لوگو صبا ویزا
خرید-بیزنس-کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق خرید بیزنس

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه مهاجرت به کانادا از طریق خرید بیزنس  به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.

مشاوره رایگان
فهرست عناوین

مهاجرت به کانادا از طریق خرید بیزنس یا اخذ ویزای اپراتوری بیزنس (Owner Operator)

روش‌های مختلفی برای دریافت اقامت کانادا وجود دارد که در مقالات قبلی مفصل در مورد آن صحبت کرده‌ایم. اما برخی از روش‌ها کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند چون دارای شرایط خاص و نیازمند سرمایه اولیه قابل توجهی هستند. مهاجرت به کانادا از طریق خرید بیزنس یکی از این موارد است. ما در این مقاله قصد داریم تا به طور خاص، اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار دهیم. پس اگر سرمایه‌ای دارید و می‌خواهید آن را در کشوری امن و با رشد اقتصادی بالا سرمایه‌گذاری کنید، کانادا بهترین فرصت است.

درباره مهاجرت از طریق خرید بیزنس در کانادا

یکی از بهترین روش‌ها برای اخذ اقامت کانادا، خرید بیزنس در این کشور یا اخذ ویزای اپراتوری بیزنس است. در این روش متقاضی می‌تواند تمام یا بخشی از یک بیزنس کانادایی را خریداری کند. با خرید سهام، می‌توانید ویزای کار دریافت کنید و سپس نسبت به اخذ اقامت کانادا از طریق خرید بیزنس اقدام کنید.

همانطور که می‌دانید دریافت اجازه کار در کانادا کار سختی است و پروسه طولانی و پیچیده‌ای دارد. برای دریافت جاب آفر باید حداقل 6 ماه منتظر باشید تا مشخص شود که هیچ فرد کانادایی یا شخصی از اتحادیه اروپا شرایط احراز آن شغل را ندارد. در این روش کارفرما باید به مدت 3 ماه در کل کشور کانادا و به مدت 3 ماه دیگر هم در کل اتحادیه اروپا، موقعیت شغلی مورد نیاز خود را آگهی کند. اگر در طول این مدت کسی متقاضی تصدی آن شغل نبود –که تقریباً بعید است- کارفرما می‌تواند درخواست همکاری را برای شما ارسال کند.

اما در مورد روش مهاجرت به کانادا از طریق خرید بیزنس، شما نیازی به طی کردن این مراحل ندارید و براحتی می‌توانید اجازه کار دریافت کنید، چون خودتان مالک یک بیزنس هستید.

مهاجرت از طریق خرید بیزنس در کانادا برای چه کسانی مناسب است؟

این روش بیشتر برای سرمایه‌داران مناسب است به این دلیل که هزینه بسیار زیادی برای خرید یک بیزنس یا کسب و کار باید صرف شود. علاوه بر این حداقل میزان سرمایه و دارای در این روش بسیار متفاوت با خرید ملک در کانادا است.

مهاجرت به کانادا از طریق خرید بیزنس

شرایط خرید بیزنس در کانادا

برای اینکه شخص متقاضی بتواند نسبت به خرید یک بیزنس در کانادا اقدام کند باید یک سری شرایط اولیه و اصلی را داشته باشد. این شرایط شامل موارد زیر هستند:

  • باید حداقل مدرک تحصیلی دیپلم را داشته باشید.
  • باید سابقه کار مدیریتی داشته باشید.
  • باید حداقل نمره مدرک آیلتس را کسب کرده باشید.
  • باید برنامه کاری یا بیزنس پلن (Business Plan) ارائه کنید.
  • باید قبل از خرید بیزنس از محل کسب و کار بازدید داشته باشید. می‌توانید با داشتن ویزای ویزیتوری وارد خاک کانادا شده و برای بازدید از بیزنس‌ها اقدام کنید. جالب است بدانید که ان کار منجر به کسب امتیاز برای شما خواهد شد.
  • باید حداقل 200 هزار دلار کانادا سرمایه داشته باشید.
  • باید تمکن مالی کافی برای پرداخت حقوق کارمندان به مدت حداقل یک سال را داشته باشید.
  • باید حداقل 51 درصد از یک بیزنس یا کل آن را خریداری کنید. البته می‌توانید کسب و کار خودتان را هم راه‌اندازی کنید.
  • بیزنس شما باید برای دولت و کشور کانادا منافع اقتصادی، تولیدی و یا فرهنگی و اجتماعی داشته باشد.
  • باید تأییدیه دولت کانادا یا LIMA را برای صدور مجوز کار دریافت کنید. در روش خرید بیزنس در کانادا، ارزیابی فرآیند LIMA حدود 2 تا 3 ماه به طول می‌انجامد.

مراحل دریافت اقامت کانادا از طریق خرید بیزنس

فرآیند مهاجرت به کانادا از طریق خرید بیزنس شامل دو مرحله است. در مرحله اول باید ویزای کار کانادا را از طریق بیزنس دریافت کنید و در مرحله دوم می‌توانید با گذشت یک سال از خرید کسب و کار و مدیریت آن، برای اخذ اقامت کانادا اقدام کنید.

  • دریافت ویزای کار کانادا از طریق خرید بیزنس: در این مرحله متقاضی باید به منظور خرید حداقل 51 درصد از یک کسب و کار کانادایی با فروشنده به توافق رسیده و قرارداد امضا کند. لازم به ذکر است که ابتدا بخشی از مبلغ کل به صاحب بیزنس پرداخت شده و پس از دریافت ویزای کار توسط متقاضی، باقی مبلغ واریز می‌شود. پس از پرداخت کل مبلغ، متقاضی می‌تواند برای دریافت گواهی ارزیابی تأثیر بر بازار کار یا LIMA اقدام کند.

متقاضی باید یک بیزنس پلن یا برنامه کاری جامع ارائه کند که نشان دهنده برنامه او برای گسترش بیزنس و افزایش بهره‌وری، تولید، حفظ و افزایش کارمندان است. در این روش نیازی نیست که متقاضی در وب سایت‌ها و روزنامه‌های کانادا آگهی پیشنهاد کاری یا جاب آفر درج کند.

بعد از دریافت LIMA متقاضی می‌تواند نسبت به اخذ ویزای کار اقدام کند. پروسه دریافت ویزای کار از این طریق حدود 6 ماه به طول می‌انجامد. از جمله عمده‌ترین مزایای این روش، امکان دریافت ویزای تحصیلی و کاری برای همسر متقاضی، امکان تحصیل رایگان برای فرزندان زیر 18 سال متقاضی و امکان دریافت ویزای تحصیلی و کار برای فرزندان زیر 22 سال وی است.

  • اخذ اقامت دائم کانادا از طریق خرید بیزنس: حالا متقاضی ویزای کار را دریافت کرده و در این مرحله باید وارد خاک کانادا شود و باقیمانده هزینه خرید بیزنس را به حساب فروشنده واریز نماید. لازم به ذکر است که کسب و کار متقاضی باید به مدت حداقل یک سال فعالیت مستمر داشته و خود متقاضی نیز یکی از مدیران بیزنس خود باشد. در طی این یک سال متقاضی باید مدرک آیلتس با نمره حداقل 6 را دریافت کند و بعد از این مدت می‌تواند نسبت به دریافت اقامت دائم کانادا از طریق روش تجربه کانادایی یا Canadian Experience Class اقدام کند.

مزایای مهاجرت به کانادا از طریق خرید بیزنس

در واقع می‌توان گفت که متقاضیانی که از طریق خرید بیزنس وارد خاک کانادا می‌شوند، با اداره آن کسب و کار و اشتغال زایی در کانادا، حقانیت و بهره‌وری خود را به دولت کانادا ثابت می‌کنند. در نتیجه می‌توانند از امتیازات سابقه کار و جاب آفر کانادا برای دریافت هر چه سریعتر اقامت استفاده کنند.

  • با خرید بیزنس و راه‌اندازی کسب و کار بلافاصله می‌توانید کسب درآمد داشته باشید.
  • در این روش محدودیت استانی یا منطقه‌ای وجود ندارد.
  • شما مالک بیزنس هستید و دیگر نیازی به جاب آفر ندارید.
  • می‌توانید برای خودتان و اعضای خانواده‌ به مدت 2 سال ویزای کار در کانادا دریافت کنید.
  • همسر شما اجازه کار و تحصیل در کشور کانادا را خواهد داشت.
  • برای فرزندان زیر 18 سال شما، تحصیل رایگان خواهد بود.
  • پس از حدود 1 سال می‌توانید اقامت کانادا را دریافت کنید.
  • می‌توانید اقامت دائم کانادا را بدون پرداخت هیچگونه ودیعه‌ای دریافت کنید.
  • نیازی به ارائه مدرک زبان در ابتدای کار نیست و می‌توانید در مدت یک سال مدرک آیلتس خود را دریافت کنید.
  • برای شروع پرونده خرید بیزنس در کانادا، نیازی به دریافت ویزای توریستی ندارید. این موضوع خیلی مناسب افراد مجردی است که به راحتی نمی‌توانند ویزای توریستی دریافت کنند.

در ادامه به یک سری از سوالاتی که ممکن است ذهن شما را مشغول کرده باشد پاسخ خواهیم داد.

مهاجرت به کانادا از طریق خرید بیزنس

سوالات متداول

سودآورترین فرصت‌های تجاری برای مهاجرت به کانادا از طریق خرید بیزنس کدام هستند؟
برای متقاضیان خرید بیزنس، برخی از کسب و کارها در کانادا فرصت‌های بهتری برای سرمایه گذاری هستند. از جمله این کسب و کارها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: صنعت حمل و نقل صنعت ذخیره سازی مشاوره املاک صنعت مدیریت پسماند مراکز تفریحی، ورزشی و بدنسازی
آیا متقاضی خارجی می‌تواند وام تجاری دریافت کند؟
دریافت وام برای واحدهای تجاری در کانادا کار راحتی نیست و حتی شهروندان کانادایی نیز به سختی این وام را دریافت می‌کنند. برای دریافت وام تجاری باید یک طرح توجیهی یا بیزنس پلن حرفه‌ای ارائه کنید تا بانک درخواست شما را بررسی کند. مبلغ وامی که می‌توان برای واحد‌های تجاری دریافت کرد چیزی حدود 65 درصد از مبلغ کل سرمایه است.
حداقل بودجه مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا از طریق خرید ملک چقدر است؟
حداقل بودجه مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا، به قیمت نهایی بیزنس و میزان حقوق یک ساله کارمندان شرکت بستگی دارد. متقاضی برای خرید یک بیزنس باید ثابت کند که می‌تواند به مدت حداقل یک سال این هزینه‌ها را پرداخت کند.
آیا متقاضی برای خرید بیزنس باید ویزای توریستی کانادا را دریافت کند؟
در این روش نیازی به دریافت ویزای توریستی برای خرید بیزنس نیست و هر شخصی می‌تواند بخشی از سهام یک کسب و کار را بخرد. تنها کافی است که برای ورود به کانادا و خرید بیزنس، ویزای ویزیتوری دریافت کند.
متقاضی پس از یک سال چطور می‌تواند اقامت دائم دریافت کند؟
برای دریافت اقامت دائم از طریق خرید بیزنس، متقاضی باید حداقل یک سال به عنوان یکی از مدیران، بیزنس را اداره کرده و حقوق کارمندان را طی این مدت پرداخت کند. پس از یک سال می‌تواند از طریق سیستم اکسپرس اینتری نسبت به دریافت اقامت دائم کانادا اقدام کند. ما در این مقاله تلاش کردیم تا اطلاعات کاملی را از فرآیند و مزایای مهاجرت به کانادا از طریق خرید بیزنس در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که دیدید این روش نیازمند سرمایه اولیه است اما در مقابل مزایای بسیاری نظیر دریافت اقامت دائم در عرض یک سال و امکان دریافت ویزای کاری و تحصیلی برای خود، همسر و فرزندان را به همراه دارد. اگر نیاز به مشاوره برای اخذ اقامت کانادا با این روش دارید، می‌توانید با کارشناسان و وکلای مجرب ما تماس بگیرید.
برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید