لوگو صبا ویزا
چرا باید ترکیه را برای مراجعه به سفارت انتخاب کرد؟

مهاجرت به کانادا از ترکیه

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه مهاجرت به کانادا از ترکیه و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.مشاوره رایگان

در این مطلب قصد داریم با یکی از روش‌های انجام مراحل مهاجرت به کشور کانادا را به طور کامل معرفی کنیم. کانادا به خاطر شرایط اجتماعی و اقتصادی خوب خود به یک گزینه مناسب برای مهاجرین ایرانی تبدیل شده است. البته که این کشور محبوب فقط مورد علاقه ایرانیان نیست و سالیانه از سراسر دنیا به این کشور مهاجران زیادی وارد می‌شود. به همین دلیل است که در سال‌های اخیر کانادا به یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا تبدیل شده است. اگر شما هم دوست دارید که زندگی خود ا در کشور کانادا ادامه دهید، تا انتهای مطلب همراه ما باشید تا روشی مناسب را برای انجام مراحل اداری مهاجرت به این کشور یاد بگیرید.

مهاجرت به کانادا از ترکیه

برای مهاجرت به کشور کانادا راه‌های گوناگونی وجود داد که می‌توانید انتخاب کنید. مهاجرت تحصیل، کاری و سرمایه گزاری جزو روش‌هایی هستند که معمولا انتخاب می‌شوند. اما راه‌های دیگری مثل پناهندگی وجود دارد که می‌تواند شما را به خاک کانادا برساند، ولی انجام چنین روشی ممکن است مشکلات زیادی را برای شما ایجاد کند. برای مثال افرادی که ویزای آن‌ها از نوع پناهندگی است، برای استخدام یا تحصیل در دانشگاه‌ها دچار مشکلات زیادی می‌شوند.

با بیشتر شدن تعداد متقاضیان مهاجرت به کانادا، دولت این کشور شرایط پذیرش مهاجرین را تغییراتی داده است. به همین دلیل مهاجرت به کانادا به یکی از کارهای مشکل تبدیل شده و در زندگی بسیاری از افراد یک هدف بزرگ و دست نیافتنی محسوب می‌شود. اگر شما هم قصد چنین کاری را دارید این مطلب را از دست ندهید؛ زیرا در این مطلب با مهاجرت به کانادا از ترکیه آشنا می‌شوید. برای اینکه مراحل مهاجرت خود را ادامه دهید، باید به کشور ترکیه سفری داشته باشید.

به طور کلی برای مهاجرت به کانادا باید به سفارت این کشور مراجعه کنید. متاسفانه کشور کانادا در ایران سفارتی ندارد و باید به یکی از کشورهای همسایه ایران برای مصاحبه حضوری سفر کنید. ترکیه و  ابوظبی برای مراجعه حضوری به سفارت کشور کانادا گزینه مناسب‌تری هستند و بیشتر افراد از این دو کشور برای انجام مراحل دریافت ویزای خود استفاده می‌کنند.

اگر شما هم قصد آغاز مراحل مهاجرت خود را دارید باید سفری را برای مراجعه حضوری در برنامه خود قرار دهید. مهاجرت به کانادا از ترکیه انتخاب هوشمندانه‌تری برای شما خواهد بود؛ زیرا سفر به ترکیه مزایای بسیاری را برای شما خواهد داشت.

چرا باید ترکیه را برای مراجعه به سفارت انتخاب کرد؟

با نوسانات قیمت ارز هزینه‌ی انجام مراحل مهاجرت نیر افزایش چشمگیری پیدا کرد. به همین دلیل باید تمام تلاش خود را بکنید تا بتوانید هزینه‌های مهاجرت خود را کاهش دهید. سفر به ابوظبی و اقامت در هتل‌های گران قیمت آن، قطعا هزینه‌های شما را افزایش می‌دهد. همچنین با چند محاسبه ساده به این نتیجه می‌رسید که هزینه خرید بلیط و اقامت چند روزه در این شهر برای شما گران تمام خواهد شد.

اما گزینه دیگری برای انجام مراحل اداری کارهای مهاجرت خود به کشور کانادا را دارید که از هر لحاظ برای شما ایده‌آل است. مراجعه به سفارت کانادا در شهر آنکارا ترکیه انتخاب خوبی از لحاظ اقتصادی است و هزینه‌های شما را به شدت کاهش می‌دهد. در شهر آنکارا هتل‌های سه ستاره‌ای وجود دارند که با توجه به قیمت پایین خود خدمات خوبی را به مسافران ارائه می‌دهند. به همین دلیل دیگر نیازی نیست که مبلغ زیادی را بابت اقامت خود بپردازید. همچنین قیمت بلیط هواپیما برای مسافرت به شهر انکارا مبلغ چندان زیادی نیست که فشار زیادی را به شما وارد کند.

چرا باید ترکیه را برای مراجعه به سفارت انتخاب کرد؟

البته باید برخی اقدامات لازم برای مراجعه حضوری به سفارت را انجام دهید تا بتوانین هزینه‌ها را کاهش دهید. دقت داشته باشید که انجام این کار باید با یک برنامه‌ریزی دقیق انجام شود و هر اشتباهی ممکن است شما را مجبور به سفر دوباره یا اقامت بیشتر در آنکارا کند. در ادامه مطلب به طور کامل مراحل مراجعه حضوری به کشور کانادا را توضیح می‌دهیم.

مراحل مراجعه حضوری به سفارت

برای مهاجرت به کانادا از ترکیه باید وقت مراجعه حضوری را از قبل تعیین کنید. مطمئن باشید که بدون انجام این کار امکان وارد شدن شما به ساختمان سفارت صفر خواهد بود. همچنین سعی کنید که دقیقا در روز و ساعت وقت خود در سفارت حاضر شوید و تاخیر نداشته باشید. متاسفانه برخی از افراد به خاطر محاسبه نادرست زمان و اختلاف ساعتی که وجود دارد، وقت مصاحبه خود را از دست می‌دهند. به همین دلیل باید دوباره مراحل مهاجرت خود را انجام دهند که وقت و هزینه‌ آن‌ها را هدر می‌دهد.

نحوه دریافت وقت سفارت

دریافت وقت سفارت کشور کانادا با رد کردن چند مرحله ساده قابل انجام است. توجه داشته باشید که این مراحل فقط برای دریافت وقت سفارت شما انجام می‌شود و به معنای صدور ویزا یا اتمام کارهای مهاجرتی نیست. مراحل دریافت وقت سفارت را در این بخش از مطلب قرار دادیم که به شرح زیر است:

  • آماده کردن مدارک مورد نیاز سفارت
  • ترجمه مدارک
  • انتخاب محلی که انگشت‌نگاری در آن انجام می‌شود

مرحله آماده سازی مدارک نسبت به روش انتخابی شما برای مهاجرت ممکن است با اندکی تفاوت همراه باشد. به همین دلیل باید این مرحله را با توجه به دستورالعمل سفارت انجام دهید. برای مثال افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به کشور کانادا را دارند، باید کلیه مدارک تحصیلی و ریز نمرات خود را در دست داشته باشد. باید بدانید که همراه نداشتن حتی یک مورد از مدارک مورد نیاز سفارت در روند پرونده شما اختلال ایجاد می‌کند. پس در انجام این مرحله حداکثر دقت خود را به خرج دهید. در ادامه مطلب مدارک لازم را به طور کامل معرفی می‌کنیم.

پس از اینکه مدارک خود را تکمیل کردید باید مدارک را به زبان انگلیسی ترجمه کنید. این کار را فقط به دارالترجمه‌هایی بسپارید که رسمی هستند و مهر دادگستری دارد؛ زیرا سفارت مدارک را فقط در این صورت از شما می‌پذیرد. حال می‌توانید مدرک را در سایت سفارت کشور کانادا آپلود کنید.

در این مرحله باید محل انگشت‌نگاری و مصاحبه خود را در سایت انتخاب کرده و برای مراجعه حضوری آماده شوید. برای مهاجرت به کانادا از ترکیه باید سفارت این کشور در شهر آنکارا را انتخاب کنید تا وقت مراجعه برای شما تعیین شود.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا از ترکیه

حال که وقت سفارت خود را تعیین کرده‌اید، باید برای مراجعه حضوری و ارائه مدارک به سفارت حاضر شوید. ناقص بودن یک مدرک یا ترجمه اشتباهی مشکلات بزرگی را برای پرنده مهاجرتی و آینده شما ایجاد می‌کند. کافیست یکی از داده‌های روی مدارک شما با یکدیگر همخوانی نداشته باشد تا درخواست ویزا به طور کامل رد شود. در این بخش از مطلب مدارک مورد نیاز سفارت برا روش‌های مختلف مهاجرت به کشور کانادا را به طور کامل معرفی می‌کنیم.

اولین مدرکی که باری سفارت اهمیت بسیار زیادی دارد، فرم درخواست مهاجرت است که باید به دقت تکمیل شود. برای پر کردن این فرم باید تسلط کافی در زبان انگلیسی داشته باشد تا همه‌ی قسمت‌های فرم را به درستی پر کنید. همچنین تمامی قسمت‌های فرم را بر اساس مدارک دیگر خود تکمیل کنید و حتی یک قسمت را هم به دروغ یا با اطلاعات نادرست تکمیل نکنید. آفیسرهای سفارت روی این موضوع به شدت حساس هستند و اگر در فرم و مدارک شما مغایرتی را ببینند، درخواست را به طور کلی ریجکت می‌کنند.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت کاری به کانادا

اگر روش کاری را برای مهاجرت به کانادا از ترکیه را انتخاب کردید، سوابق کاری و رزومه شما باید در بین مدارک قرار گیرد. مدارک بیمه، توصیه نامه از محل کار قبلی و تمامی مدارک مربوط به کار شما برای سفارت مهم هستند و همه‌ی آن‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدارک مهم برای مهاجرت تحصیلی

دانشجویان بسیاری کشور کانادا را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می‌کنند. اگر شما هم جزو این افراد هستید، باید مدارک تحصیلی خود را برای مراجعه حضوری به سفارت در دست داشته باشید. مدارک تحصیلی، ریز نمرات و مدرک زبان برای ادامه روند پرونده مهاجرتی ضروری هستند. همچنین باید نامه پذیرش دانشگاه مورد نظر خود را نیز در پرونده‌ی خود قرار دهید.

مدارک هویتی و پزشکی

مدارک شناسایی شما برای شروع کار پرونده اهمیت بسیار زیادی دارد. این مدارک عبارتند از:

  • مدارک شناسایی ایران مثل شناسنامه
  • گذرنامه
  • سند ازدواج
  • مدارک پزشکی

توجه داشته باشید که مدارک شناسایی مثل شناسنامه باید به صورت رسمی ترجمه شوند و مهر دادگستری نیز داشته باشند. اگر متعهل و دارای فرزند هستید، باید مدارک ازدواج و گواهی تولد فرزند خود را نیز به آفیسر پرونده ارائه کنید. همچنین پاسپورت شما نیز باید حداقل 7 ماه اعتبار باقی مانده و دو صفحه خالی را نیز برای ثبت مهره‌های ویزا در اختیار آفیسر پرونده قرار دهد. البته دقت کنید که زمان صدور ویزا و با وقت مصاحبه اندکی اختلاف زمانی دارد.

هزینه‌های سفارت برای صدور ویزا

سفارت کشور کانادا هزینه‌هایی را برای صدور ویزای داوطلبان نیاز دارد که در زمان مراجعه باید پرداخت شود. می‌توانید این مبلغ را به صورت آنلاین نیز پرداخت کنید، اما انجام این کار به یک کارت بانکی بین المللی مثل مستر کارت نیاز دارد که شاید هر کسی این کارت را نداشته باشد.

دو مبلغ 85 و 100 دلار کانادا برای طی کردند روند پرونده نیاز است. هزینه 85 دلاری برای انگشت‌نگاری افراد انجام می‌شود. افراد زیر 14 سال و بالای 85 سال نیازی به انگشت نگاری ندارند و به همین دلیل نیازی نیست مبلغ 85 دلار آن را پرداخت کنند. بقیه افرادی که در این محدوده سنی ( 14 تا 85 ) هستند باید انگشت‌نگاری شوند و مبلغ آن را نیز بپردازند.

 هزینه 100 دلاری نیز برای انجام مراحل اداری و صدور ویزا دریافت می‌شود که همه‌ی متقاضیان با هر سنی ملزم به پرداخت آن هستند. البته هزینه‌هایی برای مهاجرت به کانادا از ترکیه وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

پیکاپ ویزا و وک چیست؟

بعد از ارائه مدارک و دریافت تایید آفیسر پرونده، ویزای شما برای ورود به کانادا در کمتر از یک ماه صادر خواهد شد. برای اینکه ویزای خود را دریافت کنید، دو گزینه پیش روی خود دارد. گزینه اول استفاده از دفاتر وک هست که به نوعی کارگزاری‌های سفارت کانادا برای صدور ویزا هستند. برای مراجعه به دفاتر وک باید به یکی از مراکز آن‌ها در کشورهای همسایه یا شهرهایی مثل ایروان، آنکارا، ابوظبی، استانبول یا دبی سفر کنید. پیشنهاد ما به شما انتخاب گزینه پیکاپ ویزا است که ویزا را با کمک شرکت‌های مربوطه به درب منزل می‌آورد. طبیعی است که انجام چنین کاری در صرفه‌جویی هزینه‌های شما تاثیر بسیار زیادی می‌گذارد و دیگر نیازی نیست به کشورهای دیگر سفر کنید.

آدرس سفارت کانادا در ترکیه  و ترفندی برای کاهش هزینه‌ها

برای مهاجرت به کانادا از ترکیه باید به شهر کانادا سفر کنید. سفارت کانادا در Cankaya, cinnah caddesi no:58006690 واقع شده است که یکی از مراکز اصلی شهر آنکارا است. در این منطقه هتل‌های بسیار زیادی وجود دارد که می‌تواند در آن‌ها اقامت داشته باشید. توصیه می‌کنیم که هتل‌های لوکس و پنج ستاره را فراموش کنید و یک اتاق معمولی با امکانات خوب را در نظر بگیرید. همچنین محل اقامت خود را در نزدیکی سفارت انتخاب کنید تا برای رفت و آمد مشکلی نداشته باشید. با انجام این کار هزینه‌های سفر به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

سخن پایانی

 اگر قصد مهاجرت به کانادا از ترکیه را دارید، می‌توانید از خدمات موسسه مهاجرتی صبا ویزا کمک بگیرید. مشاوران ما آمادگی دارند تا به صورت رایگان ابهامات شما را برطرف کنند. همچنین می‌توانید پرونده مهاجرتی خود را به ما بسپارید تا دیگر نگران انجام مراحل مهاجرت خود نباشید. صبا ویزا به شما کمک می‌کند تا در کمترین زمان ممکن وقت سفارت کانادا را بگیرید و یک سفر بی دردسر برای مصاحبه حضوری داشته باشید. تیم صبا ویزا همیشه همراه شماست و موفقیت پرنده مهاجرتتان را تضمین می‌کند.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 2 میانگین: 3.5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید