لوگو صبا ویزا

مراحل و شرایط پناهندگی در لیختن اشتاین

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه مراحل و شرایط پناهندگی در لیختن اشتاین  به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید. مشاوره رایگان

پناهندگی راه بسیار دشوار و خطرناکی برای مهاجرت است و در این مسیر مشکلات زیادی برای پناهجو پیش خواهد آمد. ما در صبا ویزاپلن خدماتی تحت عنوان پناهندگی ارائه نمی‌کنیم، بنابراین  پیشنهاد ما این است که از روش‌های قانونی برای مهاجرت و اقامت در کشورهای خارجی استفاده کنید. با این وجود لازم دانستیم تا اطلاعاتی را از شرایط پناهندگی در لیختن اشتاین در اختیار شما قرار دهیم.

درست است که لیختن اشتاین کشور بسیار کوچکی است اما شرایط مناسبی را برای شهروندان و البته مهاجران خود فراهم کرده است. اگر قصد مهاجرت به این کشور را دارید، حالا چه از طریق روش‌های قانونی مانند ویزای تحصیلی، ویزای کاری، ویزای سرمایه گذاری، ویزای ازدواج و تولد فرزند، لازم است تا اطلاعاتی در مورد مقصد مهاجرت خود کسب کنید. پس ابتدا توضیحات کوتاهی در مورد این کشور در اختیارتان قرار داده و سپس در مورد شرایط پناهندگی در لیختن اشتاین اطلاعات جامعی را ارائه خواهیم کرد.

فهرست عناوین

درباره کشور لیختن اشتاین

لیختن اشتاین یک از کوچکترین کشورهای قاره اروپا است و بین اتریش و سوئیس واقع شده است. لیختن اشتاین دارای آب و هوایی بسیار مطلوب و مناظری بکر و زیبا است. جمعیت این کشور حدود 35 هزار نفر است و ساکنین آن به زبان آلمانی صحبت می‌کنند. دین اکثر مردم مسیحی و از فرقه کاتولیک است. با توجه به جمعیت کم و طبیعت عالی و آرامش لیختن اشتاین، گردشگران زیادی خواهان سفر به این کشور هستند.

بر طبق قوانین و محدودیت‌های موجود، لیختن اشتاین سالانه حدود 80 مورد پناهندگی را می‌پذیرد. فرآیند پذیرش پناهندگی این کشور با سختگیری‌های فراوانی همراه است و همه پناهندگان باید اول وارد یکی از کشورهای همسایه شده، سپس درخواست پناهندگی خود را ارائه کنند و درصورت پذیرش می‌توانند تبعه کشور لیختن اشتاین شوند. در غیر این صورت، بلافاصله به کشوری که ابتدا به آن سفر کرده‌اند بازگردانده خواهند شد.

مهاجرین لیختن اشتاین با داشتن مدرک دانشگاهی یا مدرک فنی و حرفه‌ای براحتی می‌توانند در این کشور مشغول به کار شده و درآمد کافی برای زندگی را کسب کنند.

مراحل و شرایط پناهندگی در لیختن اشتاینشرایط پناهندگی در لیختن اشتاین طبق قانون کنوانسیون ژنو

در سال 1951 قانون کنوانسیون ژنو تصویب شد که بر اساس آن کشورهای عضو این اتحادیه موظف هستند تا شرایطی را برای مهاجران پناهنده در کشور خود فراهم کنند. این شرایط شامل خوراک، پوشاک و محل زندگی است که تحت نام کمپ‌های پناهجویان شناخته می‌شود.

بر طبق این قانون، به شخصی پناهنده گفته می‌شود که از ترس آزار و اذیت جسمی و روحی مانند شکنجه، زندان و مرگ قادر به ادامه زندگی در کشور خود نبوده و در نتیجه از آن خارج شده و درخواست پناهندگی می‌دهد. از عمده‌ترین دلایل این امر ممکن است اعتقادات مذهبی و نژادی، عضویت در گروه‌های سیاسی یا مذهبی خاص و یا حتی اختلالات ویژه جسمی باشد.

بنابراین کشورهای عضو کنوانسیون ژنو باید شرایط را برای این افراد فراهم کنند. البته فراموش نکنید که این کنوانسیون سختگیری‌هایی دارد و اگر بعد از پناهندگی مشخص شود که اطلاعات ارائه شده توسط شما صحت نداشته‌، مجرم شناخته شده و به کشور خود بازگردانده خواهید شد. لازم به ذکر است که در لیختن اشتاین، این دولت است که در مورد پناهندگی شما تصمیم می‌گیرد پس اگر بنا به هر دلیلی درخواست شما رد شد، باید هر چه سریعتر این کشور را ترک کنید.

مراحل پناهندگی در کشور لیختن اشتاین

برای پناهندگی در لیختن اشتاین، متقاضی باید ابتدا به عنوان مهاجر وارد کشورهای همسایه مانند اتریش یا روسیه شده و پس از گذشت مدتی از طریق مرزهای زمینی وارد لیختن اشتاین شود و سپس نسبت به ارائه درخواست و دریافت پناهندگی اقدام کند.

متقاضیانی که وارد لیختن اشتاین شده‌اند باید بلافاصله به اداره کنترل مرزی یا پلیس درخواست پناهندگی مراجعه کرده و کلیه مدارک خود را تحویل دهند. پس از ثبت درخواست پناهندگی، متقاضی به کمپ پناهجویان تحویل داده شده و باید تا زمان مشخص شدن درخواست، در این کمپ بماند.

اولین کاری که در اداره کنترل مرزی یا پلیس درخواست پناهندگی انجام می‌شود، انگشت نگاری و عکاسی از متقاضی است تا مشخص شود که قبلاً در کشور دیگری درخواست پناهندگی نداده باشد. در صورتیکه متقاضی در کشور دیگری اقدام به پناهندگی کرده باشد، درخواست پناهندگی وی در لیختن اشتاین لغو خواهد شد.

پس از انتقال متقاضی به کمپ پناهندگان، مدت 2 تا 3 هفته زمان می‌برد تا مدارک پرونده وی بررسی شود. در این مدت طبق قانون کنوانسیون ژنو، امکانات اولیه زندگی شامل غذا، لباس و محل زندگی در اختیار پناهجو قرار می‌گیرد. از طرفی پناهجو اجازه انجام کار نیمه وقت را نیز در این مدت خواهد داشت و اگر کسب درآمد کند باید هزینه اسکان خود در کمپ را بپردازد.

برای بررسی کلیه مدارک پناهجو از یک مترجم به زبان مادری وی کمک گرفته می‌شود. علاوه بر بررسی مدارک، از پناهجو سوالاتی پرسیده می‌شود و او موظف است حقایق را بازگو کند. در طی این مراحل پناهجو از یک طرف باید دلایل درخواست پناهندگی خود را اثبات کند و از طرف دیگر مشارکت فعالانه‌ای در جمع‌آوری اطلاعات بیومتریک داشته باشد. پس از بررسی‌ها، اداره امور پناهندگان لیختن اشتاین، رأی نهایی را صادر می‌کند.

شرایط پناهندگی در لیختن اشتاین و قانون دوبلین (Dublin)

بر طبق قانون دوبلین در صورتیکه فردی در یکی از کشورهای عضو این قانون پناهنده شود، دیگر قادر به دریافت پناهندگی کشورهای دیگر نخواهد بود. لازم به ذکر است که بر طبق این قانون اگر فردی در کشور دیگری غیر از این لیست درخواست پناهندگی داده باشد، دیگر نمی‌تواند به کشورهای این لیست درخواست پناهندگی دهد. از طرفی بر طبق این قانون اگر متقاضی برای کشوری مانند لیختن اشتاین درخواست پناهندگی داده باشد اما هواپیمای وی قبل از رسیدن به مقصد در کشور دیگری توقف کند، باید در همان کشور اعلام پناهندگی کند و در صورت ورود به لیختن اشتاین، مجدد به آن کشور بازگردانده خواهد شد. پس در زمان انتخاب مقصد پناهندگی خود دقت کنید، چون درخواست پناهندگی به کشورهایی که از قانون دوبلین پیروی می‌کنند مشکلات زیادی را برای پناهنده به همراه خواهد داشت. در ادامه لیست کشورهایی که از قانون دوبلین تبعیت می‌کنند آمده است.

  • لیختن اشتاین
  • کشورهای حوزه اتحادیه اروپا
  • نروژ
  • سوئیس
  • دانمارک
  • ایسلند

انواع پناهندگی در لیختن اشتاین

شرایط پناهندگی در کشورها با یکدیگر متفاوت است و متقاضی قبل از ورود به خاک کشور مقصد باید کلیه جوانب را سنجیده و نوع پناهندگی خود را مشخص کند. بطور کلی افراد می‌توانند بنا به اعتقادات دینی و مذهبی، مشکلات سیاسی و اجتماعی در کشورهای عضو کنوانسیون ژنو پناهنده شوند. بنابراین با اطلاع از شرایط پناهندگی در لیختن اشتاین، متقاضی می‌تواند شانس اخذ پناهندگی خود را بالا ببرد. در ادامه توضیحات کوتاهی در مورد انواع کیس‌های پناهندگی ارائه می‌شود.

  • پناهندگی دینی و مذهبی: متقاضیانی که به دلیل اعتقادات دینی و مذهبی یا به دلیل تغییر مذهب نمی‌توانند در کشور خود زندگی کنند و ممکن است مورد آزار و اذیت روحی و جسمی قرار بگیرند یا به زندان بیافتند و به مرگ محکوم شوند، می‌توانند درخواست پناهندگی دهند.
  • پناهندگی سیاسی: افرادی که به دلیل مخالفت با عقاید و تفکرات سیاسی جامعه خود دست به شورش زده و بر علیه رژیم کشور خود اقدام می‌کنند، ممکن است مورد اذیت و آزار شدید قرار گرفته، شکنجه شوند و به زندان بیافتند یا حتی به مرگ محکوم شوند. این افراد می‌توانند با اثبات این امر که امنیت جانی در کشور خود نداشته و نمی‌توانند به آن بازگردند، پناهندگی سیاسی دریافت کنند.
  • پناهندگی اجتماعی: افرادی که بنا به هر دلیلی در کشور خود امنیت جانی نداشته و مورد اذیت و آزار‌های مختلف قرار می‌گیرند می‌توانند برای دریافت پناهندگی اجتماعی اقدام کنند. البته لازم به ذکر است که این مورد در تمامی کشورها مورد قبول واقع نمی‌شود.

البته روش‌های دیگری نیز برای پناهندگی وجود دارد که می‌توان به پناهندگی جنگی، پناهندگی جنسی، پناهندگی نژادی و پناهندگی به دلیل عضویت در گروه‌های اجتماعی خاص اشاره کرد. لازم به ذکر است که برای دریافت پناهندگی در هر کشوری باید کیس‌های پناهندگی آن کشور را بررسی کرده و سپس برای ارسال درخواست اقدام کنید. چون اگر بدون در دست داشتن اطلاعات کافی با هدف پناهندگی وارد خاک یک کشور شوید، ممکن است ماه‌ها و یا حتی سال‌ها در کمپ‌های پناهجویان ماندگار شوید. متأسفانه همانطور که می‌دانید این کمپ‌ها از وضعیت مساعدی برای زندگی طولانی مدت برخوردار نیستند.

فراموش نکنید که برای مهاجرت به هر کشوری روش‌های قانونی زیادی وجود دارد که می‌توانید از طریق آن‌ها اقدام کنید. ما در مقالات پیشین صبا ویزا پلن در مورد انواع روش‌های دریافت ویزا مانند، ویزای تحصیلی، ویزای کاری، ویزای سرمایه گذاری، ازدواج و تولد فرزند اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار داده‌ایم. پس تا جایی که امکان دارد تلاش کنید تا از روش‌های قانونی برای مهاجرت و اخذ اقامت کشورهای خارجی اقدام کنید.

پناهندگی جزو روش‌های غیرقانونی و پرخطر است و حتی‌الامکان تلاش کنید برای مهاجرت از این روش استفاده نکنید. اما اگر در مورد شرایط پناهندگی در لیختن اشتاین و سایر کشورها سوالی داشتید این مقاله می‌تواند راهنمای شما باشد.

آیا شما مایلید به این کوچکترین کشور حوزه اتحادیه اروپا یعنی لیختن اشتاین مهاجرت کنید؟ اگر جواب شما بله است، چه روش مهاجرتی را انتخاب کرده‌اید؟

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 8 میانگین: 4.6]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید