لوگو صبا ویزا
تحصیل کارشناسی ایتالیا

تحصیل کارشناسی ایتالیا

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه تحصیل کارشناسی ایتالیا به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.مشاوره رایگان
فرم ارزیابی اولیه

ایتالیا مطمئناً جذابیت‌های زیادی برای وسوسه گردشگران دارد: مناظر طبیعی متنوع، یک میراث فرهنگی و تاریخی عظیم. مکانهای نمادی و تاریخی از جمله کلیسای رم و برج پیزا، آشپزی بی نظیر؛ تاریخ چشمگیری از اختراعات و اکتشافات … و البته، دانشگاه‌های ایتالیا شامل قدیمی‌ترین و معتبرترین‌های جهان هستند. بی‌دلیل نیست که عده زیادی از دانشجویان در سراسر جهان مشتاق به تحصیل در ایتالیا هستند. با این تفاسیر اگر شما هم مشتاق به تحصیل در این کشور هستید، لازم است در مورد جزئیات این امر اطلاعات بیشتری داشته باشید که در ادامه به همگی آنها اشاره شده است.

چرا تحصیل در ایتالیا

گذشته از میراث تاریخی تمدن روم، ایتالیا دارای سابقه طولانی در رهبری دانش و نوآوری است. از ایتالیایی‌های برجسته می‌توان به کریستف کلمب و مارکو پولو که کاوشگر بودند، انریکو فرمی (فیزیکدانی که اولین راکتور هسته‌ای جهان را ایجاد کرد)؛ لئوناردو داوینچی، که ثابت کرد جهان مسطح نیست؛ الساندرو ولتا، که در رشته برق تحصیل کرده است (اصطلاح “ولت” از میراث وی بود) و گالیله، که چهار قمر را در اطراف مشتری کشف کرد و تلسکوپ را اختراع کرد و با آن ثابت کرد که زمین به دور خورشید می‌چرخد. این لیست فقط برای افراد قدیمی است و لیست افراد معروف ایتالیایی که از مبتکران و مخترعان هستند به وسلیه کسانی که در حال تحصیل در این کشور هستند در حال تکمیل شدن است و هر دانشجوی شانس راه یافتن به این لیست را دارد.

شاید جالب باشد بدانید که ریشه کلمه “دانشگاه” نیز به ایتالیا نسبت داده می‌شود و اعتقاد بر این است که دانشگاه بولونیا یکی از قدیمی‌ترین محافل آکادمیک در جهان است. این نشان از اهمیت تاریخی تحصیل در ایتالیا است و توجه ویژه‌ای که به این امر در طول تاریخ شده است.

تحصیل کارشناسی در ایتالیا

تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور ایتالیا

تحصیل در مقطع کارشناسی (Laurea) در کشور ایتالیا ، یکی از گزینه های ادامه تحصیل در این کشور است. با توجه به مزایای مختلف تحصیلی در مقطع کارشناسی که کشور ایتالیا ارائه می دهد ، نظیر تحصیل در دانشگاه های معتبر و مورد تائید وزارت علوم ایران ، و همچنین زندگی در کشوری که استانداردهای رفاهی مناسبی دارد ، موجب شده است تا دانشگاه های کشور ایتالیا در سال های اخیر مورد استقبال متقاضیان ایرانی قرار گیرد.
سیستم آموزش ایتالیا ، یک سیستم خلاق بر پایه کار گروهی است که برای دانشجویان بین المللی امکان آشنایی با فرهنگ های مختلف را فراهم می نماید. علاوه بر این ، سیستم آموزشی کشور کانادا در مقطع لیسانس این امکان را به دانشجو می دهد تا مهارت های عملی را نیز در طول دوره تحصیل خود فرا گیرد.

مزایای تحصیل در مقطع کارشناسی کشور ایتالیا

به طور کلی ، مزایای تحصیل در دروه کارشناسی در دانشگاه های ایتالیا را می توان به صورت زیر دسته بندی نمود.

  1. تحصیل در دانشگاه های معتبر مورد تائید وزارت علوم ایران
  2. زندگی در کشوری با استانداردهای بالای رفاهی
  3. امکان ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری
  4. زندگی در کشوری با فرهنگ غنی و جاذبه های تاریخی و تفریحی فراوان

طول دوره کارشناسی

معمولاً دوره کارشناسی در کشور ایتالیا 3 سال به طول می انجامد. تحصیل در دوره کارشناسی در دانشگاه های ایتالیا عموما به زبان ایتالیایی است. تحصیل در برخی از رشته ها در دوره کارشناسی به زبان انگلیسی است. دانشجو در دوره لیسانس ، دانش حرفه ای خاصی را به همراه آموزش متدهای علمی فرا خواهد گرفت. در رابطه با دوره های ادغامی لیسانس و کارشناسی ارشد ، دانشجویان می بایست 360 واحد آموزشی را بگذرانند تا مدرک دریافت شود.
دانشجویان دوره لیسانس ، همواره مورد ارزیابی قرار گرفته و نمره دریافت می کنند. معدل نهایی هر دانشجو ، شامل مجموعه نمره هایی است که در طول دوران تحصیل خود کسب می کند.

نکته : اقدام برای تحصیل در مقطع لیسانس کشور ایتالیا تنها در صورتی امکانپذیر است که متقاضی دوره 12 ساله تحصیل مدارس را گذرانده باشد.

 

جستجو برای یافتن دانشگاه و رشته تحصیلی مرتبط برای مقطع کارشناسی در ایتالیا

نخستین گام برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور ایتالیا ، یافتن دانشگاه مورد نظر با توجه به رشته تحصیلی است. به طور کلی 30 دانشگاه در کشور ایتالیا وجود دارد که قدیمی ترین آن دانشگاه بولونا (University of Bologna) یکی از اولین و قدیمی ترین دانشگاه های جهان محسوب می شود.

                                                             

مدارک مورد نیاز برای اقدام

* توصیه می شود که متقاضیان قبل از ارسال مدارک خود ، کلیه نمرات مقاطع تحصیلی خود را بر اساس سیستم نمره دهی کشور ایتالیا معادل سازی نمایند.

* کلیه مدارک تحصیلی می بایست به زبان ایتالیایی ترجمه شوند.

* کلیه مدارک تقاضی می بایست توسط نهاد های مربوطه ، تائید رسمی شوند.

به طور کلی ، مدارک مورد نیاز برای پذیرش دوره لیسانس کشور ایتالیا عبارتند از :

  1. ارائه مدارکی نظیردیپلم متوسطه که شامل دوازده سال به علاوه یکسال تحصیل دانشگاهی و یا یازده سال به همراه دو سال تحصیل دانشگاهی باشد.
  2. پاسپورت معتبر با اعتبار 6 ماهه با دو برگ خالی
  3. دو قطعه عکس پاسپورتی
  4. ارائه مدرک زبان ایتالیایی.
    در صورت نداشتن مدرک زبان ، متقاضی می بایست در امتحان زبان که توسط موسسات مشخص در کشور ایتالیا هر ساله در ماه سپتامبر برگزار می شود ، شرکت نمایند.
  5. ممکن است برخی از دانشگاه های ایتالیا از متقاضیان درخواست کنند که در آزمون ورودی شرکت کنند. آزمون به زبان ایتالیایی برگزار شده و متقاضی تنها در صورتی که سطح زبان مورد نظر دانشگاه را ارائه نماید می تواند در این آزمون شرکت نماید.
  6. بیمه درمانی در ایتالیا اجباری است تا هزینه های پزشکی که امکان دارد در طول دوران تحصیل با آن مواجهه شود را پوشش دهد.
  7.  ارائه گواهی تمکن مالی، به طوری که نشان دهد شما از نظر مالی در وضعیت مطلوبی هستید.
  8. مدرک زبان نمره آیلتس با نمره 6

تحصیل کارشناسی در ایتالیاApplication process

  • متقاضیان می بایست یک سال زودتر لیست دانشگاه ها و رشته های مورد نظر خود را که علاقه مند به اپلای برای آن ها هستند را انتخاب نمایند. مهلت ارسال مدارک برای هر دانشگاه متفاوت است ، که این مورد در وبسایت دانشگاه قابل رویت است.
  • قدم بعدی مراجعه به سفارت ایتالیا و تکمیل فرم درخواست برای رشته مورد نظر است. کلیه مدارک مورد نیاز می بایست به زبان ایتالیایی ترجمه شده و تحویل سفارت ایتالیا در ایران شود.
  • بعد از تائید مدارک توسط سفارت ، به متقاضی نامه ای مبنی بر ضرورت پذیرش وی در دوره آموزشی مورد نظر ، شماره دانشجوئی ، و اکانتی به منظور ثبت نام در آزمون پر رقابت پذیرش که در ایتالیا برگزار می شود ، داده می شود.
  • در صورت موفقیت در آزمون پذیرش ، متقاضی می بایست برای پیگیری امور پرونده خود به Foreign Student Office مراجعه نماید.

Fees & Funding

اکثر دانشگاه های ایتالیا ، سیستم خاص خود را در رابطه با شهریه دارند. با این وجود ، یک حداقل مقدار شهریه و همچنین یک حداکثر میزان شهریه از دانشجو اخذ می شود که این مقدار نباید بیشتر از 20 درصد بورسیه استانی باشد. بر اساس دانشگاه و نوع رشته مورد نظر ، متوسط هزینه دریافتی از دانشجویان 850 تا 1000 یورو در سال خواهد بود.
در نظر داشته باشید که شهریه دانشگاه های خصوصی به مراتب بیشتر از دانشگاه های دولتی است. به طور کلی ، هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور ایتالیا متفاوت بوده و به عوامل زیادی از جمله رشته انتخابی و دانشگاه مورد نظر دارد. علاوه بر این ، دانشجویان بین المللی می بایست هزینه های دیگری نظیر اجاره منزل ، خورد و خوراک و غیره را نیز پرداخت نمایند ، که متناسب با شهر محل تحصیل فرد متفاوت خواهد بود.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 2 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید