لوگو صبا ویزا
سرمایه گذاری-در-سوئد (6)

هزینه مهاجرت به سوئد؛ آشنایی با انواع هزینه مهاجرت تحصیلی، کاری و سرمایه‌گذاری

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه هزینه مهاجرت به سوئد و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.


مشاوره رایگان

سوئد در میان کشورهای پهناور اروپا رتبه 5 را به خود اختصاص داده و جز کشورهای برتر جهان از لحاظ اقتصادی و صنعتی است. به همین علت، سالانه تعداد زیادی از مهاجرین برای تحصیل، کار و زندگی این کشور را انتخاب می‌کنند. آنچه که در ذهن بسیاری از مهاجران پیش از انتخاب هر کشوری، از جمله همین کشور نقش می‌بنند، این است که هزینه مهاجرت به سوئد و زندگی در آن چه میزان است؟ چطور می‌توان از پس مخارج برآمد و موادری از این قبیل که در این مطلب از صبا ویزا به این سوالات پاسخ خواهیم داد.

هزینه مهاجرت به سوئد برای تحصیل

طبق قوانین کشور سوئد دانشجویان مهاجری که در این کشور برای تحصیل پذیرش می‌شوند، دو دسته هستند: دانشجویان کشورهای عضو اتحادیه اروپا و دانشجویان از دیگر کشورهای جهان. دسته اول به صورت کاملاً رایگان می‌توانند در این کشور مشغول به تحصیل در هر مقطعی اعم از لیسانس، فوق لیسانس و دکترا شوند. در مقابل دانشجویان دیگر کشورهای جهان تنها در مقطع فوق لیسانس و دکترا می‌توانند رایگان در این کشور تحصیل کنند آن هم به شرطی که بورسیه دریافت کرده باشند.

بورسیه در این کشور هم برای دانشجویان دیگر کشورها دو نوع است: دولتی که همه هزینه‌های زندگی، سفر و تحصیل را دولت سوئد تقبل می‌کند که البته ایرانی‌ها نمی‌توانند از این نوع بورسیه بهره‌مند شوند. در مقابل بورسیه دانشگاهی هم وجود دارد که بسیاری از این دانشگاه‌ها بخشی از هزینه را پوشش می‌دهند. هزینه مهاجرت به سوئد برای تحصیل نسبت به کشورهای اروپایی مثل فنلاند و انگلیس بسیار کمتر است و از آنجایی که دانشجویان می‌توانند 40 ساعت در هفته کار کنند و دستمزد کار دانشجویی نیز خوب است، از پس هزینه زندگی برخواهند آمد.

هزینه مهاجرت به سوئد برای تحصیل

هزینه‌های مربوط به تحصیل در دانشگاه‌های سوئد با توجه به نوع دانشگاه متغیر بوده و سالانه بین  9000یورو تا 17.000 یورو است. برای پذیرش نیز با اثبات کرد که فرد تمکن مالی برابر با 8350 کرون دارد. در مورد هزینه ویزای تحصیلی هم باید گفت که برای اخذ آن به 1000 کرون سوئد نیاز است. خوشبختانه بعد از اتمام تحصیلات هم می‌توان به دنبال کار بود و ویزا را به صورت موقت تمدید کرد. در صورتی که فرد موفق به پیدا کردن شغل یا ثبت شرکت خود شود نیز می‌تواند با تغییر ویزای تحصیلی به کاری اقامت خود را در این کشور ادامه دهد.

هزینه مهاجرت به سوئد برای کار

صنعتی بودن سوئد یکی از دلایلی است که تقاضا برای مهاجرت کاری به این کشور را افزایش داده است. در واقع صنعتی بودن تقاضا برای نیروی کار و فرصت شغلی در این کشور را افزایش داده است. کارفرماها در این کشور از راه پیشنهاد کار که به Job Offer شهرت دارد تقاضای خود را برای جذب نیرو اعلام می‌کنند و از این طریق نیروی کار جذب می‌شود.

مانند تحصیل در سوئد، کار در این کشور هم دارای شرایط خاص به خود است و دو گروه برای کار جذب می‌شوند که عبارتند از: نیروی کار از اتحادیه اروپا و دیگر کشورها. افرادی که عضو کشورهای اتحادیه اروپا هستند، بدون نیاز به مجوز کار می‌توانند در این کشور مشغول شوند. در مورد متقاضیان کار از دیگر کشورها از جمله ایران باید گفت که کارفرما پیشنهاد کار خود را منتشر کرده و در صورتی که متقاضی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا نباشد، از دیگر کشورها برای کار نیرو جذب خواهد شد.

در مورد هزینه مهاجرت به سوئد برای اشتغال نیز باید گفت که فرد متقاضی باید اسناد تمکن مالی حدود 13.000 کرون به صورت ماهانه را داشته باشد. هزینه اخذ ویزا هم 2000 کرون برای خود فرد، 1000 کرون برای همسر و 500 کرون برای فرزندان است.

هزینه مهاجرت به سوئد برای کار

افرادی که از طرف یک کارفرما برای یک موقعیت شغلی پذیرفته می‌شوند، باید علاوه بر مهارت برای موقعیت شغلی، رزومه کاری و تخصصی در حوزه مرتبط با موقعیت شغلی،  به زبان سوئدی هم تسلط کافی داشته باشند. بعد از پذیرش فرد می‌تواند برای ویزای کاری اقدام کند. بعد از سکونت به مدت 3 تا 5 سال در سوئد فرد می‌تواند برای اقامت دائم اقدام کند. همچنین متقاضی ویزای کاری می‌تواند با ارائه مدارک لازم تمکن مالی می‌تواند برای همسر و فرزندان خود در صورتی که زیر 21 سال باشند هم تقاضای ویزا کند.

هزینه مهاجرت به سوئد برای ازدواج

یکی دیگر از راه‌هایی که برای اخذ اقامت در سوئد وجود دارد، ازدواج با یک سوئدی یا فردی است که تابعیت و اقامت دائم در این کشور دارد. یکی از شروط اصلی برای اخذ تابعیت و اقامت از راه ازدواج این است که فرد متقاضی باید دارای تمکن مالی برای تأمین هزینه‌های همسر خود برای زندگی در این کشور باشد. در واقع باید اثبات شود شرایط زندگی چون ملک و کار مناسب را برخوردار باشد.

هزینه مهاجرت به سوئد برای ازدواج

هزینه مهاجرت به سوئد از راه ازدواج در حدود 2000 کرون سوئد است. ویزای اخذ شده از این طریق دارای یک سال اعتبار است، در صورت تداوم ازدواج می‌توان آن را تمدید کرد. بعد از مدتی هم فرد برای اقامت دائم در این کشور می‌تواند، اقدام کند. البته به شرطی که در طی ازدواج در یک مکان زندگی کنند و روابط عاطفی داشته باشند تا مجوز اقامت دائم به فرد داده شود. بعد از اخذ اقامت دائم به فرد پاسپورت هم داده می‌شود و به عنوان شهروند این کشور شناخته می‌شود و از همه حقوق شهروندی برخوردار خواهد شد.

هزینه مهاجرت به سوئد برای سرمایه گذاری

از آنجایی که سوئد در میان کشورهای اروپایی دارای رتبه خوبی در میان کشورهای پیشرفته است و دارای امنیت سیاسی و اقتصادی است؛ سرمایه‌گذاری در این کشور بسیار جذاب است. البته راه‌ها و هزینه مهاجرت به سوئد از راه سرمایه‌گذاری بسیار متنوع و متغیر است.  که در ادامه هر کدام را به تفکیک بررسی کرده‌ایم، اما به طور کلی هزینه‌های این نوع مهاجرت عبارتند از:

  • هزینه اخذ ویزا: برای سرمایه‌گذاری و اخذ ویزای این کشور برابر با 2000 کرون سوئد است که البته ویزای داده شده برای 1 سال اعتبار دارد و بعد از آن باید برای تمدید آن اقدام کرد.
  • سرمایه مورد نیاز: برای سرمایه‌گذاری در این کشور هم فرد متقاضی باید دارای نقدی معادل 100.000 یورو داشت.

سرمایه‌گذاری در سوئد از طریق استارت‌آپ و کارآفرینی

اگر به دنبال سرمایه‌گذاری در این کشور پیشرفته هستید و هزینه مهاجرت به سوئد برای شما اهمیت چندانی ندارد، باید گفت یکی از راه‌های جذاب برای ورود به اقتصاد پایدار به سوئد، راه‌اندازی کسب و کارهای جدید و کارآفرینی است. ویزایی که در این کشور برای سرمایه‌گذاری داده می‌شود، از سه ماه تا دو سال اعتبار دارد و بعد از آن می‌توان برای تمدید ویزا اقدام کرد.

در صورت سودآوری لازم را در کسب و کار خود داشته باشید و بتوانید برای آن اقدام کرد. از شرایط عمومی اینگونه ویزا می‌توان گفت فرد علاوه بر مهارت در حوزه‌ مدنظر باید مهارت و تجربه داشته باشد. همچنین باید در کنار ارائه طرح بیزینسی، نصف سهام شرکت و طرح استارت آپ را داشته باشد و بتواند با ارائه مدارک اثبات کند از پس هزینه‌های خود در مدت زمان اجرای آزمایشی استارت‌آپ تا دو سال برمی‌آید. هزینه مهاجرت به سوئد برای شروع یک استارت‌آپ و کارآفرینی عبارتند از:

  • تمکن مالی: فرد باید برای اثبات تمکن مالی باید حسابی بانکی با موجودی در حدود 200.000 کرون داشته باشد. همچنین حساب همسر متقاضی باید 100.000 کرون موجودی و حساب بانکی هر فرزند دارای موجودی برابر با 50.000 کرون باشد.
  • هزینه زندگی: همچنین فرد باید به نسبت شهر انتخابی برای شروع کار برآوردهای لازم را برای خورد و خوراک، اجاره یا خرید خانه و دیگر هزینه‌ها را داشته باشد. به طور مثال طبق برآوردها هر فرد برای هزینه‌های جاری به 900 یورو در ماه نیاز دارد و یک خانه دوخوابه در استکهلم هم برای اجاره ماهانه 300 تا 500 یورو خواهد بود.

سرمایه‌گذاری در سوئد از طریق ثبت شرکت

راه دیگر برای سرمایه‌گذاری در این کشور پیشرفته، ثبت شرکت است. هزینه مهاجرت به سوئد از این طریق با روش‌های دیگر متفاوت است. فرد متقاضی برای ثبت شرکت در هر حوزه باید دارای مهارت خاص در همان زمینه داشته باشد و به زبان سوئدی هم تسلط کافی وجود داشته باشد. ثبت شرکت ابتدا به صورت آزمایشی بوده و دو سال باید در زمینه انتخابی کار کرد تا در صورت تأیید ادامه کار شرکت ممکن باشد و فرد بتواند ویزای سرمایه‌گذاری خود را تمدید کند.

البته باید گفت که فرد متقاضی نمی‌تواند 100 درصد سهام را به نام خود کند و 51 درصد آن باید به نام فردی تبعه این کشور باشد. به همین خاطر باید یک طرح تجاری قابل قبول برای ثبت شرکت ارائه شود. در صورت تأیید فرد قادر خواهد بود برای ثبت شرکت به صورت قانونی و دریافت ویزا اقدام کند. هزینه مهاجرت به سوئد از این راه هم شامل تمکن مالی و هم هزینه اولیه برای ثبت شرکت است که مقدار آن عبارتند از:

  • سرمایه اولیه: برای ثبت شرکت فرد باید در کنار تمکن مالی دارای سرمایه اولیه‌ای 50.000 کرون سوئد باشد.
  • تمکن مالی: همچنین برای اخذ ویزا باید مدارکی دال بر اثبات تمکن مالی ارائه شود. خود متقاضی باید اسنادی دال بر اینکه دارایی متقاضی حدود 200.000 کرون است ارائه کند. میزان این دارایی برای همسر 100.000 کرون و برای هر فرزند در حدود 50.000 کرون است.

بعد از اثبات تمکن مالی و اثبات داشتن سرمایه اولیه برای ثبت شرکت، فرد دو سال می‌تواند با همراهان خود در این کشور اقامت داشته باشد. در صورت سودآور بودن شرکت و بعد از مدتی می‌توان با ارائه مدارک مورد نیاز و تأیید اداره مهاجرت سوئد برای اقامت در این کشور اقدام کرد. البته شرط این کار تداوم کار شرکت خواهد بود.

هزینه مهاجرت به سوئد از طریق ویزای هنرمندان

سوئد در کنار موقعیت اقتصادی، دارای ثبات اجتماعی و فرهنگی است و به هنر در این کشور اهمیت ویژه‌ای داده می‌شود. هر ساله نمایشگاه‌های مختلفی در زمینه هنرهای تجسمی و نقاشی در سوئد برگزار می‌شود. شرکت کنندگان در این نمایشگاه‌ها از هنرمندان سراسر جهان هستند. همچنین امنیت و ثبات این کشور بسیاری از هنرمندان برای مهاجرت به این کشور مشتاق کرده است.

هزینه مهاجرت به سوئد از طریق ویزای هنرمندان

یکی از نکات مهمی که در مورد هزینه مهاجرت به سوئد برای هنرمندان باید از آن آگاه بود این است که فرد هنرمند باید دارای تمکن مالی باشد تا از پس هزینه‌های خود برای اقامت در این کشور برباید. همچنین باید اثبات کند می‌تواند هزینه‌های خود را از راه فروش آثار هنری تأمین کند و سرمایه کافی را هم برای شروع فعالیت اقتصادی در حیطه هنر مدنظر داشته باشد. نکته مهم این است که برای اخذ ویزای هنری نیازی به داشتن مدرک تحصیلی و دانشگاهی نیست و نیازی هم به ارائه مدرک زبان هم نیست.

در نهایت هم باید گفت روش‌های چون پناهندگی و تولد فرزند وجود دارد که هزینه مهاجرت به سوئد از طریق آنها بسیار کم است. با این وجود دارای شرایط بسیار سختی است و به ویژه روش پناهندگی توصیه نمی‌شود و تنها به آن اشاره شد.

سخن پایانی

با توجه به تمام مواردی که گفته شد دو فاکتور مهم برای برآورد هزینه مهاجرت به سوئد ابتدا روش انتخابی است و دوم در نظر گرفتن هزینه‌هایی که برای زندگی در این کشور نیاز دارید. هزینه زندگی عادی در این کشور نیز از جمله خرد و خوراک، رفت و آمد و خرید یا اجاره خانه به نسبت هر شهر ممکن است متغیر باشد.

همچنین نکته مهم این است که شما در این کشور از لحاظ اقتصادی و اجتماعی ثبات بالایی را تجربه خواهید کرد و به خاطر همین جای پیشرفت زیادی دارد. ممکن در سالهای اول سختی را تجربه کنید اما با رسیدن به ثبات جای پیشرفت در این کشور وجود دارد. برای اطلاع دقیق از هزینه مهاجرت به سوئد و قواعد و قوانین بهتر است که هم از موسسات صاحب صلاحیت و تجربه در این زمینه مثل صبا ویزا هم اطلاعات کسب کنید و هم برای مهاجرت اقدام کنید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 2 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

    برای مشاوره رایگان کلیک کنید