لوگو صبا ویزا

بهترین شهر کانادا برای ایرانیان

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه بهترین شهر کانادا برای ایرانیان و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.مشاوره رایگان

کانادا یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی به ویژه برای ایرانیانی است که هر ساله برای کار، تحصیل و زندگی در کشوری با اقتصاد قوی و سیستم مهاجرت مترقی به کانادا می‌آیند. کانادا به سرزمین فرصت‌های طلایی شهر دارد. ثبات اقتصادی، طبیعت جذاب، دانشگاه‌های معتبر و شهرهای پیشرفته از دلایل تمایل بسیاری برای مهاجرت به این کشور محسوب می‌شود. با این تفاسیر ممکن است که سوال برای هر کسی پیش بیاید بهترین شهر کانادا برای ایرانیان کدام است؟

بهترین شهر کانادا برای ایرانیان کدام است؟

بدون شک با توجه به شرایط هر فردی و هدفی که برای مهاجرت دارد، انتخاب بهترین شهر در کشور کانادا برای مهاجرت متفاوت خواهد بود. به همین دلیل تعدادی از این شهرها را ادامه بررسی کرده‌ایم و شرایط و پتانسیل هر کدام را برای مهاجرت بیان کرده‌ایم، قبل از آن مزایای کلی مهاجرت به کانادا بررسی شده است.

بهترین شهر کانادا برای ایرانیان

کانادا کشوری با 10 استان است و طبق آخرین آمار حدود 300 هزار ایرانی در این کشور و استان‌های مختلف حضور دارند. طبق این آمار بیشترین آمار حضور ایرانیان در کانادا مربوط به سه شهر ونکوور، تورنتو و مونترال است. این امر نشان می‌دهد که بهترین شهر کانادا برای ایرانیان از دید هر فردی متغیر است و هر کسی با شرایط خود یکی از این شهرها را برای سکونت انتخاب کرده است. به همین خاطر هم این سه شهر و شهرهای دیگر را معرفی کرده‌ایم تا تصمیم گیری برای شما راحت‌تر باشد.

ونکوور؛ شهری با بیشترین آمار ایرانیان مهاجر

بدون شک این نکته که تعداد زیادی از ایرانی‌ها، ونکوور را برای زندگی انتخاب کرده‌اند، نشان می‌دهد که بهترین شهر کانادا برای ایرانیان خواهد بود. بنابراین می‌تواند به عنوان یک مقصد جدی برای مهاجرت در نظر گرفته شود.  اغلب ایرانیان مهاجر به کانادا در دو محله‌ای مهم از جمله “وست ونکوور” و “نورث ونکوور”  اقامت دارند. البته باید توجه داشته باشید که این دو نقطه از گران‌ترین محله‌های این شهر به شمار می‌رود.

بازار کار، اقتصاد پویا، محله‌های امن، خدمات مالی در دسترس، سیستم آموزشی عالی در مدارس، میزان بالای آسایش و نرخ بزهکاری کم، ونکوور را به بهترین شهر کانادا برای ایرانیان تبدیل کرده است. این شهر به خصوص برای افرادی که عاشق طبیعت هستند گزینه بسیار مناسبی است. در کنار محیطی شهر شما در کمترین زمان به طبیعت دسترسی خواهید داشت. اگر هم به آب و هوای بسیار سرد عادت ندارید؛ ونکوور متعدل‌تر از دیگر نقاط این کشور است و به همین دلیل به شهر evergreen یا همیشه سبز معروف است.

ونکوور؛ شهری با بیشترین آمار ایرانیان مهاجر

از نکات مهم دیگر در مورد ونکوو، بهترین شهر کانادا برای ایرانیان ، پایین بودن مصرف دخانیات و توجه ویژه به سلامت است. همچنین میزان بزهکاری هم در پایین است که نشان دهنده امنیت بالای آن است. همچنین این شهر بندری بوده و دسترس به حمل و نقل دریایی دارد. برای تفریحاتی چون دوچرخه سواری در کوهستان و قایق‌رانی انتخاب بسیار مناسبی به شمار می‌رود.

در مورد سیستم آموزشی و دانشگاه‌های حاضر در این شهر هم باید به دو دانشگاه مهم سایمون فریزر و بریتیش کلمبیا اشاره کرد. به خصوص اینکه دانشگاه بریتیش کلمبیا که برای افرادی که به دنبال بورسیه هستند و دنبال ویزای تحصیلی، در مرکز توجه قرار دارد، پس از این لحاظ هم بهترین است.

تورنتو؛ دومین مقصد مهم ایرانیان برای مهاجرت به کانادا

از نظر بسیاری مهاجرین ایرانی و مجموعه‌های فعال در زمینه اخذ ویزا، تورنتو بهترین شهر کانادا برای مهاجرت به شمار می‌رود. همچنین تورنتو یکی از شهرهای صنعتی و کلان شهرهای مهم کانادا محسوب می‌شود. ماهیت مدرن و صنعتی این شهر باعث شده تا برای یافتن کار و سرمایه‌گذاری، بهترین شهر کانادا برای ایرانیان تلقی شود.

این شهر یکی از چند فرهنگی‌ترین شهرهای جهان و کانادا است و برای همین بیشتر ایرانی‌ها تورنتو را برای نقل مکان و زندگی انتخاب می‌کنند. هر ساله افراد مهاجر بسیاری به این شهر نقل مکان می‌کنند و جوامع چندملیتی با فرهنگ‌های مختلف را ایجاد می‌کنند، به همین خاطر هم شهری جهانی به شمار می‌رود.

تورنتو؛ دومین مقصد مهم ایرانیان برای مهاجرت به کانادا

تورنتو مرکز آموزش، سرگرمی، فرصت شغلی فراوان و مرکز فناوری و تجارت در کانادا به شمار می‌رود. بسیاری از ایرانیان در زمینه فناوری اطلاعات این شهر را به عنوان مقصد کار و تحصیل انتخاب می‌کنند. این شهر در کانادا “دره سیلیکون” نامگذاری شده است که شرکت‌های بزرگ فناوری در آنجا حضور دارند. کافی است دارای رزومه کاری مرتبط با حوزه فناوری داشته باشید و به زبان انگلیسی و فرانسوی تسلط داشته باشید تا در این شرکت‌ها جذب شوید. به همین خاطر می‌توان بهترین شهر کانادا برای ایرانیان در زمینه فرصت کاری باشد.

همچنین 17 درصد دانشجویانی که در دانشگاه‌های تورنتو از جمله خود دانشگاه تورنتو تحصیل می‌کنند از کشورهای خارجی هستند. به همین خاطر هم تورنتو قطب چندفرهنگی کانادا نامیده می‌شود و علاوه بر این به شهری دارای بناهای تاریخی، جشنواره‌های غذا و هنر شهرت دارد. محلات مهم تورنتو که مهاجران ایرانی در آن حضور دارند عبارتند از خیابان یانگ، نورث یورک و ریچموند که شما هم می‌توانید برای زندگی در آن اقدام کنید. همچنین در نظر داشته باشید که این شهر از ونکوور بسیار سردتر است و اگر سازگار با این آب و هوا هستید مشکلی پیش نخواهد آمد.

مونترال سومین شهر مناسب برای مهاجرین ایرانی‌ها

یکی دیگر از شهرهای کانادا که جمعیت زیادی از ایرانیان مهاجر ساکن آن هستند؛ مونترال نام دارد. مونترال بهترین شهر کانادا برای ایرانیان در زمینه تحصیل به شمار می‌رود. از دانشگاه‌های معتبر و بسیار مهمی که در آن واقع شده است می‌توان به مک گیل، دانشگاه مونترال و کونکوردیا اشاره کرد. نکته مهم اینکه این سه دانشگاه در رشته‌های مختلف با بورسیه تحصیل فرصت رایگان را برای تحصیل دانشجویان مهاجر ایرانی فراهم کرده‌اند.

مونترال سومین شهر مناسب برای مهاجرین ایرانی‌ها

در مورد موقعیت مونترال باید گفت که در ایالت کبک واقع شده و بیشتر مردم این شهر فرانسوی صحبت می‌کنند اما جمعیت انگلیسی زبان بومی نیز دارد. با جمعیت 3.8 میلیون نفری، این شهر کانادا یکی از بزرگترین شهرهای کل کاناداست. مونترال یکی از بهترین شهرهای کانادا از لحاظ سطح زندگی برای مهاجرت است که به دلیل استاندارد زندگی، میزان جرم و جنایت در آن کم است.

دلیل دیگری که می‌توان این شهر را بهترین شهر کانادا برای ایرانیان نامید، هزینه پایین زندگی، مخارج روزمره و هزینه تحصیل در این شهر به نسبت شهری مانند ونکوور است. البته همین عامل باعث شده تا افرادی زیادی از کشورهای مختلف به مونترال مهاجرت کنند که فرصت را برای شما جهت آشنایی با آداب و رسوم و فرهنگ‌ کشورهای مختلف فراهم می‌کند. ایرانیان مونترال هم بیشتر در محله‌هایی چون کت دنژ، کت سن لوک، ایل دسوق و شربروک غربی می‌توانید بیابید. از نظر آب و هوا هم باید گفت که شش ماه سرد و در مقابل شش ماه گرم و آفتابی را در سال تجربه خواهید کرد. نکته انتهایی هم در مورد مونترال اینکه اگر به دنبال یافتن شغل در این شهر هستید، شرط اصلی تسلط به زبان فرانسوی است.

دیگر شهرهای کانادا برای مهاجرت ایرانیان

حال که با شرایط کلی و سه شهر مهم کانادا آشنا شدید که به لحاظ کار، طبیعت و در زمینه تحصیل هر کدام یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای مهاجرت بودند. بهتر است پیش از انتخاب اولویت بندی بین گزینه‌های خود انجام دهید و بعد دست به انتخاب بزنید. البته شهرهای دیگری هم وجود دارد که بسیاری از ایرانیان در آن ساکن هستند و هزینه زندگی در آنها نیز ارزان‌تر از سه شهر ونکوور، مونترال و تورنتو است. به همین خاطر از لحاظ هزینه می‌توان به آنها لقب بهترین شهر کانادا برای ایرانیان را دارد. این شهرها عبارتند از:

اتاوا: یکی دیگر از مهمترین شهرهای کانادا که مهاجرپذیر نیز هست، اتاوا نام دارد. خدمات رفاهی و اجتماعی این شهر مرکز توجه مهاجرین بوده و دارای مناظر طبیعی بکری نیز هست. همچنین دانشگاه اتاوا نیز مقصد بسیاری از افراد دارای ویزای تحصیلی است. نکته مهم اینکه اتاوا دارای زمستان بسیاری سردی است و زبان رسمی آن انگلیسی است.

بهترین شهر کانادا برای ایرانیان از لحاظ هزینه‌های زندگی است

گاتینو: این شهر هم مانند اتاوا در ایالت کبک قرار دارد اما بیشتر رنگ و بوی فرانسوی دارد. می‌توان به جرات گفت بهترین شهر کانادا برای ایرانیان از لحاظ هزینه‌های زندگی است. زیرا یکی از ارزان‌ترین شهرهای این کشور به شمار می‌رود.

شهر سنت آلبرتا: همانگونه که از نام آن پیداست در ایالت آلبرتا واقع شده و از لحاظ مناظر طبیعی یکی از بهترین شهرهای کانادا به شمار می‌رود. امنیت بالای این شهر، امکان طبیعت‌گردی و برخورداری از بیمارستان‌ها و خدمات درمانی ممتاز از ویژگی‌های مهم آن به شمار می‌رود.

مزایای مهاجرت به کانادا چیست؟

فارغ از اینکه بهترین شهر کانادا برای ایرانیان جهت مهاجرت کدام خواهد بود؛ بهتر است پیش از انتخاب شهر، راجع به سطح زندگی در این کشور و مزایای مهاجرت به کانادا بدانید و بعد دست به انتخاب بزنید. مزایایی که اقامت در کانادا به همراه خواهد داشت عبارتند از:

مزایای مهاجرت به کانادا چیست؟

بالا بودن سطح کیفی زندگی

کانادا یکی از کشورهای جهان با استانداردهای بالای زندگی است. فرقی ندارد که بهترین شهر کانادا برای ایرانیان کدام است، اگر فردی هستید که به تجربه استانداردهای بهتر زندگی علاقه‌مند هستید، توصیه می‌شود که به صورت جدی درباره مهاجرت به کشور کانادا به صورت جدی فکر کنید. طبق رتبه‌بندی کیفیت زندگی سازمان ملل، کانادا در جایگاه 9 قرار دارد. بیش از 200 کشور برای این منظور مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته‌اند. طبق این آمار به وضوح مشخص است که زندگی و اقامت در کانادا برای شما عالی خواهد بود.

خدمات بهداشتی گسترده

نکته بعدی استفاده از مزایای خدمات پزشکی کانادا  است. فارغ از اینکه بهترین شهر کانادا برای ایرانیان کدام است در کل این کشور خدمات برجسته‌‌ای در حوزه بهداشت و درمان به مردم ارائه می‌شود. در ازای خدمات بهداشتی و درمانی هم که دریافت می‌کنید، هزینه‌های هنگفتی را پرداخت نخواهید کرد. اگر اقامت دائم در این کشور هم داشته و به یک شهروند کانادا تبدیل شده باشید، می‌توانید خدمات درمانی اساسی را کاملاً رایگان دریافت کنید.

فرصت رشد اقتصادی بالا در کانادا

فرصت رشد اقتصادی بالا

فرقی ندارد کدام شهر را به عنوان بهترین شهر کانادا برای ایرانیان به شما معرفی کرده باشند، به طور کلی این کشور و تمام شهرهای آن دارای یک اقتصاد رو به رشد است و شما قادر به به مهاجرت به کانادا قادر به فعالیت در یک کشور با اقتصاد پیشرفته خواهید بود. به همین دلیل، لازم نیست بیش از حد در مورد آینده اقتصادی خود پیش از مهاجرت نگران نباشید، زیرا شما فرصت‌های شغلی زیادی را در اختیار داشته باشید.

فرصت آموزشی و تحصیلی منحصر به فرد

کانادا از بهترین موسسات آموزشی برخوردار است، بعد از مستقر شدن در بهترین شهر کانادا برای ایرانیان که البته به انتخاب شما بستگی دارد، می‌توانید از فرصت‌های متنوع در هر مقطعی برای تحصیل بهره ببرید. چه خود مشتاق ادامه تحصیل باشید یا فرزندانی داشته باشید که در مقاطع مختلف در حال تحصیل هستند، سیستم آموزشی این کشور برای هر سطحی قدرتمند است.

سخن پایانی

امید است با معرفی این شهرها و بررسی موقعیت مکانی، ویژگی‌های خاص و مواردی که اشاره شد بتوانید بهترین انتخاب را با توجه به شرایط خود داشته باشید. همچنین توصیه می‌شود برای گرفتن ویزا و آگاهی از اینکه قبل از مهاجرت به بهترین شهر کانادا برای ایرانیان چه کاری باید انجام دهید، با موسسه‌ای مثل صبا ویزا که در این زمینه تجربه دارد صحبت کنید.

فراموش نکنید مهاجرت به کانادا روند ساده‌ای نیست. برای موفقیت در درخواست ویزا، ایرانیان باید مراحل مختلفی را پشت سر بگذارنند که در صورت ناآشنایی با قوانین و ریزه‌کاری‌های حقوقی این فرآیند می‌تواند ماهها یا سالها به طول انجامد. به همین خاطر هم توصیه می‌شود از مجموعه‌های دارای صلاحیت مشاوره دریافت کنید. در نهایت فرقی ندارد کدام شهر این کشور، به عنوان بهترین شهر کانادا برای ایرانیان معرفی می‌شود؛ مهم این است که در صورت اخذ ویزا و در صورتی که موفق به اقامت در این کشور شوید به راحتی می‌توانید محل سکونت خود را به شهر دیگری تغییر دهید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 8 میانگین: 3.9]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. Jahan
    4 تیر 1400
    پاسخ

    خیلی اطلاعات مفید و کاملی بود درمورد شهرهای کانادا.من خیلی دوست دارم درکانادا زندگی کنم ودر تورنتو زندگی کنم

برای مشاوره رایگان کلیک کنید