لوگو صبا ویزا
تاکسی‌-اینترنتی-در-ترکیه

تاکسی‌ اینترنتی در ترکیه[اسنپ تاکسی ترکیه]

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه مهاجرت و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید. مشاوره رایگان

تاکسی‌‌های اینترنتی در کل دنیا طرفداران بسیاری دارد. تاکسی‌های اینترنتی در ایران به علت قیمت ارزان و دسترسی سریع به آن‌ها از محبوبیت بسیاری برخوردار هستند، اما جالب است بدانید که این تاکسی‌ها به علت قیمت بالای بنزین در بیشتر کشورها چندان ارزان نیستند. تاکسی‌های اینترنتی در ترکیه نیز مورد استقبال واقع شده‌‍اند و از آنجا که کرایه تاکسی‌های سنتی گران‌تر است، شهروندان و گردشگران ترجیح می‌دهند از تاکسی‌های اینترنتی در ترکیه استفاده کنند. حداقل هزینه‌ این تاکسی‌ها 15 لیر برآورد شده و بسیار به صرفه‌تر از تاکسی‌های سنتی است.

اگر به ترکیه سفر می‌کنید و یا می‌خواهید به این کشور مهاجرت کنید بهتر است بدانید که تاکسی‌های سنتی در سراسر شهر به تعداد زیاد وجود دارند، اما علاوه بر نرخ بیشتر کرایه، دلایل دیگر نیز بر کرایه شما اثر می‌گذارد. نرخ کرایه روز و شب متفاوت و نرخ شب حدود 50٪ گران تر است. همچنین انصاف راننده در هزینه تاکسی شما بی‌تاثیر نیست؛ زیرا تعدادی از رانندگان به بهانه تاکسی‌متر خراب، گم کردن مسیر و موارد دیگر کرایه بیشتری از شما دریافت خواهند کرد.

فهرست عناوین

تاکسی های اینترنتی در ترکیه

تاکسی‌های اینترنتی نمونه‌ای از پیشرفت و توسعه تکنولوژی هستند که در سال‌های اخیر شروع به فعالیت کرده‌اند. به دشواری‌های گرفتن تاکسی در شهرهای ترکیه و همچنین چگونگی محاسبه کرایه اشاره کردیم. حال آنکه در ساعات پایانی شب یا در ایام تعطیلات و همینطور هنگام بارندگی، گرفتن تاکسی دشوارتر و گاهی غیرممکن می‌شود یا اینکه قیمت کرایه‌ای که راننده طلب می‌کند چند برابر خواهد بود.

تمام این مشکلات با ظهور تاکسی‌های اینترنتی در ترکیه تاحد قابل قبولی برطرف شد. در سال‌های اخیر استفاده از تاکسی‌های اینترنتی در ترکیه به یک نیاز روزمره تبدیل شده است. مزیت تاکسی‌های اینترنتی در ترکیه این است که در دسترس قرار دارند، تردد شما را آسان می‌کند و هزینه‌ کمتری برای شما خواهند داشت. مسیرهای زیادی توسط تاکسی‌های اینترنتی در ترکیه پوشش داده شده است، به همین دلیل وسیله بسیار مناسبی برای گردشگران محسوب می‌شود تا به راحتی به مکان‌های دیدنی و تفریحی ترکیه بروند.

تاکسی‌های اینترنتی در ترکیه ؛ بی تاکسی

بی تاکسی یا BITAKSI یکی از قدیمی‌ترین‌ تاکسی‌های اینترنتی در ترکیه است. این شرکت تاکسی‌رانی نقاط بسیاری از ترکیه را پوشش می‌دهد و احتمالا پرطرفدارترین اپلیکیشن تاکسی‌های اینترنتی در ترکیه است. این شرکت تاکسی های مختلفی در اختیار شما قرار داده است که می‌توانید بر حسب نیازتان آن را انتخاب کنید. در بیتاکسی، تاکسی‌های زرد یک انتخاب اقتصادی و مقرون به صرفه هستند، تاکسی‌های آبی خودروهای لوکس در اختیار شما قرار داده و اگر نفرات همراه شما برای رفتن به مقصد مورد نظر زیاد است، می‌توانید از ون‌های بی‌ تاکسی استفاده کنید.

مزایای بی تاکسی

بی تاکسی با ارائه انواع خودروها برای مسافر خود، انتخاب را برای افراد مختلف از نظر وضعیت مالی، سلیقه مسافر و تعداد مسافران آسان کرده است. این تاکسی‌های اینترنتی در ترکیه به نسبت تاکسی‌های شهری ارزان‌تر هستند و در مواقع و مناسبت‌های مختلف می‌توانید از تخفیف‌های آن نیز برخوردار شوید. همچنین مقدار کرایه پیش از سفر مشخص شده و دیگر مشکلات گفته شده در تاکسی‌های سنتی را نخواهید داشت.

بی تاکسی در بیش از 90 درصد از استان‌های ترکیه فعال است و لذا امکان سفرهای بین‌شهری برای مسافران وجود دارد. رابط کاربری اپلیکیشن بی تاکسی بسیار ساده و کاربردی است و به راحتی روی انواع گوشی‌های هوشمند نصب می‌شود. همچنین این اپلیکیش زبان انگلیسی را نیز پشتیبانی می‌کند که کار را برای گردشگران بسیار ساده کرده است.

بی تاکسی قدمت طولانی در بین تاکسی‌های اینترنتی ترکیه دارد و از امنیت خوبی برخوردار است. برای امنیت و اطمینان خاطر بیشتر می‌توانید اطلاعات سفر خود را برای دوستانتان ارسال کنید. همچنین در صورت مواجهه با هرگونه مشکل در سفر می‌توانید به از بی تاکسی درخواست پیگیری داشته باشید.

تاکسی‌های اینترنتی در ترکیه ؛ آی تاکسی

یکی دیگر از تاکسی‌های اینترنتی در ترکیه آی تاکسی I Taxi است که می‌توان آن را یکی از قوی‌ترین رقبای بی تاکسی نامید. البته آی ‌تاکسی در همه استان‌های ترکیه فعال نیست و به همین دلیل نمی‌تواند گستردگی بی تاکسی را داشته باشد. با این حال می‌توان گفت آی تاکسی فعالیت خود را روی جلب توریست‌ و گردشگر در شهرهای توریستی متمرکز کرده است.

اپلیکیشن آی تاکسی با چهار نوع تاکسی به مسافران خدمات ارائه می‌دهد که شما می‌توانید با توجه به بودجه و موقعیت خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. تاکسی‌های زرد نوع اقتصادی و مقرون به صرفه و تاکسی‌های آبی، خودروهای نیمه لوکس هستند. تاکسی‌های لوکس و ون‌ها نیز جز گزینه‌هایی هستند که در آی تاکسی می‌توانید انتخاب کنید.

مزایای آی تاکسی

اپلیکیشن آی تاکسی توسط شهرداری نظارت و مدیریت شده و به راحتی می‌توان آن را روی انواع سیستم عامل اندروید و ios نصب کرد. در این نوع از تاکسی‌های اینترنتی شما کرایه مسیر و عوارض بزرگراه‌ها را پرداخت می‌کنید. پس از آنکه راننده درخواست سفر شما را پذیرفت، این امکان برایتان وجود دارد که رتبه‌ راننده را در سفرهای گذشته و همچنین شماره گواهینامه او را ببینید. افزون بر آن مدت زمانی که باید به انتظار رسیدن آی تاکسی باشید، توسط اپلیکیشن اعلام می‌شود.

همانطور که گفته شد این اپلیکیشن توسط شهرداری مدیریت می‌شود و لذا از امنیت بالایی برخوردار است؛ در داخل آی تاکسی دوربین‌هایی نصب شده است که تمام اتفاقات را ضبط می‌کند و از این رو با اطمینان کامل می‌توانید از این تاکسی‌های اینترنتی در ترکیه استفاده کنید و شاید تنها مشکل این اپلیکیشن این باشد که امکان لغو سفر در آن وجود ندارد مگر آنکه بخشی از کرایه را بپردازید.

 

تاکسی‌های اینترنتی در ترکیه ؛ گِت ترنسفر

یکی از هیجان‌انگیزترین و جذاب‌ترین تاکسی‌های اینترنتی در ترکیه گت ترنسفر GET TRANSFER است. گت ترنسفر یک تاکسی اینترنتی بین‌المللی با امکاناتی باورنکردنی است که می‌توانید سفر لذت‌بخشی را با آن تجربه کنید. یکی از این امکانات این اپلیکیشن، تاکسی هوایی می‌باشد که برای اولین بار در جهان ارائه شده است. هنگام استفاده از این نوع تاکسی‌های اینترنتی ترکیه منتظر تاکسی‌های زرد و آبی نباشید. تنها چیزی که به شما کمک می‌کند تا از تاکسی بودن خودروی پیش روی خود اطمینان حاصل کنید، آرم GET TRANSFER روی درب‌های خودرو است. هزینه استفاده از گت ترنسفر معادل کرایه ماشین و راننده به صورت همزمان است که بتعث می‌شود نسبت به تاکسی‌های دیگر قیمت بیشتری داشته باشند.

انواع تاکسی‌ها در گت ترنسفر

در اپلیکیشن گت ترنسفر 9 نوع تاکسی وجود دارد که می‌توانید با توجه به موقعیت خود، شرایط اقتصادی و تعداد نفرات همراه و مسیر خود بهترین گزینه مربوط به خود را انتخاب کنید. اولین نوع آن، تاکسی‌های اقتصادی یا اکونومیک هستند که اغلب برای شهروندان و گردشگران مناسب هستند. پس از آن تاکسی‌های پریمیوم هستند که کرایه بالاتری دارند. اگر برای تجارت و سرمایه‌گذاری به ترکیه سفر کرده‌اید می‌توانید از تاکسی‌های بیزینس این اپلیکیشن استفاده کنید. تاکسی‌های لوکس و شاسی بلند نیز برای مشتریان خاص گت ترنسفر فراهم شده است.

اگر به صورت گروهی قصد سفر دارید یا می‌خواهید به صورت جمعی از مناطق دیدنی ترکیه بازدید کنید، با توجه به تعداد نفرات گروه خود می‌توانید یکی از انواع ون، مینی‌بوس یا اتوبوس را انتخاب کنید. در نهایت این شرکت تاکسی‌های هوایی یا هلیکوپتر نیز برای شما درنظر گرفته است که ب سفری هیجان انگیز با آن در پیش خواهید داشت.

تاکسی‌های اینترنتی در ترکیه ؛ اوبر

اوبر یا UBER نوعی دیگر از تاکسی‌های اینترنتی در ترکیه است که از آمریکا وارد این کشور شده است. این تاکسی به دلیل قیمت مناسب کرایه و همچنین لوکس بودن خودروهای آن نسبت به دیگر اپلیکیشن‌ها بسیار مورد استقبال قرار گرفت تا اینکه به دلیل برخی تخلفات مجوز فعالیت آن باطل شد. البته این اپلیکیشن کماکان فعالیت خود را به صورت غیرقانونی انجام می‌دهد، اما استفاده از آن به هیچ وجه توصیه نمی‌شود، زیرا در صورت توقف خودرو توسط پلیس حتما جریمه خواهید شد.

 مقایسه تاکسی‌های اینترنتی در ترکیه

در مورد تاکسی اینترنتی اوبر می‌توان گفت که در حال حاضر، تعداد خودروهای آن کم است و ممکن است در زمان نیاز به تاکسی، کند عمل کند. اگر امنیت سفر برای شما اهمیت دارد، آی تاکسی می‌تواند گزینه‌ مطلوبی برای شما باشد. اما بی تاکسی با اتومبیل‌های زیاد و پوشش سراسری به راحتی در دسترس است و جای خود را در سراسر کشور باز کرده است. گت ترنسفر هم به نوعی تاکسی اینترنتی لاکچری محسوب می‌شود که مخاطبان خاص خود را دارد. قیمت استفاده از این تاکسی‌ها با توجه به نوع خودروی انتخابی متفاوت است.

تاکسی‌-اینترنتی-در-ترکیه

سیستم حمل و نقل در ترکیه

در کشور ترکیه شما برای سفرهای درون شهری و برون شهری می‌توانید از تاکسی، اتوبوس، مترو، ترامول و کشتی استفاده کنید و تاکسی‌های اینترنتی در ترکیه نیز به به سیستم حمل و نقل آن اضافه شده است. برای انتخاب وسیله نقلیه‌ای که شما را به مقصد مورد نظرتان برساند، باید شرایطی همچون ترافیک مسیر، کرایه وسیله نقلیه، مقدار باری که به همراه دارید، تعداد نفرات همراه، سرعت وسیله نقلیه و نیز مقصد خود را در نظر بگیرید.

معضل بزرگ سیستم حمل و نقل در ترکیه، حجم ترافیکی است که در برخی شهرها بویژه در استانبول وجود دارد. اگر لازم است در ساعات اوج ترافیک که بین ساعات ۷ تا ۱۰ صبح و ۴ تا ۶ عصر است، از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید بهترین گزینه برای شما مترو خواهد بود. به طور کلی سیستم حمل و نقل عمومی در ترکیه ایمن و تحت نظرات ترافیک شهری و کنترل‌های امنیتی هستند؛ با این وجود هنگام استفاده از آن‌ها لازم است از پول و وسایل ارزشمند خود به دقت مراقبت کنید.

تاکسی‌-اینترنتی-در-ترکیه

رفت و آمد با تاکسی در ترکیه

یکی از چالش‌هایی که هم شهروندان و هم گردشگران در ترکیه با آن روبه‌رو هستند، گرفتن تاکسی است. البته تعداد تاکسی در سطح شهر کم نیست بلکه پیدا کردن تاکسی مناسب مشکل است؛ زیرا هنگام سوار شدن به تاکسی باید به نکاتی توجه کنید که در هزینه شما بسیار تاثیرگذار است. مثلا باید مطمئن شوید که تاکسی کمربند ایمنی جلو و عقب دارد؛ زیرا شخصی که توسط پلیس جریمه می‌شود شما خواهید بود و راننده تاکسی جریمه‌ای پرداخت نخواهد کرد. همچنین باید مطمئن باشید که تاکسی دارای تاکسی‌متر است زیرا اگر تاکسی‌متر نداشته باشد و یا خراب باشد ممکن است راننده کرایه‌ای که دوست دارد را از شما طلب کند. برخی رانندگان تاکسی عادت دارند که از گردشگران و مهاجران کرایه بیشتری دریافت کنند.

به طور کلی نرخ هزینه تاکسی در ترکیه بالا است. هنگامی که درون تاکسی می‌نشینید ۴ لیر و برای هر کیلومتر ۲٫۵۰ لیر اضافه باید پرداخت کنید. اگر برای کاری لازم باشد تاکسی منتظر شما بماند، ۲۳ لیر دیگر نیز باید پرداخت نمایید. به همین ترتیب کرایه تاکسی برای افراد گران تمام می‌شود و به همین دلیل با اینکه تاکسی‌های اینترنتی در ترکیه نیز قیمت پایینی ندارند، اما افراد ترجیح می‌دهند از آن‌ها استفاده کنند.

نکات مهم گرفتن تاکسی در ترکیه

با توجه به مطالبی که گفته شد، باید در هنگام سوار شدن به تاکسی بسیار دقیق باشید. اول آنکه فقط سوار تاکسی‌های رسمی شوید , به محض نشستن در تاکسی کمربندتان را ببندید و از راننده بخواهید تاکسی‌متر را روشن کند و اگر تاکسی‌متر نداشت، از ماشین پیاده شوید. به یاد داشته باشید که نرخ کرایه‌ها در روز و شب متفاوت است و کرایه تاکسی را باید به لیر بپردازید. ترجیحا برای اطمینان از مسیر، از گوگل مپ استفاده کنید تا راننده به بهانه گم شدن کرایه بیشتری از شما نگیرید. در ترکیه عوارض بزرگراه‌ها بر عهده مسافر است، اگر راننده تاکسی هزینه عوارض را پرداخت کرد، حتما روی کرایه حساب می‌کند پس به نرخ آن توجه کنید. بهتر است قبل از حرکت تاکسی به سمت مقصد، درباره کرایه با راننده کنار بیایید.

سخن پایانی

با انواع تاکسی‌های اینترنتی در ترکیه آشنا شدیم. استفاده از هر کدام مزایایی دارد که شما می‌توانید مناسب‌ترین گزینه را با توجه به شرایط خود انتخاب کنید. به هر دلیلی که به کشور ترکیه سفر کرده باشید، می‌توانید به راحتی با نصب اپلیکیشن تاکسی‌های اینترنتی در سطح شهر و حتی مسیرهای بین شهری سفر کنید و از این کشور دیدنی لذت ببرید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 8 میانگین: 4]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید