لوگو صبا ویزا
اقامت-کانادا-با-برنامه-استانی-ساسکاچوان

اقامت کانادا با برنامه استانی ساسکاچوان [بررسی شرایط اخذ]

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه اقامت کانادا با برنامه استانی ساسکاچوان و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.


مشاوره رایگان
فهرست عناوین

ساسکاچوان؛ شهری برای کار

براساس آمار ارائه شده در سال 2020 جمعیت این ایالت 1181666 تخمین زده شده است. ایالت ساسکچوان از سمت غرب با آلبرتا، از شمال با سرزمین‌های شمال‌غربی، در قسمت شرق با مانیتوبا و در جنوب با ایالت‌های مونتانا و داکوتای شمالی در کشور آمریکا، همسایه است. ساکنان این استان بیشتر در نیمه‌ی جنوبی زندگی می‌کنند.

ایالت ساسکچوان مانند سایر ایالت‌های کانادا، برنامه‌‌ی استانی مهاجرتی برای پذیرش مهاجران خارجی به کانادا دارد. از ابتدای سال 2007 میلادی و تقریبا از 150 کشور، بیشتر از 110000 هزار نفر به این استان مهاجرت کرده‌اند. گفتنی است که بیشتر مهاجران از آسیا و به‌خصوص کشور فیلیپین بودند.

از اصلی‌ترین صنایع این استان می‌توان به کشاورزی، معدن، استخراج نفت و گاز اشاره کرد. ساسکاچوان از لحاظ اقتصادی و جمعیتی روندی رو به رشد دارد. مهاجران زیادی تمایل به مهاجرت به این ایالت را دارند. همراه ما باشید تا شرایط اقامت کانادا با برنامه استانی ساسکاچوان را بررسی کنیم.

اقامت کانادا با برنامه استانی ساسکاچوان برنامه استانی ساسکاچوان چیست؟

اخذ اقامت کانادا با برنامه استانی ساسکاچوان، از راه‌های ورود به کانادا است. دولت فدرال سالانه تعداد نیروهای مورد نیاز برای این استان را به‌صورت جدا برای هر برنامه اعلام می‌کند. افرادی که دارای تخصص مورد نیاز این استان هستند می‌توانند برای شرکت در این برنامه اقدام کنند. به‌طور کلی برنامه استانی ساسکاچوان (SINP-Saskatchewan Immigrant Nominee Program) به 4 گروه تقسیم می‌شود.

1-گروه نیروهای متخصص بین المللی (International Skilled Worker Category)

2-گروه تجربه ساسکاچوان (Saskatchewan Experience Category)

3-گروه کارآفرینان و مزرعه‌‌داران (Enrepreneurs and Farm Category)

4-گروه کارآفرینان فارغ التحصیل خارجی(International Graduate Entrepreneur Category)

این گروه‌های اصلی ممکن است دارای زیر گروه باشند. در ادامه مطلب اطلاعات کلی‌تری را درباره‌ی هر کدام از این گروه ها و هم‌چنین شرایط اخذ اقامت کانادا با برنامه استانی ساسکاچوان را به شما ارائه خواهیم داد.

1- گروه نیروهای متخصص بین المللی (International Skilled Worker Category)

این برنامه مخصوص افراد متخصصی است که قصد زندگی و کار در ایالت ساسکاچوان را دارند. متقاضیان توسط یک سیستم امتیازی ارزیابی می‌شوند و بعد از آن می‌توانند در یکی از زیرگروه‌های این برنامه پذیرش شوند. این زیرگروه‌ها به صورت زیر هستند:

– نیروهای متخصص بین‌المللی با پیشنهاد کاری

این زیرگروه مخصوص افرادی است که پیشنهاد کار تخصصی یا Job Offer، از یک کارفرما دارند.

– نیروهای متخصص بین‌المللی برای مشاغل مورد تقاضای ایالت ساسکاچوان

این زیرگروه مخصوص نیروهای بسیار متخصص است که دارای سابقه و تجربه‌ی کار در یکی از مشاغل مورد نیاز استان ساسکاچوان هستند و هنوز موفق به دریافت پیشنهاد کاری در ایالت ساسکچوان نشدند.

– نیروهای متخصص بین المللی اکسپرس انتری ایالت ساسکاچوان

این برنامه به دولت ساسکچوان اجازه می‌دهد که از بین متقاضیان مهاجرت به کانادا و استان ساسکچوان که قبلا در اکسپرس انتری فدرال ثبت نام کرده‌اند یا در Pool of Candidates حضور دارند و هم‌چنین دارای سابقه کار در یکی از مشاغل مورد نیاز ایالت ساسکاچوان هستند، افرادی را انتخاب کند.

شرایط لازم برای این زیر گروه

  • کسب حداقل 60 امتیاز در سیستم ارزیابی برنامه استانی ساسکاچوان
  • داشتن حداقل یک سال سابقه کار در شغل مورد نظر در 10 سال گذشته
  • کسب نمره بالا در آزمون زبان
  • کسب گواهینامه‌های کاری مورد تایید استان ساسکاچوان
  • داشتن پیشنهاد شغلی دائم و تمام وقت از کارفرمای ساکن در استان ساسکاچوان
  • نامه تاییدیه برای کار بر طبق برنامه استانی ساسکاچوان

2- گروه تجربه ساسکاچوان (Saskatchewan Experience Category)

این گروه برای نیروهای متخصصی است که ‌اکنون در ساسکاچوان زندگی و کار می‌کنند. گروه تجربه ساسکاچوان، درخواست متقاضیان را تحت زیرگروه های زیر پذیرش می‌کند. این گروه شامل افراد زیادی است که می‌توانند برای اخذ اقامت کانادا با برنامه استانی ساسکاچوان اقدام کنند.

– دارندگان مجوز کار (Existing Work Permit)

این زیرگروه برای افرادی است که حداقل به مدت شش ماه تحت یک مجوز کار معتبر در ساسکاچوان فعالیت کاری داشته‌اند.

– متخصصین سلامت (Health Professionals)

این زیرگروه برای افرادی است که حداقل6 ماه، به‌عنوان پزشک، پرستار و یا در دیگر تخصص‌های حوزه‌ی بهداشت و سلامت در ساسکاچوان کار کرده‌اند.

– دانشجویان (Students)

این گروه برای دانشجویانی است که از یکی از موسسات آموزش عالی معتبر در کانادا فارغ التحصیل شده‌اند. از شروط این گروه این است که، دانشجو حداقل 24 ماه قبل از اپلای، باید به مدت 6 ماه در ساسکاچوان کار کرده باشد.

– پروژه‌های بخش هتلداری (Hospitality Sector Project)

این زیرگروه برای متقاضیانی است که ‌اکنون به‌عنوان سرو کننده غذا و نوشیدنی، خدمه غذاخوری، کمک آشپز یا خدمه، حداقل به مدت 6 ماه کار کرده باشند.

– پروژه‌ی رانندگان کامیون برای مسیرهای طولانی (Long Haul Truck Driver Project)

افرادی که اکنون در یکی از شرکت‌های معتبر حمل و نقل در ساسکاچوان مشغول به کار هستند می‌توانند از این گروه اقدام کنند. رانندگان باید حداقل 6 ماه قبل از اپلای، مشغول کار برای کارفرمای فعلی خود در ساسکاچوان بوده باشند.

3- گروه کارآفرینان و مزرعه داران (Entrepreneurs and Farm Category)

متقاضیانی که می‌خواهند مالک و یا شروع کننده‌ی کسب و کار باشند و یا هدف آن‌ها فعالیت در یک کار کشاورزی است در این گروه قرار می‌گیرند. این دسته به زیر گروه‌های زیر تقسیم می‌شود:

– زیرگروه کارآفرینان (Entrepreneur Sub-Category)

این زیرگروه برای متقاضیانی است که می‌خواهند از طریق ایجاد یک کسب و کار و یا همکاری با یکی از کسب و کارهای ایالت ساسکاچوان فعالیت و یا سرمایه گذاری داشته باشند. داوطلبین باید یک نقش مدیریتی فعال در کسب و کار داشته باشند. این زیرگروه بر اساس سیستم (EOI) عمل می‌کند.

– زیرگروه مالکان و مدیران مزارع (Farm Owners and Operators Sub-Category)

این زیرگروه مخصوص مزرعه دارانی است که می‌خواهند مقدار قابل توجهی در صنعت کشاورزی سرمایه گذاری کنند و توانایی سکونت در استان ساسکاچوان را هم دارند.

شرایط لازم برای حضور در گروه مزرعه داران 

  • داشتن حداقل 500.000 دلار کانادا سرمایه خالص
  • سپرده‌گذاری 75.000 دلار کانادا برای حسن اعتبار
  • ارائه برنامه تجاری برای محصولات و کار‌های مرتبط با مزرعه‌داری با حداقل سرمایه 150.000 دلار کانادا و سود سالانه حداقل 10.000 دلار کانادا
  • تحقیقات میدانی به مدت 10 روز در ساسکاچوان برای ارزیابی موقعیت زمین و کار‌های وابسته به مزرعه‌داری
  • کسب حداقل 55 امتیاز در سیستم ارزیابی مزرعه‌داری/ راه اندازی مرزعه
  • اخذ مدارک لازم نشان‌دهنده مهارت در مزرعه‌داری مانند مدرک تحصیلی مرتبط و مدرک فنی
  • داشتن حداقل 3 سال سابقه کاری در مدیریت و مزرعه‌داری به‌همراه سابقه اجرای

اقامت کانادا با برنامه استانی ساسکاچوان 4- گروه کارآفرینان فارغ التحصیل خارجی (International Graduate Entrepreneur Category)

این برنامه مخصوص افرادی است که از مؤسسه‌های معتبر تحصیلی در ساسکچوان فارغ التحصیل شده‌اند و قصد دارند کسب و کار خود را در این استان راه‌اندازی کنند و یا در کسب و کارهای موجود در این استان شریک شوند. این گروه شامل افراد زیادی است که می‌توانند برای اخذ اقامت کانادا با برنامه استانی ساسکاچوان اقدام کنند.

متقاضیان باید تمام وقت و حداقل به مدت 2 سال در یک مقطع بالاتر از دیپلم در ساسکچوان فارغ التحصیل شده باشند. متقاضیانی که پذیرفته می‌شوند، به مدت حداقل 1 سال باید یک کسب و کار را در ساسکچوان مدیریت کنند و حداقل یک سوم این کسب و کار متعلق به متقاضی باشد.

شرایط اخذ اقامت کانادا با برنامه استانی ساسکاچوان

یکی از بهترین روش‌های اخذ اقامت دائم کانادا، اقدام از طریق برنامه استانی ساسکاچوان است. متقاضیان در صورت داشتن شرایط مورد نیاز و کسب حداقل امتیازات، می‌توانند تا شانس خود را برای کسب اقامت دائم کانادا امتحان کنند. به‌صورت میانگین بازه‌ی زمانی جهت اخذ اقامت و مهاجرت کاری به ایالت ساسکاچوان بین ۶ تا ۱۶ ماه زمان خواهد برد.

اقامت کانادا با برنامه استانی ساسکاچوان شرایط اخذ ویزا

1- تمکن مالی

2- پذیرفته شدن در اکسپرس اینتری و دریافت نامه تاییدیه OID

3- دانش زبان انگلیسی یا فرانسه با حداقل  CLB6

4- داشتن حداقل یک سال تجربه‌ی کاری در 5 تا 10 سال گذشته

5- تحصیلات دانشگاهی ( حداقل کارشناسی )

6- داشتن برنامه برای زندگی در این استان (Settlement Plan)

7- کسب حداقل 60 امتیاز از 100 امتیاز این برنامه ( در صورت داشتن پیشنهاد شغلی از این استان 30 امتیاز و یا داشتن خویشاوند 20 امتیاز به امتیازات اضافه کنید )

افرادی که درخواست آن‌ها برای مورد پذیرش قرار نمی‌گیرد:

1- در صورتی که پناهجو باشید.

2- متقاضیانی که موفق به ارسال مدارک مورد نظر SINP نشدند.

3- افرادی که قصد آن‌ها از کار و زندگی در ساسکاچوان مورد تایید کارشناسان قرار نمی‌گیرد.

4- افرادی که در ارائه درخواست خود و یا معرفشان دروغ گفته باشند.

شرایط امتیازی اقامت کانادا با برنامه استانی ساسکاچوان

جهت اخذ ویزای کار ساسکاچوان، شما باید امتیازات مورد نیاز را دریافت کنید. این امتیاز حداکثر 100 می‌باشد. کسب بالاترین امتیاز شانس شما را برای اخذ ویزا بالاتر می‌برد. شرایط تحصیلی، سن، تطبیق پذیری، مدرک زبان، و سوابق کاری، در سیستم امتیازی ساسکاچوان تاثیر دارند.

تحصیلات

با‌توجه به روش امتیازی ایالت ساسکاچوان، امتیاز مدرک ارشد و دکترا یکی است. مدارک باید تایید لازم را دریافت کنند و بعد امتیازات مورد قبول قرار می‌گیرند.

مدرک تحصیلی امتیاز
دیپلم 12
کاردانی 15
کارشناسی 20
کارشناسی ارشد و دکترا 23

سن

محدودیت سنی در ایالت ساسکاچوان شامل متقاضیان زیادی می‌شود و متقاضیان تا سن ۵۰ سال می‌توانند امتیازات ممکن را کسب کنند.

سن امتیاز
زیر 18 سال 0
18 تا 21 8
22 تا 34 12
35 تا 45 10
46 تا 50 8
بیشتر از 50 0

تطبیق پذیری

امتیازات بیشتری در این بخش به افراد متقاضی مهاجرت کاری به ساسکاچوان تعلق می‌گیرد. در تطبیق پذیری، افراد حداکثر ۳۰ امتیاز را می‌توانند کسب کنند. برای اثبات داشتن خویشاوند در ایالت ساسکاچوان شما نیاز به ارائه مدرک از خویشاوند خود دارید. کپی کارت اقامت یکی از این مدارک است.

شرایط تطبیق پذیری امتیاز
داشتن خویشاوند در ساسکاچوان 20
1 سال سابقه کار 5
سابقه‌ی تحصیلی 5

مدرک زبان

افراد در این بخش حداکثر ۲۰ امتیاز را می‌توانند کسب کنند. امتیاز نمره زبان از طریق سیستم CLB محاسبه می‌شود. هر Skill به‌صورت جدا امتیاز خودش را دارد. برای زبان انگلیسی آیلتس جنرال و برای مدرک زبان فرانسوی TEF مورد قبول است.

مدرک زبان CLB امتیاز
8 و بیشتر 20
7 18
6 16
5 14
4 12

سابقه کار

در این بخش فقط رشته‌های مورد قبول ایالت ساسکاچوان پذیرفته می‌شوند. سوابق کاری مرتبط با تحصیلات هم مورد قبول است.

مدت زمان سابقه کار امتیاز
3 سال 6
5 سال 10
6 سال 11
7 سال 12
8 سال 13
9 سال 14
10 سال 15

لیست مشاغل برنامه استانی ساسکاچوان

  • مدیران خدمات اجتماعی
  • برنامه ریزان کنفرانس و مراسم و مجالس
  • تکنیسین های حسابداری
  • برنامه نویسان کامپیوتر و توسعه دهندگان رسانه های انترکتیو
  • تکنولوژیست ها و تکنیسین های معماری
  • متخصصین سونوگرافی پزشکی
  • مربیان معلولین
  • مربیان ورزش، امور تفریحی و تناسب اندام
  • نانوایان
  • شیشه‌برها
  • تعمیرکار موتوروسایل نقلیه

لیست مشاغلی که در سال 2021 تغییری نکرده است

  • تکنولوژیست های آزمایشگاه پزشکی
  • تکنولوژیست های عکسبرداری پزشکی
  • پزشکیاران
  • روانشناسان
  • مددکاران اجتماعی
  • مربیان نونهالان
  • قصابان
  • مکانیک‌ها و تکنیسین‌های دستگاه‌های سنگین
  • تکنیسین های خدمات اتوموبیل؛ مکانیک ها و تعمیرکاران کامیون و اتوبوس

لیست مشاغل مدیریتی

  • مدیران ارشد حوزه مالی، ارتباطات و سرویس‌های تجاری
  • مدیران ارشد حوزه خدمات سلامتی، تحصیلی و اجتماعی
  • مدیر خرید
  • مدیران ارشد حوزه ساخت‌وساز
  • مدیران بخش های بیمه، املاک و صندوق های مالی
  • مدیران بانکی، موسسات سرمایه‌گذاری و اعتباری
  • مدیران خوزه خدمات اجتماعی و اصلاح و تربیت
  • مدیران بخش تبلیغات و بازاریابی
  • مدیران حوزه معماری و علوم
  • مدیران رستوران‌ها و مراکز غذایی
  • مدیران پروژه‌های عمرانی و نوسازی مسکن
  • مدیر تولید کارخانه
  • مدیر بخش کشاورزی، آبرسانی و شیلات

لیست مشاغل تخصصی

  • تحلیل‌گر اقتصادی و سرمایه گذاری
  • متخصص منابع انسانی
  • مشاغل تخصصی حوزه تبلیغات
  • مشاوره مدیریت کسب و کار
  • مشاور و تحلیلگر سیستم های اطلاعاتی
  • پروفسور ها و اساتید دانشگاه
  • شیمی‌دان
  • دانشمند بیولوژی
  • معلمان و مربیان کالج
  • مشاوران تحصیلی
  • مشاور استخدامی
  • مشاوران خانواده، ازدواج و موارد مرتبط
  • محققان، تحلیلگران و مسئولان برنامه علوم طبیعی و کاربردی

صبا ویزا، مشاوری باتجربه و قانونی

هدف موسسه حقوقی مهاجرتی صبا ویزا هدایت شما به مسیر موفقیت و مهاجرت بی دغدغه به کشور کانادا به صورت قانونی است. مهاجرت مسیری پر از چالش است و در این مسیر ممکن است افراد کلاهبردار زیادی سر راه شما قرار بگیرند. صبا ویزا با کسب سال‌ها تجربه در زمینه‌ی‌ امور مهاجرتی، بهترین همراه شما برای مهاجرت موفق به کشور کانادا است.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 2 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید