شما درباره تحصیلی در دانشگاه بریتیش کلمبیا بپردازیم.

آیا دانشگاه بریتیش کلمبیا تک جنسیتی است؟
خیر. دانشگاه بر‌یتیش کلمبیا یکی از دانشگاه‌هایی است که به صورت مختلط دانشجو پذیرش می‌کند.
ظرفیت خوابگاه‌های این دانشگاه چند نفر است؟
این دانشگاه دارای سه ساختمان خوابگاه در پردیس‌های خود است که هر کدام ظرفیت پذیرش 2500 دانشجو را دارند.
آیا دسترسی به این دانشگاه با سیستم حمل و نقل عمومی امکان‌پذیر است؟
بله. شما می‌توانید به راحتی و با استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی مانند مترو، اتوبوس و تاکسی، در کمترین زمان ممکن به این دانشگاه برسید.

آشنایی و پذیرش در دانشگاه بریتیش کلمبیا با صبا ویزا پلن

دانشگاه بریتیش کلمبیا یکی از دانشگاه‌های کشور کانادا است که به دلیل ایالتی بودن، هزینه کمتری را نسبت به دانشگاه‌های خصوصی این کشور دریافت می‌کند. این دانشگاه قدیمی در حدود 61 هزار دانشجو را در سال 2021 پذیرش کرده است که نشان از وسعت زیاد و ظرفیت آموزشی بالای آن دارد. اما روند پذیرش در این دانشگاه، روندی پیچیده است و شما برای ثبت نام در این دانشگاه بهتر است از خدمات یک آژانس مهاجرتی مانند صبا ویزاپلن کمک بگیرید.

ما در آژانس مهاجرتی صبا ویزاپلن همواره تلاش می‌کنیم که انواع خدمات مهاجرتی از جمله مهاجرت تحصیلی را با کمترین قیمت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به متقاضیان ارائه دهیم. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دانشگاه بریتیش کلمبیا، نحوه پذیرش در این دانشگاه و روندهای مهاجرت تحصیلی به کانادا با کارشناسان مجرب ما در صبا ویزاپلن تماس بگیرید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید