لوگو صبا ویزا
اسکیل ورکر کانادا چیست [بررسی نحوه امتیازبندی و نکات مهم]

اسکیل ورکر کانادا چیست

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه اسکیل ورکر کانادا و جزئیات بیشتری از آن به دست بیاورید،می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.
مشاوره رایگان

ویزای اسکیل ورکر کانادا، نوعی ویزای تخصصی برای کارگران است. این ویزا بر‌اساس توانایی نیروهای کار و به منظور رفع کمبود کارگر متخصص در کانادا صادر می‌شود. شرایط و نحوه امتیازبندی قابلیت‌‌های تمامی کارگران ماهر متقاضی براساس عوامل و فاکتورهای از پیش تعیین شده‌ای ارزیابی می‌شود. برای کارگران با تجربه و ماهر، امکان اخذ ویزای کار کانادا و سپس اقامت دائم وجود دارد.

در برنامه اسکیل ورکر یا نیروی کار ماهر، متقاضی باید دو مرحله را بگذراند و مهارت و تخصص او مورد ارزیابی قرار بگیرد. برای رسیدن به مرحله دوم، او باید حداقل 67 امتیاز از صد امتیاز را در مرحله نخست کسب کند.

فهرست عناوین

شرایط مورد نیاز اسکیل ورکر

به‌منظور استفاده از  اسکیل‌ ورکر کانادا و گرفتن دعوتنامه از سازمان مهاجرت کانادا، متقاضى باید شرایط زیر را داشته باشد:

1-سن کمتر از سى سال

2-میزان تحصیلات لیسانس یا بالاتر

3-داشتن گواهى آیلتس جنرال یا معادل ۶ یا بالاتر

4-حداقل یکسال تجربه شغلى تمام وقت مرتبط با رشته تحصیلى

5-داشتن توانایى مالى جهت رفع نیاز شخصى

مراحل کسب امتیاز در Skilled Worker کانادا

در کشور کانادا مراحل امتیازبندی سیستم‌های کاری بر پایه سنجش مهارت و توانایی افراد در خصوص کمک به اقتصاد کشور کانادا مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.  فدرال اسکیل ورکر کانادا شامل 2 مرحله است که هر کدام از مراحل مهاجرت از طریق اسکیل ورکر به کانادا دارای امتیازهای مخصوص به‌خود است.

مرحله اول

معیارهای اولیه‌ی Federal Skilled Worker کانادا به عواملی نظیر سن، تحصیلات، سابقه کار و میزان سازگاری با محیط بستگی دارد. در مرحله اول متقاضی باید حدود 67 تا 100 امتیاز کسب کند، تا بتوانند وارد مرحله دوم اسکیل ورکر کانادا شود. امتیازات در مرحله اول به‌صورت زیر است:

  • متقاضی مهارت کافی در یکی از زبان‌های انگلیسی و یا فرانسوی داشته باشد: 26 امتیاز (در بخش مهارت زبانی، مدارک  IELTS یا TOFEL مورد بررسی قرار می‌گیرد)
  • ارائه مدرک ثبت شده‌ی معتبر از سابقه و تجربه‌ی کاری: 15 امتیاز (سابقه کاری بالای 6 سال که اعتبار کافی هم داشته باشد منجر به کسب حد اکثر امتیاز می‌شود.)
  • داشتن مدرک تحصیلی معتبر از دانشگاه‌ها و موسسه‌های علمی کشور کانادا یا دانشگاهی که مورد توسط اداره مهاجرت کانادا مورد بررسی قرار گرفته باشد: 25 امتیاز
  • سن بین 18 تا 30 در Skilled Worker : 12 امتیاز
  • اگر قبل از شرکت در Skilled Worker، متقاضی در جایی استخدام شده باشند، می‌تواند حداکثر 10 امتیاز از این بخش کسب کند.
  • آخرین مورد از مرحله اول، عامل سازگاری است. در این بخش از Skilled Worker افراد نیز می‌توانند بالغ بر 10 امتیاز کسب کنید.
اسکیل ورکر کانادا

مرحله دوم

به مرحله دوم از اسکیل ورکر کانادا pool هم می‌گویند. در این مرحله متقاضیان می‌توانند 1200 امتیاز را کسب کنند.  600 امتیاز از این 1200 امتیاز  به عوامل فردی تخصیص داده شده است. 600 امتیاز دیگر به  پیشنهادهای کاری اختصاص داده شده است.

امتیاز مربوط به تحصیلات در اسکیل ورکر کانادا

مقاطع تحصیلیامتیاز
دکترا25
فوق لیسانس23
ارائه دو مدرک یا بیشتر از مقطع دبیرستان به بالا22
مدرک بعد از مقطع دبیرستان با مدت زمان تحصیل 3 سال به بالا21
فوق دیپلم19
تحصیل پس از مقطع دبیرستان به مدت 1 سال15
دیپلم5

امتیاز مربوط به تجربه کاری در اسکیل ورکر کانادا

سابقه کاریامتیاز
6 سال به بالا15
4 الی 5 سال13
2 الی 3 سال11
1 سال9

امتیاز مربوط به سن متقاضی در اسکیل ورکر کانادا

سن امتیاز
زیر 18 سال0
18 تا 35 سال12
36 سال11
37 سال10
38 سال9
39 سال8
40 سال7
41 سال6
42 سال5
43 سال4
44 سال3
45 سال2
46 سال1
47 سال0

امتیازات مربوط به عوامل سازگاری در اسکیل ورکر کانادا

امتیازات مربوط به عوامل سازگاری افراد در Skilled Worker کانادا به عوامل مختلفی بستگی دارد. سطح زبان همسر (در صورت تاهل)، سابقه تحصیل و کار در کانادا و همچنین تحصیل و کار همسر در کانادا از این عوامل هستند.

عوامل سازگاریامتیاز
سطح زبان همسر5
سابقه کار قبلی در کشور کانادا5
سابقه کار همسر در کانادا5
استخدام هماهنگ شده در کانادا10
اقامت اقوام یا همسر در کشور کانادا5
مدرک تحصیلات پیشین در کشور کانادا5

امتیازات مهارت در زبان انگلیسی در اسکیل ورکر کانادا

سطح زبان اولSpeakingListeningReadingWriting
CLB 9 یا بالاتربیش از 7 امتیازبیش از 8 امتیازبیش از 7 امتیازبیش از 7 امتیاز
CLB 8بیش از 7 امتیاز7.5 امتیازبیش از 7 امتیازبیش از 7 امتیاز
CLB 76 امتیاز6 امتیاز6 امتیاز6 امتیاز

کلمه CLB مخف Canadian Language Benchmarks که به معنای معیار سنجش زبان در کانادا است.

مهاجرت پزشکان از طریق اسکیل ورکر کانادا

شما می‌توانید از طریق ارائه مدرک پزشک عمومی یا پزشکی خانواده و یا داشتن مدرک تخصصی پزشکی از طریق Federal Skilled Worker و یا Canadian Experience Class و یا Provinicial Nominees Programs اقدام به درخواست مهاجرت کنید.

تشکیل پرونده شما در سیستم اکسپرس اینتری Express Entry Profile ، با توجه به اینکه مدرک تحصیلی شما صادره از خارج از کانادا است شما نیازمند ECA یا گزارش ارزشیابی مدرک خود از شورای پزشکان کانادا هستید. مراحل این کار به‌صورت زیر است:

1- تشکیل پرونده به‌منظور ارزیابی مدارک پزشکی شما در سایت www.physiciansapply.ca

پس از تشکیل شدن پرونده و ارزیابی آن و سپس معادل‌سازی مدارک تحصیلی، شما می‌توانید از  ECA یا MCC یا شورای پزشکی کانادا، گزارش ارزیابی را درخواست کنید.

2- شما باید گزارش ارزیابی را وارد پروفایل خود در اکسپرس اینتری کنید.

این کار به پروسه مهاجرتی شما در کانادا کمک می‌کند. در حقیقت مدرک پزشکی شما ارزشیابی می‌شود. زمانی که شما می‌خواهید براى بورد پزشکی کانادا ثبت نام کنید به این مدرک نیاز خواهید داشت.

3- ثبت نام در بورد پزشکی کانادا براى اخذ مجوز طبابت در کانادا

نحوه کاریابی در اسکیل ورکر کانادا

اطلاع از نحوه کاریابی در کانادا از موارد بسیار مهم در زمینه اسکیل ورکر کانادا محسوب می‌شود. از الزامات  کاریابی در کانادا داشتن شماره بیمه اجتماعی است. افراد با روش‌های مختلفی به کاریابی در کانادا می‌پردازند. این روش‌ها به صورت زیر است:

1-مراجعه به مرکز خدمات کانادا یا Service Canada جهت آشنایی بیشتر با نحوه کاریابی

2-مراجعه به سایت‌های کاریابی در کانادا

3-مراجعه به بانک مشاغل کانادا یا Job Bank

اسکیل ورکر کانادا و موسسات کاریابی در کانادا

از راه‌های کاریابی در کانادا که در بخش قبلی به آن اشاره کردیم، مراجعه به وب‌سایت‌های کاری و موسسات کاریابی می‌باشد. این موسسات نقش واسطه را بین کارجو و کارفرما دارند و کاریابی در کانادا را تسهیل می‌نمایند. در ادامه چند موسسه کاریابی و چند وب‌سایت در این زمینه به شما معرفی می‌کنیم.

اسکیل ورکرکانادا، وضعیت اقامت و اخذ تابعیت

افرادی که موفق به اخذ اقامت کاری کانادا به روش اسکیل ورکر می‌شوند، اقامت 5 ساله کانادا را از ابتدا دریافت خواهند کرد. این اقامت در صورتی تمدید می‌شود که 3 سال از 5 سال آخر زندگی درکانادا را به کار مشغول بوده باشید و مالیات هم پرداخت کرده باشید.

 با تمدید چند باره‌ی اقامت کاری کانادا شما می‌توانید تابعیت کانادا را نیز در شرایطی اخذ کنید. قبولی در آزمون زبان، آزمون تطبیق اجتماعی و تاریخ از این شرایط هستند.

نکات مهم در اسکیل ورکر کانادا

  • مورد نخست را که می‌توان مورد بررسی قرار داد میزان تحصیلات شما می‌باشد. حداقل مدرک تحصیلی افراد متقاضی اسکیل ورکر باید دیپلم باشد ( پایین تر از دیپلم نمی‌تواند در دوره اسکیل ورکر شرکت کند) و بالاترین آن هم مقطع دکتری می‌باشد.
  • مهارت بالا در زبان موردی است که می‌توان برای آن اهمیت ویژه ای قائل شد به طوری که اکنون در روش‌ها و برنامه‌های سرمایه‌گذاری کانادااز اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
  • با توجه به اینکه کشور کانادا کشوری است که مردم آن به دو زبان انگلیسی و فرانسه صحبت می‌کنند (ایالت کبک در کانادا فرانسوی زبان هستند) دانستن این دو زبان می‌تواند برای فرد متقاضی اسکیل ورکر شرایط خوبی را فراهم کند. گرفتن مدرک آیلس زبان انگلیسی و فرانسه با نمره‌‎های بالا می‌تواند باعث‌ کسب امتیازات مناسبی برای شما شود.
  • شرایط سنی هم دارای امتیاز‌بندی ویژه‌ای در برنامه اسکیل ورکر است، به‌طوری که از سنین بین ۱۸ سال تا ۳۵ سال را می‌توان بهترین سن برای کسب بالاترین امتیاز از طریق اسکیل ورکر نام برد.
  • داشتن پیشنهاد کاری مناسب از داخل کانادا و یا همان جاب آفر که حتما باید پیشنهاد جاب آفر و پیشنهاد کار مورد تایید دولت کانادا هم باشد.
  • داشتن سابقه و تجربه کاری می‌تواند نقش بسیار تاثیر‌گذاری برای پروگرام اسکیل ورکر کانادا داشته باشد. اگر فردی دارای سابقه کار با بیشتر از ۵ سال باشد می‌تواند امتیاز بسیار مناسبی را برای این پروگرام کسب کند و در نتیجه اقامت دائم کانادا را برای خودش و خانواده کسب کند.
  • مورد بعد انطباق پذیری با جامعه کانادا می‌باشد که این قسمت امتیازاتی را از آن افراد می‌کند. اگر متقاضی دارای بستگان نزدیک در کشور کانادا باشد و یا دارای سابقه کار از طرف خود و یا سابقه کار همسر در داخل کانادا باشد می‌توانند امتیازات کاملی را کسب کنند.

مشاغل پردرآمد در اسکیل ورکر کانادا

در برنامه اسکیل ورکر کانادا برخی از مشاغل بسیار مورد توجه و مهم هستند. این مهارت‌ها عبارتند از:

ناظر کندن چاه نفت و گاز

کسانی که در این شغل فعالیت می‌کنند بر روی کارگرانی که مشغول حفاری چاه نفت و گاز هستند نظارت می‌کنند. ممکن است محدوده وظیفه شغلی آن‌ها استخدام نیروی جدید و برنامه‌ریزی کارها و مدیریت این برنامه‌ریزی باشد. حقوق ناظران حفاری چاه و نفت حدود 85000 دلار در سال است. حقوق این شغل به خاطر نزول نرخ نفت در سال 2014 کمتر شده است.

مدیریت مالی در شرکت‌ها

هر شرکت به یک حسابدار با تجربه نیاز دارد که به صورت حساب‌ها رسیدگی کند و بودجه مورد نیاز تمامی بخش‌های شرکت را تعیین کند و به کسانی که ممکن است برای شرکت زیان مالی ایجاد کنند هشدار دهد. این شغل بسیار سریع پیش نمی‌رود به این معنا که متقاضی برای چنین کاری در کانادا بسیار کم بوده و احتمال می‌رود در سال‌های آینده نیز تعداد مورد نیاز مدیر مالی وجود نداشته باشد.

مدیریت بهداشتی و اجتماعی

مدیران خدمات بهداشتی و اجتماعی وظیفه دارند که جامعه را شاداب نگه دارند و کسانی که در این زمینه تحقیق می‌کنند را راهنمایی کنند. به بودجه‌ها رسیدگی کنند. حقوق این مدیران به طور متوسط 110.000 دلار است. از مزایای این شغل رشد سریع آن در جامعه کانادا است.هر کس که مدرک و توانایی لازم را برای این شغل داشته باشد به سرعت پیشرفت خواهد کرد.

کارگران خطوط کابل برق

این اشخاص کابل‌های زیرزمینی را بررسی، تعمیر و نگهداری می‌کنند و دستمزد آن‌ها تا 80 هزار دلار است.

کارشناسان آمار

این کارشناسان اطلاعات دیجیتالی را بررسی می‌کنند و با استفاده از  ریاضی نمونه‌هایی می‌سازند که بتواند به آمارگیری کمک کند. برای داشتن چنین شغلی به مدرک تکمیلی ریاضی نیاز خواهید داشت.

مدیریت منابع انسانی

برای این شغل فردی را به‌عنوان ارشد یا مدیر منابع انسانی در نظر می‌گیرند. وظیفه مدیر منابع انسانی به استخدام نیروی جدید، آموزش آن‌ها و مشاوره با سایر اتحادیه‌ها است. همچنین باید دارای مدرک لیسانس باشد و در غیر این صورت می‌تواند در یک آموزشگاه حرفه‌ای ثبت‌نام کند این شغل نیز نیاز به تجربه زیادی خواهد داشت. میانگین حقوق مدیران منابع انسانی 94000 دلار است.

مهندسی

از حوزه‌هایی که در دوران کرونا آسیب قابل توجهی دید، مشاغل مربوط به مهندسی بودند. رشته‌های مهندسی همیشه در شمار مشاغل پرتقاضای کانادا قرار دارند. مهندس عمران، کارشناس کنترل کیفی، مهندس صنایع و مهندس پروژه شماری از این مشاغل پرتقاضا هستند.

تسلط کافی بر نرم‌افزارهایی مثل Solidworks، AutoCAD، Autodesk Revit و دانش بالا در زبان فرانسه می‌تواند نقش مهمی را در موفقیت متقاضیان مهاجرت به کانادا ایفا کند.

صبا ویزا مشاوری حرفه‌ای در زمینه مهاجرت به کانادا

اخذ ویزای کانادا از طریق اسکیل ورکر با دشواری هایی همراه است. برای موفقیت در این زمینه شما باید یک راهنمای مناسب داشته باشید. کارشناسان و وکلای ما از مجرب‌ترین‌های ایران در زمینه مهاجرت هستند. تمامی مراحل مهاجرتی خود را به ما بسپارید تا به خیال راحت چمدان‌های خود را برای سفر به کانادا ببندید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 2 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید