لوگو صبا ویزا

وقت فوری سفارت سوئد؛ بررسی شرایط و مدارک لازم برای این کار

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه وقت فوری سفارت سوئد و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید. مشاوره رایگان

برای ورود به کشور سوئد با هر هدفی نیاز به اخذ روادید است و پیش از آن باید برای دریافت وقت سفارت اقدام کرد. برخی نیاز به دریافت وقت فوری سفارت سوئد دارند، از آنجایی که این کار کمی پیچیده است و نیاز به اطلاعات دقیق دارد، بهتر است جزئیات لازم را در این زمینه بدانید و در صورت لزوم با یک موسسه مهاجرتی برای این کار اقدام کنید. در ادامه شرایط لازم برای این کار و مواردی که لازم است بدانید را ذکر کرده‌ایم.

فهرست عناوین

وقت سفارت چیست و دریافت آن چه ضرورتی دارد؟

شاید پیش از اقدام برای دریافت وقت فوری سفارت سوئد، بهتر باشد با این مفهوم آشنا شوید تا ضرورت دریافت آن درک شود. برای این که بتوانید ویزای سوئد را دریافت کنید، باید وقت سفارت بگیرید. وقت سفارت درست مثل نوبت گرفتن از دکتر یا روانشناس برای ویزیت است. اگر بدون داشتن وقت قبلی به یک پزشک یا مثلاً روانشناس مراجعه کنید احتمال دارد که پذیرش انجام نشود و یا با ازدحام جمعیت روبرو شوید.

در صورتی که کار شما برای سفر به این کشور فوری و ضروری است، با دریافت وقت فوری سفارت سوئد می‌توانید بدون معطلی برای مصاحبه اقدام کنید و روادید به شما داده شود. برخی از مدارک از قبل باید برای دریافت وقت سفارت ارائه شود و بعد از آن برخی مدارک را در وقت مصاحبه ارائه داد.

آشنایی با شرایط عمومی کشور سوئد

سوئد یک کشور اسکاندیناوی در شمال اروپا است. از غرب با نروژ، از شرق با فنلاند هم مرز است. این کشور مرز دریایی خود را با دانمارک، آلمان، لهستان، روسیه، لتونی، لیتوانی و استونی مشترک دارد. آب و هوای سوئد بسیار لطیف است. پایتخت این کشور استکهلم بوده که پرجمعیت ترین قسمت این کشور است. سوئد دارای یک سیستم رفاه اجتماعی است که خدمات بهداشتی جهانی و آموزش عالی را برای شهروندان خود فراهم می‌کند.

سوئد از لحاظ کیفیت زندگی، بهداشت، آموزش، آزادی‌های مدنی، رقابت اقتصادی، برابری، رفاه و توسعه انسانی، دارای رتبه بالایی است. جهانگردی یکی از بزرگترین عوامل کمک به اقتصاد کشور است. مکانهای دیدنی در سراسر کشور بازدیدکنندگان بیشماری از سراسر جهان را به خود جلب می‌کند. کرون واحد پول این کشور است. زبانهای رسمی این کشور، سوئدی است. فنلاندی، سامی و رومانی نیز به طور گسترده ای در این کشور صحبت می‌شود. رفاه عمومی، طبیعت بکر و فرصت‌های شغلی بینظیر در این کشور باعث شده تا سالانه تعداد زیادی برای سفر و مهاجرت این کشور را انتخاب کنند. در هر صورت برای رفتن به این کشور باید روادید داشت و پیش از آن برای اخذ وقت فوری سفارت سوئد اقدام کرد.

کشور سوئد همچنین به دلیل راه‌های ارتباطی گسترده که با اکثر کشورهای اروپایی دارد، شاهراه اروپا لقب گرفته و گردشگرپسند است، به ویژه برای افرادی که دوست دارند یک سفر به دور اروپا داشته باشند. در هر صورت فرقی ندارد دلیل شما برای سفر به این کشور چیست، شما باید برای دریافت وقت سفارت اقدام کنید.

وقت فوری سفارت سوئد

برای درخواست وقت سفارت سوئد چه به صورت فوری و چه به صورت عادی، باید در ابتدای امر برای پر کردن فرم آنلاین درخواست روادید اقدام کنید. بعد از این امر باید فرم پر شده را برای برای آدرس ایمیلی که در سایت سفارت درج شده است، ارسال کنید. بعد از آن هزینه ویزا به شما اعلام می‌شود که باید از سمت متقاضی به حساب سفارت واریز شود.

رزرو وقت فوری سفارت سوئد در گذشته به صورت حضوری بود، اما خوشبختانه از سال 2016  به صورت غیرحضوری و آنلاین درآمده است. به راحتی می‌توانید وارد سایت سفارت شده و فرم مربوطه را دانلود کرده و بعد از آن وقت مدنظر خود را برای مصاحبه مشخص کرده و ارسال کنید.

توجه داشته باشید که در پس از دریافت وقت فوری سفارت سوئد در روز موعود حتماً به سفارت مراجعه کنید و غیبت یا تأخیری نداشته باشید، زیرا این وقت غیرقابل تغییر است. در صورتی موفق به حضور در سفارت نشدید باید برنامه‌ریزی مجددی برای سفر خود به این کشور انجام دهید. زیرا لازم است تا دوباره از نو فرم را دانلود و پر کرده و برای دریافت وقت سفارت اقدام کنید. سفارت در وقت‌های خالی یک زمان را برای مصاحبه مشخص خواهد کرد.

توانایی مالی برای دریافت وقت فوری سفارت سوئد

یکی از نکته مهم که در مورد ویزا سوئد و دریافت وقت سفارت باید به آن توجه داشته داشت، این است که فرد منقاضی باید از تمکن مالی خوبی برخوردار باشد. در واقع یکی از شرایط مهم که شانس فرد متقاضی ویزای سوئد را تا حد زیادی بالا می‌برد، این است که فرد تمکن مالی خود را به سفارت اثبات کند.

برای دریافت وقت فوری سفارت سوئد، این سفارت از شما مدارکی را درخواست خواهد کرد که نشان‌دهنده  توانایی مالی شخص متقاضی ویزا برای پرداخت هزینه‌های اقامت خود در این کشور باشد. اسناد دارایی و پرینت بانکی را برای این امر باید ارائه دهید. میزان تمکن مالی هم بستگی به هدف شما به سفر به این کشور را دارد. به طور مثال میزان تمکن مالی برای کسانی که قصد سفر توریستی به این کشور را دارند کمتر از کسانی که قصد مهاجرت کاری یا سفر تجاری به این کشور را دارند. این امر هم به دلیل رفاه بالای این کشور و وضعیت خوب اقتصادی آن امر غیرعادی و غیرطبیعی نیست.

نحوه رزرو وقت فوری سفارت سوئد

از آنجایی که افراد از روند قانونی و کار برای دریافت وقت سفارت سوئد آگاهی ندارند، باید از طریق موسسات مهاجرت و یا آژانس‌های گردشگری برای این امر اقدام کرد. صبا ویزا برای این کار به شما کمک خواهد کرد و روند کار را تسهیل می‌کند.

در صورتی که از طریق این موسسات برای دریافت وقت فوری سفارت سوئد اقدام می‌کنید، علاوه بر اینکه باید کلیه اطلاعات لازم را برای موسسه ارسال کنید. مدارک لازم را برای وقت سفارت و همچنین رسید پرداخت هزینه مربوط به مصاحبه و ویزا هم برای موسسه باید ارسال شود.

 

وقت فوری سفارت سوئد؛ بررسی شرایط و مدارک لازم برای این کار

مدارک لازم برای وقت سفارت سوئد و شرایط روز مصاحبه

اگر برای دریافت وقت سفارت از طریق آژانس‌های گردشگری و موسسات مهاجرتی اقدام می‌کنید باید موارد زیر را تهیه کرده و در اختیار آنها قرار دهید که عبارتند از:

  • بیمه مسافرتی
  • بلیط رفت ‌و برگشت به کشور سوئد
  • پاسپورت دارای اعتبار
  • دعوت‌نامه
  • رسید پرداخت هزینه مصاحبه

بعد از آنکه وقت فوری سفارت سوئد به صورت شخصی یا با واسطه تعیین شد، باید پرینتی از فرم تکمیل شده، مدارکی که گفته شد را آماده کنید و در روز مصاحبه به  افسر مربوطه در سفارت این کشور تحویل دهید. برای اینکه دریافت وقت سفارت دارای پروسه طولانی و پیچیده است، توصیه می‌شود تا مدارک لازم برای این کار را به صورت تمام و کمال تهیه کنید و یک کپی هم از تمامی آنها داشته باشید تا در صورت لزوم ارائه دهید.

در روز مشخص شده، یک افسر اداری با شما مصاحبه کرده و کارهایی چون انگشت‌نگاری و عکاسی از شما انجام خواهد شد. به همین خاطر هم در روزی که برای وقت فوری سفارت مشخص شده، حضور خود شخص الزامی بوده و غیرقابل تغییر خواهد بود. بعد از این مراحل درخواست شما و مصاحبه به همراه مدارک ارائه‌شده مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت تأیید، ویزا برای شما صادر خواهد شد. البته در صورت لزوم ممکن است برای ارزیابی مجدد به سفارت فراخوانده شوید که از طریق ایمیل یا شماره تلفن درج شده در مدارک برای این امر با شما تماس گرفته می‌شود.

نحوه اطلاع از وقت خالی سفارت سوئد

همانگونه که اشاره شد در هنگام پر کردن فرم آنلاین از طرف خود شما یا موسسات باید وقت سفارت برای مصاحبه از طرف شما مشخص شود. برای اطلاع از وقت آزاد یا خالی برای رفتن به سفارت این کشور باید به سایت اداره مهاجرت مراجعه کنید و تاریخ‌های آزاد را مشاهده کنید.

بعد از این مراحل طبق برنامه و زمان خود، درخواستی را برای تاریخ آزاد ارائه دهد. البته باید بدانید که در سایت سفارت سوئد وقت خالی بسیار کم است یا وجود ندارد برای همین باید منتظر باشید و مدام این سایت را برای پیدا کردن وقت فوری سفارت سوئد چک کنید. برای همین بهتر است این امر را به موسساتی که کارشان دائم در این رابطه است بسپارید تا هیچ فرصتی را از دست ندهید.

نکات مهم در رابطه با وقت فوری سفارت سوئد

از آنجایی که پروسه دریافت وقت سفارت سوئد ممکن است کمی طولانی باشد، بهتر است در رابطه با اعتبار پاسپورت خود مطمئن شوید. بهتر است پاسپورت شما 6 ماه یا حتی بیش از آن دارای اعتبار قانونی باشد. همچنین پاسپورت شما باید دارای حداقل دو صفحه خالی هم باشد.

همچنین در روز مصاحبه حساسیت بالایی نسبت به عدم سوء سابقه فرد وجود دارد و مدارک مورد تأییدی که دال بر این امر باشد باید ارائه شود. انگشت نگاری هم به همین منظور از کلیه افراد بالای 12 سال نیز انجام می‌شود. در کنار این موارد، نکته مهمی که در مورد وقت فوری سفارت سوئد باید به آن توجه داشته باشید زیرا تبعات سنگینی به همراه دارد، عدم جعل و ارائه مدارک فیک است. افرادی که این کار را می‌کنند وارد بلک لیست کشورهای شینگن شده و دیگر درخواست آنها برای اخذ ویزا مورد پذیرش قرار نخواهد گرفت.

همچنین افرادی که زیر 18 سال سن دارند باید فرم رضایت والدین خود را به همراه سایر مدارک به سفارت ارائه دهند. در نهایت هم دقت کنید که بین زمان‌بندی سفر شما و وقت مصاحبه سه ماه فرصت باشد، زیرا گاهی این روند زمان‌برتر از چیزی است که فکر می‌کنید. در کنار این موارد بعد از دریافت وقت فوری سفارت سوئد و در هنگام مصاحبه  باید به سفارت این کشور ثابت کنید که در زمان مشخص شده خاک سوئد را ترک کرده و کلیه مدارک خود را باید به زبان انگلیسی به صورت ترجمه رسمی و مهر دارالترجمه به سفارت ارائه دهید.

انواع ویزا برای سفر به سوئد و مدارک لازم

سفر شما به سوئد می‌تواند به دلایل مختلفی باشد اما در هر صورت نیاز به دریافت وقت فوری سفارت سوئد و مصاحبه خواهد بود. دلیل شما برای سفر به این کشور، تعیین کننده نوع ویزای دریافتی خواهد بود. انواع ویزا برای هر بازدید عبارتند از:

  • ویزای توریستی: دعوت نامه همراه با آدرس و شماره تلفن دوستان یا خانواده و صورتحساب بانکی 6 ماه گذشته، گذرنامه
  • ویزای کاری: دعوت نامه‌ای از یک شرکت سوئدی با آدرس و تاریخ سفر شما، گواهی بیانگر سفر کاری از کارفرما ،اثبات معاملات قبلی بین دو شرکت، صورتحساب بانکی 6 ماه گذشته، تفاهم نامه و اساسنامه در نسخه اصلی تصدیق شده، مجوز تجارت و …
  • ویزای پزشکی: یک گزارش پزشکی با بیان وضعیت متقاضی، یک گزارش پزشکی تایید شده از پزشک در سوئد که تاریخ و وضعیت پزشکی را تأیید می‌کند و رسید هزینه‌های پزشکی پرداخت شده.
  • ویزا برای همسر شهروند سوئدی: اثبات تابعیت سوئد فرد و گواهی ازدواج
  • ویزا برای کودکان زیر سن قانونی: اثبات درآمد کافی والدین و اجازه سفر از سوی آنها
  • ویزای ملی: اگر قصد دارید بیش از 3 ماه در کشور سوئد بمانید؛ شما باید درخواست ویزای ملی را همراه مدارک گفته شده برای وقت سفارت فوری سوئد ارائه دهید. مدت اعتبار این ویزا نمی‌تواند بیش از 1 سال باشد.

اطلاعاتی لازم در مورد سفارت سوئد

در صورتی که قصد دارید برای دریافت وقت سفارت به صورت شخصی اقدام کنید اطلاعات ضروری که در مورد سفارت این کشور باید از آن مطلع باشید عبارتند از:

آدرس سفارت‌خانه: تهران، خیابان پاسداران شمالی، بالاتر از خیابان فرمانیه، خیابان بوستان، نبش نسترن، پلاک ۲۷.

شماره تماس : ۲۳۷۱۲۲۰۰

شماره فکس: ۲۲۲۹۶۴۵۱

شماره فکس مربوط به بخش صدور ویزای سوئد: ۲۲۲۸۶۰۲۱

کدپستی: ۴۵۸-۱۹۵۷۵

سایت: https://www.swedenabroad.se/en/embassies/iran-teheran/

همچنین نکته مهمی که باید برای دریافت وقت فوری سفارت سوئد بدانید، اطلاع از ساعات کاری این سفارت است. در روزهای کاری از ساعت 8 صبح تا ساعت 16:30 عصر خواهد بود. در روزهای پنجشنبه هم تا ساعت 15 خواهد بود.

سخن پایانی

در صورتی که تصمیم خود را برای سفر یا مهاجرت به سوئد گرفته‌اید، می‌توانید از طریق موسسه مهاجرتی صبا ویزا برای دریافت وقت فوری سفارت سوئد اقدامات لازم را انجام دهید. به دلیل زمانبر بودن و تخصصی‌بودن این کار، توصیه می‌شود که به صورت شخصی برای این کار اقدام نکنید و بهتر است از مشاورین و کارشناسان متخصص استفاده کنید. همچنین سعی کنید که مدارک لازم را برای دریافت ویزا به صورت کامل تهیه کنید تا خللی در روند مصاحبه شما ایجاد نشود.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 4 میانگین: 4.5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید