لوگو صبا ویزا
سرمایه گذاری در انگلستان

سرمایه گذاری در انگلستان

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه سرمایه گذاری در انگلستان و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.
مشاوره رایگان
فهرست عناوین

انگلستان؛ بستری مناسب برای یک سرمایه‌گذاری سودآور

انگلستان، ثروتمندترین کشور جزیره بریتانیا است که در جنوب این جزیره واقع شده است. سرمایه‌گذاری در این کشور یکی از مطمئن‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری در جهان به شمار می‌آید. افراد بسیاری هستند که سالانه از طریق سرمایه‌گذاری به انگلستان مهاجرت می‌کنند. این کشور به دلیل ارائه یک بستر مطلوب برای سرمایه‌گذاری و برخورداری از رفاه اجتماعی مناسب توانسته است سرمایه‌گذاران خارجی بسیاری را به خود جذب کند. از مزایای سرمایه گذاری در انگلستان می‌توان به تسهیلات مناسب مالی برای سرمایه‌گذاران خارجی و ریسک پایین سرمایه‌گذاری در این کشور اشاره کرد.

چرا در انگلستان سرمایه‌گذاری می‌کنیم؟

سرمایه‌گذاری در کشورهای اروپایی همواره از بهترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاران ایرانی بوده است؛ اما به دلیل تعداد بالای کشورهای برتر اروپایی از نظر اقتصاد و فرصت‌های سرمایه‌گذاری، انتخاب نهایی میان این کشورها دشوار است. سرمایه گذاری در انگلستان بدون شک یکی از بهترین انتخاب‌های موجود میان تمامی کشورهای جهان است. با این حال دریافت ویزا و اقامت انگلستان از طریق سرمایه‌گذاری دارای شرایط ویژه‌ای نیز می‌باشد که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

ویزای سرمایه گذاری در انگلستان از نوع تایر یک (Tier 1) است و در ابتدا به صورت ویزای موقت به سرمایه‌گذاران اعطا می‌شود. همانطور که پیش از این نیز گفته شد انگلستان یکی از ثروتمندترین کشورهای اروپایی می‌باشد، که پایتخت آن لندن (London)، پس از نیویورک (New york) دارای یکی از پیشرفته‌ترین بازارهای مالی در جهان است. این کشور با جا دادن اکثر شرکت‌های بزرگ دنیا در خود توانسته است میان دیگر کشورهای برتر دنیا خاص شود.

یکی از مزایای بسیار سرمایه‌گذاری در کشور انگلستان روش‌های گوناگون سرمایه‌گذاری در این کشور است که شرایط این عمل را برای سرمایه‌داران راحت‌تر کرده است. انگلستان با توجه به اینکه یکی از اقتصادهای برتر جهان است همواره یکی از امن‌ترین کشورهای دنیا برای سرمایه‌گذاری نیز بوده است.

جالب است بدانید که به گزارش سایت معتبر دولت کشور انگلستان، سرمایه‌گذاری مستقیم افراد خارجی (FDI) در این کشور بین سال‌های 2015 تا 2019 حدود 660 میلیارد پوند بوده است. این مقدار به خوبی نشان‌ دهنده محبوبیت کشور انگلستان میان سرمایه‌گذاران است.

انواع روش‌های سرمایه گذاری در انگلستان

دولت کشور انگلستان همواره در تلاش بوده است تا بتواند با ایجاد روش‌های مختلف سرمایه‌گذاری، به افرادی ویزای کشور خود خود را اعطا کند، که شرایط و صلاحیت سرمایه‌گذاری در انگلستان را داشته باشند. به طور کلی در تمامی این روش‌ها شرایط کمی‌ سخت‌تر از دیگر کشورهای اروپایی می‌باشد. برای مثال شما برای دریافت ویزای سرمایه‌گذاری نیاز دارید تا به دولت این کشور ثابت کنید که دارای دو میلیون پوند سرمایه هستید. البته که روش‌های مختلف سرمایه گذاری در انگلستان شرایط متفاوتی دارند. در ادامه به معرفی انواع روش‌های سرمایه‌گذاری در کشور انگلستان می‌پردازیم.

  • سرمایه‌گذاری در کشور انگلستان با روش خرید ملک
  • سرمایه‌گذاری در کشور انگلستان با روش ثبت شرکت
  • سرمایه‌گذاری در کشور انگلستان با روش کارآفرینی
  • سرمایه‌گذاری در کشور انگلستان با روش راه‌اندازی استارت‌آپ
  • سرمایه‌گذاری در کشور انگلستان با روش خرید اوراق قرضه
  • سرمایه‌گذاری در کشور انگلستان برای فارغ‌التحصیلان (POST-STUDY WORK)

هر کدام از روش‌های گفته شده دارای مزایا و شرایطی خاص می‌باشند که داوطلبین باید بنا بر شرایط خود می‌توانند یکی از این روش‌ها را برای سرمایه گذاری در انگلستان انتخاب کنند.

سرمایه گذاری در انگلستان

دریافت اقامت انگلستان از طریق سرمایه‌گذاری

دریافت ویزای سرمایه گذاری در انگلستان یکی از مهم‌ترین مزایای سرمایه‌گذاری در این کشور است. سرمایه‌گذاران بسیاری با توجه به شرایط اقتصادی و کیفیت بالای زندگی مردم انگلستان مشتاق به دریافت اقامت در این کشور هستند. ویزای سرمایه‌گذاری در کشور انگلستان از نوع Tier 1 بوده است که دارای هیچ گونه محدودیتی برای زندگی و تحصیل در این کشور نمی‌باشد.

ویزای سرمایه‌گذاری در کشور انگلستان در ابتدا به صورت موقت و سه ساله اعطا می‌شود که تا پنج سال نیز قابل تمدید است. این ویزا از آن دسته ویزاهایی است که به آسانی به دست نمی‌آید؛ لازم به ذکر است که با دریافت این ویزای و اقامت در این کشور به مدت پنج سال می‌توانید برای دیگر ویزاها و یا دریافت اقامت دائم انگلستان اقدام کنید.

شرایط کلی سرمایه گذاری در انگلستان

سرمایه‌گذاری در کشور انگلستان دارای شرایط و پیش‌نیازهای متفاوتی است که پیش از هرگونه اقدامی مبتنی بر سرمایه‌گذاری در این کشور باید از آن‌ها اطلاع داشته باشید. برای مثال دارا بودن مدرک زبان معتبر برای سرمایه‌گذاری در این کشور الزامی است.

دیگر شرایط کلی دریافت ویزای سرمایه‌گذاری کشور انگلستان به مانند زیر است:

  • ارائه مدارک شناسایی مانند شناسنامه و کارت ملی
  • ارائه پاسپورت معتبر
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر مانند آیلتس (IELTS) و تافل (TOEFL)
  • ارائه مدارک تحصیلی پیشین
  • ارائه رزومه کاری مناسب (CV)
  • ارائه مدارک جهت اثبات تمکن مالی فرد در انگلستان
  • ارائه بیزینس پلن سودآور برای اقتصاد انگلستان
  • تکمیل فرم درخواست برای دریافت ویزای مورد نظر
  • ارائه مدارک بیمه سلامت در کشور انگلستان
  • ارائه انگیزه‌نامه

نکات مهمی که باید پیش از سرمایه گذاری در انگلستان بدانید

بسیار مهم و حیاتی است که سرمایه‌گذاران پیش از هر گونه اقدامی نکاتی مانند نرخ مالیات، وضعیت اقتصادی، قوانین و ساختار سرمایه‌گذاری در انگلستان را بدانند. در ادامه به بررسی این نکات در کشور انگلستان خواهیم پرداخت.

نرخ مالیات

نرخ مالیات یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید پیش از سرمایه‌گذاری در کشور انگلستان در نظر بگیرید. این مقدار برای دارایی‌های شخصی حدود 20 درصد و برای بیزینس‌ها 18 درصد می‌باشد. همین نرخ مالیات پایین در انگلستان سبب شده سرمایه‌گذاران مشتاق به سرمایه‌گذاری در این کشور شوند.

نرخ تورم

نرخ تورم در کشور انگلستان یکی دیگر از مهم‌ترین مسائلی است که باید در نظر داشته باشید. به طور کلی اگر نرخ تورم در کشوری بالا باشید، آن کشور مناسب سرمایه‌گذاری نمی‌باشد. با این حال نرخ تورم در انگلستان همواره توسط دولت این کشور کنترل شده است تا بتوانند رضایت مردم را جلب کنند. نرخ تورم این کشور در سال 2021 معادل با 2.1 درصد می‌باشد.

ثبات قوانین و مقررات سرمایه‌گذاری

کشور انگلستان با توجه به اینکه یکی از اقتصادهای برتر دنیای امروزی است به ثباتی مناسب در قوانین و مقررات سرمایه‌گذرای خارجی در کشور خود رسیده است. انگلستان از سال 2015 قوانینی را برای سرمایه‌گذاران خارجی وضع کرده است که شرایط مطلوبی برای این افراد خارجی ایجاد کرده است.

سرمایه گذاری در انگلستان با روش خرید ملک

خرید ملک در انگلستان یکی از محبوب‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری در این کشور است که محبوبیت خاصی میان سرمایه‌گذاران دارد. سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات کشور انگلستان یکی از ایمن‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری در دنیا است. دلیل این ایمنی مطلوب، ثبات اقتصادی بالا در این کشور است که سبب شده قیمت‌ املاک همواره رو به رشد باشد.

لازم به ذکر است که سرمایه گذاری در انگلستان از طریق خرید ملک منجر به دریافت ویزای سرمایه‌گذاری برای شما عزیزان نمی‌شود. با این حال محدودیتی برای خرید املاک در این کشور برای افراد بین‌المللی وجود ندارد و این افراد می‌توانند نسبت به خریداری خانه، اجاره دادن خانه و پرداخت مالیات خانه در این کشور اقدام کنند.

یکی از مزایای خرید ملک در کشور انگلستان دریافت وام از بانک‌های ملی این کشور است. وام‌های خرید ملک این کشور بدون هیچ گونه محدودیتی برای افراد خارجی صادر می‌شود. از مزایای دیگر خرید ملک در کشور انگلستان می‌توان به روند رو به رشد قیمت ملک در 10 سال اخیر اشاره کرد. این روند مثبت به سرمایه‌داران تا حد زیادی این اطمینان را می‌دهد که سرمایه خود را در محیطی امن سرمایه‌گذاری کرد‌اند.

روش‌های جستجوی املاک در کشور انگلستان

سرمایه‌گذاران برای خرید املاک و مستغلات در کشور انگلستان دو راه دارند: خرید ملک توسط مشاوران املاکی و یا به صورت انفرادی در وب‌گاه‌های خرید ملک. خرید ملک از طریق مشاوران املاکی به احتمال بسیار زیاد به صورت کاملا قانونی انجام می‌شود و ریسک برخورد با کلاه‌برداری‌ها را کاهش می‌دهد. اما اگر جزو افرادی هستید که نمی‌خواهید هزینه اضافی به مشاوران املاک پرداخت کنید، می‌توانید از وب‌گاه‎های آنلاین و به صورت انفرادی یا با مشورت از یک وکیل زبده اقدام به خرید کنید.

  • خرید ملک از طریق آژانس‌های املاک در کشور انگلستان:

خرید ملک از طریق آژانس‌های املاک در انگلستان ریسک کم‌تری دارد و ویژگی‌های بسیاری نظیر دسترسی به اکثر خانه‌ها موجود برای فروش در این کشور را دارا می‌باشد. با این حال هزینه‌های‌ اضافی برای خریداری در بر دارد که شاید برای برخی افراد خوشایند نباشد.

  • خرید ملک از طریق وب‌سایت‌های آنلاین در کشور انگلستان:

یکی دیگر از روش‌های خرید ملک در انگلستان استفاده از سایت‌های معتبری است که در این حوزه فعالیت می‌کنند. یکی از ویژگی‌های بسیار خوب این روش امکان مشاهده عکس‌های منزل است که در صورت رضایت می‌توانید آن را انتخاب کنید. از سایت‌های معتبر در زمینه خرید و فروش ملک کشور انگلستان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سایت یوپا (Yopa)
  • سایت ساویس (Savills)
  • سایت فاکس‌تانز (Foxtons)
  • سایت پرپل بریکس (Purple Bricks)

سرمایه گذاری در انگلستان1

روند خرید ملک در انگلستان

خرید ملک به عنوان یکی از روش‌های سرمایه گذاری در انگلستان دارای مراحلی است که حدود دو تا سه ماه به طول می‌انجامد. در ادامه این بخش روند خرید ملک در کشور انگلستان به طور کامل توضیح داده خواهد شد:

  • مرحله اول: پیدا کردن ملک مورد نظر

در ابتدا باید از طریق راه‌هایی که گفته شد ملک مورد نظر خود را در انگلستان پیدا کنید

  • مرحله دوم: پیشنهاد یک قیمت

پس از پیدا کردن ملک مورد نظر خود، سرمایه‌گذاران می‌بایست بر اساس بودجه خود یک پیشنهاد قیمت به صورت شفاهی یا کتبی به صاحب ملک ارائه دهند. در صورت موافقت با پیشنهاد اولیه، صاحب ملک یک قرارداد قانونی برای انتقال مالکیت ملک تدارک می‌بیند. توجه داشته باشید که در انگلستان تعهدی تا زمان امضا شدن قرارداد میان طرفین وجود ندارد

  • مرحله سوم: درخواست یک مشاوره حقوقی

برای تکمیل مراحل اداری به صورت تمام و کمال، پیشنهاد می‌شود یک مشاور حقوقی برای این منظور استخدام کنید. شما می‌توانید از طریق کانون انجمن وکلای انگلیس یک مشاور حقوقی برای تکمیل مراحل اداری خود استخدام کنید. قیمت مشاوران حقوقی در کشور انگلستان متفاوت می‌باشد و حدود دو تا پنج هزار پوند هزینه دارد.

  • مرحله چهارم: ممیزی محل مورد نظر و برآورد

موسسه‌ای که سرمایه‌گذاران از آن وام دریافت می‌کنند ممکن است درخواست ممیزی منزل مورد نظر را کنند. البته این کار به سود خریدار نیز خواهد بود. با انجام این کار شما متوجه خواهید شد که ملک مورد نظرتان چه هزینه‌های اضافی دیگری برای تعمیر و نگه‌داری دارد. ممیزی‌ها در کشور انگلستان انواع مختلفی دارند که عبارتند از: مؤسسۀ رویال ممیزان و بازرسان رسمی، گزارش خریدار خانه (RICS) و ممیزی سازه یا ساختمان

  • مرحله پنجم: نهایی ساختن پیشنهاد

در صورت مواجه با هزینه‌های بسیار پس از دریافت نتیجه ممیزی می‌توانید دوباره برای تغییر قیمت با صاحب خانه بر سر میز مذاکره بنشینید. در صورتی که با دریافت نتیجه ممیزی قیمت ملک را کاهش دادید و از دریافت وام بانکی منصرف شدید، می‌توانید درخواست وام خود را لغو کنید و مبلغ سپرده را بازپس بگیرید

  • مرحله ششم: مبادله قرارداد

اگر تمامی مراحل بالا را با موفقیت انجام دهید نوبت به نهایی کردن و امضای قراردادها می‌رسد. پیشنهاد می‌شود تمامی جزئیات قرارداد را با مشاورین حقوقی بررسی کنید و در صورتی که با هرکدام از بندهای قرارداد مشکل داشتید اقدام به امضای قرارداد نکنید

  • مرحله هفتم: تکمیل فروش و انجام مراحل نهایی

پس از امضای قراردادها مبلغ توافق شده برای خرید خانه از حساب مشاور حقوقی و موسسه وام دهنده به حساب فروشنده واریز می‌شود. در آخرین مرحله شما کلید منزل خریداری شده را دریافت می‌کنید و می‌توانید در آن اقامت داشته باشید. همچنین پس از اتمام مراحل باید هزینه حق‌الزحمه مشاور حقوقی و قسط‌های وام خود را پرداخت کنید

قیمت خرید ملک در انگلستان

عوامل گوناگونی بر قیمت املاک در انگلستان اثر می‌گذارند که از جمله آن‌ها می‌توان به: ویژگی‌های جغرافیایی مانند شهر و منطقه، مساحت، طبقه و امکانات محلی اشاره کرد. قیمت املاک در مناطق مختلف کشور انگلستان دارای گستره متفاوتی است که باید با توجه به میزان بودجه خود یکی از این مناطق را انتخاب کنید. به طور کلی میانگین قیمت در کشور انگلستان حدود 284 هزار پوند ارزیابی شده است.

 میانگین قیمت خرید ملک در محبوب‌ترین مناطق انگلستان در آخرین آمار سال 2021 به این شرح است:

  • منطقه دیدزبری (Didsbury) در شهر منچستر دارای میانگین قیمت 367 هزار پوند است
  • منطقه والتامستو (Walthamstow) در شهر لندن دارای میانگین قیمت 499 هزار پوند است
  • منطقه ویرال (Wirral) در بندر مرسی‌ساید دارای میانگین قیمت 287 هزار پوند است
  • منطقه پرست ویچ (Prestwich) در شهر منچستر دارای میانگین قیمت 277 هزار پوند است
  • منطقه هورس قورث (Horsforth) در غرب شهر وست یورک‌شایر (West Yorkshire) دارای میانگین قیمت 312 هزار پوند است
  • منطقه وست بریدج‌فورد (West Bridgford) در شهر منچستر (Manchester) دارای میانگین قیمت 365 هزار دلار است
  • منطقه هیتون مور (Heaton Moor) در شهر منچستر دارای میانگین قیمت 307 هزار پوند است

مناطق بالا به انتخاب سایت معتبر هاوس بیوتیفول (House beautiful) می‌باشند و تمامی قیمت‌ها مربوط به سال 2021 است.

هزینه‌های لازم برای خرید ملک

خرید ملک در کشور انگلستان علاوه بر هزینه خرید خانه دارای هزینه‌های دیگری نیز است که افراد ملزم به پرداخت آن‌ها هستند. این هزینه‌های لازم برای خرید ملک در کشور انگلستان به دو دسته قابل تقسیم می‌باشند: هزینه‌های اولیه و هزینه‌های جاری.

در ابتدا به بررسی هزینه‌های اولیه برای خرید ملک در انگلستان می‌پردازیم:

  • هزینه ابطال تمبر: هزینه ابطال تمبر در انگلستان به تمامی خرید‌های به ارزش 125 هزار پوند یا بیشتر مربوط می‌شود که نرخ بین 2 تا 12 درصد دارند
  • هزینه وام: دریافت وام برای سرمایه‌گذاران خارجی در انگلستان یک مزیت به شمار می‌آید. این وام‌ها تنها به افرادی اعطا می‌شود که برای خرید خانه دوم خود در این کشور عمل می‌کنند. هزینه‌های وام شامل هزینه تشکیل پرونده، ممیزی و هزینه رزرو است که حدودا مبلغی دو هزار پوند می‌شود
  • هزینه حقوقی: هزینه‌های حقوقی یکی از آن هزینه‌هایی است که پیشنهاد می‌شود توسط یک مشاور حقوقی پرداخت شود. این هزینه مبلغی حدود یک هزار پوند است
  • هزینه ثبت: هزینه ثبت برای انتقال سند و جابه‌جایی ملک است که باید به دولت کشور انگلستان پرداخت شود
  • سپرده: در صورتی که قصد دریافت وام از بانک‌های انگلیسی را دارید، حدود 20 تا 40 درصد از مبلغ خانه را به بیعانه بگذارید.

علاوه بر هزینه‌های اولیه هزینه‌های دیگری نیز وجود دارد که به شرح زیر می‌باشد:

  • پرداخت قسط‌های وام دریافتی: سرمایه‌گذاران باید یک ماه پس از خرید خانه قسط‌های وام خود را پرداخت کنند
  • هزینه‌های تعمیرات و نگه‌داری: هزینه‌هایی نیز برای تعمیر و نگه‌داری خانه خود در کشور انگلستان باید پرداخت کنید
  • هزینه بیمه: بیمه یکی از هزینه‌برترین مواردی است که باید برای خانه و وسایل منزل تهیه کنید
  • قبوض ماهیانه: از دیگر هزینه‌های جاری باید به هزینه پرداخت قبوض اشاره کرد

فروش خانه در کشور انگلستان

سرمایه‌گذاران می‌توانند در هر زمانی اقدام به فروش ملک خود در کشور انگلستان کنند. اگر چه که در صورت تمام نشدن قسط‌ها وام دریافتی و یا برابر نبودن تراز قیمتی خانه و باقی مانده وام، باید شخصا این خسارت‌ها را پرداخت کنید. شما می‌توانید منزل خریداری شده را به صورت خصوصی و یا از طریق آژانس‌های املاکی به فروش برسانید. در شرایطی که قصد فروش از طریق آژانس‌های املاکی را داشته باشید، باید هزینه‌های اضافی این روش را خودتان تقبل کنید.

سرمایه گذاری در انگلستان با روش ثبت شرکت

سرمایه‌گذاری در کشور انگلستان از طریق ثبت شرکت یکی دیگر از روش‌های سرمایه‌گذاری در این کشور است که نزد سرمایه‌داران محبوبیت خاصی دارد. این روش با توجه مزایای بسیاری که دارد توانسته است افراد بسیاری را برای سرمایه‌گذاری به انگلستان جذب کند. ثبت شرکت در انگلستان با توجه به ثبات اقتصادی بالا در این کشور، یک فرصت مناسب برای محافظت از سرمایه شما ایجاد کرده است. توجه داشته باشید که از طریق ثبت شرکت در انگلستان نمی‌توانید به ویزای سرمایه‌گذاری این کشور دست یابید. بنابراین اگر به دنبال راهی مطمئن برای سرمایه‌گذاری مناسب و مراقبت از اموال خود هستید، ثبت شرکت در انگلستان یکی از  بهترین روش‌ها برای این موضوع است.

مزایای ثبت شرکت در کشور انگلستان

ثبت شرکت در انگلستان به منظور سرمایه‌گذاری و مراقبت از اموال خود مزایای بسیاری دارد. برخی از این مزایا عبارتند از:

  • عدم نیاز به مدرک زبان
  • عدم نیاز به تحصیلات دانشگاهی
  • ثبات اقتصادی بالا و در نتیجه امنیت بالای سرمایه
  • توانایی فروش و دریافت سرمایه در هر زمان دلخواه

سرمایه گذاری در انگلستان با روش کارآفرینی

کارآفرینی در کشور انگلستان یکی دیگر از راه‌های محبوب سرمایه‌گذاری در این کشور است که میان افراد با‌انگیزه و آینده‌نگر جایگاه ویژه‌ای دارد. کارآفرینی و ایجاد اشتغال در انگلستان نیازمند پیش‌نیازهای خاصی مانند مدرک زبان معتبر و مدارک تحصیلی عالی می‌باشد. همچنین این روش سرمایه‌گذاری نیازمند یک بیزینس پلن سودآور برای اقتصاد کشور انگلستان است.

کارآفرینی در کشور انگلستان مزایای بسیاری دارد و همانطور که گفته شد یکی از آن‌ها دریافت ویزای موقت این کشور است. از مزایای دیگر این روش سرمایه‌گذاری می‌توان به حمایت‌های دولت، روند رو به رشد اقتصاد انگلیس و وجود نیروی کار ماهر در این کشور اشاره کرد.

برای سرمایه‌گذاری از روش کارآفرینی افراد باید سرمایه‌ اولیه حدود 50 هزار پوند داشته باشند تا بتوانند بیزینس پلن خود را اجرایی کنند. البته با توجه به سخت‌گیری‌های بسیاری که دولت انگلستان برای پذیرش سرمایه‌گذاران خارجی دارد، افراد علاقه‌مند نیاز دارند تا علاوه بر دارا بودن شرایط به تمامی جنبه‌های بیزینس پلن خود واقف باشند.

کارآفرینی در شهرهای بزرگ انگلستان

در سالیان اخیر انگلستان به مهد استقبال از کارآفرینی‌های بسیاری تبدیل شده است. امروزه بیش از 80 کسب‌وکار جدید در یک روز در این کشور راه‌اندازی می‌شود. این روش سرمایه‌گذاری همواره در مناطقی بسیار مورد توجه قرار گرفته شده است که جمعیت زیاد و تقاضای شغل بالایی دارند. از این شهرها می‌توان به لندن (London)، لیدز (Leeds)، بریستول (Bristol)، کمبریج (Cambridge) و ادینبورگ (Edinburgh) اشاره کرد.

در سایت معتبر مووهاب (Move Hub) شهر لیدز به عنوان بهترین شهر انگلستان برای کارآفرینی انتخاب شده است. این شهر به عنوان بهترین شهر خارج از لندن برای سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شده است که چهار درصد صادرات انگلستان از لیدز انجام می‌شود.

انگلستان

شرایط مهاجرت به انگلستان با روش کارآفرینی

کارآفرینی در کشور انگلستان دارای مراحلی می‌باشد که سرمایه‌گذاران باید آن‌ها را طی کنند. بابت انجام سرمایه‌گذاری در کشور انگلستان از این روش شخص باید حداقل سرمایه 50 هزار پوند دارا باشد. با سرمایه‌گذاری 50 هزار پوند در راه ایجاد اشتغال، فرد باید ویزای Tier 1 انگلستان را دریافت کند. به علاوه سرمایه‌گذاران برای دریافت این ویزای باید نمره 95 را از سیستم امتیازبندی ویزای این کشور دریافت کنند. مدارک مورد نیاز برای ردیافت ویزای Tier 1 کشور انگلیس به مانند زیر می‌باشد:

  • پاسپورت معتبر تا حداقل یک سال
  • مدارک شناسایی مانند شناسنامه
  • هشت قطعه عکس پرسنلی
  • ارائه پرینت حساب بانکی جهت بررسی تراکنشات سه ماه گذشته حساب
  • دارا بودن سرمایه شخصی به میزان یک هزار پوند
  • دارا بودن 50 هزار پوند برای ایجاد اشتغال در انگلستان
  • ارائه برنامه کارآفرینی معتبر و سودآور
  • ارائه مدارک تحصیلی عالی
  • ارائه گواهی سلامت پزشکی
  • ارائه مدرک عدم سو پیشینه

حوزه‌های محبوب برای کارآفرینی

امروزه در کشور انگلستان، دولت این کشور کارآفرینانی را بسیار حمایت می‌کند که در حوزه‌های مشخصی مانند حوزه فنی و مهندسی ایجاد اشتغال می‌کنند. این حوزه‌ها که در کشور انگلستان تقاضای بسیاری دارند به عبارت زیر است:

  • حوزه ارتباطات
  • حوزه کامپیوتر و شبکه
  • حوزه مرتبط با وام و حسابداری
  • حوزه مرتبط با املاک و مستغلات
  • حوزه مرتبط با سرمایه‌گذاری قابل برداشت
  • حوزه مرتبط با سازمان‌های اطلاع رسانی و مخابرات
  • حوزه مرتبط موسسه‌های خیریه
  • حوزه مرتبط حمل و نقل دریایی
  • حوزه مرتبط با انبارداری
  • حوزه مرتبط با موسسه‌های مالی اعتباری
  • حوزه مرتبط ساخت و ساز
  • حوزه مرتبط رستوران‌های ممتاز
  • حوزه مرتبط هتل‌های درجه یک

شرایط دریافت اقامت دائم از طریق کارآفرینی

درست است که با کارآفرینی در کشور انگلستان شما می‌توانید ویزای موقت این کشور را دریافت کنید، اما باید شرایطی را نیز برای دریافت اقامت دائم داشته باشید. از این شرایط می‌توان به احراز هویت در انگلستان به محض ورود به این کشور اشاره کرد. دیگر شرایط اقامت در این کشور به شرح زیر است:

  • در نیم سال اول باید حداقل سرمایه یعنی 50 هزار پوند را به بانک‌های انگلستان انتقال دهید
  • کسب‌وکار راه‌اندازی شده باید حداقل ده نفر از شهروندان انگلیسی را مشغول به کار کند
  • دریافت بیمه‌های واجب برای کسب‌وکار خود
  • اقامت حداقل 180 روز سال در کشور انگلستان

مزایای کارآفرینی در کشور انگلستان

کارآفرینی در کشور انگلستان نکات مثبت بسیاری دارد که توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران خارجی را به خود جلب کرده است. از این مزایا می‌توان به پایین بودن نرخ مالیات و ثبات اقتصادی بالا اشاره کرد. دیگر مزایای کارآفرینی در انگلستان عبارتند از:

  • امکان ثبت شرکت در طول مدت 48 ساعت
  • انگلستان، دومین کشور اروپا از نظر دارا بودن نیرو کار است
  • حمایت دولت کشور انگلیس از کارآفرینان خارجی
  • امکان دسترسی به برنامه‎های مالی

سرمایه گذاری در انگلستان با روش راه‌اندازی استارت‌آپ

راه‌اندازی استارت‌آپ در کشور انگلستان یکی از محبوب‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری در این کشور است که منجر به دریافت ویزای استارت‌آپ انگلیس نیز می‌شود. راه‌اندازی استارت‌آپ در انگلستان نیازمند یک بیزینس پلن جذاب و اجرایی است که اثبات شود برای اقتصاد این کشور سودآور می‌باشد. مسلما اگر در بیزینس پلن‌تان از دانش نوین و تکنولوژی روز دنیا به کار گرفته باشید، شانس شما برای دریافت ویزای استارت‌آپ نیز افزایش پیدا می‌کند.

شرایط دریافت ویزای استارت‌آپ انگلستان

دریافت ویزای استارت‌آپ کشور انگلستان دارای شرایطی مانند سن بالا 18 سال است. به طور طبیعی هر چقدر سن شما بالاتر باشد، شانس‌تان برای راه‌اندازی استارت‌آپ در این کشور پایین می‌آید. در صورت راه‌اندازی استارت‌آپ در کشور انگلستان اقامت دائم این کشور به طور مستقیم به شما داده نمی‌شود. در ابتدا ویزای استارت‌آپ کشور انگلستان دو ساله است. پس از موفقیت استارت‌آپ در این دو سال شما می‌توانید اقامت خود را به مدت سه سال دیگر تمدید کنید. پس از گذشت پنج سال از اقامت در انگلستان می‌توانید برای دریافت طرح ILR یا همان اقامت دائم این کشور دریافت کنید.

دارا بودن مدرک زبان معتبر مانند آیلتس شش به بالا یکی از مهم‌ترین پیش‌نیازهای دریافت ویزای استارت‌آپ کشور انگلستان است. این اهمیت نیز به دلیل نیاز شدید برقراری ارتباط سرمایه‌گذاران با مشتریان و اعضای استارت‌آپ خود به وجود آمده است. همچنین ارائه تمکن مالی نیز برای سرمایه گذاری در انگلستان به روش راه‌اندازی استارت‌آپ واجب است. دریافت ویزای استارت‌آپ در کشور انگلستان حدود هشت هفته طول می‌کشد. شما می‌توانید تمامی مدارک لازم را به همراه بیزینس پلن خود به سفارت خانه کشور انگلستان ببرید و برای ویزای استارت‌آپ درخواست دهید.

شرکت‌ها و سازمان‌های حمایت کننده استارت‌آپ‌ در انگلستان

سازمان‌های حامی در انگلستان وجود دارند که افراد در صورت دارا نبودن سرمایه لازم می‌توانند به آن‌ها مراجعه کنند. این شرکت‌ها کمک بسیاری به موسسان استارت‌آپ‌ها برای راه‌اندازی شرکت خود می‌کنند. در ادامه به معرفی سه نوع شرکت در این زمینه می‌پردازیم:

  • سازمان‌های انجل اینوستورز (Angel Investors): سازمان‌های اجنل اینوسترز یکی از سازمان‌های حامی استارت‌آپ‌ها است که شرایط پذیرش نسبتا آسانی دارد. این سازمان اغلب به ازای سهمی از استارت‌آپ، مبلغی را برای راه‌اندازی استارت‌آپ به شما اهدا می‌کند. از این شرکت‌ها می‌توان به The UK Angel Investment Network در انگلیس اشاره کرد
  • سازمان‌های اینکوباتورز (Incubators): سازمان‌های اینکوباتورز یکی دیگر از شرکت‌های حامی استارت‌آپ‌ها هستند که معمولا مبلغی را به سرمایه‌گذاران اعطا نمی‌کنند. این نوع از سازمان‌ها تنها پیش‌نیازهای اولیه را برای راه‌اندازی استارت‌آپ شما تهیه می‌کنند و طبق قرارداد بخش از استارت‌آپ‌تان را مالک می‌شوند. از این شرکت‌ها می‌توان به شرکت اکتیو کپیتال (Activate Capital) اشاره کرد
  • سازمان‌های ونچر کپیتالز (Venture Capitals): سازمان‌های ونچر کپیتالز یکی از شناخته‌ شده‌ترین شرکت‌های حامی استارت‌آپ در کل جهان هستند. مسئولین این نوع سازمان‌ها به دنبال ایده‌های بزرگ با سودهای میلیون دلاری می‌باشند؛ پس در صورتی که ایده شما تا سطح بالایی رشد نکرده است از دریافت حمایت این کمپانی‌ها صرف نظر کنید. از شرکت‌های ونچر کپیتالز در انگلستان می‌توان به اکتاپوس ونچرز (Octopus Ventures) اشاره کرد

ریسک از دست رفتن سرمایه در کشور انگلستان

یکی از مهم‌ترین مسائلی که پیش از سرمایه‌گذاری در یک کشور خارجی باید در نظر گرفت، ریسک از دست رفتن سرمایه است. این سیستم یک معیار برای میزان احتمال از بین رفتن اموال شما و یا مصادره شدن آن توسط دولت است. این نرخ در کشور انگلستان برابر با یک، یعنی کم‌ترین مقدار ریسک است.

مزایای دریافت ویزای انگلستان از طریق سرمایه‌گذاری

دریافت اقامت در کشور انگلستان و زندگی در این کشور پیشرفته هدف اکثر سرمایه‌گذاران است. زندگی در این کشور با توجه به ثبات اقتصادی بالا، کیفیت زندگی بالای مردم و نظام آموزشی درجه یک، جزو بهترین کشورهای دنیا برای اقامت به حساب می‌آید.

از مزایای زندگی در کشور انگلستان برای سرمایه‌گذاران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیستم درمانی بی‌نظیر
  • فرهنگی غنی و دلنشین
  • دسترسی به تحصیلات رایگان
  • موقعیت‌های عالی برای سرمایه‌گذرای
سوالات متدوال در مورد سرمایه گذاری در انگلستان

در این بخش از مطلب می‌خواهیم به چندین سوال پرتکرار شما عزیزان در مورد سرمایه‌گذاری در کشور انگلستان پاسخ دهیم.

آیا با سرمایه‌گذاری در کشور انگلستان می‌توان اقامت دائم این کشور را دریافت کرد؟
بله، با سرمایه‌گذاری در برخی از روش‌های مانند کارآفرینی و ایجاد استارت‌آپ می‌توان ویزای موقت این کشور را دریافت کرد و سپس پس از گذشت پنج سال اقامت دائم خود را دریافت کنید.
نرخ مالیات در کشور انگلستان چقدر است؟
نرخ مالیات در کشور انگلستان که از سال 2015 ثابت شده است، برای کسب‌وکارها حدود 18 درصد است.
میزان سرمایه لازم برای دریافت ویزای کارآفرینی کشور انگلستان چقدر است؟
حداقل سرمایه‌ای که افراد علاقه‌مند به دریافت ویزای کارآفرینی نیاز دارند، برابر با 50 هزار پوند است.
میزان سرمایه لازم برای دریافت ویزای سرمایه‌گذاری انگلستان چقدر است؟
حداقل میزان سرمایه لازم برای دریافت ویزای سرمایه‌گذاری کشور انگلستان برابر با دو میلیون پوند می‌باشد.
نرخ بیکاری در کشور انگلستان چه میزانی است؟
نرخ بیکاری در کشور انگلستان در سال 2021 معادل با 4.8 درصد است که از میانگین اروپا حدود سه درصد کم‌تر است.
آیا می‌توان با ویزای توریستی اقدام به خرید خانه در انگلستان کرد؟
بله، سرمایه‌گذاران می‌توانند با استفاده از روش‌های مختلفی مانند دریافت ویزای توریستی اقدام به خرید ملک در کشور انگلیس کنند.
آیا امکان بردن همراه برای سرمایه‌گذاران کشور انگلستان وجود دارد؟
بله، سرمایه‌گذاران می‌توانند با دریافت ویزای سرمایه‌گذاری یا ویزای کارآفرینی همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را نیز به انگلستان ببرند.
بهترین روش سرمایه گذاری در انگلستان چیست؟
بهترین روش سرمایه‌گذاری در کشور انگلستان کارآفرینی در حوزه‌های مورد نیاز این کشور است.
آیا دارا بودن مدارک زبان برای سرمایه‌گذاری در کشور انگلستان اجباری است؟
برخی از روش‌های سرمایه‌گذاری در انگلستان مانند راه‌اندازی استارت‌آپ نیاز به دارا بودن مدرک زبان انگلیسی دارند. در حالی که در برخی روش‌های دیگر مانند خرید املاک این نیاز وجود ندارد.

انگلستان، یکی از بهترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاری در اروپا

کشور انگلستان در سالیان گذشته همواره در صدر بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت و سرمایه‌گذاری بوده است. دولت این کشور سعی داشته با ارائه روش‌های مختلفی بتواند سرمایه‌گذاران را از سرتاسر دنیا به خود جذب کند. از روش‌های محبوب سرمایه‌گذاری در انگلستان می‌توان به کارآفرینی و ایجاد استارت‌آپ اشاره کرد. همچنین سرمایه‌گذاری در این کشور دارای نکات مثبت زیادی می‌باشد. از این نکات مثبت می‌توان به دریافت ویزای انگلستان اشاره کرد که پس از پنج سال به اقامت دائم در این کشور منجر می‌شود.

سرمایه گذاری در انگلستان دارای نکات مثبت دیگری مانند امکان تحصیل و زندگی در این کشور بدون محدودیت نیز می‌باشد. همچنین داوطلبان می‌توانند بدون حضور در این کشور نسبت به خرید ملک اقدام کنند. بنابراین اگر شما جزو افرادی هستید که قصد سرمایه‌گذاری و مهاجرت به کشورهای خارجی را دارد، انگلستان یکی از بهترین گزینه‌های ممکن برای شما می‌باشد.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید