لوگو صبا ویزا
تحصیل در دانمارک

تحصیل در دانمارک

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه تحصیل در دانمارک به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.

مشاوره رایگان
فهرست عناوین

تحصیل در دانمارک به عنوان یکی از بهترین کشورهای اسکاندیناوی

کشور دانمارک در شمال اروپا در حوزه اسکاندیناوی قرار دارد. این کشور آب و هوا و سیستم آموزشی تقریبا مشابهی با کشور مشهور همسایه خود یعنی آلمان دارد و در سال‌های اخیر همواره مورد توجه دانشجویان بین‌المللی بوده است. کشور دانمارک در سال‌های اخیر پیشرفت چشم‌گیری را در زمینه سیستم آموزشی خود داشته است. امروزه تحصیل در دانمارک و زندگی در این کشور جزو بهترین گزینه‌های موجود در میان کشور‌های اروپایی محسوب می‌شود.

 این کشور با رشد و توسعه در همه زمینه‌ها توانسته رضایت شهروندان خود را جلب کند و در سال‌های اخیر جزو 10 رتبه برتر جهان از نطر سطح رفاه زندگی قرار گرفته است. دانمارک با داشتن ویژگی‌های اجتماعی بسیار خوبی مانند برابری جنسیتی، آزادی فردی و احترام متقابل میان مردم، از بهترین مقاصد برای تحصیل در خارج از کشور می‌باشد.

مختصری در مورد شرایط کلی دانمارک و مردم این کشور

دانمارک در شمال قاره اروپا در مناطق اسکاندیناوی قرار دارد. این کشور با دارا بودن رتبه پنجم در رتبه بندی برترین کشور‌های جهان از نظر رفاه اجتماعی از ایده‌آل ترین مقاصد برای تحصیل دانشجویان بین المللی به است. همچنین سیستم آموزشی این کشور در بالا‌ترین رتبه شاخص آموزش، در سازمان ملل متحد قرار دارد و مدرک دانشگاه‌های این کشور در همه جای دنیا از اعتبار بالایی برخوردار است.

زبان رسمی مردم این کشور دانمارکی است اما با توجه به این که اکثر مردم این کشور به زبان انگلیسی مسلط هستند، نباید نگرانی در این مورد داشته باشید. مردم این کشور بسیار به برابری حقوق انسان‌ها از هر دین و نژادی اعتقاد دارند و طرفدار کار‌های گروهی هستند که از مهم‌ترین شاخصه‌های مردم متمدن دانمارک است.

تحصیل در نامارک

شرایط تحصیل در کشور دانمارک

در این بخش از مطلب به بررسی شرایط تحصیل در مقاطع عالی کشور دانمارک می‌پردازیم:

تحصیل در مقطع کارشناسی

تحصیل در مقطع کارشناسی در این کشور به دو صورت پیشرفته و عادی برگزار می‌شود:

  • دوره کارشناسی عادی: دوره‌های عادی که با گذشت مدت سه سال می‌توانید در آن فارغ التحصیل شوید، بر اساس تحقیق و پژوهش‌های نظری می‌باشد. دانشجویان پس از پایان این دوره و یادگیری آموزش‌های خود می‌توانند با ارائه یک پایان نامه معتبر و خوب به مقطع بعدی تحصیلی خود بروند.
  • دوره کارشناسی پیشرفته: این دوره به مدت سه تا 4 سال طول می‌کشد. فعالیت‌های دانشجو در این دوره بیشتر بر اساس پروژه‌های عملی است تا دانشجویان را آماده ورود به بازار کار کند. در پایان این دوره دانشجویان ملزم به ارائه پایان‌نامه هستند، پس از ارائه پایان‌نامه خود به دانشگاه در حال تحصیل می‌توانند از طریق دانشگاه یا به صورت شخصی سریعا وارد بازار کار شوند.

دانشجویان دوره کارشناسی می‌توانند مشغول به کار‌های نیم وقت شوند و تا حداکثر 10 ساعت در هفته کار کنند. میانگین حقوق به ازای هر ساعت 8 تا 10 یورو می‌باشد.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های دانمارک حدود دو سال طول می‌کشد. برای ورود به این مقطع نیازی به آزمون ورودی نخواهید داشت، و ارزیابی شما بر اساس ریز نمرات دانشگاهیتان و توصیه‌‌نامه‌های اساتید صورت می‌گیرد. اغلب دروس این مقطع به زبان انگلیسی آموزش داده می‌شود که خبر بسیار خوبی برای دانشجویان خارجی است. دانشجویان بین‌المللی این مقطع به مدرک آیلتس 6.0 نیاز دارند.

دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در دانمارک حق کار نیم وقت تا 20 ساعت در هفته را دارا می‌باشند تا بتوانند بخشی از هزینه‌های زندگی خود را پوشش دهند. میانگین حقوق به صورت ساعتی 8 تا 10 یورو است.

تحصیل در مقطع دکتری

تحصیل در مقطع دکتری در این کشور مانند دیگر کشور‌های اروپایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بورسیه‌های تحصیلی در این مقطع بیش از دو مقطع پیشین دیده می‌شود. دوره‌های دکتری در این کشور از 2 تا 5 سال است.

 مراحل اخذ پذیرش تحصیلی در دانمارک

برای ادامه تحصیل در کشور دانمارک هم نیاز به ویزای تحصیلی از سوی سفارت‌های این کشور و هم نیاز به پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود دارید. از مهم‌ترین عوامل مورد نیاز برای اخذ پذیرش در این کشور می‌توان دارا بودن مدرک زبان و مدارک دیپلم و دانشگاهی معتبر اشاره کرد. یکی از ویژگی‌های خوب تحصیل در این کشور توانایی بردن همراه با خود به این کشور است.

پس از دریافت پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود که مدارکی از قبیل:

  • مدارک تحصیلی پیشین معتبر
  • مدرک زبان آیلتس با نمره 6.0 به بالا
  • انگیزه نامه برای تحصیل در این کشور

را نیاز دارد باید با تهیه مدارک مورد نیاز برای اقامت تحصیلی به سفارت کشور دانمارک در ایران بروید. پیشنهاد می‌شود این اقدام را سه ماه پیش از موعد مهاجرت انجام دهید تا کارهای شما عقب نیافتد.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در دانمارک

در این بخش می‌خواهیم به بررسی مدارک مورد نیاز برای دریافت اقامت تحصیلی کشور دانمارک بپردازیم:

  • نامه‌ای که نشان دهنده پذیرش شما از یک دانشگاه معتبر دانمارک باشد
  • مدارک زبان معتبر (نیاز این مدارک بسته به مقطع، رشته تحصیلی و دانشگاه مورد نظر متفاوت است)
  • پاسپورت
  • گواهی تمکن مالی (1000 یورو در ماه)
  • شناسانامه و 2 قطعه عکس
  • کارت یا نشانی برای اجاره خواهبگاه یا خانه در دانمارک

با ارائه این مدراک به سفارت خانه دانمارک می‌توانید برای اقامت تحصیلی در کشور دانمارک اقدام کنید.

مزایای تحصیل کشور دانمارک

چرا باید کشور دانمارک را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنید؛ در ادامه برخی از دلایل را بررسی می‌کنیم.

تحصیل در دانمارکشاداب‌ترین مردم جهان

مدرم این کشور از رفاه اجتماعی و فرهنگی بسیار خوبی بهره می‌برند، می‌برند که همین قضیه سبب شده است این کشور در سال 2016 بر اساس تحقیق دانشگاهی معتبر در قاره آمریکا یعنی بریتیش کلمبیا (University of British Columbia) جزو شادترین کشور‌های دنیا شناخته شود. بر اساس گزارش جهانی در سال 2021 نیز این کشور با یک پله سقوط در رتبه دوم جزو شادترین مردم جهان قرار دارد و رتبه اول را به کشور فنلاند داده است.

بورسیه و کمک هزینه‌های مالی برای دانشجویان

اکثر دانشگاه‌های دانمارک با ارائه تسهیلاتی برای دانشجویان خود، تحصیل در این کشور را از لحاظ مالی آسان‌تر کرده است. با اینکه بورسیه‌های تحصیلی در این کشور مانند دیگر کشور‌های اروپایی آسان به حساب نمی‌آید، شما می‌توانید برای دریافت آن‌ها اقدام کنید و شانس خود را امتحان کنید.

رویدادها و جشنواره‌های بزرگ و جذاب

رویدادها و جشنواره‌های بزرگی در این کشور در ارتباط با تاریخ آن‌ها یا همان وایکینگ‌ها برگزار می‌شود این مراسم‌ها ماهانه در این کشور رخ می‌دهند که با تشکیل کارنوال‌های بزرگ چندین هزار نفری مردمی از سرتاسر جهان را به خود جذب می‌کند.

رایج بودن زبان انگلیسی میان مردم

رایج‌بودن زبان انگلیسی میان مردم دانمارک در عین حالی که زبان رسمی این کشور دانمارکی است یک مزیت عالی برای تحصیل در دانمارک به حساب می‌آید. برخی از دوره‌های دانشگاه‌های این کشور در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز به این زبان تدریس می‌شوند که کار را برای دانشجویان بین المللی راحت‌تر می‌کند.

امنیت بالای اجتماعی در این کشور

کشور دانمارک با دارا بودن یکی از کم‌ترین آمار جرم و جنایت در کل قاره اروپا و جهان همواره جزو امن‌ترین کشور‌های جهان برای تحصیل به حساب می‌آمده است.

سیستم آموزش کشور دانمارک

سیستم آموزشی دانمارک به دو بخش خصوصی و دولتی تقسیم می‌شود. بخش دولتی این سیستم آموزشی رایگان است و شامل مقاطع ابتدایی تا متوسطه می‌شود. تحصیل در این کشور از سن 6 تا 16 سالگی اجباری است، با این حال بالغ بر 80 درصد دانش آموزان دانمارکی تحصیلات خود را در مقاطع عالی ادامه می‌دهند. مقاطع تحصیلی این کشور به شش بخش تقسیم می‌شوند:

  • مهدکودک
  • پیش دبستانی
  • ابتدایی و متوسطه اول
  • سال دهم (Efterskole) به صورت اختیاری می‌باشد
  • متوسطه دوم
  • آموزشات عالی

مهدکودک در کشور دانمارک

مهدکودک و موسسه‌ای نگه داری از کودکان خود نیز به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  • دسته اول شیرخوارگاه (از 6 ماه تا 3 سالگی)
  • دسته دوم مهد کودک (از 3 تا 6 سالگی)

هزینه این موسسه‌ها به مانند زیر هستند:

  • مهد کودک اجتماعی(Day Care) و تمام وقت 380 دلار ماهانه
  • مهد کودک اجتماعی(ِDay Care) نیم وقت 250 دلار ماهانه
  • مهد کودک تمام وقت 300 دلار و نیم وقت 170 دلار ماهانه

تفاوت مراکز اجتماعی با معمولی بر ماهیت آموزشی آن‌ها است. مراکز اجتماعی بیشتر بر روی مهارت‌های اجتماعی کودکان کار می‌کند اما مراکز عادی به تدریس علوم ابتدایی می‌پردازند.

دوره ابتدایی و متوسطه در دانمارک

مدارس ابتدایی کشور دانمارک (Folkeskole) به صورت اجباری برگزار می‌شوند. موسسه‌های دولتی در این مقطع آموزشات را رایگان ارائه می‌کنند.

کلاس 10م اختیاری (Efterskole): شرکت در کلاس دهم اختیاری بوده است، و هدف آن بهبود عملکرد دانش آموزان و تصمیم گیری برای مقاطع بالاتر تحصیلی خود است.

دوره متوسطه دوم در کشور دانمارک

پس از پایان دوره ابتدایی و متوسطه دانشجویان می‌توانند وارد دوره متوسطه دوم شوند تا برای ورود به دانشگاه واجد شرایط شوند. این دوره شامل 4 بخش است که دانشجویان بر اساس علاقه خود وارد آن‌ها می‌شوند.

هزینه مدارس در این دوره‌ها

تحصیل در مدارس و موسسه‌های خصوصی کشور دانمارک در مقطع ابتدایی و متوسطه اول ماهانه به طور میانگین بین 150 تا 300 دلار می‌باشد.

دانشگاه‌های برتر کشور دانمارک

در این بخش از مطلب می‌خواهیم با معرفی چند داشگاه برتر کشور دانمارک اطلاعات شما درباره دانشگاه‌های این کشور را بیشتر کنیم پس با صبا ویزا همراه باشید:

دانشگاه دانمارک جنوبی (University of Southern Denmark)

دانشگاه دانمارک جنوبی یا همان SDU در شهر ادنس (Odense) در سال 1966 میلادی تاسیس شد. این دانشگاه با پیشرفت بسیار خوبی در سال‌های اخیر توانسته دانشجویان خارجی بسیاری را به خود جلب کند. امروزه این دانشگاه حدود 28 هزار نفر دانشجو دارد که از این تعداد حدود 6000 نفر دانشجوی خارجی می‌باشند. این دانشگاه با دارا بودن تنوع رشته‌های تحصیلی بالا انتخاب‌های زیای را برای دانشجویان خود فراهم کرده است.

دانشگاه کوپنهاگ واقع در پایتخت دانمارک (University of Copenhagen)‌

دانشگاه کوپنهاگ با دارا بودن رتبه نخست میان دانشگاه‌های داخلی یکی از بهترین دانشگاه‌های دانمارک برا تحصیل به حساب می‌آید. این دانشگاه در رتبه‌های جهانی نیز از رده‌های بالایی برخوردار است. بر اساس آمار سایت معتبر U.S. News & World Report این دانشگاه رتبه 34 جهانی را در سال 2021 کسب کرده است. این دانشگاه دارای 8 دانشکده و 200 رشته تحصیلی می‌باشد که امروزه بیش از 38 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

یکی از مزایای این دانشگاه رده بالا برای دانشجویانی که اهل کشور‌های اتحادیه اروپا هستند، تحصیلات رایگان است که شامل دانشجویان عزیز کشورمان نمی‌شود. با این حال این دانشگاه سالانه با پذیرش 1600 دانشجو یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای دانشجویان بین المللی می‌باشد.

دانشگاه فنی دانمارک (Technical University of Denmark)

دانشگاه فنی دانمارک نیز یکی دیگر از دانشگاه‌های خوب این کشور است که در شمال پایتخت این کشور یعنی کپنهاگ واقع شده است. یکی از دانشگاه‌های برجسته و مهم کشور دانمارک که در علومی مانند بیوتکنولوژی، انرژی‌های بادی و طراحی‌های فنی به دولت این کشور کمک شایانی کرده است. با توجه به اینکه 20 درصد از کارکنان هیئت علمی این دانشگاه خارجی هستند، دانشجویان خارجی را با آغوش باز می‌پذیرند.

دانشگاه آرهوس (Aarhus Universite)

دانشگاه آراهوس دومین دانشگاه بزرگ واقع در شهر آرهوس است که در سال 1928 تاسیس شده است. این دانشگاه که دومین دانشگاه قدیمی این کشور نیز محسوب می‌شود بر اساس آمار سایت UsNews رتبه 105 دانشگاه‌های جهانی را دارا می‌باشد. دانشگاه آرهوس با حدود 27 هزار دانشجو که 2500 نفر از آن‌ها خارجی هستند، دارای گستره متفاوتی از رشته های مهندسی تا پزشکی را دارا می‌باشد.

رشته‌های مورد نیاز و پردرآمد برای تحصیل در دانمارک

دراین بخش چند رشته محبوب و پردرآمد کشور دانمارک را بررسی می‌کنیم:

  • رشته‌های پزشکی: دانشجویان فارغ التحصیل شده در رشته‌های پزشک دانمارک میانگین حقوق حدود 9700 دلار در ماه درآمد را دارا می‌باشند که این رشته را به یکی از پردرآمدترین رشته‌های تحصیلی این کشور تبدیل می‌کند.
  • مهندسی رشته فناوری اطلاعات یا همان IT (Information Technlology): با گسترش و پیشرفت روز افزون تکنولوژی و کامپیوتر به یکی از پردرآمد ترین رشته‌های تحصیلی در دانمارک تبدیل شده است. مهندسان کامپیوتر در دانمارک بسته به نوع تخصص و محل کارشان به طور میانگین ماهانه 4500 دلار حقوق دریافت می‌کنند.
  • رشته مکانیک: رشته مکانیک نیز یکی دیگر از رشته‌های پرطرفدار و پولساز در دانمارک است. مهندسین فارغ التحصیل شده از این رشته ماهانه حدود 5500 دلار حقوق دریافت می‌کنند.
  • رشته‌های برق و الکتریک: دانشجویان این رشته نسبتا سخت نیز با اتمام دوران تحصیلی خود ماهانه 6000 دلار در ماه به صورت میانگین دریافت می‌کنند.
  • رشته‌های مدیریتی و صنعتی: رشته‌های مدیریتی با میانگین حقوق 7000 دلار در ماه جزو رشته‌های پولساز به حساب ‌می‌آید.

مدرک زبان مورد نیاز

برای تحصیل در کشور‌های خارجی یکی از مولفه‌های مهم داشتن مدرک زبان معتبر و تسلط کافی به آن بوده است. کشور دانمارک نیز پس از سال 2018 با تغییر در سیستم آموزشی خود این مدرک را برای دانشجویان خود الزام کرد تا دانشجویان شایسته‌تری به این کشور برای تحصیل مهاجرت کنند. رشته‌های زیادی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در این کشور به زبان انگلیسی ارائه می‌شود که همین قضیه سبب شده تا مدرک آیلتس با نمره بالای 6.0 جزو شرایط تحصیل در این کشور تبدیل شود.

شرایط سنی داوطلبان تحصیل در دانمارک

به طور کلی برای تحصیل در کشور‌های خارجی و به ویژه کشور‌های اتحادیه اروپا، سن پایین عاملی مهم برای بالا بردن شانس اخذ ویزا است. تحصیل در این کشور نیز از محدودیت‌های سنی برخوردار است. این محدودیت‌ها در مقاطع مختلف و دانشگاه‌های مختلف متفاوت است. به طور کلی برای مقطع کارشناسی افراد پایین 25 سال و برای کارشناسی ارشد و دکتری افراد پایین 35 سال از شانس بالایی برای دریافت ویزای تحصیلی خود برخوردارند.

شهریه دانشگاه‌های دانمارک

سالانه تعداد 18 هزار دانشجوی خارجی برای تحصیل به این کشور می‌آیند.

در این بخش می‌خواهیم به هزینه شهریه دانشگاه‌های این کشور بپردازیم.

برخی از شهریه‌های میانگین در بهترین دانشگاه‌های این کشور به شرح زیر است:

  • دانشگاه آلبورگ (Aalborg University): میانگین شهریه این دانشگاه سالانه بین 10 هزار تا 14 هزار یورو است
  • دانشگاه آراهوس (Aarhus University) : میانگین بین 8000 تا 14000 یورو در سال می‌باشد
  • دانشگاه کسب و کار کپنهاگ (Copenhagen business school): میانگین 12500 یورو سالانه
  • دانشگاه فنی دانمارک (technical university of denmark): تقریبا در اکثر رشته‌ها سالانه 13500 یورو می‌باشد
  • دانشگاه کپنهاگ (University of Copenhagen): از 7000 یورو در سال شروع و تا 20 هزار یورو در سال می‌باشد

تحصیل در دانمارکبورسیه‌ها و کمک هزینه‌های تحصیلی

دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل در خارج از کشور همواره به دنبال راه‌هایی برای کم‍تر کردن هزینه‌های خود هستند. یکی از این راه‌ها دریافت بورسیه تحصیلی و یا کمک هزینه‌هایی از طرف دولت یا دانشگاه مورد نظر است. دریافت این تسهیلات در کشور دانمارک نیز وجود دارد. این کشور با رتبه خوبی که میان کشور‌های جهانی از نظر رفاه اجتماعی است هر ساله با استقبال خوبی از دانشجویان خارجی روبرو می‌شود.

 دریافت بورسیه در مقطع‌های کارشناسی ارشد و دکتری به مراتب آسان‌تر از دریافت بورسیه در مقطع کارشناسی می‌باشد. داوطلبانی که از کشور‌های اتحادیه اروپا نیستند، می‌توانند با تسلط و یادگیری زبان انگلیسی، تهیه کردن رزومه عالی و نوشتن مقاله‌های ISI (بین المللی) در مقاطع مختلف درخواست دریافت بورسیه تحصیلی کنند. این شرایط و تسهیلات به مراتب برای دانشجو‌های عضو اتحادیه اروپا راحت‌تر است.

بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی

گرچه دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی کار آسانی نیست اما شدنی است و به شرایط و قابلیت‌های طرف مقابل بستگی دارد. شما می‌توانید پس از اخذ پذیرش و دریافت ویزای تحصیلی خود در کشور دانمارک با تلاش زیاد و کسب نمرات عالی و درخواست از دانشگاه این کمک‌ هزینه‌های مالی را دریافت کنید. امکان انجام این کار در ایران و به صورت غیر حضوری وجود ندارد و شما باید برای دریافت بورسیه در این مقطع حضوری اقدام کنید.

تحصیل در دانمارک ویژگی‌هایی نظیر کار در حین تحصیل دارد که شما می‌توانید 10 ساعت در هفته در مقطع کارشناسی مشغول به کار شوید و درآمد هفته‌ای حدود 90 دلار کسب کنید. 90 دلار چیزی حدود 550 کرون می‌شود. بنابراین جای نگرانی برای کمک هزینه‌های خود نداشته باشید، اگر با کمی تلاش و سختی، در رشته‌های مورد نیاز که در این مطلب نیز به آن‌ها اشاره شد فارغ التحصیل شوید، پس از آن در بازار کار عالی این کشور مشغول به کار خواهید شد.

بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد

دریافت بورسیه‌های تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد به مراتب آسان‌ از مقطع کارشناسی است. شما می‌توانید با دریافت پذیرش در یکی از دانشگاه‌ها معتبر این کشور برای دریافت این تسهیلات اقدام کنید. بعد از دریافت پذیرش در دانشگاه‌های کشور دانمارک که خود الزاماتی همچون آیلتس 6.5 به بالا دارد، می‌توانید با تسلط بالای خود در زبان انگلیسی و انتشار مقاله‌های علمی به زبان انگلیسی شانس خود را بالا ببرید.

بورسیه تحصیلی در مقطع دکتری

با توجه به نگاه ویژه دولت و سیستم آموزشی هر کشوری به دوره دکتری آن، دریافت تسهیلات در این مقطع بسیار آسان‌تر از دو مقطع پیشین می‌باشد. این بورسیه‌ها به دو نوع است. نوع اول تمام هزینه‌های زندگی و مخارج تحصیلی شما توسط دولت پوشش داده می‌شود، نوع دوم بخشی از آن پوشش داده می‌شود.

در پایان لیستی از 8 دانشگاه برتر این کشور که این تسهیلات را ارائه می‌کنند، مرور می‌کنیم:

  • دانشگاه تکنولوژی کپنهاگ (IT University of Copenhagen)
  • دانشگاه جنوبی دانمارک (University of Southern Denmark)
  • دانشگاه کسب و کار کپنهاگ (Copenhagen Business School)
  • دانشگاه آلبورگ (Aalborg University)
  • دانشگاه راسکایلد (Roskilde University)
  • دانشگاه فنی دانمارک (University of Copenhagen)
  • دانشگاه آرهوس (Aarhus University)

خوابگاه‌های دانشجویی در دانمارک

یکی از مهم‌ترین مسئله‌‌هایی که پس از ورود به کشور دانمارک برایتان مطرح می‌شود، مسئله سکونت است. اجاره‌های آپارتمانی بسته به مکان و نوع آپارتمان متفاوت است. برای مثال اجاره اپارتمان در مرکز پایتخت این کشور بسیار بالاتر از آپارتمان‌های حومه این شهر می‌باشد. البته نباید انتظار داشت تا با دور شدن از مرکز این شهر اجاره‌ها پایین بیاید، به صورت کلی اجاره آپارتمان‌ها در کشور دانمارک بالا می‌باشد.

با این وجود دانشجویان می‌توانند به آپارتمان های اشتراکی روی بیاورند و با دانشجو‌های دیگر این واحد‌ها را اجاره کنند تا هم اجاره خانه و هم پول قبض‌های خانه تقسیم شود. یکی دیگر از گزینه‌های بسیار خوب برای اقامت دانشجویان خوابگاه‌های دانشگاهی است. این خوابگاه‌ها معمولا با اجاره‌های 300 تا 600 یورو ماهانه، گزینه‌هایی مقرون به صرفه‌ای برای اقامت در این کشور می‌باشند.

بیمه درمانی در دانمارک

یکی از مسائلی که دانشجویان به آن توجه زیادی دارند سلامتی‌شان در کشور‌های خارجی است. به ویژه اگر برای مدت طولانی مانند اقامت تحصیلی داشته باشند نگرانی‌شان دو چندان می‌شوند. هزینه‌های درمان در کشور‌های اروپایی کمی زیاد است، به همین علت دانشجویان در پی بیمه هستند تا بتوانند در موقع احتمالی جراحت و بیمار شدن بدون نگرانی به پزشک مراجعه کنند.

بیمه دولتی کشور دانمارک یکی از الزامات اقامت در این کشور می‌باشد. شما به محض ورود به این کشور باید برای این بیمه نام ‌نویسی کنید. برای دانشجویان خارج اتحادیه اروپا بر خلاف دانشجویان اتحادیه اروپا کارت بیمه سریعا صادر نمی‌شود و سه ماه زمان می‌برد تا این کار صادر شود. در این سه ماه شما باید اقدام به تهیه بیمه‌های خصوص کنید.

بیمه دولتی در این کشور رایگان است و تمام مدت طول حضورتان شما را در شبکه گسترده بیمارستان‌ها و مراکز خدماتی دولتی کشور دانمارک به صورت رایگان درمان می‌کنند. از معایب این بیمه می‌توان به تحت پوشش قرار ندادن هزینه‌های درمانی برای ترمیم دندان‌ها اشاره کرد.

کار حین تحصیل در دانشگاه‌های دانمارک

یکی دیگر از مسائل مهمی که به شما کمک می‌کند هزینه‌های خود را در کشور‌های خارجی پوشش دهید علاوه بر بورسیه کار در حین تحصیل می‌باشد. کار‌های نیم وقت در تحصیل به دانشجویان کمک می‌کند تا بتوانند هزینه‌های خود را تا حدودی تامین کنند و شرایط بهتری برای زندگی در آن کشور داشته باشند.

دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های دانمارک قابلیت کار نیم وقت به صورت 20 ساعت در هفته را دارا می‌باشند. این کار که باید مطابق با رشته تحصیلی شما باشد نباید بر روی عملکرد درسی‌تان تاثیر منفی بگذارد. اگر چنین اتفاقی رخ دهد خطر از دست دادن کار خواهید داشت. این شغل‌ها در برخی موارد می‌توانند در ماه‌های تعطیل به صورت تمام وقت دربیایند. حقوق ساعتی این کار‌ها 7 تا 10 دلار میانگین می‌باشد که در ماه حدود 280 دلار را می‌توانید خودتان به دست آورید و خرج زندگیتان کنید.

یکی دیگر از خوبی‌های کارهای نیم وقت این است که شما می‌توانید در طول مدت تحصیلیتان در آن شرکت یا کمپانی به یک شخص مهم تبدیل شوید تا پس از اتمام تحصیلتان این شرکت شما را به استخدام تمام وقت در بیاورند. از نکات بسیار مهمی که باید به هنگام درخواست برای اقامت تحصیلی در کشور دانمارک در نظر گرفته شود، این است که حتما برای کار در این کشور درخواستی پر کنید تا مهر اجازه شما برای این کار‌های نیم وقت در پاسپورت درج شود. کاریابی در این کشور بدون مسلط بودن به زبان دانمارکی دشوار است. پس پیشنهاد می‌شود که اگر کارهای نیم وقت برای شما ضروری می‌باشد، بر روی زبان دانمارکی خود کار کنید.

اقامت پس از تحصیل در کشور دانمارک

یکی از دغدغه‌های دانشجویان خارج از کشور، اقامت پس از تحصیل‌شان است. فارغ التحصیلان دانشگاه‌های معتبر دانمارک می‌توانند تا 6 ماه در این کشور به منزله پیدا کردن شغل بمانند. به عبارتی دیگر ویزای شما 6 ماه دیگر تمدید می‌شود تا با یافتن شغلی مناسب ویزای خود را به ویزای دائم اقامتی تبدیل کنید.

البته متاسفانه در قانونگذاری جدید، دانشجویانی که در طول مدت تحصیل به زبان دانمارکی مسلط نشده‌اند و نیستند، به محض پایان دوره اقامت تحصیلی‌شان باید این کشور را ترک کنند. این قانون اما در مورد دانشجویان مسلط به این زبان صدق نمی‌کند. دریافت اقامت دائم این کشور نیز مدت 9 سال طول می‌کشد. به دلیل طولانی بودن این مدت زمان شما می‌توانید از روش‌های دیگری مانند ازدواج، سرمایه‌گذاری و تولد فرزند، اقامت خود را در این کشور دائمی کنید.

تحصیل در دانمارک

سوالات متداول در زمینه تحصیل در دانمارک

آیا تحصیل در دانمارک به زبان انگلیسی امکان پذیر است؟
تحصیل در دانمارک در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری عمدتا به زبان انگلسی ارائه می‌شوند ولی در مقطع کارشناسی، به زبان اصلی این کشور یعنی دانمارکی تدریس می‌شوند.
آیا امکان دریافت بورسیه برای تحصیل در دانمارک وجود دارد؟
برای دریافت بورسیه‌های تحصیلی در کشور دانمارک شما باید حضوری اقدام کنید. این تسهیلات برای مقطع دکتری راحت‌تر اختصاص می‌گیرد و مقاطع پایین‌تر به مراتب احتمال کم‌تری برای دریافت آن وجود دارد. با این حال می‌توانید با تلاش بسیار در کسب نمرات ممتاز، تسلط بر زبان‌های دانمارکی و انگلیسی و ارائه مقاله‌های علمی شانس خود را برای دریافت این تسهیلات بالا ببرید.
یادگیری زبان دانمارکی تا چه حد برای تحصیل در دانمارک واجب است؟
تسلط بر زبان دانمارکی در مقطع کارشناسی ضروری می‌باشد زیرا تمام دوره‌های این مقطع به این زبان برگزار می‌شود. برای دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری نیز این این زبان یک برتری محسوب می‌شود در صورتی که اکثر درس‌ها در این مقاطع به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند.
چه مدرک زبانی برای دریافت پذیرش لازم است؟
شما برای اینکه شانس دریافت ویزای تحصیلی خود را بالا ببرید، نیاز به مدرک آیلتس با نمره 6 به بالا دارید.
هزینه‌های تحصیل در دانمارک چقدر است؟
هزینه‌های تحصیل در کشور دانمارک با توجه به دانشگاه و مقطع شما بسیار متفاوت است. در حالت کلی این هزینه‌ها به صورت سالانه 9000 تا 16000 یورو می‌باشند.
آیا هزینه‌های زندگی در دانمارک بالا است؟
هزینه‌های زندگی در کشور دانمارک به نوع و سبک زندگی هر شخص دارد. هزینه‌های زندگی این کشور که جزو کشور‌های گران اتحادیه اروپا محسوب می‌شود، به طور میانگین 800 تا 1500 یورو در ماه است.

جمع بندی

کشور دانمارک کشوری شاد و امن است که در شمال قاره اروپا قرار دارد. این کشور با سیستم آموزشی بی‌نظیر و رو به رشدی که دارد، در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه دانشجویان خارجی قرار گرفته است و سالانه تعداد زیادی دانشجو را به خود جذب می‌کند. مردم این کشور که به برابری نژادی و شادی معروف هستند، این کشور را جزو بهترین مقاصد برای دانشجویان خارجی سراسر دنیا تبدیل کرده‌اند. این کشور با دارا بودن دانشگاه‌های معتبر و ارائه بیشتر دروس دانشگاهی به زبان انگلیسی توانسته جزو 50 کشور برتر تحصیلی جهان قرار گیرد.

علاقه‌مندان و داوطلبان به تحصیل در کشور دانمارک می‌توانند به کمک صبا ویزا اقدام به اخذ پذیرش تحصیل در دانشگاه‌های این کشور و دریافت ویزای تحصیلی کنند. مشاوران ما همواره در پی آن هستند، تا شما را در مسیر دریافت اقامت تحصیلی خود در کشور‌های‌ خارجی از جمله دانمارک کمک کنند.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید