لوگو صبا ویزا
مهاجرت به ترکیه

مهاجرت به ترکیه : شرایط و هزینه های مهاجرت [2024]

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه شرایط و مراحل دریافت ویزای ترکیه برای ایرانیان و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید. مشاوره رایگان

در سال‌های اخیر مهاجرت به ترکیه به یکی از گزینه‌های محبوب برای ایرانیان تبدیل شده است. ترکیه کشوری پهناور است که بخشی از آن در قاره آسیا و بخشی از آن در قاره اروپا قرار گرفته است. از نظر شرایط اقلیمی، ترکیه در مجموع کشوری سرسبز و معتدل است. راه‌های مختلفی برای مهاجرت به این کشور و دریافت اقامت آن وجود دارد که در ادامه این مطلب آنها را معرفی می‌کنیم.

در مجموع می‌توان ادعا کرد شرایط دریافت اقامت این کشور از سادگی قابل توجهی برخوردار است. با توجه به شباهت‌های فرهنگی و تاریخی، این کشور برای مهاجران ایرانی جذابیت زیادی دارد. علاوه بر این، ترکیه با شرایط مناسبی به سرمایه‌گذاران اقامت می‌دهد و این موضوع باعث شده بسیاری از سرمایه‌گذاران ایرانی درباره مهاجرت به ترکیه جدی‌تر فکر کنند.

فهرست عناوین

روش‌های مهاجرت به ترکیه

همان طور که پیشتر اشاره شد روش‌های گوناگونی برای مهاجرت به ترکیه وجود دارد. هر یک از این روش‌ها شرایط و نیازمندی‌های خاصی دارد که با داشتن آنها افراد به سادگی می‌توانند اقامت ترکیه را به دست بیاورند. از جمله مهم‌ترین روش‌های مهاجرت به این کشور به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  • مهاجرت از طریق تحصیل
  • مهاجرت از طریق کار
  • مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری
  • دریافت اقامت به واسطه تولد
  • مهاجرت از طریق ازدواج
  • مهاجرت افراد مشهور
  • اقامت از طریق خرید ملک
  • اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت

مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل

دانشجویانی که در دانشگاه‌های ترکیه تحصیل می‌کنند می‌توانند اقامت موقت این کشور را دریافت کنند. برای دریافت این نوع اقامت دریافت پذیرش از دانشگاه‌های این کشور ضروری است. بهتر است توجه داشته باشید که ترکیه شرایط خاصی برای تحصیل دانشجویان خارجی در نظر گرفته است. در صورتی که متقاضیان قصد تحصیل به زبان ترکی داشته باشند، لازم است که در آزمون YOS شرکت کرده و امتیاز لازم را کسب کنند. متقاضیانی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی در ترکیه داشته باشند نیز لازم است در آزمون SAT شرکت کرده و نمرات قبولی دریافت کنند.

دانشجویانی که در ترکیه تحصیل می‌کنند، می‌توانند از انواع بورس‌ها و کمک‌هزینه‌های تحصیلی بهره ببرند. برای این موضوع لازم است که آنها نمرات و سابقه تحصیلی بسیار خوبی داشته باشند. همچنین تسلط به زبان ترکی برای دریافت بورس‌های تحصیلی در ترکیه نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

لازم به ذکر است که دریافت ویزای تحصیلی ترکیه مستقیما منجر به دریافت اقامت دائم این کشور نمی‌شود. دانشجویان با تحصیل در این کشور در مقطع لیسانس اجازه کار ندارند و دلیل این موضوع آمار بالای بیکاری در این کشور است. با دریافت مدرک، دانشجویان مانند بسیاری از کشورهای دیگر از یک فرصت 6 ماهه برای پیدا کردن کار مناسب برخوردار می‌شوند. آنها در صورتی که بتوانند کار پیدا کنند، ویزای موقت کاری دریافت می‌کنند که مطابق شرایط، پس از گذشت 3 تا 5 سال، این ویزا قابل تبدیل به اقامت دائم می‌شود.

آزمون‌های مهم برای مهاجرت تحصیلی

زمانی که نام آزمون‌های ورودی برای مهاجرت می‌آید، بسیاری از افراد دچار ناامیدی یا استرس می‌شوند. اما با اندکی تلاش می‌توانید از این آزمون‌ها سربلند بیرون بیایید. به طور کلی ترکیه چند آزمون مشخص را برای ورود به دانشگاه‌ها برگزار می‌کند که به شرح زیر است:

  • آزمون YOS
  • آزمون TOMER
  • آزمون OSS

در این بخش از مطلب قصد داریم تا این آزمون‌های مهم برای تحصیل در ترکیه را به طور کامل معرفی کنیم. آزمون OSS از لحاظ ساختاری شبیه به کنکور در داخل ایران بوده و بیشتر مربوط به دانش آموزانی است که مقیم کشور ترکیه هستند.

به طور کلی شرایط تحصیل در ترکیه برای ایرانیان بیشتر از سایر کشورها فراهم است و افراد زیادی در مسیر مهاجرت تحصیلی به این کشور قرار دارند. اگر شما هم جزو همین افراد هستید، می‌توانید از خدمات صبا کمک بگیرید. مشاورین ما در موسسه مهاجرتی و اعزام دانشجوی صبا آمادگی دارند تا کل مراحل مهاجرت شما را در دست بگیرند. با انجام این کار دیگر نیازی نیست که نگران کارهای مهاجرتی خود باشید؛ زیرا پرونده شما توسط افراد حرفه‌ای مراحل خود را طی می‌کند.

مهاجرت به ترکیه از طریق کار

شرایط کار در ترکیه چندان فراهم نیست. آمار بالای بیکاری و ضرورت تسلط به زبان ترکی استانبولی از جمله مواردی است که باعث می‌شود این کار دشوارتر انجام شود. با این حال بسیاری از ایرانیان، به ویژه آذری‌زبان‌ها، به راحتی می‌توانند به زبان ترکی استانبولی مسلط شوند. این نزدیکی فرهنگی باعث شده ترکیه مقصد ساده‌ای برای مهاجرت کاری بسیاری از ایرانیان در نظر گرفته شود.

دریافت اقامت کاری به این صورت است که متقاضی ابتدا با یک کارفرمای ترک به توافق رسیده و در این کشور کاری پیدا می‌کند. بعد از این مرحله لازم است که متقاضی از وزارت کار و رفاه اجتماعی این کشور مجوز کار دریافت کند. این مجوز با ارائه مدارک از سوی کارفرما، از سوی وزارت کار به متقاضی ارائه می‌شود. اقامتی که از این طریق ارائه می‌شود اقامت موقت یک ساله است. با این وجود در صورت تمدید قرارداد متقاضی، این اقامت تمدید شده و می‌تواند به اقامت دائم تبدیل شود.

از آنجا که این کشور از نظر اقتصادی و آمار بیکاری اوضاع چندان مساعدی ندارد این روش مهاجرت به ترکیه مشکلات و سختی‌های خاص خودش را دارد. با این حال با در نظر گرفتن شباهت‌های فرهنگی می‌توان گفت این مهاجرت برای عده‌ای از شهروندان ایرانی جذابیت زیادی دارد.

مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری

ترکیه در سال‌های گذشته سیاست‌هایی جهت جذب سرمایه‌های خارجی تدوین کرده که باعث شده مهاجرت به این کشور از طریق سرمایه‌گذاری به سادگی انجام شود. در حال حاضر چندین راه برای دریافت اقامت این کشور از طریق سرمایه‌گذاری وجود دارد که در ادامه معرفی می‌شوند.

خرید ملک با ارزش 250 هزار دلار امریکا

یکی از سیاست‌های سهل‌گیرانه ترکیه اعطای اقامت دائم به سرمایه‌گذارانی است که ملکی با قیمتی معادل 250 هزار دلار آمریکا دریافت کنند. در صورتی که قصد دریافت اقامت ترکیه را دارید، با این نوع سرمایه‌گذاری می‌توانید ظرف مدت 70 روز پاسپورت کشور ترکیه را دریافت کنید. تنها محدودیت هم این است که تا 3 سال نمی‌توانید ملک خریداری شده را بفروشید.

این روش را می‌توانیم در حال حاضر ساده‌ترین راه مهاجرت به ترکیه در نظر بگیریم. برای دریافت این نوع اقامت سرمایه‌گذاران حتی نیازی به تسلط به زبان ترکی ندارند. تنها نکته مهم خریداری ملک و سرمایه‌گذاری با مبلغی بیشتر از 250 هزار دلار آمریکا در املاک ترکیه است.

اقامت موقت با خرید ملک 60 هزار دلار به بالا

همچنین در صورتی که ملکی با قیمتی کمتر از 250 هزار دلار آمریکا خریداری کنید می‌توانید اقامت موقت این کشور را برای مدت 3 سال دریافت کنید. این روش به شما اجازه می‌دهد با خرید ملکی با ارزشی بیشتر از 60 هزار دلار آمریکا در این کشور به صورت موقت اقامت توریستی دریافت کنید. در این روش حق کار کردن در این کشور را ندارید، با این حال در صورتی که بتوانید کار مناسبی پیدا کنید، امکان دریافت ویزای کاری و مجوز کار را نیز خواهید داشت.

این روش یکی از راه‌های بسیار مناسب برای افرادی است که قصد مهاجرت کاری به این کشور را دارند. این متقاضیان می‌توانند با داشتن اقامت موقت 3 ساله با سهولت بیشتری به دنبال کار مناسب و دریافت مجوز کار از وزارت کار و رفاه اجتماعی ترکیه باشند. افرادی که از این روش اقامت موقت دریافت می‌کنند می‌توانند با افزایش سرمایه‌گذاری نیز به اقامت دائم دست پیدا کنند.

امکان اخذ اقامت دائم با خرید خانه در ترکیه

حدود ۴ سال است که دولت ترکیه امکان ورود مهاجرین با خرید ملک در کشورش را فراهم کرده است. مهاجران از هر کشوری که باشد می‌توانند با خرید ملک در ترکیه اقامت داشته باشند، اما نوع ویزای صادر شده برای متقاضی متفاوت خواهد بود. برای مثال افرادی که ارزش ملک آن‌ها بیش از ۲۵۰ هزار دلار آمریکا باشد، به محض خرید ملک، مراحل اخذ اقامت دائم در پاسپورت آن‌ها شروع می‌شود. ولی پرداخت چنین مبلغی با قیمت ارز در این بازار آشفته، برای همه‌ افراد امکان‌پذیر نیست. به همین دلیل بسیاری از افراد با مبالغ کمتری اقدام به خرید خانه در ترکیه می‌کنند که ویزای توریستی ۳ ساله برای آن‌ها صادر می‌شود.

برای استفاده از شرایط گفته شده باید حداقل ارزش ملک ۶۵۰ هزار لیر ترکیه باشد که ویزای ۳ ساله برای فرد متقاضی و خانواده وی صادر شود. حال اگر بتوانید به مدت ۵ سال و به طور بی وقفه در خانه‌ی خود زندگی کنید، می‌توانید مراحل دریافت اقامت دائم را استارت بزنید. با چند محاسبه ساده ریاضی خواهید فهمید که قیمت ملک در کشور ترکیه نسبت به ایران بسیار منطقی‌تر است. به همین دلیل ایرانیان زیادی به جای خرید خانه در ایران املاک کشور ترکیه را انتخاب می‌کنند که با یک تیر دو نشان بزنند. در ادامه مطلب قیمت و ارزش خرید ملک در کشور ترکیه را به طور کامل بررسی می‌کنیم.

مهاجرت به ترکیه از طریق ثبت شرکت

یکی دیگر از راه‌های مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری به ترکیه شامل ثبت شرکت و استخدام شهروندان ترک است. در صورتی که بتوانید کسب و کاری در ترکیه راه‌اندازی کنید و در آن 5 نفر کارمند شهروند ترکیه استخدام کنید، می‌توانید ظرف مدت 5 سال اقامت دائم این کشور را دریافت کنید. در این روش لازم است بتوانید یک کسب و کار مناسب در این کشور راه‌اندازی کرده و بیمه کارمندان و مالیات‌های مرتبط را پرداخت کنید تا اقامت ترکیه را دریافت کنید.

برای مثال در صورتی که ایده استارت‌آپ مناسبی داشته باشید، با اجرایی کردن آن در کشور ترکیه می‌توانید اقامت موقت و دائم این کشور را به دست بیاورید. این روش به ویژه برای فعالان اقتصادی و کسب و کارهایی که به عرضه محصولات ایرانی در کشورهای اروپایی و خود ترکیه می‌پردازند مناسب است. آنها می‌توانند به این ترتیب با گذشت 5 سال از فعالیت کسب و کار و شرکت خود، اقامت دائمی ترکیه را دریافت کنند.

چگونه شرکت خود را در ترکیه راه‌اندازی کنیم؟

با ثبت شرکت در ترکیه می‌توانید به نوعی به عرصه تجارت بین‌المللی وارد شوید که در نگاه اول موضوع مهمی به نظر می‌رسد. به غیر از پیشرفت‌های اقتصادی و تجاری کشور ترکیه که انگیزه‌های خوبی برای راه‌اندازی شرکت در این کشور هستند، مکان جغرافیایی ترکیه نیز فرصتی خوب برای تجارت ایجاد کرده است.

اسناد و اظهارات برای ثبت شرکت در ترکیه باید به دفاتر ثابت تجاری در منطقه مورد نظر ارسال شوند. این اسناد مورد بررسی قرار گرفته و پس از آن بررسی می‌شود که آیا اسناد و اظهارات با قوانین و شرایط حاکم تطابق دارند یا خیر. پس از این مراحل تایید رسمی دریافت خواهد شد. باید توجه داشت که لازمه ثبت شرکت در این کشور، انجام یک فعالیت اقتصادی و بازرگانی است که بسته به نوع فعالیت می‌توان متفاوت باشد.

دریافت اقامت ترکیه به واسطه تولد

قوانین کشورهای مختلف در مورد تولد فرزند در خاک کشور با هم فرق دارد. در مجموع دو نوع رویکرد به مقوله تولد در قوانین بین‌المللی وجود دارد:

  • خاک
  • خون

کشورهایی که خاک را معیار قرار می‌دهند، به فردی که در خاک این کشورها متولد شده باشد فارغ از تابعیت والدین، تابعیت کشور را می‌دهند برای مثال کشور آمریکا از این دسته کشورها محسوب می‌شود. در مقابل، معیار تابعیت فرزند متولد شده در کشورهایی که اصل را روی خون می‌گذارند تابعیت والدین است و ترکیه از جمله این کشورها محسوب می‌شود. به عبارت دیگر، تولد فرزند در خاک ترکیه به خودی خود منجر به دریافت تابعیت این کشور نمی‌شود.

با این حال در صورتی که والدین فرزند در این کشور اقامت دریافت کرده باشند، یا از طریق ازدواج اقامت موقت ترکیه را دریافت کرده باشند، با تولد فرزند به سادگی می‌توانند اقامت فرزند را دریافت کنند. این روش به خصوص برای متقاضیان اقامت ترکیه که از طریق ازدواج وارد این کشور شده‌اند روش مناسبی است.

مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج

بیشتر کشورهای دنیا به شهروندان خود اجازه می‌دهند که برای همسر خارجی خود اقامت کشور را دریافت کنند. ترکیه نیز مانند بسیاری از کشورها این شرایط را مهیا می‌کند. برای این نوع مهاجرت کافی است متقاضی مدارک ازدواج را ارائه داده و ثابت کند که ازدواج او صوری نیست.

متقاضیانی که از طریق ازدواج برای دریافت اقامت این کشور اقدام می‌کنند، یک اقامت موقت 3 تا 5 ساله دریافت می‌کنند. در صورتی که ازدواج آنها در این مدت معتبر باقی بماند، پس از این اقامت موقت، متقاضیان می‌توانند اقامت دائم این کشور را دریافت کنند. این روش یکی از ساده‌ترین روش‌های مهاجرت به این کشور و دریافت اقامت آن است. برای این کار متقاضی تنها باید ثابت کند که هدف از ازدواج نه دریافت اقامت، که زندگی مشترک است.

برای این منظور روش‌های راستی‌آزمایی مختلفی وجود دارد. به هر حال در صورتی که قصد ازدواج با یک شهروند ترکیه و مهاجرت به ترکیه برای زندگی مشترک را دارید، بخت زیادی برای دریافت اقامت این کشور خواهید داشت. همچنین در صورتی که در طول اقامت خود در این کشور بچه‌‌دار شوید، فرزند شما نیز اقامت و پاسپورت کشور ترکیه را دریافت می‌کند.

اما به هر حال بهتر است در نظر داشته باشید که در کشور ترکیه نیز مانند بسیاری از کشورهای اروپایی، ازدواج صوری برای دریافت اقامت جرم محسوب می‌شود. برای همین در صورت آشکار شدن این موضوع، متقاضیان با جریمه‌ها و حتی محکومیت‌های زندان مواجه خواهند شد.

چگونگی اخذ اقامت از طریق ازدواج:

یکی از راه‌های اخذ اقامت دائم در کشور ترکیه، ازدواج است. هنگامی‌که شما با شخصی که ترک زبان است ازدواج می‌کنید شما می‌توانید بعد از سپری کردن ۳ سال از ۵ سال به‌صورت متوالی اقامت دائم را از آن کشور درخواست کنید. مسئولانی طی این ۳ سال زندگی شمارا برسی کرده تا درصورتی‌که صوری بودن  این ازدواج آن را ملغی کنند.

حال اگر شخص از طریق ازدواج با شخصی که دارای پاسپورت است و ملیت ترکیه‌ای را دارا باشد و در اصل شهروند ترکیه است خواستار اقامت ترکیه است بایستی به چند نکته توجه داشته باشد:

  1. ازدواج نباید صوری باشد باید قطعاً واقعی باشد یا حتی‌المقدور مدارکی جهت اثبات واقعی بودن ازدواج باید ارائه شود.
  2. شخصی که با او قصد ازدواج رادارید نباید در کشور ترکیه پناهنده باشد و باید دارای ملیت ترک باشد.
  3. پروسه کسب اقامت در ترکیه از طریق ازدواج حدود ۳ تا ۵ سال طول می‌کشد. لازم به ذکر است که شخص در این پروسه زمانی نمی‌تواند در کشور ترکیه اقامت داشته باشد و فقط می‌تواند از طریق توریستی در زمان محدودی وارد کشور ترکیه شود.
  4. شخص متقاضی ازدواج باید از کنسول گری کشور خود در ترکیه برگه مبنی بر مجرد بودن خود را دریافت نماید.
  5. دختران و پسران در ترکیه باید سن ۱۸ سال را تمام کرده باشند.
  6. شخصی که با یک شهروند کشور ترکیه ازدواج می‌کند باید ازدواج به‌صورت کاملاً رسمی‌باشد و همچنین به ثبت برسد تا بتواند اقامت دائم ترکیه را دریافت نماید.
  7. اگر شخص موردنظر برای ازدواج در کشور ترکیه دختر باشد و قبلاً نیز ازدواج کرده باشد باید از زمان طلاق ۳۰۰ روز گذشته باشد.

مهاجرت افراد مشهور به ترکیه

ترکیه شرایط ویژه‌ای برای ارائه اقامت به افراد مشهور و متقاضیانی که رزومه‌ بین‌المللی مناسبی دارند ارائه می‌دهد. اگر در رشته تحصیلی خود از جمله استعدادهای بین‌المللی محسوب می‌شوید که در آزمون‌های بین‌المللی رتبه  آورده‌اید، یا ورزشکاری هستید که در صحنه‌های جهانی خودی نشان داده‌اید، یا فیلم‌سازی هستید که در جشنواره‌های بین‌المللی جوایزی دریافت کرده‌اید، به راحتی می‌توانید برای دریافت اقامت ترکیه اقدام کنید.

همچنین افرادی که رزومه‌ کاری بین‌المللی مناسبی دارند، و در زمینه شغلی خود در جهان شناخته شده هستند، اعم از تاجر و برنامه‌نویس و مدیر پروژه نیز می‌توانند با ارائه مدارک و رزومه خود اقامت ترکیه را دریافت کنند.

مدارک مورد نیاز برای شهروندی ترکیه

یک تبعه خارجی اگر تمام شرایط زیر را دارا باشد می‌تواند درخواست شهروندی کند:

  1. متقاضی باید به سن بلوغ رسیده باشد یا می‌تواند از طریق ولی قانونی خود اقدام نماید.
  2. به مدت پنج سال بدون وقفه ساکن ترکیه باشد و حداقل 180 روز در هر سال در ترکیه زندگی کرده باشد.
  3. متقاضی باید اسنادی برای اثبات اقامت در ترکیه داشته باشد؛ این مدارک از روش‌های زیر به دست میایند.
  • داشتن ملکی در ترکیه.
  • سرمایه‌گذاری در ترکیه.
  • کار در ترکیه با اجازه کار.
  • ازدواج با یک شهروند ترک.
  • ارتباط نزدیک فامیلی با یک فردی که قبلاً تابعیت ترکیه را به دست آورده است.
  • اتمام تحصیلات در ترکیه.
  • نداشتن بیماری که باعث تهدید بهداشت عمومی نگردد
  • دارا بودن درآمد و یا حرفه‌ای که بتواند خود و اعضای خانواده خود را در ترکیه اداره کند.
  • احترام به امنیت ملی و نظم عمومی.
سؤالات متداول چگونگی گرفتن تابعیت ترکیه

از کجا باید برای گرفتن تابعیت ترکیه اقدام کرد؟
برنامه شهروندی ترکیه را خود شخص و یا وکیل قانونی وی می‌تواند از مرجع دولتی محل اقامت خود و یا با مراجعه به دفتر امور خارجه در خارج از کشور دریافت کند. درخواست از طریق پست پذیرفته نمی‌شوند.
دریافت تابعیت ترکیه چه مدت طول می‌کشد؟
این فرایند در یک مدت‌زمان معقول، اگر همه مدارک موردنیاز برای درخواست تابعیت، کامل باشد، انجام می‌شود. در غیر این صورت، اگر هرگونه مدرکی کم باشد، زمان متغیر است.
آیا کسب تابعیت ترکیه از طریق مادر یا پدر امکان‌پذیر است؟
با توجه به ماده 1 قانون شماره 403 تابعیت ترکیه، افرادی که دارای مادر یا پدر ترک هستند، حق به دست آوردن تابعیت ترکیه را دارند.
برای دریافت تابعیت ترکیه چه مدت باید در ترکیه زندگی کرد؟ در این دوره چه مدت می‌توان از ترکیه خارج شد؟
اقامت بدون وقفه در ماده 11 از قانون 5901 تعریف می‌شود. بر این اساس اتباع خارجی برای کسب شهروندی ترکیه باید در ترکیه به مدت 5 سال زندگی کنند و درصورتی‌که از شش ماه در دوره اقامت موردنیاز درخواستشان تجاوز نکند، می‌توانند در خارج از ترکیه زندگی کنند.

سخن پایانی

ترکیه از جمله کشورهایی است که به دلیل قرارگیری بین دو قاره آسیا و اروپا از جذابیت بسیار زیادی برای مهاجرت برخوردار است. به دلیل قرابت‌ها و مشابهت‌های فرهنگی این کشور با ایران، بسیاری از شهروندان ایرانی اقامت در این کشور را نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر ترجیح می‌دهند. راه‌های مختلفی برای مهاجرت به ترکیه وجود دارد، از مهاجرت کاری گرفته تا انواع مهاجرت‌های سرمایه‌گذاری و یا مهاجرت از طریق ازدواج، روش‌های مختلف دریافت اقامت ترکیه محسوب می‌شوند. این موضوع معروفی است که در ترکیه افراد معدودی به زبان انگلیسی تسلط دارند، به همین دلیل، تسلط به زبان ترکی یکی از ضرورت‌ها برای مهاجرت به این کشور محسوب می‌شود.

ترکیه از وضعیت اقتصادی مناسبی برخوردار نیست و آمار بیکاری بالایی هم دارد. این موضوع باعث شده سیاست‌های این کشور به سمت جذب سرمایه‌های مالی و انسانی خارجی پیش برود. به این ترتیب افرادی که قصد سرمایه‌گذاری یا ثبت شرکت در این کشور را داشته باشند، به راحتی می‌توانند اقامت دائمی این کشور را دریافت کنند. همچنین افرادی که قصد داشته باشند از طریق کار اقامت این کشور را دریافت کنند، لازم است با یک کارفرمای ترک به توافق رسیده و سپس برای دریافت مجوز کار در ترکیه از وزارت کار و رفاه اجتماعی این کشور اقدام کنند. با در نظر گرفتن آشنایی بسیاری از علاقمندان به زبان ترکی، این روش نیز از جذابیت زیادی بین متقاضیان مهاجرت به این کشور برخوردار است.

اگر قصد مهاجرت به کشور ترکیه را دارید کافی‌ست با مشاوران تخصصی ما تماس بگیرید تا از جامع‌ترین و کامل‌ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به ترکیه با توجه به شرایط خویش مطلع شوید. مشاوران و کارشناسان تخصصی ما در تمام طول مسیر همراه شما هستند تا بتوانید در سریع‌ترین زمان و به بهترین شیوه اقدام به مهاجرت نمایید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 10 میانگین: 3.1]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. عزیز حیاتی
    31 خرداد 1402
    پاسخ

    سلام این جانب با داشتن مدرک دکتری تخصصی کشاورزی و محقق و پژوهشگر در رشته گیاعلت دارویی و مزاج شناسی مایل به مهاجرت به کشور ترکیه می باشم

    • تحریریه صباویزا
      10 شهریور 1402
      پاسخ

      سلام، وقت بخیر
      لطفا جهت ارتباط با مشاوران مجموعه با شماره 58416-021 تماس بگیرید.

برای مشاوره رایگان کلیک کنید