لوگو صبا ویزا
تابعیت تولد انگلستان

تابعیت تولد انگلستان

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه تابعیت تولد انگلستان و جزئیات بیشتری از آن به دست بیاورید،می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.
مشاوره رایگان

براي ايجاد تابعيت اصلي دو شيوه در جهان متداول است كه عبارت اند از اصل خون و اصل خاك اگر تابعيت افراد بر مبناي تابعيت والدين آنان مشخص شود از اصل خون، و اگر بر مبناي محل تولد آنان مشخص شود از اصل خاك استفاده شده است. به تابعيت حاصل شده از اصل خون «تابعيت نسبي» و به تابعيت منتج از اصل خاك «تابعيت ارضي» گفته مي شود. درانگلستان تابعیت از اصل خون پیروی می کند.

تابعیت از طریق تولد در انگلستان شامل طفلی است که در انگلستان از والدینی که یکی از آن ها تبعه انگلیس بوده یا محل زندگی خود را این کشور قرار داده باشد متولد گردیده باشد.

فهرست عناوین

قوانین تابعیت تولد

قانون ویژه ای که در سال ۲۰۰۰ به تصویب رسید و در سال ۲۰۰۶ نیز اصلاح گردید مقرر نمود: هرگاه یکی از والدین طفل، تبعه جامعه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا یا شهروند سوییس باشد و چنانچه طفل قبل از آوریل ۲۰۰۶ در قلمرو انگلستان متولد گردد وی می تواند تابعیت انگلستان را تحصیل نماید.

همچنین هرگاه طفلی از پدر انگلیسی که در خارج از انگلستان زندگی نماید متولد گردد ولی تولد طفل ناشی از ازدواج نباشد طفل چنانچه کمتر از ۱۸ سال سن داشته باشد می تواند تقاضای تابعیت انگلستان را بنماید. همچنین طفلی که از والدین نامعلوم در خاک انگلستان متولد شده باشد تابعیت انگلستان را تحصیل خواهد نمود.

 

تابعیت انگلستان

فرزند، باید کمتر از 18 سال داشته باشد. اگر سن فرزند شما از 17 سال و 6 ماه بیشتر باشد، باید برای اخذ اقامت انگلستان برای بزرگسالان، اقدام نمود.

اگر والدین فرزند هردو شهروند بریتانیا باشند، یا قبل از متولد شدن فرزند (حداقل سه سال) اقامت دائم بریتانیا را داشته باشند و یا عضوی از نیروهای نظامی انگلستان باشند، فرزند آنها بطور خودکار دارای اقامت انگلستان می‌شود و نیازی به درخواست نیست.

 اما اگر والدین فرزند، تابعیت انگلیسی را نداشته باشند و شهروند انگلستان محسوب نشوند، راه دیگری برای اخذ اقامت انگلستان برای فرزند، وجود دارد. شرط دریافت اقامت آنست که آن فرزند تا ده سالگی در انگلستان زندگی کرده باشد و یا بصورت محدود از کشور خارج شده باشد.

این محدودیت بدین گونه است که به ازای هر سال (تا 10 سالگی)، فرد اجازه ندارد بیشتر از 90 روز خارج از انگلستان باشد. یعنی تنها 900 روز تا 10 سالگی. اگر مدت اقامت فرد در کشوری خارج از انگلستان بیشتر از این تعداد بطول بیانجامد، او باید یک دلیل موجه در فرم اقامت خود ذکر کند.

همچنین موارد زیر نیز باعث اخذ تابعیت می گردند:

طفلی که در خارج از انگلستان متولد شده باشد و حداقل یکی از والدین وی نیز تبعه انگلستان باشد.
طفلی که در خارج از انگلستان متولد شده باشد و یکی از والدین وی در خدمت پادشاه باشد.
طفلی که با خانواده انگلیسی مرتبط بوده ولی والدین وی به طور دقیق مشخص نباشد.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 2 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید