لوگو صبا ویزا
تحصیل در مدارس کانادا

تحصیل در مدارس کانادا

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه تحصیل در مدارس کانادا و جزئیات ثبت نام آن آشنا شوید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.

  • نوع خدمات:پذیرش تحصیلی
  • مدرک زبان:انگلیسی، الزامی نیست
  • مقاطع:ابتدایی، راهنمایی، متوسطه
مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

آمارها نشان می‌دهد که بخش زیادی از کسانی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند، همراه با خانواده‌های خود به این کشور می‌روند. در چنین شرایطی حتما باید مواردی همچون تحصیل فرزندان در مدارس کانادا مورد بررسی قرار بگیرد. در حال حاضر بسیاری از خانواده‌ها از این نظر دارای نگرانی هستند و اطلاعات خوبی در این بخش ندارند. از همین رو در این مطلب قصد داریم تا شرایط تحصیل در مدارس کانادا را به شکل ویژه بررسی کنیم پس حتما تا انتها با ما همراه باشید.

مقاطع تحصیلی در کانادا

تحصیل در مدارس کانادا فرصتی شگفت‌انگیز برای تجربه جهان از دریچه دیگر است. با توجه به آنکه زبان رایج کانادا، فرانسه و انگلیسی است در برخی از مدارس کانادا دانش آموزان به زبان انگلیسی و فرانسه آموزش می‌بینند البته در برخی مقاطع آموزش به هر دو زبان امکان‌پذیر است.

جالب است بدانید که در کانادا مدارس فارسی زبان نیز تاسیس شده است. دانش آموزان امکان تحصیل در منزل را نیز دارند به شرط آن که از همه قوانین تعریف شده برای این نوع آموزش پیروی کنند.

همانگونه که اشاره شد، دانش‌آموزان برای تحصیل در کانادا چون بسیاری از کشورهای دنیا، ملزم به گذراندن 3 مقطع تحصیلی ابتدائی، راهنمایی و دبیرستان هستند. هر کدام از این دوره‌ها دارای شرایط و ملزومات خاص خود در مدارس مختلفی است. البته باید گفت که پیش از تحصیل در مقاطع ابتدائی و متوسطه می‌توانید کودکان خود را در مهد کودک نیز ثبت نام کنید تا آمادگی بیشتری برای تحصیل در مدارس کانادا داشته باشند و با شرایط و محیط آموزشی این کشور نیز بهتر آشنا شوند.

مدارس ابتدایی کانادا

مسیر تحصیل در مدارس کانادا چگونه است؟

برای اینکه بتوانید با تحصیل در مدارس کانادا آشنا شوید، قبل از هر چیز باید ساختار آموزشی آن را به خوبی بشناسید. تنها در این صورت است که درک بهتری از فرایند آموزشی در این کشور پیدا می‌کنید. با توجه به اهمیت بالای این موضوع، در ادامه هر کدام از مقاطع تحصیلی کانادا در مدارس را بررسی می‌کنیم.

دوره مهد کودک در کانادا

اولین دوره‌ای که کودک برای آموزش وارد‌ آن می‌شود، مهد کودک یا همان پیش دبستانی است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. این دوره بین ۳ تا ۶ سالگی برگزار می‌شود که کودکان بهتر است که آن را طی کنند. این دوره سبب می‌شود که فرد بتواند با محیط پیرامون خود ارتباط درستی برقرار کند. نکته مهم این است که در برخی از استان‌های کانادا این مقطع اجباری است.

دوره ابتدائی در مدارس کانادا

وقتی که کودک در سن ۶ سالگی قرار دارد، باید دوره ابتدائی را در مدارس کانادا آغاز کند. این دوره تحصیلی تا پایان ۱۴ سالگی ادامه پیدا می‌کند که به ۸ سطح مختلف نیز تقسیم‌بندی می‌شود. ذکر این نکته ضروری است که تحصیل در این مقطع برای تمامی کودکان اجباری است و باید آن را پشت سر بگذارند. در استان‌هایی نظیر انتاریو اجباری بودن تحصیلات حتی تا ۱۸ سالگی نیز ادامه پیدا می‌کند.

دوره دبیرستان در مدارس کانادا

دوره دبیرستان در کانادا شامل دو بخش اول و دوم است که هر فردی باید آن را پشت سر بگذاررد. این دوره به رسیدن فرد به پایه دوازدهم به صورت کامل به اتمام می‌رسد. ناگفته نماند که ساختار دبیرستان‌ها در برخی از استان‌ها با یکدیگر تفاوت دارد. به طور مثال در استان انتاریو پایه +۱۲ هم وجود دارد که در سایر استان‌ها دیده نمی‌شود.

بررسی مدارس دولتی کانادا

خوشبختانه مدارس دولتی در کشور کانادا بسیار فعال هستند که تمامی بودجه خود را از دولت فدرال کانادا دریافت می‌کنند. در نتیجه دانش‌آموزان قادر خواهند بود که در این مدارس از تحصیل رایگان برخوردار شوند. البته تحصیل رایگان فقط برای بومیان کانادا خواهد بود و این موضوع شامل حال مهاجران و خانواده‌های آن‌ها نمی‌شود.

البته برخی از کسانی که به شهروندی کانادا دست پیدا کرده‌اند می‌توانند از این امکان تحصیل رایگان به سود خود استفاده کنند. نکته مهمی که باید به آن دقت کنید این است که افراد دارای اقامت دائم انگلستان از تحصیل رایگان در مدارس دولتی برخوردار می‌شوند. در حال حاضر میزان تقاضا برای ورود به مدارس دولتی بسیار زیاد است که به‌ همین علت باید زمینه لازم برای پذیرش این افراد به بهترین شکل ممکن فراهم شود.

مدارس خصوصی

در این شرایط باید به منظور تحصیل در مدارس کانادا شهریه درخواست شده را پرداخت کنید و آموزش ببینید. مدارس خصوصی کانادا باید همان مطالبی که در مدارس دولتی ارائه می‌شود را به متقاضیان آموزش دهند، به این ترتیب همه دانش آموزان در مدارس دولتی و خصوصی به طور یکسان به یادگیری علم می‌پردازند. این مدارس موظف هستند از قوانین وزارت آموزش کانادا پیروی کنند.

برخی از تفاوت‌های مدارس دولتی و خصوصی کانادا عبارتند از:

  • تعداد دانش آموزان مدارس خصوصی کمتر است.
  • دانش آموزان در کلاس‌های فوق برنامه شرکت می‌کنند.
  • برخی از مدارس خصوصی به صورت انحصاری به آموزش دختران یا پسران می‌پردازند.

شرایط عمومی تحصیل در مدارس ابتدایی کانادا

 کودکان در کانادا برای گذراندن دوره ابتدایی باید کلاس اول تا هشتم را طی کنند، البته به جز کبک که ابتدایی فقط 6 کلاس ابتدائی دارد. تحصیل در این کشور از 6 سالگی با مهد کودک آغاز می‌شود و کودکان پس از گذراندن دوره ابتدایی به دبیرستان می‌روند.

کانادا از نظر کیفیت آموزش در رتبه 3 در میان ثروتمندترین کشورهای جهان قرار دارد. بزرگترین نقاط قوت این سیستم آموزشی ارائه برنامه‌های متنوع آموزشی در کلیه مقاطع تحصیلی برای یادگیری بهتر است. معلمان کانادایی علاقه زیادی به کار خود دارند. آنها محیط یادگیری تعاملی و حمایتی را برای کودکان ایجاد می‌کنند و روش‍ها و فنآوری‌های ابتکاری یادگیری را برای تحصیل در مدارس کانادا با یکدیگر تلفیق می‌کنند. این امر باعث تقویت یادگیری می‌شود.

معلمان کانادایی قبل از ورود به این حرفه ملزم به مدرک کارشناسی و آموزش عملی هستند. بسیاری برای گرفتن مدرک کارشناسی ارشد تحصیل خود را ادامه می‌دهند. همه معلمان باید مهارت‌های خود را از طریق دروه‌های مختلف به صورت منظم حفظ و ارتقا دهند. بسته به ایالت و شهری که در آن سان هستید، زمان شروع و پایان سال تحصیلی را تعیین می‌شود، گرچه معمولاً مدارس در ماه سپتامبر آغاز شده و در ژوئن به پایان می‌رسد. زمان فعالیت مدرسه به طور کلی از دوشنبه تا جمعه از ساعت 8 صبح تا 3 بعد از ظهر یا 9 صبح تا 4 بعدازظهر ادامه دارد. تحصیلات برای همه دانش آموزان در سیستم مدارس دولتی کانادا رایگان است. کودکان باید تا سن 16 یا 18 سالگی در مدرسه شرکت کنند.

تحصیل در مدارس کانادا در دوره متوسطه

تحصیل در مقطع راهنمایی تفاوت چندانی با مقطع دبیرستان ندارد و آموزش در این مقاطع مانند دوره ابتدایی برای شهروندان کانادا رایگان است. هر استان برنامه‌های آموزشی خاصی را برای این دوره ها در نظر گرفته است و بر شکوفایی مهارت‌هایی از قبیل نحوه حل کردن مشکلات در دنیای واقعی، توسعه مهارت های تفکر خلاقانه، و آماده کردن آنها برای مشاغل مورد نظر در آینده تمرکز دارد.

دانش آموزان در مدارس کانادا درس‌هایی مانند ریاضی، علوم و انگلیسی را مطالعه می‌کنند تا موفق به دریافت مدرک دیپلم  و مجوز ورود به دانشگاه شوند. دانش آموزان در صورت تمایل می‌توانند در کلاس های خاص مانند تجارت، فیلم سازی و علوم اجتماعی نیز شرکت کنند.

دبیرستان های کانادا

شرایط عمومی برای تحصیل در دبیرستان‌های کانادا

مقطع متوسطه برای تحصیل در مدارس کانادا در اکثر استان‌ها و مناطق از کلاس‌ نهم تا دوازدهم است، به جز کبک، که از کلاس 7 شروع می‌شود و در کلاس 11 به پایان می‌رسد. پس از اتمام موفقیت آمیز دبیرستان در 17 یا 18 سالگی، دانش آموزان می‌توانند به کالج یا دانشگاه بروند.

 در واقع، فرستادن فرزند خود برای تحصیل در مقطع متوسطه به کانادا، یکی از بهترین روش‌ها برای آماده‌سازی وی برای تحصیل در کالج یا دانشگاه است. سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD)  که سطح آموزش در هر کشوری را بررسی و رتبه بندی می‌کند، در آخرین ارزیابی خود، کانادا را جزء ده کشور اول دنیا در زمینه آموزش متوسطه قرار داده است.

زمان شروع و پایان سال تحصیلی در دبیرستانهای این کشور بسته به استان و شهر محل اقامت متفاوت است اما دوره تحصیلی اغلب مانند مدارس ابتدائی در ماه سپتامبر آغاز شده و در ژوئن پایان می‌یابد. ساعات کار مدرسه معمولاً از 8 صبح تا 3 بعدازظهر ادامه و از دوشنبه تا جمعه است. برخی از دانش آموزان می‌توانند در مدرسه تابستانی شرکت می‌کنند. این اتفاق زمانی می‌افتد که آنها نیاز به گذراندن دوره‌ای داشته باشند که در طول سال تحصیلی موفق به پایان رساندن آن نبوده‌اند. تحصیلات برای همه دانش آموزان در سیستم مدارس دولتی کانادا رایگان است. دانش آموزان دبیرستانی بسته به استان یا قلمرو باید تا سن 16 یا 18 سالگی در مدرسه تحصیل کنند.

دبیرستان‌های دولتی

بسیاری از دبیرستان‌های این کشور، امکان ادامه تحصیل در مدارس کانادا به راحتی برای دانش‌آموزان بین‌المللی فراهم کرده‌اند. مدارس با بودجه عمومی و توسط هیئت امناء در سطح محلی اداره می‌شوند. تقریباً تمام دبیرستانهای دولتی روزانه بوده و تفکیک جنسیت ندارند. تحصیل به دو زبان انگلیسی و فرانسوی در دبیرستانهای این کشور ممکن است.

دبیرستان‌های خصوصی

کانادا همچنین دارای مدارس متوسطه خصوصی است که شهریه خاص خود را دارد. دبیرستان‌های خصوصی شامل مدارس شبانه‌روزی (با اسکان در محل)، مدارس جایگزین و مدارس تخصصی در زمینه ورزش یا مدارس ویژه دانش آموزان با اختلالات یادگیری هستند که شرایط تحصیل در مدارس کانادا را برای همه افراد فراهم کرده است.

دانشگاه‌ها و موسسات عالی

متقاضیان پس از دریافت مدرک دیپلم، اجازه شرکت در کلاس های دانشگاهی را خواهند داشت. دانشجویان بین‌المللی واجد شرایط، با دریافت بورسیه یا پرداخت شهریه تعیین شده در مراکز عالی کانادا مشغول به تحصیل می‌شوند.

لیست بهترین مدارس کانادا

کانادا بستر آموزشی خاص و منحصر به فردی را برای پذیرش دانش آموزان بین‌المللی فراهم کرده تا در مدارس این کشور به تحصیل بپردازند. در بخش زیر لیست بهترین مدارس کانادا و در مقاطع مختلف معرفی می‌شود:

مدارس ابتدایی:

Cowan Height Elementary (NL)

Douglas Road Elementary School (BC)

Laura Secord Elementary School (Vancouver)

Sir William Van Horne Elementary School (Vancouver)

Sifton School (Edmonton)

مدارس راهنمایی:

Canada Star Secondary School (BC)

Northern Secondary School (ON)

George Wanier Secondary School (ON)

Westdale Secondary School (ON)

مدارس دبیرستان:

Carleton Palace High School (ON)

Bodwell High School (Vancouver)

Saint John High School (NB)

Don Valley Academy (ON)

Aurora High School (ON)

هزینه تحصیل در مدارس کانادا

یکی از سوالاتی که همواره ذهن مهاجران ایرانی را مشغول می‌کند، میزان هزینه‌های تحصیل در مدارس در انگلستان است که نگرانی‌های زیادی را به وجود می‌آورد. نکته مهم این است که هر مدرسه برای دانش‌آموزان مهاجر مقدار شهریه مشخصی را در نظر می‌گیرد. میزان این شهریه بر اساس نوع مدرسه و امکانات موجود در آن متفاوت است.قطعا مدارس دولتی شهریه کمتری نسبت به مدارس خصوصی دریافت می‌کنند.

به‌طور کلی عواملی همچون شهر، محله و مقطع تحصیلی بر روی این هزینه اثرگذار خواهند بود که به هیچ عنوان نباید آن‌ها را فراموش کنید. اگر بخواهیم هزینه تحصیل در مدارس کانادا را به شکل حدودی بیان کنیم، سالانه مبلغی بین ۱۰ تا ۱۵ هزار دلار کانادا خواهد بود. از همین رو خانواده‌ها باید با یک برنامه‌ریزی مناسب شرایط پرداخت این مبلغ را به‌طور ویژه فراهم کنند. البته نباید فراموش کرد که مبلغ گفته شده مربوط به مدارس دولتی کانادا است. چنانچه بخواهید فرزند خود را در یک مدرسه خصوصی ثبت‌نام کنید، باید مبلغ ۱۵ تا ۲۵ هزار دلار کانادا را برای آن کنار بگذارید.

مزایای تحصیل در مدارس کانادا چیست؟

تحصیل در مدارس کانادا مزایای بیشماری را به همراه دارد که در بخش زیر به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

  • در صورتی که فرد مجوز تحصیل در مدارس کانادا را داشته باشد والدین او نیز اجازه همراهی با فرزندشان را خواهند داشت.
  • کانادا سومین کشور جهان است که سیستم آموزشی استانداردش زبانزد است به همین دلیل به محبوب ترین مقصد برای جذب دانش آموزان و دانشجویان تبدیل شده است.
  • تحصیل در مدارس کانادا شرایط برای پذیرش در مقاطع بالاتر را هموار می‌کند.
  • زندگی در محیط واقعی به یادگیری سریعتر زبان کمک می‌کند و فرد سازگاری بهتری با محیط خواهد یافت.
  • فرد پس از اتمام تحصیلات با درخواست ویزای کار، اقامت دائم کانادا را به دست خواهد آورد.

صدور ویزای دانش‌آموزی کانادا

بهترین راه برای تحصیل در مدارس کانادا، گرفتن ویزای دانش آموزی کانادا خواهد بود. در این روش دانش‌آموز با آماده کردن مدارک خود درخواست ویزا می‌کند. در صورتی که برای او ویزا با موفقیت صادر شود، خانواده او هم قادر خواهند بود که ویزای همراه دریافت کرده و به کانادا مهاجرت کنند. نکته مهم این است که فرد زیر ۱۸ سال به تنهایی قادر به انجام این پروسه نیست و حتما باید یک قیم قانونی برای انجام کارهای پرونده وجود داشته باشد.

ذکر این نکته ضروری است که در اکثر موارد پدر یا مادر به عنوان قیم قانونی وارد عمل می‌شوند. ناگفته نماند که تعداد ویزاهای دانش‌آموزی صادر شده نسبت به ویزای تحصیلی دانشجویی بسیار کمتر است. با این حال این شیوه نیز از طرف دولت فدرال کانادا قرار شده است تا دانش‌آموزان در تمام جهان بتوانند از این شرایط عالی استفاده کنند.

تحصیل در مدارس کانادا چه شرایطی دارد؟

برای اینکه یک نفر بتواند تحصیل در مدارس کانادا را آغاز کن، حتما باید شرایط لازم برای آن را دارا باشد. در حال حاضر شرایط مختلفی برای این مورد تعریف شده است که هر کدام از آن‌ها در نوع خود حائز اهمیت هستند. داشتن نمرات و معدل خوب مسلما یک امتیاز مثبت است که می‌تواند در قبول درخواست شما بسیار موثر باشد. این مورد زمانی ارزشمندتر می‌شود که در دو سال اخیر نمرات بی‌نظیری کسب کرده باشید. برای آشنایی بیشتر با شرایطی که در این بخش وجود دارد، در ادامه به بررسی دقیق آن خواهیم پرداخت.

قدرت پرداخت شهریه مدرسه برای یک ترم تحصیلی

یکی از شروط مهم برای تحصیل در مدارس کانادا این است که توانایی پرداخت هزینه یک ترم یا سال تحصیلی را به درستی داشته باشید. در حال حاضر بیشتر مدارس کانادا برای انجام ثبت نام اولیه دیپازیت را درخواست می‌کنند. از همین رو پرداخت این مورد باید در اولین فرصت ممکن صورت بگیرد. فراموش نکنید که در صورت نبودن دیپازیت  نامه نهایی پذیرش صادر نخواهد شد. این در حالی است که این نامه برای اخذ ویزای دانش‌آموزی نقش حیاتی دارد. در نتیجه باید برای گرفتن این نامه حساسیت زیادی به خرج داد و هزینه‌های لازم در این بخش را پرداخت نمود.

قبولی در آزمون ورودی ریاضی و زبان

برخی از مدارس کانادا برای پذیرش دانش‌آموزان بین‌المللی ضوابط خاص خود را پیاده‌سازی می‌کنند که از هر نظر حائز اهمیت است.  به ‌طور مثال در برخی از مدارس آزمون ورودی زبان یا ریاضی برگزار می‌شود. آزمون زبان در استان‌هایی همچون کبک به زبان فرانسوی خواهد بود. البته نباید فراموش کرد که این موضوع جامعیت ندارد و بخش زیادی از مدارس نیز چنین محدودیت‌هایی را مشخص نکرده‌اند.

مراحل مختلف دریافت پذیرش از مدارس کانادا

تحصیل در مدارس کانادا همواره یکی از مهم‌ترین اهداف شخصی است که بسیاری از دانش‌آموزان در سراسر جهان به دنبال رسیدن به این هدف هستند. برای اینکه بتوان وارد چرخه تحصیل در این کشور توسعه یافته شد، حتما باید مراحل مختلفی را پشت سر گذاشت. اولین قدمی که باید در این راستا برداشته شود، تکمیل فرم ارزیابی مدارس است که توسط مدرسه در اختیار شما قرار می‌گیرد. چنانچه شما تمامی شرایط  مورد نظر مدرسه را داشته باشید، نامه پذیرش برای شما صادر می‌شود. در این مرحله باید سایر مدارک مهم برای صدور ویزا مانند پاسپورت نیز آماده شود.

ذکر این نکته ضروری است که همه مدارک باید به زبان انگلیسی ترجمه رسمی شوند. در نهایت مدارک جمع‌آوری شده در اختیار سفارت کانادا قرار می‌گیرد تا بررسی‌های لازم برای آن صورت بگیرد. در صورتی که ویزای دانش‌ موزی کانادا با موفقیت صادر شوند، خانواده هم می‌توانند که به فکر گرفتن ویزای همراه خود باشند.

قوانین مهم در مدارس کانادا

قبل از اینکه فردی بخواهد تحصیل خود را در مدارس کانادا شروع کند، باید حتما با قوانین مهمی که در این بخش وجود دارد آشنا باشد. برخی از رفتارها و اعمال در محیط مدرسه ممنوع است که به عنوان یک مهاجر تازه‌وارد باید به این موارد دقت بالایی داشت. هر گونه توهین و اهانت به همکلاسی‌ها یا معلمان با برخورد جدی روبرو می‌شود. همچنین مصرف دخانیات و انواع مواد مخدر در مدرسه ممنوع است و در صورت وجود، با آن برخورد قانونی خواهد شد.

ناگفته نماند که هر گونه آسیب زدن به اموال مدرسه نیز با جریمه‌های سنگینی روبرو می‌شود که باید از انجام آن جلوگیری کرد.  حضور در تمامی کلاس‌ها الزامی است و هیچ دانش‌آموزی حقی برای غیبت غیرموجه نخواهد داشت. در برخی از مدارس پوشیدن یونیفرم مدرسه یک الزام بسیار مهم است که به هیچ وجه نباید فراموش شود. همه این موارد نشان دهنده آن است که تحصیل در مدارس کانادا نیز دارای شرایط خاص خود است که به هیچ عنوان نباید آن را فراموش کرد.

مدارس شبانه‌روزی در کانادا

به غیر از مدارس خصوصی و دولتی، برخی دیگر از مراکز آموزشی نیز در کشور کانادا فعال هستند که با نام مدارس شبانه‌روزی شناخته می‌شوند. در این نوع از مدارس شرایط خوابگاهی نیز فراهم شده است و اسکان دانش‌آموز در خوابگاه‌ها صورت می‌پذیرد.

با توجه به اینکه در مدارس شبانه روزی دانش آموزان در اختیار مدرسه‌ هستند، برنامه‌های فوق‌العاده زیادی همچون ورزش، موسیقی، تئاتر و فوتبال برای آن‌ها اجرایی می‌شود. در نتیجه دانش‌آموز در کنار تحصیل خود، با مهارت‌های مفید دیگری نیز در این بستر آشنا می‌شود که در نوع خود بسیار  ارزشمند خواهد بود. در حال حاضر بسیاری از دانش‌آموزان تقاضای خود را برای پذیرش در مدارس شبانه‌روزی می‌فرستند تا از این امکانات مناسب نیز به نحو احسن برخوردار شوند.

مزایای ویژه تحصیل در مدارس شبانه‌روزی کانادا

 در صورتی که می‌خواهید تحصیل در مدارس کانادا یک تجربه رویایی را برای شما رقم بزند، حتما شرایط آن را به‌طور کامل بسنجید. قرار گرفتن در چنین محیطی به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های اجتماعی خود را به شکل حرفه‌ای گسترش دهید. خوشبختانه مدارس کانادا جدیدترین متدهای آموزشی را پیاده‌سازی می‌کنند که در نتیجه باکیفیت‌ترین آموزش را از این طریق دریافت می‌کنید.

حضور در چنین فضایی به شما این فرصت را می‌دهد تا مهارت زبان انگلیسی خود را به بهترین شکل ممکن تقویت کنید. هنگامی که شما در این مدارس در حال تحصیل هستید، در آینده نیز راه آسانی برای ورود به دانشگاه‌های کانادا خواهید داشت.

مدارس کانادا

الزامات و مدارک لازم برای تحصیل در مدارس کانادا

کانادا یکی از کشورهای دنیاست که کنوانسیون سازمان ملل متحد در رابطه با حقوق کودک را پذیرفته و ملزم به رعایت آن است.  با امضای این کنوانسیون کانادا  ملزم شده تا شرایط تحصیل را برای کودکان و نوجوانان از سن 6 تا 18 سالگی که در این کشور حضور دارند، فراهم کند. به همین خاطر هم برای ثبت نام کودکان مهاجر و ساکن در این کشور با شرایط خاص و عجیبی مواجه نخواهید شد. مدارک مهمی که برای آغاز تحصیل در مدارس کانادا باید ارائه شود به شرح زیر است:

  • مدارک هویتی: این مدارک برای اثبات سن درست فرزند شماست و می‌تواند یک گواهی تولد و یا گذرنامه باشد.
  • مدارک مربوط به سکونت در این کشور: این مدارک اغلب برای تأیید آدرس محل سکونت شما و دسترسی بهتر است که می‌تواند شامل یکی از قبوض تلفن یا برق باشد. همچنین اسناد بانکی و قرارداد آپارتمان که آدرس دقیق و کدپستی نیز در آن درج شده باشد را هم می‌توانید ارائه دهید.
  • سند قیومیت: اینگونه مدارک برای کودکان و نوجوانان کمتر از 18 سال است که همراه با والدین خود در این کشور سکونت ندارند.

البته با توجه به شرایط هر مدرسه ممکن است مدارک دیگری نیز از شما تقاضا شود که ملزم به ارائه آنها خواهید بود. خوشبختانه کانادا کشوری نیست که کسی را از تحصیل محروم کند و در صورتی هم که این مدارک را نداشته باشید راهکارهایی برای ثبت نام فرزندان شما پیش بینی شده که بسته به ایالت و شهر محل سکونت متفاوت خواهد بود.

 ساختن یک آینده رویایی با تحصیل در کانادا

 دلایل زیادی برای  ادامه تحصیل در مدارس کانادا وجود دارد که هر کدام از آن‌ها در نوع خود حائز اهمیت هستند. امکانات آموزشی و رفاهی ارائه شده در مدارس کانادا در بالاترین سطح ممکن قرار دارد که به همین علت امکان یک آموزش باکیفیت را برای شما فراهم می‌کند.  از طرفی مهارت‌آموزی یکی از ارکان اصلی آموزش در کانادا است که در طول دوران تحصیل به کک شما خواهد آمد. در صورتی که شما با موفقیت از مدارس کانادا فارغ‌التحصیل شوید، امکان تحصیل در برترین دانشگاه‌های جهان همچون بریتیش کلمبیا وجود خواهد داشت.

ساختن یک آیند زیبا و رویایی حق هر دانش‌آموزی است. چنانچه تحصیل خود را در کانادا انجام دهید، در آینده می‌توانید به فکر دریافت اقامت دائم این کشور هم باشید. اقتصاد قدرتمند کانادا فرصت رشد و پیشرفت زیادی را برای شما به وجود می‌آورد که باید از این شرایط عالی و بی‌نظیر به سود خود استفاده کنید. مهاجرت به کانادا این فرصت را به شما می‌دهد تا با سایر ملیت‌های ساکن در این کشور نیز آشنا شوید. ارتباط گرفتن با سایر ملل و فرهنگ‌ها سبب می‌شود تا بتوانید با دید بازتری به دنیای اطرف خود نگاه کنید.

سخن پایانی

تحصیل در مدارس کانادا یک فرصت مناسب برای مهاجرت به این کشور است که محصلان فرصت استفاده از آن را دارند. برای اینکه شما هم بتوانید به این فرصت دست پیدا کنید، در قدم اول باید برای گرفتن ویزای دانش آموزی کانادا اقدام کنید. با توجه به پیچیدگی‌های مربوط به روند پذیرش و اخذ ویزا، بهتر است که از خدمات موسسه مهاجرتی صبا ویزا بهره ببرید. این موسسه شرایطی را ایجاد کرده است که اخذ ویزای تحصیلی در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود. در نتیجه اگر شما با کارشناسان موسسه تماس بگیرید، تمامی راهنمایی‌های لازم در این مورد را در اختیارتان قرار می‌دهند تا مهاجرت خوبی تجربه کنید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 3 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید