لوگو صبا ویزا
تحصیل در انگلستان

تحصیل در انگلستان

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه تحصیل در انگلستان و شرایط بورسیه تحصیلی به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.

مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

آیا به تازگی به فکر ادامه تحصیل در انگلستان افتاده‌اید؟ برای مهاجرت تحصیلی به انگلستان آماده هستید؟ امروزه با توجه به برخی از شرایط، بسیاری از افراد تلاش می‌کنند که برای ادامه تحصیل به کشورهای پیشرفته خارجی از جمله انگلستان مهاجرت کنند. زیرا این کشور در زمینه علمی بسیار پیشرفته است و دانشگاه‌های معتبری دارد.

به طوری که با ادامه تحصیل در این کشور می‌توانید از آینده شغلی ایده‌آل خود اطمینان حاصل کنید. ضمن اینکه در رشته تحصیلی خود سرآمد خواهید شد.

البته باید بدانید که ادامه تحصیل در هر مقطعی در خارج از کشور شرایط به‌خصوصی دارد. چنان که شرایط هر کشور با کشور دیگر متفاوت است. بنابراین اگر تصمیم شما برای تحصیل در کشور انگلستان جدی و قطعی است، توصیه می‌کنیم ابتدا در رابطه با چگونگی اقدام برای ادامه تحصیل در این کشور اقدام کنید.

فهرست عناوین

آنچه که باید درباره تحصیل در انگلستان بدانید!

اگر جز آن دسته از افرادی هستید که این روزها ادامه تحصیل در کشور انگلستان ذهن شما را بسیار درگیر کرده است، باید بدانید مسیر طولانی و حتی دشواری را ممکن است پیش رو داشته باشید. البته پایان این مسیر موفقیت، پیشرفت و آینده شغلی بی‌نظیر در انتظار شما است.

در ابتدای این مسیر باید با مزایا، شرایط و چگونگی تحصیل در این کشور آشنا شوید. در این رابطه پیش از هر چیز باید بدانید می‌خواهید در کدام دانشگاه‌های انگلستان و در چه رشته‌ای ادامه تحصیل دهید. برای تصمیم‌گیری درست در این مرحله باید با دانشگاه‌های معتبر این کشور و شرایط پذیرش اتباع خارجی در آن‌ها آشنا شوید.

انتخاب رشته تحصیلی شما نیز کاملا به تحصیلات گذشته، تجارت، مهارت‌ها وغیره بستگی دارد. زیرا در غیر این صورت احتمال رد درخواست پذیرش شما بسیار زیاد است.

همچنین باید درباره چگونگی ثبت درخواست پذیرش در دانشگاه مورد نظر و مدارک مورد نیاز اطلاعات کافی داشته باشید. از دیگر موارد مهم برای ادامه تحصیل در انگلستان نیز می‌توان به کسب اطلاعات کافی در رابطه با چگونگی دریافت ویزای تحصیلی انگلستان و هزینه تحصیل در این کشور اشاره کرد.

بنابراین تا زمانی که اطلاعات کافی درباره موارد گفته شده را کسب نکردید، نمی‌توانید برای تحصیل در این کشور اقدام کنید. همچنین در صورتی اقدام ممکن است درخواست شما پذیرفته نشود و به خواسته‌های خود دست پیدا نکنید.

پس اگر می‌خواهید به بهترین شکل در مسیر تحصیل در کشور انگلستان گام بگذارید و مراحل آن را یکی پس از دیگری طی کنید تا به موفقیت برسید، بهتر است در ادامه با ما همراه باشید. زیرا قصد داریم هر آنچه که باید در رابطه با این موضوع بدانید را با شما در میان بگذاریم.

تحصیل در انگلستان

تحصیل در کشور انگلستان چه مزایایی دارد؟

اگر جز افرادی هستید که به ادامه تحصیل در انگلستان می‌اندیشید اما هنوز نسبت به این تصمیم تردید دارید، در ابتدا می‌خواهیم برای شما مزایای تحصیل در این کشور را ذکر کنیم. زیرا پس از اطلاع از این مزایا مصمم‌تر تصمیم خود را دنبال خواهید کرد.

از جمله قابل‌توجه‌ترین و مهم‌ترین مزایای تحصیل در کشور انگلستان باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • ادامه تحصیل در معتبرترین دانشگاه‌های بین‌المللی: در این کشور مشهور‌ترین دانشگاه‌های دنیا وجود دارند که در سراسر جهان مدرک تحصیلی آن‌ها معتبر است.
  • ادامه تحصیل و یادگیری با دریافت بهترین آموزش‌های دنیا: جالب است بدانید در دانشگاه آکسفورد انگلستان از معروفت‌ترین روش‌های تدریس در دنیا استفاده می‌شود که آن را به‌عنوان بهترین متفکران در تاریخ می‌شناسند.
  • تحصیل در کشوری با غنی‌ترین تاریخ و پیشینه‌ در دنیا
  • افزایش مهارت‌ شما در زبان انگلیسی با زندگی و تحصیل در بریتانیا به طوری که در این زبان غرق می‌شوید.
  • بهره‌مندی از حمایت‌های کشور انگلستان برای دانشجویان بین‌المللی
  • ادامه تحصیل در کشوری با 270 ملیت و دارای بیش از 300 زبان که آن را به بهترین مقصد برای تحصیل و زندگی تبدیل می‌کند.
  • ادامه تحصیل در کشوری با بهترین موقعیت جغرافیایی و دارای مجهز‌ترین سیستم‌های حمل‌ونقل در دنیا برای دسترسی به هر جای جهان
  • ادامه تحصیل در رشته‌تحصیلی و دوره مورد علاقه خود با توجه به وجود 395 دانشگاه و 50000 رشته در انگلستان
  • تحصیل در انگلستان به معنای تحصیل در بزرگ‌ترین جامعه دانشجوی دنیا است و این پیشرفت و رقابت با هم‌ردیفان و در نتیجه کسب موفقیت بیشتر را به همراه دارد.
  • بهره‌مندی از مزایای مالی بی‌نظیر با تحصیل در انگلستان.

باتوجه به این مزیت‌ها آیا وقت آن نرسیده است که با ادامه تحصیل در این کشور تغییری بزرگ در زندگی خود ایجاد کنید؟ تنها کافی است برای درخواست، پذیرش و مهاجرت به این کشور اطلاعات کافی داشته باشید.

بهترین رشته تحصیلی در انگلیس

تصمیم‌گیری در مورد یک دوره دانشگاهی می‌تواند یک کار پیچیده برای دانشجویان آینده‌نگر باشد. آینده شغلی به عنوان عامل غالب در هنگام انتخاب شغل به جای انتخاب بر اساس میزان علاقه شما به موضوع ذکر می‌شود. تحصیل در انگلستان برای اغلب دانشجویان فرصت بسیار خوبی است که بتوانند در کشوری تحصیل کنند که بیشترین آمار اشتغال را دارد. آن هم در برترین دانشگاه‌های بریتانیا که به دلیل کیفیت و شهرت خود شناخته شده‌اند.

در ادامه ما بر چند مدرک برتر انگلستان که در بین بهترین‌ها در جهان رتبه‌بندی شده‌اند تمرکز می‌کنیم.

رشته MBA

MBA یکی از دوره‌های مورد تقاضا برای متخصصان تجارت است که حوزه‌های مختلف کسب و کار را در ارتباط با تحلیل مدیریت و استراتژی پوشش می‌دهد. مشاوره مدیریت بانکداری سرمایه‌گذاری، سهام خصوصی، تجزیه و تحلیل داده‌ها، بانکداری و امور مالی، کارآفرینی، و مدیریت سیستم اطلاعاتی از واحدهای این رشته تحصیلی هستند.

بهترین دانشگاه انگلستان برای رشته MBA: دانشگاه آکسفورد

شرایط ورود: مدرک لیسانس و تجربه کاری مرتبط

هزینه‌های بین المللی: 30000 تا 80000 پوند در سال

مدت زمان: معمولا 1 تا 2 سال

مهندسی عمران

مهندسی عمران از آن جمله رشته‌هایی است که افراد زیادی جهت تحصیل در انگلستان آن را انتخاب می‌مهندسی عمران رشته‌ای است که با طراحی، ساخت و نگهداری محیط فیزیکی و طبیعی ساخته شده از جمله کارهایی مانند جاده‌ها، پل‌ها، کانال‌ها، سدها و ساختمان‌ها سروکار دارد. مهندسین عمران طراحی، ساخت، نظارت، بهره برداری و نگهداری پروژه‌ها و سیستم‌های ساختمانی در بخش‌های دولتی و خصوصی از جمله جاده‌ها، ساختمان‌ها، فرودگاه‌ها، تونل‌ها، سدها، پل‌ها و سیستم‌های تامین آب و تصفیه فاضلاب را انجام می‌دهند. کسب تجربه زیاد و کسب ثروت خوب، مهندسی عمران در انگلستان را به یک انتخاب خوب تبدیل می‌کند.

بهترین دانشگاه بریتانیا برای رشته مهندسی عمران: امپریال کالج لندن

شرایط ورودی: سطح A یا معادل آن در موضوعات مرتبط مانند ریاضیات و فیزیک

هزینه‌های بین المللی: حدود 15000 پوند تا 42000 پوند در سال

مدت: 3 تا 4 سال برای مقطع کارشناسی

قانون

رشته‌ی قانون بسیار مورد توجه است و دانشجویان مهارت‌های قابل انتقال مانند تحقیق، تفکر منطقی و تحلیلی، تفسیر و توضیح موضوعات مهم، تهیه پیش نویس اسناد رسمی و دانش حقوقی را در این رشته می‌آموزند. دانشجویان حقوق گزینه‌های روشنی برای تحصیلات تکمیلی مانند LLM، LPC و BPTC دارند. فارغ التحصیلان رشته حقوق در بریتانیا به عنوان وکیل دادگستری، مدیران اجرایی قانونی، یا وکیل یا سایر مشاغل در دادگاه کار می‌کنند.

بهترین دانشگاه انگلستان برای رشته قانون: دانشگاه کالج لندن

شرایط ورودی: سطح A یا معادل آن، با نمرات و موضوعات خاص بسته به دانشگاه

هزینه‌های بین المللی: 18000 تا 40000 پوند در سال

مدت: 3 سال برای مدرک کارشناسی

بهترین رشته تحصیلی در انگلیس

پزشکی

پزشکی علم و عمل تشخیص، درمان و پیشگیری از بیماری است. این شامل انواع روش‌های مراقبت‌های بهداشتی است که برای حفظ و بازیابی سلامت از طریق پیشگیری و درمان بیماری تکامل یافته است. یک دوره پزشکی، مانند مدرک MBBS در انگلستان، چشم اندازهای عالی برای فارغ التحصیلان ارائه می‌دهد. مشاغلی که مستقیماً با مدرک مرتبط هستند عبارتند از: متخصص قلب، رادیولوژیست بالینی، پزشک عمومی، پزشک بیمارستان، همکار پزشک، روانپزشک، متخصص مراقبت‌های بهداشتی، مدرس آموزش عالی و پیراپزشک.

بهترین دانشگاه انگلستان برای رشته پزشکی: دانشگاه آبردین

شرایط ورود: نمرات سطح A در علوم و تکمیل موفقیت آمیز آزمون استعداد بالینی انگلستان (UKCAT) یا آزمون پذیرش پزشکی (BMAT)

هزینه‌های بین المللی: 25000 تا 50000 پوند در سال

مدت زمان: 5 تا 6 سال

علوم کامپیوتر

علوم کامپیوتر رویکرد علمی و عملی به محاسبات و کاربرد آن و همچنین مطالعه سیستماتیک تئوری، آزمایش و مهندسی است که اساس طراحی و استفاده از کامپیوترها را تشکیل می‌دهد. مدرک در این موضوع می‌تواند به شما در ایجاد یک شغل موفق کمک کند. مشاغل علوم کامپیوتر شامل برنامه‌نویس کامپیوتر، توسعه دهنده نرم افزار، مهندس نرم افزار، تحلیلگر امنیت، مدیر سیستم‌های شبکه و مدیر پایگاه داده است.

بهترین دانشگاه انگلستان برای رشته علوم کامپیوتر: دانشگاه آکسفورد

شرایط ورودی: سطح A یا معادل آن، به ویژه در ریاضیات و علوم کامپیوتر

هزینه‌های بین المللی: حدود 20000 تا 42000 پوند در سال

مدت زمان: 3 تا 4 سال برای مدرک لیسانس

روانشناسی

یکی از پردرآمدترین متخصصان، این مدرک مهارت‌های تفکر انتقادی شما را توسعه می‌دهد و توانایی‌های تصمیم‌گیری و حل مسئله شما را افزایش می‌دهد. یک رشته دانشگاهی روانشناسی یک علم اجتماعی است که با یافتن اصول کلی و تحقیق در موارد خاص، رفتار و افکار افراد یا گروه‌ها را به صورت آگاهانه و ناخودآگاه بررسی می‌کند. پس از اتمام دوره روانشناسی در انگلستان، محبوب‌ترین زمینه‌های کاری روانشناسان بالینی، روانشناسان مشاوره، روانشناسان آموزشی، روانشناسان پزشکی قانونی، معلمان آموزش بیشتر، روانشناسان سلامت و روانشناسان شغلی هستند. اگر قصد ادامه تحصیل در انگلستان را دارید، روانشناسی انتخاب بسیار خوبی است.

بهترین دانشگاه انگلستان برای رشته روانشناسی: دانشگاه سنت اندروز

شرایط ورود: ممکن است به سطوح A یا معادل آن و مدارک خاص مرتبط با روانشناسی نیاز باشد

هزینه‌های بین المللی: 18000 تا 38000 پوند در سال

مدت: 3 سال برای مدرک لیسانس

آشنایی با بهترین دانشگاه های انگلستان برای ادامه تحصیل

اگر بخواهید با ادامه تحصیل در انگلستان در رشته تحصیلی مورد نظر پیشرفت خوبی داشته باشید، باید تلاش کنید که در یکی از بهترین دانشگاه‌های این کشور پذیرش شوید. در این رابطه باید بدانید بهترین دانشگاه‌های کشور انگلستان بر اساس رتبه علمی آن‌ها در جهان و در این کشور عبارت هستند از:

  • دانشگاه آکسفورد: این دانشگاه در لیست بهترین دانشگاه‌های دنیا پنجمین رتبه و در لیست بهترین دانشگاه‌های جهانی در اروپا و بهترین دانشگاه‌های جهانی در انگلستان، اولین رتبه را دارد.
  • دانشگاه کمبریج: این دانشگاه دارای هشتمین رتبه در بهترین دانشگاه‌های جهان و دومین رتبه در بهترین دانشگاه‌های جهانی اروپا و بهترین دانشگاه‌های جهانی انگلستان است.
  • دانشگاه کالج لندن: این دانشگاه در لیست بهترین دانشگاه‌های جهانی اروپا و بهترین دانشگاه‌های جهانی انگلستان رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.
  • امپریال کالج لندن
  • دانشگاه ادینبورگ
  • کینگز کالج لندن
  • دانشگاه منچستر
  • دانشگاه گلاسکو
  • دانشگاه بیرمنگام.

حال که دانشگاه‌های معتبر این کشور را شناختید، برای ادامه تحصیل در انگلستان باید با شرایط پذیرش دانشجویان خارجی در هر یک از این مراکز آشنایی کافی را داشته باشید. زیرا در این صورت می‌توانید شرایط خود را بررسی و سپس متناسب با آن دانشگاه مورد نظر را انتخاب کنید و برای پذیرش در آن درخواست دهید.

شرایط ادامه تحصیل در دانشگاه های معتبر انگلستان

منظور از شرایط ادامه تحصیل در دانشگاه‌های انگلستان، شرایطی است که شایستگی شما را برای پذیرش در دانشگاه‌های مختلف این کشور ارزیابی می‌کند. در این رابطه باید بدانید شرایط ورود به هر یک از دانشگاه‌های انگلستان برای دانشجویان خارجی به عوامل گوناگونی بستگی دارد.

به طوری که از جمله مهم‌ترین عوامل موثر بر این شرایط می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رشته تحصیلی
  • ملیت دانشجو
  • سطح علمی
  • دانشگاه مورد نظر
  • وغیره.

علاوه بر موارد گفته شده، برخی الزامات برای ورود به دانشگاه‌های مختلف برای تحصیل در انگلستان در نظر گرفته شده است که شامل موارد زیر هستند:

  • نمرات و مدارک
  • آزمون ورودی
  • مدارک شناسایی
  • میزان مهارت در زبان
  • مراجع و تجربیات
  • مصاحبات
  • الزامات ورودی اضافی

در ادامه برای آشنایی بیشتر شما با این موارد، به صورت جزئی‌تر به توضیح درباره آن‌ها می‌پردازیم.

نمرات و مدارک

مدارک تحصیلی و نمرات دریافتی شما در مقاطع تحصیلی قبلی، اولین و مهم‌ترین معیار برای پذیرش در دانشگاه‌های انگلستان است. مدارک و نمرات درخواستی ممکن است متناسب با سطح علمی مقطع مورد انتخاب شما متفاوت باشد.

به همین دلیل برای تحصیل در انگلستان بهتر است ابتدا اطلاعات کافی را در رابطه با مدارک و نمرات درخواستی برای پذیرش در دانشگاه مورد نظر کسب کنید. البته ناگفته نماند که دانشگاه‌های انگلستان با یکدیگر رقابت بسیاری دارند و به همین خاطر نمرات بالاتر را پذیرش می‌کنند.

آزمون ورودی

دانشگاه‌های کشور انگلستان همچون برخی از کشورهای دیگر به دلیل تقاضای زیاد، نسبت به برگزاری آزمون ورودی اقدام می‌کنند تا بهترین داوطلبان را پذیرش کنند. هدف از برگزاری این آزمون‌‌‌ها ارزیابی دانشجویان خارجی که شایستگی پذیرش در یک مرکز آموزشی خارجی را پیدا کرده‌اند، است.

در این آزمون‌ها در بیشتر موارد اطلاعات شما در مفاهیم اصلی رشته مورد نظر برای ادامه تحصیل ارزیابی می‌شود. همچنین باید بدانید تا زمانی که درخواست برای تحصیل در انگلستان زیاد باشد، آزمون‌ها سخت‌تر می‌شوند و به همین خاطر برای قبولی در این آزمون‌ها باید توانایی بالایی داشته باشید.

مدارک شناسایی

پذیرش در دانشگاه‌های انگلستان همچون دیگر امور اداری کشوری و بین‌المللی نیازمند مدارک شناسایی است. در واقع هر گونه مدرکی که به شناسایی شما کمک می‌کند را باید آماده کنید. در بیشتر موارد ارائه عکس گذرنامه و کپی از شناسنامه ضروری است.

میزان مهارت در زبان

در کشورهای مختلف از جمله انگلستان یکی از مهم‌ترین شروط برای پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های مختلف، مهارت زیاد در زبان است. این شرط برای کسانی لحاظ می‌شود که زبان بومی و مادری آن‌ها انگلیسی نباشد.

برای اثبات مهارت خود در زبان انگلیسی برای تحصیل در انگلستان باید نمرات بالایی را در آزمون‌های معتبر زبان کسب کرده‌ باشید. آیلتس معتبرترین آزمون برای اثبات مهارت در زبان انگلیسی است اما کشور انگلستان نمرات بالا در آزمون‌های دیگری همچون UCLES و تافل را نیز قبول می‌کند.

بنابراین با کسب نمرات بالا در این آزمون‌ها علاوه بر اینکه واجد شرایط لازم برای ادامه تحصیل در کشور انگلستان هستید، درخواست شما امتیاز بیشتری خواهد شد. در واقع در این صورت برای قبولی در دانشگاه مورد نظر برای ادامه تحصیل در کشور انگلستان شانس بیشتری دارید.

مراجع و تجربیات

کشور انگلستان یکی از کشورهایی است که با توجه به ازدیاد درخواست‌ها برای ادامه تحصیل، تنها رتبه‌های برتر را انتخاب می‌کند. در این راستا یکی دیگر از شرایط این کشور این است که دانشجویان خارجی مدارکی را مبنی بر مراجع و تجربیات خود در زمینه رشته و مقطع تحصیلی مورد نظر به‌عنوان مدارک اضافی ارائه دهند.

مدت زمانی که برای کسب آن تجربه صرف کرده‌اید، ارتباط تجربه شما با رشته و حرفه مورد نظر شما و نقشی که در این زمینه ایفا کرده‌اید؛ مهم‌ترین عواملی هستند که امتیاز شما را افزایش می‌دهند. زیرا این عوامل نشان‌دهنده این هستند که شما برای پذیرش در رشته و مقطع تحصیلی مورد نظر برای ادامه تحصیل در انگلستان شایستگی کافی را دارید.

مصاحبات

مصاحبه در واقع شرط پذیرش در دانشگاه‌های بریتانیا نیست بلکه آخرین مرحله بررسی درخواست شما محسوب می‌شود. دانشگاه‌های انگلستان زمانی مصاحبه انجام می‌دهند که تعداد متقاضیان زیاد باشد و مجبور به انتخاب تعداد محدودی از بین آن‌ها باشند.

در این صورت دانشگاه‌های مشهور و معتبر این کشور مصاحباتی را با متقاضیان خارجی برای ادامه تحصیل در انگلستان انجام می‌دهند که در آن‌ها مطابقت اهداف و آرزوهای فرد با رشته و دوره تحصیلی مورد نظر بررسی می‌شود.

نکته جالب این است که امروزه با توجه به پیشرفت بسیاری که در تکنولوژی حاصل شده است، بسیاری از مراکز مصاحبه متقاضیان را به صورت آنلاین نیز انجام می‌دهند.

الزامات ورودی اضافی

دانشگاه‌های انگلستان در شرایط به‌خصوصی می‌توانند شرایط اضافی را برای پذیرش متقاضیان در نظر بگیرند. در این صورت ممکن است از شما اسنادی از جمله انگیزه‌نامه، اظهارات شخصی، چک‌های مالی و کیفری و بهداشتی درخواست بخواهند.

در انگیزه‌نامه باید انگیزه خود را از درخواست برای پذیرش در دوره مورد نظر شرح دهید و به نقاط قوت و اهداف مرتبط خود با آن دوره اشاره کنید. جالب است بدانید در این مرحله متقاضیانی توجه هیئت پذیرش را جلب می‌کنند که اهدافی روشن و مطابق با دوره انتخابی داشته باشند.

بنابراین برای افزایش شانس پذیرش خود برای تحصیل در انگلستان باید درخشان‌ترین و بهترین انگیزه‌نامه را تهیه کنید و ارائه دهید.

علاوه بر این‌ها توجه داشته باشید که موارد گفته شده به‌عنوان شرایط پذیرش در دانشگاه‌های انگلستان به صورت کلی هستند و باید پیش از اقدام اطلاعات جزئی را از دانشگاه مورد نظر دریافت کنید. زیرا در صورت هر گونه سهل‌انگاری و بی‌توجهی در ارسال درخواست باید منتظر رد درخواست پذیرش خود باشید.

چگونگی درخواست برای ادامه تحصیل در دانشگاه های انگلستان

پس از اینکه دانشگاه و رشته تحصیلی مورد نظر خود را برای ادامه تحصیل در کشور انگلستان انتخاب کردید، زمان آن می‌رسد که درخواست خود را ثبت کنید. برای ثبت درخواست برای پذیرش در یکی از بهترین دانشگاه‌های بریتانیا باید مراحلی را طی کنید که در ادامه این مراحل را برای شما شرح می‌دهیم.

دقت داشته باشید که روند ثبت درخواست برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های این کشور در مقاطع تحصیلی مختلف با یکدیگر تفاوت دارد. به همین دلیل ما نیز به صورت مجزا به آن‌ها می‌پردازیم.

آمادگی برای ثبت درخواست

پیش از هر چیز باید برای ثبت درخواست آماده شوید و سپس از آمادگی خود اطمینان حاصل کنید. مراحل آمادگی برای ثبت درخواست ادامه تحصیل در انگلستان عبارت هستند از:

  • اطمینان از انتخاب صحیح مدرک و دوره تحصیلی؛
  • توجه به هزینه دوره مورد نظر برای ادامه تحصیل متناسب با شرایط خود و تهیه آن؛
  • بررسی شرایط خود برای بهره‌مندی از بورسیه تحصیلی و در صورت واجد شرایط بودن، ثبت درخواست برای آن؛
  • بررسی شرایط پذیرش در دانشگاه مورد نظر در بریتانیا که پیش‌تر به توضیحات کامل در رابطه با آن پرداخته شد؛
  • درخواست کمک و همراهی از یک مشاوره متخصص در این زمینه برای انجام صحیح مراحل ثبت درخواست.

مراحل ثبت درخواست برای دانشگاه های انگلستان در مقطع کارشناسی

پس از کسب آمادگی لازم برای ثبت درخواست تحصیل در انگلستان، اگر قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی را دارید، پیش از هر چیز توجه داشته باشید بیشتر درخواست‌های این مقطع باید در UCAS ارسال شوند.

UCAS سایت سرویس پذیرش دانشگاه‌ها و کالج‌ها است و برخی دانشگاه‌ها تنها درخواست شما از طریق این سیستم را قبول می‌کنند. با توجه به این موضوع مراحل ثبت درخواست برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی در انگلستان شامل موارد زیر است:

  • ابتدا در این سایت ثبت‌نام و سپس درخواست خود را در آن ثبت کنید؛
  • حداکثر برای پنج برنامه در دانشگاه مورد نظر یا دیگر دانشگاه‌های انگلستان درخواست ایجاد کنید؛
  • اطلاعات شخصی خود را وارد کنید؛
  • مدارک تحصیلی پیشین خود را ثبت کنید؛
  • نسبت به ثبت اطلاعات مالی خود اقدام کنید؛
  • یک بیانیه یا اظهارنامه شخصی تهیه کنید.

توجه داشته باشید که ممکن است برخی از دانشگاه‌ها برای درخواست تحصیل در انگلستان شرایط دیگری همچون آزمون اضافی داشته باشند. بنابراین حتما آخرین نسخه درخواست خود را ابتدا ذخیره و بارها صحت و درستی آن‌ها را بررسی و سپس ارسال کنید.

مراحل ثبت درخواست پذیرش در دانشگاه های انگلستان در مقطع کارشناسی ارشد

اگر جز دانشجویانی هستند که می‌خواهید در دوره کارشناسی ارشد یا دکتری در انگلستان ادامه تحصیل دهید، باید به نکات مهمی در این رابطه توجه داشته باشید. به‌عنوان مثال باید بدانید برای درخواست پذیرش در دانشگاه‌های بریتانیا در مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری می‌توان به صورت مستقیم اقدام کرد.

همچنین برخلاف بعضی از دانشگاه‌های این کشور که در هر زمان از سال می‌توانید درخواست خود را برای آن‌ها ارسال کنید؛ برخی دیگر به‌گونه‌ای هستند که مدت زمان خاصی برای ثبت درخواست دارند. بنابراین ابتدا نسبت به کسب اطلاعات جزئی در رابطه با این موضوع در دانشگاه مورد نظر خود اقدام کنید و سپس به ثبت درخواست تحصیل در انگلستان بپردازید.

برای ثبت درخواست تحصیل در بهترین دانشگاه‌های بریتانیا کافی است که به سایت UKPASS مراجعه کنید. سپس مانند درخواست پذیرش در مقطع کارشناسی باید اطلاعات خواسته شده را به شکل آنلاین وارد کنید.

در مرحله بعد باید مدارک لازم که شامل مدارک تحصیلی کارشناسی، کپی پاسپورت وغیره است را اسکن و سپس آپلود کنید. نکته مهم در رابطه با ثبت درخواست برای تحصیل در مقطع دکتری این است که باید نسبت به انتخاب استاد راهنمای خود از دانشگاه اقدام کنید.

علاوه بر این‌ها توصیه می‌شود که برای کسب اطلاعات بیشتر درباره چگونگی ثبت درخواست حتما با دانشگاه مورد نظر تماس برقرار کنید و از آن‌ها بخواهید اطلاعات کامل را در اختیار شما قرار دهند.

مدارک لازم برای ادامه تحصیل در کشور انگلستان

یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقدام برای ادامه تحصیل در انگلستان این است که مدارک مورد نیاز برای درخواست خود را تهیه کنید. به همین دلیل باید به‌خوبی اطلاع داشته باشید که چه مدارکی را لازم دارید و آن‌ها را تهیه کنید. زیرا در صورتی که حتی یکی از مدارک شما ناقص باشد، باید انتظار رد شدن درخواست خود را داشته باشید.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های این کشور همچون مراحل ثبت درخواست به مقطع تحصیلی شما بستگی دارد. به طوری که مدارک لازم برای مقطع کارشناسی با مقاطع تحصیلات تکمیلی در برخی موارد متفاوت است.

مدارکی که برای ثبت درخواست و پذیرش در دوره کارشناسی در دانشگاه‌های بریتانیا باید تهیه کنید، عبارت هستند از:

  • فرم درخواست
  • ریز نمرات
  • نمرات آزمون‌های مهارت در زمان انگلیسی از جمله آیلتس، تافل وغیره
  • مدرک تحصیلی متوسطه
  • نمرات آزمون‌های ورودی برای رشته‌های تحصیلی مختلف از جمله حقوق، علوم و مهندسی، پزشکی، دندان‌پزشکی و زیست‌پزشکی و موارد دیگر
  • مدارک شناسایی(به‌خصوص شناسنامه)
  • پاسپورت
  • ارائه نامه‌های مرجع در صورت لزوم
  • کپی از مدرک تحصیلی دیپلم
  • انگیزه‌نامه
  • رزومه

برای تحصیل در انگلستان در مقطع کارشناسی ارشد علاوه بر موارد گفته شده، باید پیشنهاد تحقیق و توصیه‌نامه نیز ارائه دهید. همچنین در مقطع دکتری ارائه منابع آکادمیک و پروپوزال الزامی است. علاوه بر همه این موارد اثبات تمکن مالی کافی نیز لازم است که به مدارک به‌خصوصی نیاز دارد.

هزینه تحصیل در کشور انگلستان

آیا شما نیز از آن دسته افرادی هستید که به تحصیل در بریتانیا علاقه دارید اما نگران هزینه‌ها هستید؟ آیا می‌دانید هزینه تحصیل در این کشور چقدر است؟

در پاسخ به این سوال باید بدانید هزینه تحصیل در کشورهای مختلف از جمله انگلستان تحت تاثیر عوامل مختلفی کاهش یا افزایش پیدا می‌کند. این عوامل شامل موارد زیر هستند:

  • مقطع تحصیلی
  • دریافت یا عدم دریافت بورسیه
  • رشته تحصیلی
  • زمان تحصیل
  • دانشگاهی که در آن تحصیل می‌کنید
  • هزینه ویزای تحصیلی
  • محل اقامت در انگلستان
  • و بسیاری موارد دیگر.

به‌عنوان مثال باید بدانید هزینه تحصیل در رشته‌های اجتماعی و انسانی نسبت به رشته‌های دیگر کم‌تر است. بنابراین نمی‌توان قیمت ثابت و دقیقی را به‌عنوان هزینه تحصیل در انگلستان مشخص کرد اما حدودا میزان این هزینه به دست آمده است.

به طوری که گفته می‌شود هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی بین‌المللی 10000پوند تا 38000 پوند(حدود 14130 تا 53700 دلار آمریکا) است. همچنین در مقطع کارشناسی ارشد باید حدود 14000 تا 22000 پوند را برای هزینه تحصیل در انگلستان پرداخت کنید.

در مقطع دکتری نیز این هزینه حدود 36000 تا 48000 پوند تخمین زده شده است. علاوه بر این‌ها هزینه‌های جانبی تحصیل در این کشور همچون هزینه سکونت، خوراک، پوشاک، رفت‌و‌آمد وغیره نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

هزینه های جانبی تحصیل در بریتانیا

بسیاری از افراد زمانی که به تحصیل در کشورهای خارجی مانند انگلستان فکر می‌کنند، شاید هزینه تحصیل در این کشور را در نظر بگیرند اما ممکن است هزینه‌های جانبی را فراموش کنند. به همین دلیل پس از پذیرش درخواست و مهاجرت به انگلستان با مشکلات بسیاری مواجه می‌شوند که حتی در مواردی باعث انصراف آن‌ها از دانشگاه و بازگشت می‌شود.

به همین دلیل باید هزینه‌های جانبی زندگی و تحصیل در انگلستان آشنا باشید که تاحدودی بتوانید شرایط خود را مقایسه کنید. به‌عنوان مثال جالب است بدانید ماهانه حداقل 30 پوند باید برای خرید کتاب‌ها و وسایل مورد نیاز برای تحصیل هزینه پرداخت کنید.

همچنین حدودا 32 تا 45 دلار باید به صورت ماهانه برای عضویت در باشگاه بپردازید. از دیگر هزینه‌های جانبی تحصیل در این کشور می‌توان به قبض تلفن همراه بین 15 تا 20 پوند، 35 تا 55 پوند برای تهیه لباس به صورت ماهیانه، 147 پوند هزینه مجوز تلویزیون وغیره اشاره کرد.

چگونگی دریافت ویزای تحصیلی انگلستان

آخرین نکته مهم در رابطه با تحصیل در انگلستان این است که با ویزای تحصیلی این کشور و چگونگی دریافت آن آشنا باشید. زیرا در صورتی که درخواست خود را ارسال کنید و در یکی از دانشگاه‌های این کشور پذیرش شوید، بلافاصله باید برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام کنید.

ویزای تحصیلی در کشور انگلستان انواع مختلفی است که هر یک از آن‌ها شرایط به‌خصوصی دارند و برای دریافت آن‌ها باید مراحلی را طی کنید. چنان که برخی از ویزاهای این کشور کوتاه‌مدت و بعضی بلندمدت هستند.

حال آنکه اگر شما قصد دارید بیش از 6 ماه در انگلستان اقامت داشته باشید و به ادامه تحصیل بپردازید، باید با شرایط، مراحل و مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی آشنایی داشته باشید. زیرا پرطرفدارین نوع ویزای تحصیلی انگلستان، ویزا برای کسانی است که بیش از 6 ماه برای تحصیل در انگلستان می‌خواهند اقامت داشته باشند.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی انگلستان

شرایط دریافت رایج‌ترین ویزای تحصیلی کشور انگلستان عبارت هستند از:

  • ابتدا باید حتما برای دانشگاه مورد نظر خود در این کشور درخواست پذیرش در مقطع و رشته تحصیلی مورد نظر را ارسال کرده باشید؛
  • در صورتی که درخواست شما پذیرفته شود، دانشگاه مربوطه برای شما گواهی پذیرش تحصیلی یا CAS ارسال می‌کند(شما تنها زمانی می‌توانید برای دریافت ویزا اقدام کنید که گواهی پذیرش تحصیلی داشته باشید)؛
  • برای تحصیل در انگلستان باید حداکثر 6 ماه پیش از شروع دوره تحصیلی خود اقدامات لازم برای دریافت ویزا را انجام دهید؛
  • یکی دیگر از شرایط اصلی و مهم دریافت ویزای تحصیلی این کشور این است که پاسپورت داشته باشید؛
  • در اکثر مواقع برای دریافت ویزای تحصیلی و تحصیل در دانشگاه‌های انگلستان باید مدارکی را برای اثبات مهارت خود در زبان انگلیسی برای درخواست ویزا ارائه دهید.

مراحل دریافت ویزای تحصیلی انگلستان

برای دریافت ویزای تحصیلی و ادامه تحصیل در انگلستان مانند بسیاری از امورات اداری دیگر باید مراحل به‌خصوصی را طی کنید. در صورتی که یکی از این مراحل را جا بیندازید، ممکن است موفق به دریافت ویزا نشوید. بنابراین توجه داشته باشید که این مراحل شامل موارد زیرا هستند:

  • ابتدایی‌ترین مرحله برای دریافت ویزای تحصیلی انگلستان این است که درستی و صحت اطلاعات گواهی پذیرش تحصیلی خود را بررسی و تایید کنید. زیرا در این گواهی اطلاعات شخصی، سابقه شهریه‌های پرداختی، جزئیات مربوط به دوره و مدارک تحصیلی و مدارک مهارت زبان مورد نیاز برای دریافت ویزا ذکر شده است؛
  • پس از اینکه ایمیل گواهی پذیرش تحصیلی شما تایید شد، شماره آن برای شما ایمیل می‌شود و باید از این شماره در درخواست ویزا خود استفاده کنید؛
  • بعد از دریافت شماره گواهی پذیرش تحصیلی باید نسبت به تکمیل فرم آنلاین درخواست ویزای تحصیلی انگلستان در سایت دولت این کشور اقدام کنید؛
  • برای ثبت درخواست علاوه بر شماره گواهی پذیرش تحصیلی باید جزئیات مختلفی در مورد خود، اطلاعات شخصی، تحصیلی و حتی بودجه خود را ارائه دهید؛
  • سپس باید هزینه ارسال درخواست ویزای خود برای ادامه تحصیل در انگلستان که حدود 348 پوند است را به اضافه هزینه بهداشت مهاجرت که 470 پوند است را بپردازید؛
  • پس از این مراحل برای ارسال مدارک باید به یک مرکز درخواست ویزا در نزدیکی خود مراجعه و به کمک پرسنل آن دیگر مراحل دریافت ویزا را طی کنید.

مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی انگلستان

یکی از مهم‌ترین اقدامات برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور و ادامه تحصیل در بریتانیا این است که مدارک به‌خصوصی را تهیه کنید. این مدارک در مراحل مختلف دریافت ویزا و مهاجرت به کار می‌آیند. تعداد و نوع مدارکی که باید برای دریافت ویزا ارائه دهید متناسب با شرایط شما است.

چنان که ارائه برخی از این مدارک اجباری و بعضی دیگر اختیاری است. در این رابطه باید بدانید مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی کشور انگلستان در بیشتر موارد عبارت هستند از:

  • پاسپورت یا مدارک معتبر برای مسافرت
  • شماره گواهی پذیرش تحصیلی
  • مدارک ذکر شده در گواهی پذیرش تحصیلی شما برای دریافت ویزا
  • تهیه و ارائه عکس رنگی متناسب و هم اندازه پاسپورت
  • ارائه اسناد ارزیابی
  • ارائه مدارک معتبر برای اثبات مهارت شما در زبان انگلیسی
  • مدارک اثبات تمکن مالی
  • وغیره.

برای ادامه تحصیل در انگلستان علاوه بر موارد گفته شده باید به دو نکته مهم در رابطه با مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور توجه کافی را داشته باشید:

  1. مدارک شما باید به زبان انگلیسی باشد و در غیر این صورت باید اصل مدرک را به همراه ترجمه کامل و صحیح آن که توسط مرکز معتبری تایید شده است، ارائه دهید.
  2. برای اثبات تمکن مالی خود می‌توانید مدارکی از جمله صورت‌حساب‌های بانکی، وام‌نامه‌های رسمی، نامه‌های بانک، نامه‌هایی مبنی بر حمایت مالی به صورت رسمی وغیره را ارائه دهید.

جمع بندی

از آنجاکه امروزه بسیاری از افراد به ادامه تحصیل در انگلستان علاقه‌مند هستند، در این مقاله تلاش کردیم هر آنچه که باید در این رابطه بدانید را برای شما شرح دهیم. چنان که ابتدا با مزایای تحصیل در این کشور و بهترین دانشگاه‌های این کشور و رتبه‌های عملی آن‌ها در جهان و انگلستان آشنا شدید.

سپس در رابطه با چگونگی ثبت درخواست برای ادامه تحصیل در این کشور، شرایط و مدارک آن در مقاطع مختلف تحصیلی توضیحاتی ارائه شد. علاوه بر این‌ها با میزان هزینه‌های تحصیل در کشور انگلستان آشنا شدید و دانستید که هزینه‌های جانبی تحصیل حدودا چقدر است.

علاوه بر این‌ها گفته شد که برای ادامه تحصیل در این کشور باید ویزای تحصیلی تهیه کنید و با شرایط، مراحل و مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی انگلستان آشنا شدید. در نهایت نیز اگر به راهنمایی‌های بیشتری نیاز دارید تا برای تحصیل در کشور انگلستان اقدام کنید، توصیه می‌کنیم با مشاوران ما در صبا ویزا مهاجرت ارتباط برقرار کنید.

سوالات متداول

آیا برای تحصیل در انگلستان به آیلتس نیاز دارم؟

آیلتس توانایی شما در برقراری ارتباط موثر به زبان انگلیسی را با ارزیابی مهارت‌های Listening، Reading، Writing و Speaking در مقیاس 1-9 اندازه‌گیری می‌کند. پاسخ مثبت است. امکان تحصیل در انگلستان بدون آیلتس وجود دارد. اما واضح است که باید مدارکی برای اثبات تسلط به زبان انگلیسی ارائه کنید.

کدام دانشگاه در انگلستان ارزانتر است؟

8 تا از ارزان‌ترین دانشگاه‌های برتر انگلستان در سال 2024 :
· دانشگاه لیدز بکت
· دانشگاه تیساید
· دانشگاه کامبریا
· دانشگاه چستر
· دانشگاه استافوردشایر
· دانشگاه کاونتری
· دانشگاه غرب اسکاتلند
· دانشگاه بدفوردشایر

آیا انگلستان برای تحصیل گران است؟

در حالی که در مورد کیفیت آموزش شکی وجود ندارد، یک واقعیت که نگران کننده‌ترین است، هزینه تحصیل در انگلستان برای دانشجویان است. بیایید صادق باشیم، تحصیل در بریتانیا می‌تواند یک امر گران قیمت باشد، به همین دلیل است که مرتباً در لیست 5 مقصد برتر تحصیل در خارج از کشور قرار می‌گیرد.

کدام شهر برای دانشجویان در انگلستان ارزانتر است؟

مقرون به صرفه‌ترین شهرهای انگلستان به شرح زیر است:
· کاردیف پایتخت ولز یکی از ارزان‌ترین شهرهای بریتانیا برای اقامت دانشجویان بین‌المللی پس از اتمام تحصیلات است
· کمبریج
· گلاسکو
· بیرمنگام
· نیوکاسل آپون تاین
· منچستر
· ناتینگهام

یک دانشجو در انگلستان چقدر می‌تواند در ماه درآمد داشته باشد؟

برای دانش آموزان بین 18 تا 20 سال، حداقل دستمزد ملی 7.49 پوند در ساعت است. افراد 21 ساله و بالاتر می‌توانند 10.18 پوند در ساعت در انگلستان کسب کنند.

کدام بخش از انگلستان برای دانشجویان بهتر است؟

· لندن. لندن به عنوان یکی از مقاصد برتر برای دانشجویان بین المللی که به دنبال تحصیلات عالی در انگلستان هستند، می‌باشد.
· ادینبورگ ادینبورگ که به «شهر تپه ها» معروف است جایگاه دوم را دارد. دانشجویان را با زیبایی طبیعی خود مجذوب خود می‌کند.
· منچستر
· گلاسکو
· نیوکاسل آپون تاین
· بریستول
· کاونتری
· بیرمنگام

آیا می‌توانم به عنوان دانشجوی تمام وقت در انگلستان کار کنم؟

به اکثر دانشجویان بین المللی که بیش از شش ماه تحصیل می کنند ویزای دانشجویی داده می شود که به آنها اجازه می دهد تا به صورت پاره وقت کار کنند. این بدان معناست که تا 20 ساعت کار در هفته در طول ترم و کار تمام وقت در طول دوره های تعطیلات شما. دوره های تعطیلات شناخته شده بسته به رشته تحصیلی شما متفاوت است.

کدام رشته در انگلستان بهتر است؟

10 دوره برتر برای تحصیل در انگلستان به شرح زیر است:
· MBA. MBA یکی از دوره‌های مورد تقاضا برای متخصصان تجارت است.
· مهندسی عمران
· قانون
· دارو
· علوم کامپیوتر
· روانشناسی
· تحصیلات
· معماری

کدام مدرک بیشترین درآمد را  در انگلیس دارد؟

دندانپزشکی پردرآمدترین رشته تحصیلی است.میانگین حقوق اولیه 35000 پوند است. دندانپزشکان NHS که از طریق آموزش پیشرفت می‌کنند، سالانه بین 47653 تا 101923 پوند درآمد دارند، در حالی که دندانپزشکان مشاور NHS می‌توانند تا 126281 پوند درآمد داشته باشند.

آیا تحصیل در انگلستان ارزانتر از آمریکا است؟

هزینه تحصیل در کالج در بریتانیا و ایالات متحده به طور گسترده‌ای بسته به عوامل مختلفی از جمله کالج یا دانشگاه خاص، دوره تحصیلی و مکان متفاوت است. با این حال، به طور کلی هزینه تحصیل دانشگاهی در انگلستان نسبت به ایالات متحده گران‌تر است.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 3 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید