لوگو صبا ویزا

تابعیت تولد کانادا

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه شرایط و مراحل دریافت تابعیت تولد کانادا برای ایرانیان و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید. مشاوره رایگان

شرایط اخذ اقامت کانادا از طریق تولد فرزند چیست؟ کانادا کشوری پهناور در آمریکای شمالی است که بالغ بر سی و هشت میلیون نفر جمعیت دارد. با این که این کشور بسیار پهناور است اما به دلیل نزدیکی به قطب شمال بخش زیادی از این کشور خالی از جمعیت است. این کشور دارای شرایط بسیار خوبی از لحاظ زدگی، اقتصاد، تحصیل و کار و … است به همین دلیل بسیاری از افراد و به ویژه خانواده‌های ایرانی دوست دارند تا برای فرزندان تازه متولد شده خود اقامت کانادا بگیرند.

کشور کانادا از جمله کشورهایی است که امید به زندگی در آن بسیار بالاست. علاوه بر این، کشور کانادا دارای یکی از  با ثبات‌ترین اقتصادها در میان کشورهای دنیا است. این مزایا در کنار سایر ویژگی‌های زندگی در کشور کانادا باعث شده است که این کشور همواره به عنوان یکی از مقاصد اصلی برای مهاجرت متقاضیان زندگی در کشور خارجی باشد. یکی از روش‌های اخذ تابعیت کشور کانادا، تابعیت از طریق تولد فرزند است.

کانادا یکی از معدود کشورهای جهان است که به فرزندان متولد شده در این کشور اقامت می‌دهد و آن‌ها را جز شهروندان خود می‌شناسد. در واقع کانادا کشوری است که از اصل خاک تبعیت می‌کند و به کودکانی که در این کشور متولد شوند شهروندی و اقامت کانادا را خواهد داد.

البته باید بدانید که به دنیا آوردن فرزند در این کشور دارای قوانینی است که باید آنها را رعایت کنید. ما در این مقاله به بررسی شرایط اخذ اقامت کانادا از طریق تولد فرزند می‌پردازیم. اگر قصد دارید تا در این رابطه اطلاعات بیشتری به دست بیاورید ادامه این مطلب را مطالعه نمایید.

فهرست عناوین

مزایای دریافت تابعیت کشور کانادا

دولت کشور کانادا بر خلاف بسیاری از کشورهای دنیا ارزش و احترام بسیار زیادی برای مهاجران قائل است به همین دلیل این شرایط را به وجود آورده است تا خانواده‌های فرزند متولد شده در این کشور هم بتوانند در کنار فرزند خود به صورت موقت در این کشور اقامت داشته باشند.

علاوه بر این فرزندی که در کشور کانادا متولد شده است می‌تواند به کشور والدین خود بر گردد و هر زمانی که بخواهد به کانادا باز گردد. به طور کلی حقوق زایمان در کشور کانادا عبارت‌اند از:

  • امکان گرفتن اقامت دائم، تحصیل و کار برای فرزند متولد شده
  • امکان تردد در این کشور و یا انجام سفر توریستی بدون نیاز به گرفتن روادید
  • بهره بردن از تمامی امکانات آموزشی و امکانات اجتماعی

تمامی این شرایط باعث شده‌اند تا برخی از خانواده‌ها که شرایط لازم را دارند اقدام به سفر به کشور کانادا کنند و فرزند خود را در این کشور به دنیا بیاورند. زمانی که فرزند شما پاسپورت این کشور را بگیرد می‌تواند در آینده از مزایای آن بهره ببرد. شاید جالب باشد که بدانید پاسپورت کانادا جز 26 پاسپورت با ارزش در دنیا است و افراد دارای پاسپورت این کشور می‌توانند بدون ویزا به بیش از 40 کشور دنیا سفر کنند. همچنین برای سفر به 36 کشور دنیا تنها نیاز به ویزای فرودگاهی خواهد بود به همین دلیل دارای ارزش بالایی است.

علاوه بر این، کودک در آینده می‌تواند به مانند یک شهروند عادی در انتخابات و سرنوشت کانادا شرکت کند. همچنین او می‌تواند در هر جا که بخواهد سرمایه گذاری کند و در مهم‌ترین پست‌های دولتی مشغول به کار شود. تمامی این مزایا باعث شده‌اند تا اخذ اقامت کانادا در دستور کار افراد زیادی قرار بگیرد.

هزینه تولد فرزند در کانادا

باید بدانید که زایمان کردن و به دنیا آوردن تولد فرزند در کانادا دارای هزینه‌هایی است. معمولاً تولد فرزند در کانادا دارای هزینه‌هایی زیادی است. معمولاً افراد خارجی که قصد اخذ اقامت این کشور را داشته باشند بیمه درمانی ندارند به همین دلیل باید هزینه‌های زیادی را بپردازند تا فرزند خود را در بیمارستان‌های این کشور به دنیا بیاورند.

به طور کلی می‌توان گفت هزینه بیمارستان در این کشور برای افرادی که بیمه درمانی کانادا را ندارند به صورت زیر است:

  • فرد برای ویزیت دکتر و یا ماما در بیمارستان باید هزینه‌ای معادل 100 تا 150 دلار را پرداخت نماید.
  • هزینه انجام سونوگرافی در این کشور چیزی بین 300 تا 500 دلار است.
  • اگر فرد بخواهد فرزند خود را با زایمان طبیعی به دنیا بیاورد باید هزینه‌ای از 5000 تا 8000 دلار را پرداخت کند.
  • در صورتی که با استفاده از سزارین فرزند به دنیا بیاید این هزینه به بالای 10000 دلار خواهد رسید.

البته هزینه بیمارستان و زایمان در شهرهای مختلف با هم تفاوت می‌کند به همین دلیل افراد باید بهترین شهر را انتخاب کنند تا هزینه کمتری را بابت بیمارستان پرداخت نمایند. خانواده‌ها برای این که بتوانند فرزند خود را در این کشور به دنیا بیاورند باید حداقل به مدت 6 ماه در این کشور اقامت داشته باشند به همین دلیل توصیه می‌شود یک خانه اجاره کنند زیرا هزینه کمتری به نسبت اقامت در هتل از آن‌ها اخذ خواهد شد.

علاوه بر این می‌توانند با آسایش بیشتری در خانه‌ای که اجاره کرده‌اند زندگی کنند. تمامی هزینه‌هایی که بیان کردیم موقت هستند و ممکن است در زمان‌های دیگر دچار تغییر شوند.

قوانین اخذ اقامت کانادا از طریق تولد فرزند

عموماً هر فردی که در کانادا متولد شده باشد می‌تواند اقامت این کشور را بگیرد. البته در تمامی شرایط این موضوع وجود ندارد. به عنوان نمونه فرزندان دیپلمات‌ها، مأموران سفارت و یا کارمند کشورهای دیگر که در کانادا موقتاً سکونت دارند نمی‌توانند به واسطه تولد، اقامت این کشور را برای فرزند خود بگیرند.

کانادا دارای شهرها و استان‌های مختلفی است که هر کدام از آن‌ها قوانین ویژه‌ای در رابطه با ثبت تولد دارند به همین دلیل باید قبل از سفر به این کشور و تولد فرزندان از تمامی قوانین آن آگاهی پیدا کرد.

زمانی که خانواده‌ای فرزند خود را در کشور کانادا به دنیا بیاورد باید برای او اقدام به گرفتن شناسنامه کند. بعد از این کار باید برای او پاسپورت کانادایی بگیرد تا او به عنوان شهروند این کشور شناخته شود. برای اخذ اقامت فرزند و ثبت تولد فرزند مدارک زیر را در این کشور ارائه دهید:

  • برنامه تولد فرزند
  • مدارک بیمه سلامت و بهداشت
  • پاسپورت و ویزا
  • شماره بیمه اجتماعی فرزند
  • اطلاعات سلامتی و بیماری‌های فرزند

البته برای والدین کودک هم شرایط و و قوانینی وجود دارد که باید آن‌ها را رعایت کنند تا بتوانند به واسطه تولد، برای فرزند خود اقامت بگیرند. در زیر به این قوانین اشاره می‌کنیم:

  • مادر باردار باید حداقل سن 18 سال را داشته باشد.
  • والدین کودک باید پاسپورت معتبر داشته باشند که حداقل یک برگه خالی به جز صفحه آخر داشته باشد.
  • والدین کودک نباید هیچ‌گونه سابقه کیفری داشته باشند به همین دلیل باید مدارک لازم را ارائه دهند.
  • والدین باید بودجه کافی برای اقامت موقت در کانادا داشته باشند. آنها باید تمامی هزینه‌های لازم برای تولد کودک را به بیمارستان پرداخت نمایند.
  • باید اطلاعات بیومتریک را ارائه دهند.
  • شما باید اثبات کنید که به قصد کار و یا تحصیل به کانادا سفر نخواهید کرد.
  • والدین باید به طور موقت اقامت بگیرند و بعد از پایان یافتن سفر به کشور خود برگردند.

اگر والدین این شرایط را نداشته باشند به احتمال زیاد نخواهند توانست ویزای کانادا را اخذ کنند و به این کشور سفر کنند تا اقامت کودک خود را بگیرند. راه‌های مختلفی وجود دارد که شما می‌توانید از طریق آن اقامت کشو کانادا را اخذ کنید اما گرفتن اقامت از طریق تولد فرزند یکی از ساده‌ترین راه‌های آن به حساب می‌آید.

مدت زمان دریافت ویزای تولد فرزند

اما یکی از مهم‌ترین سؤال‌هایی که وجود دارد این است که چه مدت زمانی طول خواهد کشید تا ویزای تولد فرزند را دریافت کنید؟

اگر اداره مهاجرت کانادا روزهای شلوغی را سپری کند ممکن است مدت زمان زیادی تا حتی 6 هفته را هم منتظر بمانید در غیر این صورت ممکن است ظرف حداکثر یک هفته برای شما صادر شود. البته صدور ویزا برای خانواده‌های ایرانی ممکن است به زمان بیشتری نیاز داشته باشد. بعد از این انتظار اداره مهاجرت به شما اطلاع خواهد داد که آیا واجد شرایط هستید یا این که نمی‌توانید ویزای مسافرت را اخذ کنید.

حتماً دقت داشته باشید که قبل از نزدیک شدن به موعد مقرر باید اقدام به اخذ ویزای کنید در غیر این صورت ممکن است صدور ویزا طول بکشد و نتوانید برای زایمان به این کشور بروید. همچنین باید بدانید که زن باردار تا 7 ماهگی می‌تواند از هواپیما برای مسافرت استفاده کند.

مزایا اخذ اقامت کانادا برای والدین

اما اخذ اقامت کانادا تنها برای فرزند سود ندارد بلکه برای والدین هم مزایایی دارد. به‌عنوان مثال در شرایط عادی، کانادا ویزای بلند مدت برای افراد صادر نخواهد کرد اما در صورتی که فرزندی در این کشور به دنیا آمده باشد و اقامت دریافت کرده باشد، والدین وی می‌توانند ویزای بلند مدت اخذ کنند.

علاوه بر این زمانی که فرزند به سن 18 سالگی برسد قادر خواهد بود تا برای والدین خود دعوت نامه ارسال کند. به عبارت دیگر والدین از طریق اسپانسرشیپ می‌توانند اقامت کانادا را اخذ نمایند. همچنین یکی از والدین می‌تواند تا زمانی که فرزند محصل شود همراه وی در کشور کانادا بماند و در آن جا زندگی کند. این شرایط باعث شده است تا زایمان در کشور کانادا به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها برای والدین به شمار رود.

حقوق و امتیازات کودک متولد شده در کانادا

کودکانی که در کشور کانادا متولد شوند، از مزایای زیر برخوردار خواهند بود:

  • حق سکونت در کشور کانادا و یا سفر به این کشور در زمان دلخواه بدون نیاز به دریافت ویزا.
  • برخورداری از مزایای مختلفی نظیر آموزش رایگان و سایر مزایای اجتماعی کشور کانادا.
  1. کودکانی که قبل از تاریخ 17 آوریل 2009 به دنیا آمده باشند.

کودکانی که از والدینی کانادایی و قبل از تاریخ 17 آوریل 2009 به دنیا آمده باشند، از بدو تولد، شهروند کشور کانادا محسوب می شوند.

  1. کودکانی که بعد از تاریخ 17 آوریل 2009 به دنیا آمده باشند.

کودکانی که از والدینی کانادایی و پس از تاریخ 17 آوریل 2009 به دنیا آمده باشند، تنها در صورتی از بدو تولد، شهروند کشور کانادا محسوب می شوند، که شرایط زیر را احراز نمایند:

  • داخل خاک کشور کانادا به دنیا آمده باشند.
  • والدین کودک، قبل از تولد او اقامت دائم کانادا را اخذ کرده باشند.

کودکانی که خارج از کشور کانادا متولد شده باشند، شهروند کانادا محسوب نخواهند شد در صورتی که:

  • والدین متولد خارج کانادا باشند.
  • والدین از طریق فرزند خواندگی وارد کشور کانادا شده باشند.

کودکانی که خارج از کشور کانادا متولد شده باشند، در صورتی که والدین کودک در زمان تولد در یکی از بخش های زیر مشغول به کار باشند، از بدو تولد تابعیت کشور کانادا را دریافت خواهند کرد:

  • Canadian Armed Forces
  • federal public administration
  • public service of a province or territory

تابعیت از طریق فرزند خواندگی

تا قبل از سال 2007، قانون اختصاصی در رابطه با دریافت حق تابعیت از طریق فرزندخواندگی وجود نداشت. در ماه می سال 2006، دولت فدرال کانادا، قانون جدیدی تحت عنوان Bill C-14 ارائه کرد که به واسطه آن، شرایط مربوط به اقدام برای دریافت حق شهروندی برای افرادی که از طریق فرزندخواندگی وارد کانادا شده اند، بیان شده است.

کودکی که توسط یک شهروند کانادایی به فرزد خواندگی پذیرفته شده باشد، در صورت داشتن شرایط زیر، تابعیت کشور کانادا را از بدو تولد دریافت خواهد کرد:

  1. فرزندخواندگی در تاریخ 1 ژانویه 1947 و یا پس از آن انجام شده باشد.
  2. فرزندخواندگی در تاریخ 1 ژانویه 1947 و یا قبل از آن انجام شده باشد و والدین در کودک در آن تاریخ، شهروند کانادا بوده اند.
  3. فرزند خواندگی به طور قانونی و معتبر انجام شده باشد.
  4. فرزندخواندگی تنها صرفاً با هدف دریافت حق تابعیت کشور کانادا انجام نشده باشد.
  5. والدین حق شهروندی و یا اقامت دائم خود را از طریق فرزندخواندگی کسب نکرده باشند.
  6. مقامات کانادایی می بایست مجوز فرزند خواندگی را تایید کرده باشند.

برای کودکانی که در ایالت کبک به فرزند خواندگی پذیرفته شده باشند، فرایند فرزند خواندگی می بایست توسط دولت کبک تائید شود.

علاوه بر این، برای افرادی که بالای 18 سال هستند، می بایست مدارک و مستنداتی مبنی بر اینکه فرزند تا قبل از 18 سالگی با والدین خود، ارتباط مستقیم و فعال داشته باشد.

فرزندانی که از طریق فرزند خواندگی از والدینی که حق تابعیت خود را از طریق فرزند خواندگی دریافت کرده باشند، شرایط لازم برای دریافت حق شهروندی را نخواهند داشت.

سخن پایانی

کانادا یکی از کشورهای امریکایی است که دارای استانداردهای لازم برای زندگی افراد است به همین دلیل بسیاری از افراد سعی می‌کنند از طریق تولد فرزند، اقامت این کشور را برای فرزند خود بگیرند. البته باید بدانید که زایمان فرزند در این کشور دارای قوانینی است. همچنین والدین باید هزینه‌های زیادی برای زایمان پرداخت نمایند. البته باید بدانید که تولد فرزند می‌تواند مزایای مثبتی به والدین برای اقامت در این کشور بدهد که در این مقاله آن‌ها را ذکر کردیم. به شما پیشنهاد می‌کنیم قبل از انجام کارهای اخذ اقامت، تمامی شرایط اخذ اقامت کانادا از طریق تولد فرزند را مطالعه و بررسی کنید و بعد از آن اقدام به گرفتن ویزا و اخذ اقامت کنید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 3 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید