لوگو صبا ویزا
پیش از دانشگاه استرالیا

پیش از دانشگاه استرالیا

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه پیش از دانشگاه استرالیا و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.
مشاوره رایگان

کشور استرالیا از دسته کشورهای بسیار مدرن و قدرتمند در زمینه سیستم های آموزشی و تحصیلی است. این کشور، علاوه بر دارا بودن سیستم آموزشی پیشرفته و به روز، آموزش در محیطی کاملا دوستانه را به متقاضیان ادامه تحصیل در این کشور ارائه می دهد. تحصیل پیش از دانشگاه استرالیااز جمله گزینه های بسیار مناسب برای ورود دانش آموزان به این کشور محسوب می شود. فارغ التحصیلان مدارس کشور استرالیا قادر خواهند بود تحصیلات خود را در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی این کشور ادامه دهند.

فهرست عناوین

سیستم آموزشی تحصیل پیش از دانشگاه استرالیا

آموزش پیش از دانشگاه در کشور استرالیا اجباری است و همه کودکان سنین  6 الی 16 سال، می بایست در مدرسه تحصیل کنند. علاوه بر مدارس رايج ابتدايي و متوسطه، مدارس استثنايي براي كودكان با مشكلات  يادگيري و رفتاري  وجود دارد. همچنين مدارس جداگانه اي براي كودكاني با ناتواني هاي خاص وجود دارد كه نمي توان تسهيلات لازم را به  طور شايسته در مدارس رايچ براي آنان فراهم نمود. یکی از مهمترین اصول آموزشی در کشور استرالیا ایده پردازی و انجام کارهای خلاقانه است.

  • بیش از 9600 مدرسه در کشور استرالیا وجود دارد.

  • بیش از 120 کالج آموزشی به زبان انگلیسی در کشور استرالیا وجود دارد.

  • تقریباً 150 هزار دانش آموز در کالج های کشور استرالیا مشغول به تحصیل هستند.

سیستم نمره دهی در کشور استرالیا در هر ایالت این کشور متفاوت است. در ادامه، به برخی از سیستم های نمره دهی در ایالت های مختلف کشور استرالیا، اشاره شده است.

پیش از دانشگاه استرالیا

مقطع پیش دبستانی (Pre-school)

در کشور استرالیا، مقطع پیش دبستانی برای کودکان 1 تا 5 سال ارائه می شود. دوره پیش دبستانی در کشور استرالیا به عنوان دوره Foundation نیز نامیده می شود. هر یک از ایالت ها در کشور استرالیا، دوره پیش دبستانی خاص خود را به متقاضیان ارائه می دهند. در مراکز پیش دبستانی عمده تمرکز بر روی پرورش خلاقیت و حس همکاری کودکان است.

تحصیل دوره ابتدائی (Primary School)

تحصیل ابتدایی در کشور استرالیا اجباری است. دانش آموزان از سن 7 تا 16 سالگی در مدارس ابتدایی مشغول به تحصیل می شوند.  طول دوره تحصیل در مدارس ابتدائی 7 تا 8 سال است که در طول این مدت، دانش آموزان کلیه مهارت های لازم برای پیشرفت در اجتماع به آنها نیاز دارد فرا خواهد گرفت. بیش از 9600 مدرسه در کشور استرالیا وجود دارد. برخی از مدارس با بودجه دولتی اداره می شوند و برخی دیگر مدارس خصوصی هستند . آموزش در مدارس کشور استرالیا به زبان انگلیسی است.

تحصیل در دوره متوسطه (Secondary School)

در دوره متوسطه، دانش آموزان می توانند پس از کسب آموزش های لازم، گواهی آموزشی Senior Secondary Education دریافت کنند که برای ورود به اکثر دانشگاه های استرالیا ضروری است. دانش آموزان علاوه بر این، می توانند در مدارس فنی و حرفه ای کشور استرالیا تحصیل کرده و گواهی های مربوطه را اخذ نمایند.

آموزش فنی و حرفه ای در کشور استرالیا

آموزش فنی و حرفه ای (VET) مبتنی بر همکاری بین بخشی دولتی و صنعت است. صنایع و گروه های مختلفی از کارفرمایان استرالیایی در تدوین سیاست ها و خط مشی های آموزشی این دوره مشارکت دارند. گواهی های دوره های فنی و حرفه ای توسط موسسات آموزشی ثبت شده (RTOs) که شامل موسسات دولتی، موسسات فنی و آموزش عالی (TAFE) و همچنین موسسات خصوصی است. تعداد 5000 موسسه آموزشی ثبت شده در کشور استرالیا وجود دارد. علاوه بر این، 58 موسسه فنی و آموزش عالی نیز در این کشور وجود دارند.

استفاده از فناوری در مدارس

دولت استرالیا، اعم از ملی و ایالتی، از استفاده مناسب فناوری در مدارس استرالیا به منظور آمادگی دانش آموزان برای آموزش، یادگیری و زندگی در دنیای دیجیتال، حمایت می کنند. به همین دلیل، مدارس استرالیا، مجهز به به روز ترین تجهیزات و زیر ساخت ها در زمینه ICT هستند.

  • در مدارس استرالیا، به ازای هر دانش آموز، یک کامپیوتر مجهز وجود دارد.

  • به طور متوسط، یک دانش آموز استرالیایی، یک ساعت از آموزش خود را در اینترنت سپری می کند.

  • در سال 2013، دولت استرالیا حدود 13 میلیارد دلار در مدارس دولتی و غیر دولتی این کشور سرمایه گذاری کرده است. پیش بینی شده است که این میزان در سال 2029، به 31 میلیارد دلار افزایش یابد.

  • طبق برنامه ریزی انجام شده توسط دولت استرالیا، بودجه مدارس این کشور از میزان 5/17 میلیارد دلار در سال 2017، به 4/31 میلیارد دلار در سال 2029 افزایش خواهد یافت. این برنامه به منظور تضمین این است که هر دانش آموز قادر باشد از منابع و امکانات آموزشی مورد نیاز را صرفنظر از اینکه کجا زندگی می کند، دریافت کند.

مزایای تحصیل پیش از دانشگاه استرالیا

افرادی که تحصیل پیش از دانشگاه استرالیارا انتخاب کرده به سادگی برای ورود به دوره های دانشگاهی آماده می شوند و با شرایط تحصیلی و آموزشی این کشور آشنا می شوند. یادگیری کلیه دروس با مهارت عملی همراه است.

سیاست های کلی آموزشی در این کشور، شامل افزایش فرصت های زبان آموزی، ارتباط مدارس با صنعت و افزایش کیفیت مدارس به طور مستمر است. کیفیت تدریس آموزگاران در مدارس این کشور، همواره مورد پایش قرار گرفته و به همین دلیل آموزش از کیفیت بالایی برخوردار است. از سایر مزایای تحصیل پیش از دانشگاه در کشور استرالیا می توان به امکان یادگیری مهارت های لازم برای ورود به دانشگاه، یادگیری دروس به صورت عملی با پرورش خلاقیت اشاره کرد.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 2 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید