لوگو صبا ویزا

ارزان ترین راه مهاجرت به کانادا

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه ارزان ترین راه مهاجرت به کانادا و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.


مشاوره رایگان

آیا می‌توان از مسیرهای کم‌هزینه‌تر اقدام به مهاجرت به کشور کانادا نمود؟ آیا ایرانیان مجاز به استفاده از ارزان ترین راه مهاجرت به کانادا هستند؟ اینها سوالاتی است که برای هر فرد متقاضی نقل مکان به کشور کانادا ممکن است پیش بیاید.

از سال 2022 تا 2024، کانادا پذیرای بیش از 1.3 میلیون مهاجر جدید خواهد بود و این کشور از سوی ایرانیان نیز به یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی در جهان تبدیل شده است چرا که کانادا بنا به دلایلی چون فرصت‌های شغلی مناسب، برنامه‌های حمایتی که از سوی دولت این کشور ارائه می‌شود، سیستم آموزشی پیشرفته، حمایت از استارت آپ‌ها  و بسیاری از دلایل دیگر به کشور محبوب برای متقاضیان مهاجرت تبدیل شده است. راه‌های زیادی برای مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت دائم این کشور وجود دارد که در این مقاله برخی از ارزان ترین راه مهاجرت به کانادا را به شما عزیزان شرح خواهیم داد، پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

راه های مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا کار چندان آسانی نبوده و فرد باید مراحل زیادی را برای موفقیت در درخواست و تایید مهاجرت به کانادا خود انجام دهد. این فرایند ممکن است مدت زمانی بین چند ماه و حتی چند سال بسته به شرایط افراد و یا مسیر درخواست ویزا طول بکشد. ولی اگر شما عزیزان با بهره‌گیری از راهنمایی‌های یک وکیل یا مشاور مهاجرتی خبره مسیر مهاجرتی خود را از ارزان ترین راه مهاجرت به کانادا انتخاب کنید قطعا شانس موفقیتتان افزایش یافته و از تاخیر و مشکلات و دام‌هایی که ممکن است در مسیرتان وجود داشته باشد رهایی خواهید یافت. در این مقاله به برخی از سریعترین، راحتترین و ارزان ترین راه مهاجرت به کانادا از جمله اخذ ویزای استارت آپ، مهاجرت تحصیلی به کانادا، سرمایه گذاری در کانادا و … اشاره خواهیم نمود.

انتخاب ساده‌ترین و ارزان ترین راه مهاجرت به کانادا بستگی به مشخصات منحصر به فرد شما یا ارتباطات شما با این کشور دارد. البته بد نیست این را بدانید که هیچ راه ساده‌ای برای مهاجرت به کانادا وجود ندارد. هرچند ممکن است درخواست اخذ ویزا و یا اقامت برای برخی از برنامه‌های مهاجرتی برای شما آسان‌تر باشد، ولی این روند طولانی است و مراحل زیادی را شامل خواهد بود. با اینکه مهاجرت به کانادا نیاز به سرمایه‌گذاری مالی و عاطفی قابل توجهی دارد، ولی نتیجه نهایی که حاصل می‌شود ارزش آن را دارد چون کانادا همواره از نظر کیفیت زندگی در میان بهترین کشورها قرار دارد و به نگرش مثبتی که نسبت به مهاجران دارد شناخته شده است.

مهاجرت تحصیلی به کانادا

مهاجرت تحصیلی به کانادا

اخذ ویزای تحصیلی کانادا و مهاجرت به این کشور از طریق ادامه تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی برای افراد واجد شرایط امکانپذیر است ولی همیشه به معنای ارزان بودن این مسیر مهاجرتی نیست بلکه در هر کدام از مقاطع تحصیلی و یا دانشگاه‌های این کشور که افراد قصد ادامه تحصیل در آن را داشته باشند هزینه‌ای که سالیانه بایستی پرداخت کنند متغیر خواهد بود. با اینحال می‌توان هزینه این مسیر مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل  را با ارائه مدارک و رزومه تحصیلی مناسب و خوب مثل داشتن مقالات بین‌المللی و یا انجام پروژه‌های تحقیقاتی متعدد کمتر کرد چرا که در این صورت شما مستحق دریافت بورسیه و یا فاند خواهید بود که این روش مهاجرتی را به یکی از ارزان ترین راه مهاجرت به کانادا تبدیل خواهد کرد.

برنامه اکسپرس اینتری

اخذ ویزای اکسپرس انتری کانادا به عنوان یکی از سریع‌ترین و محبوب‌ترین برنامه‌های مهاجرتی کانادا شناخته می‌شود. متقاضیانی که از طریق سیستم اکسپرس انتری اقدام می‌کنند می‌توانند ظرف شش ماه اقامت دائم این کشور را دریافت کنند. خبر خوب این است که کشور کانادا قصد دارد تا سال 2025 حدود نیم میلیون تازه وارد را که درصد زیادی از آنها از طریق یکی از سه جریان اکسپرس اینتری می‌آیند دعوت کند، این سه جریان عبارتند از:

کارگر ماهر فدرال (FSW)

کلاس تجربه کانادا (CEC)

مشاغل ماهر فدرال (FST)

سیستم اکسپرس انتری به این صورت است که شما یک پروفایل ارسال می‌کنید که توسط سیستم رتبه‌بندی جامع کانادا (CRS) امتیاز می‌گیرد. برای ارسال این پروفایل یا نمایه اکسپرس انتری نیز شما باید در ابتدا شرایط لازم برای یکی از سه جریان فدرال ذکر شده را داشته باشید. سپس دولت کانادا دعوت‌نامه‌هایی را برای درخواست اقامت دائم برای کاندیداهای با بالاترین رتبه صادر می‌کند.

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس انتری به طور معمول حدود 2300 دلار کانادا برای یک متقاضی مجرد یا حدود 4500 دلار کانادا برای یک زوج است. برنامه اکسپرس انتری همچنین به استان‌ها و مناطق مجزا اجازه می‌دهد تا از این سیستم برای استخدام نامزدهای مناسب به عنوان بخشی از برنامه‌های نامزد استانی استفاده کنند تا خواسته‌های بازار کار برآورده شود.

مهاجرت از طریق اسپانسرشیپ

اتحاد مجدد خانواده سنگ بنای سیاست مهاجرت کانادا است. خانواده‌ها در کانادا می‌توانند از بستگان خود حمایت مالی کنند تا به طور دائم به کانادا بیایند. برای اینکه واجد شرایط حمایت مالی از بستگان خود باشید، باید شهروند یا مقیم دائم کانادا باشید. اگر یک عضو خانواده واجد شرایط دارید که مقیم دائم یا شهروند کانادا باشد، حمایت مالی خانواده احتمالا ارزان ترین راه مهاجرت به کانادا برای شما خواهد بود. حمایت مالی از یک خویشاوند معمولاً حدود 1135 دلار کانادا هزینه دارد. در صورتی که اسپانسر در کبک اقامت داشته باشد یا قصد اقامت در آن را داشته باشد، هزینه‎‌های اضافی اعمال خواهد شد. زمان پردازش درخواست حمایت مالی به عضوی از خانواده که از شما حمایت مالی می‌کند بستگی دارد. برای حمایت از همسر، رسیدگی به درخواست‌ها از ابتدا تا انتها معمولاً 12 ماه طول می‌کشد.

مهاجرت از طریق برنامه‌های استانی کانادا (PNP)

مسیر PNP در واقع می‌توان گفت یکی از محبوب‌ترین و پرطرفداترین مسیرهای مهاجرت به کانادا است. برخی از استان‌های کانادا مانند آلبرتا، انتاریو، بریتیش کلمبیا و سایر استان‌های کانادا برنامه‌های مهاجرتی خود را توسعه داده‌اند که اغلب منجر به یک روند سریع مهاجرت به این کشور می‌شود. در برنامه‌های استانی کانادا هر استان و یا قلمرو خاص بر اساس نیاز خود از میان افراد خارجی دارای مهارت، تحصیلات یا تجربه کاری مرتبط به منظور کمک به اقتصاد استان خود نیرو می‌پذیرد. هر PNP معیارهای واجد شرایط منحصر به فرد خود را دارد و زمان پردازش آنها نیز متفاوت از هم است و اکثر PNPها برای واجد شرایط شدن نیاز به پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای کانادایی دارند و یا اینکه از سوی یک استان یا قلمرو خاصی معرفی می‌شوند که این متقاضیان بعد از کاندید شدن درخواست کاغذی اقامت دائم خود را به اداره مهاجرت و شهروندی کانادا ارسال می‌کند. پس از دریافت نامزدی، نامزدهای PNP باید برای اقامت دائم کانادا به دولت فدرال درخواست دهند.

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

مهاجرت از طریق ازدواج

یکی از روش‌های کم هزینه مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت دائم این کشور ازدواج با یک شهروند کانادایی و یا فرد با اقامت دائم این کشور است. در این مسیر از مهاجرت فرد حتما باید بالای 18 سال سن داشته و فرد اسپانسر شونده نیز بایستی توانایی تامین همسرش به مدت سه سال در کانادا را داشته باشد، هیچ گونه تخلف و سوء پیشینه‌ای نداشته باشد و همچنین در 5 سال گذشته اسپانسری هیچ شخصی را از این طریق بر عهده نداشته باشد. با این حساب شخصی که اقدام به مهاجرت می‌کند تقریبا هیچ هزینه‌ای را متقبل نخواهد شد و به همین دلیل مهاجرت از طریق ازدواج به عنوان ارزان ترین راه مهاجرت به کانادا شناخته می‌شود.

مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی

پناهندگی افراد تنها در صورتی پذیرفته می‌شود که اثبات کنند جانشان در کشور خودشان در خطر است یا اینکه از نظر نژادی، سیاسی و مذهبی و … در کشور خودشان مورد اذیت و آزار قرار دارند. این مسیر هر چند جزء ارزان ترین راه‌های مهاجرت به کانادا شناخته می‌شود ولی خطرات آن بسیار زیاد است و حتی پس از پذیرفته شدن از سوی کشور مقصد برای مدتی مجبور به زندگی در کمپ‌هایی که شرایط بسیار نامطلوبی دارد خواهند بود، که نهایتاً پس از بررسی پرونده متقاضی و برگزاری دادگاه‌های طولانی در مورد درخواست وی، نتیجه به متقاضی اعلام می‌شود.

مهاجرت از طریق استارت آپ

مهاجرت از طریق استارت آپ یکی از جدیدترین مسیرهای مهاجرتی است که برای افرادی مناسب است که از طرح‌ها و ایده‌ها و اختراعات نوینی برخوردار هستند، مخصوصا اگر این ابداعات قابلیت رقابت در سطح جهانی را داشته باشد قطع به یقین یکی از بهترین مسیرهای مهاجرت برای این افراد مهاجرت به کانادا از طریق استارت آپ خواهد بود. در این مسیر لازم است تا شما عزیزان یک ایده نو و خلاقانه را به یکی از شرکت‌های معتبر کانادایی ارائه دهید و در صورت تائید آنها یک نامه حمایتی دریافت خواهید نمود بعد از آغاز پروسه اخذ ویزای استارت آپ کانادا شما می‌توانید نسبت به اخذ اقامت دائم این کشور اقدام نمایید. پس دریافت ویزای استارتاپ کانادا شامل دو قسمت دریافت نامه حمایت از طرف موسسات مورد قبول برنامه ویزای استارت آپ و درخواست اخذ اقامت به منظور راه‌اندازی یک استارت آپ در کانادا است.

 از جمله شرایط مورد نیاز برای گرفتن این نوع ویزا داشتن مدرک زبان معتبر در یکی از زبان‌های انگلیسی و فرانسوی، داشتن یک سرمایه اولیه نه به منظور سرمایه گذاری در کانادا بلکه برای اثبات توانایی گذران زندگی در این کشور حداقل به مدت شش ماه، همچنین اثبات موثر و موفقیت‌آمیز بودن کسب‌وکار و جلب اعتماد یکی از سازمان‌های مورد تائید اداره مهاجرت کانادا الزامی خواهد بود. البته جای نگرانی وجود ندارد بسیاری از موسسات از جمله موسسه مهاجرتی صبا ویزا آماده راهنمایی و توسعه یک بیزینس استارتاپی به شما عزیزان به منظور کمک به اخذ اقامت دائم این کشور می‌باشد.

مهاجرت به کانادا از طریق استارت آپ به کسانی که تمایل به راه‌اندازی کسب‌وکار جدید و قابل رقابت در سطح جهانی در کشور کانادا را دارند توصیه می‌شود. البته جای نگرانی از بابت ابطال اقامت خود و خانواده‌تان در صورت عدم موفقیت کسب‌وکار در کانادا وجود ندارد چرا که این کشور تمام ریسک‌ها و سختی‌های کار کارآفرینان را در نظر گرفته و به هیچ عنوان اقدام به باطل کردن اقامت این افراد نمی‌کند حتی اجازه فعالیت به آنها در سایر زمینه‌ها نیز داده می‌شود.

مهاجرت به کانادا از طریق کار آفرینی

مهاجرت از طریق کارآفرینی

اخذ ویزای کارآفرینی از دیگر مسیرهای مهاجرت به کاناداست که همانند مهاجرت از طریق استارت آپ در این روش نیز نیاز به ارائه یک طرح تجاری مناسب در کشورکانادا می‌باشد. با توجه به اینکه کانادا کشوری فدرال است که دارای 11 ایالت مختلف است، هر کدام از ایالت‌ها نیز شرایط و نیروی متخصص و یا مشاغل خاصی را نیاز دارند بنابراین شما بایستی طرح خود را متناسب با نیاز ایالت مورد نظر انتخاب و ارائه دهید و ثابت کنید که طرح شما برای آن ایالت قطعا سود آور خواهد بود. در صورتی که طرح تجاری شما از سوی ایالت تائید شده و شما نیز از نظر دارا بودن سرمایه کافی خود را اثبات نمایید به شما اجازه ورود به این کشور داده خواهد شد.

افرادی که قصد مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی را دارند بایستی از برخی شرایط برخوردار باشند که در ادامه به ذکر برخی از آنها می‌پردازیم:

مهمترین شرط اخذ ویزای کارآفرینی کانادا ارائه بیزنس پلنی است که از سوی ایالت انتخابی و کشور کانادا مورد پذیرش واقع شود.

ارائه اطلاعات و جزئیات دقیق از طرح پیشنهادی و انگیزه خود از ارائه این طرح در حدی که همه را قانع به پذیرش طرح کند از دیگر شرایط مورد نیاز است.

فرد باید 2 الی سه سال سابقه مدیریتی و یا مالکیت یک بیزنس را در 5 سال گذشته داشته باشد.

در برخی ایالت‌ها لازم است تا نامه حمایتی از سوی یک سازمان تعیین شده دریافت شود تا شما بتوانید نسبت به اخذ ویزای کارآفرینی کانادا اقدام کنید.

داشتن دانش زبان انگلیسی نیز از دیگر شرایط مورد نیاز است.

و اینکه فرد باید تمکن مالی کافی برای راه‌‍اندازی بیزنس در این کشور را داشته باشد. حداقل سرمایه‌ای که برای گرفتن ویزای کارآفرینی کانادا مورد نیاز است 50 هزار دلار کانادا می‌باشد.

سخن پایانی

برای اینکه در مسیر مهاجرت از طریق کارآفرینی یا هر مسیر دیگری که در این مقاله عنوان شد موفق باشید، بهره‌گیری از راهنمایی و مشاوره‌های موسسات مهاجرتی معتبر الزامیست چرا که مشاوران و وکلای حقوقی در این زمینه اطلاعات و مهارت لازم را کسب نموده‌اند بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم قبل از هر گونه اقدامی با یک فرد متخصص در این زمینه مشاوره داشته باید. موسسه مهاجرتی صباویزا یکی از معتبرترین موسساتی است که از مشاورین خبره و باتجربه برای راهنمایی متقاضیان استفاده می‌کنند. با استفاده از موسسه ما شما بزرگواران می‌توانید ارزان ترین راه مهاجرت به کانادا بسته به شرایط خود را انتخاب و در این مسیر آگاهانه قدم بردارید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 2 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید