لوگو صبا ویزا
اقامت ازدواج اتریش

اقامت ازدواج اتریش

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه اقامت ازدواج اتریش و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.
مشاوره رایگان

یکی دیگر از راه هایی که وجود دارد و از آن برای اخذ اقامت اتریش می‌توان یاد کرد ازدواج با یک شهروند اتریشی است. در مباحث مربوط به اخذ تابعيت كشور اتریش از طریق ازدواج تابع قوانين ساير كشورهاي اروپايي در اتحاديه شنگن هست؛ اما توجه کنید که ازدواج با تبعه  اتریش  به‌منظور اخذ اقامت  اتریش  در صورت اثبات ازدواج منجر به اخذ اقامت موقت اتریش  و نه اقامت دائم می‌شود و مسئله تمدید اقامت تا رسیدن به شرایط اقامت دائم  اتریش منوط به حفظ شرایط اولیه اخذ اقامت موقت هست.

فهرست عناوین

شرایط اقامت از طریق ازدواج

توجه کنید اصولا تمدید اقامت موقت در اتریش (اقامت اروپا) به هر روشی که اقامت موقت گرفته‌اید با حفظ همان شرایط مربوط به آن روش امکان‌پذیر است، مثلا اگر شما از طریق تمکن مالی اقامت موقت اروپا را اخذ کرده‌اید تمدید اقامت نیز با همان شرایط روش تمکن امکان‌پذیر است؛ درروش ازدواج نیز به همین ترتیب عمل می‌شود.

کشور اتریش هم مانند اکثر کشورهای اروپایی در صورت ازدواج یکی از شهروندان خود با اتباع خارجی به همسر شهروند خود اقامت اتریش را اعطا می‌کند.

طبق قانون تابعیت ازدواج در کشور اتریش درصورتی‌که زن یا مرد اتریشی جدا از جنسیت فرد با یکی از اتباع خارجی ازدواج کند هیچ محدودیتی در مورد دادن اقامت به زوج یا زوجه ندارد؛ البته اقامتی که اخذ می‌شود اقامت دائم نمی‌باشد و برای اخذ اقامت دائم از طریق ازدواج در اتریش باید حدود پنج یا شش سال از زندگی مشترک زوجین سپری‌شده باشد تا اشخاص بتوانند برای اقامت دائم و اخذ گذرنامه از کشور اتریش اقدام کنند.

نکته

نکته بسیار مهم این است که ازدواج انجام‌شده نباید سوری باشد و زوج و زوجه باید ثابت نمایند که ازدواج به‌صورت واقعی بوده و آن‌ها زندگی مشترکی خواهند داشت.

مدارک مورد نیاز برای اخذا اقامت اتریش از طریق ازدواج

بدیهی است که برای دریافت ویزا باید مدارکی به سفارت ارائه شود که مدارک هویتی جزو این مدارک هست.
و مدارکی که دال بر حقیقی بودن ازدواج هست نیز حتما باید به سفارت ارائه شود.
لازم به ذکر هست که زمانی که شخص با ویزای ازدواج وارد اتریش می‌شود از تمام مزایای یک شهروند مانند تحصیل رایگان و اجازه کار برخوردار هست باید توجه داشت که مصاحبه در سفارت اتریش در کشور مبدأ، در خصوص ازدواج با تبعه  اتریش یکی از مراحلی است که از حساسیت بالایی برخوردار است.

در زمان مصاحبه در سفارت و یا کنسولگری، سوالاتی از متقاضی ازدواج پرسیده می‌شود به‌ منظور اطمینان از واقعی بودن ازدواج از اینکه مصاحبه در سفارت اتریش از متقاضیان ازدواج با یکدیگر انجام گردید و رابطه فی‌مابین آن‌ها جهت ازدواج اثبات گردید، ویزای  اتریش به مدت‌زمان دو سال، به آن‌ها ارائه خواهد گردید از مزایای همه اعضای خانواده با اخذ اقامت اروپا در کلیه کشورهای اتحادیه اروپا و عضو شنگن از مزایای اقامت اروپا بهره‌مند می‌شوند. پس از سپری شدن پنج سال از طریق کشور اتریش می‌توانید درخواست تابعیت نموده و پاسپورت خود را (پاسپورت اروپایی) دریافت نمایید.

سیستم تابعیت در اتریش

تابعیت در اتریش بر مبنای سیستم خون است بنابراین شخصی که با تبعه اتریش ازدواج می‌کند و بعد از مدت معین اقامت وی به تابعیت اتریشی تبدیل می‌شود و طفل متولدِ از والدین اتریشی بدون توجه به محل تولد وی، طفل اتریشی محسوب می‌شود. البته صرف تولد طفل در اتریش نمی‌تواند به‌عنوان سندی برای کسب تابعیت این کشور بشمار آید. لذا کسب تابعیت اتریشی به‌وسیله والدین علی‌الاصول فرزندی که از والدین اتریشی متولد می‌شود خود به‌عنوان شهروند اتریشی بشمار می‌رود.

 

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 2 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. شهریار
    28 فروردین 1400
    پاسخ

    سلام. حالا ما چطوری کیس ازدواج رو پیدا کنیم؟

    • صباپلن
      20 اردیبهشت 1400
      پاسخ

      سلام متاسفانه از طریق ازدوج اقدامی نداریم

  2. شیدا
    8 اردیبهشت 1400
    پاسخ

    سلام وقت بخیر اگر با یک فرد غیر اتریشی ازدواج کنیم که افغان هست چقدر زمان میبره تا اقامت دائم اتریش رو گرفت؟

    • صباپلن
      20 اردیبهشت 1400
      پاسخ

      سلام وقت بخیر متاسفانه از طریق ازدواج اقدامی نداریم و اطلاعات هم نداریم

  3. شاهین
    24 اردیبهشت 1400
    پاسخ

    سلام من 6 ساله که ساکن اتریشم و میتونم یک خانم رو از طریق ازدواج صوری به اتریش بیارم.

برای مشاوره رایگان کلیک کنید