لوگو صبا ویزا
رشته فیزیوتراپی برای مهاجرت

رشته فیزیوتراپی برای مهاجرت

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه رشته فیزیوتراپی و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید. مشاوره رایگان

سبک زندگی مدرن، افزایش تعداد سالمندان و ساعت کار زیاد به صورت شبانه روزی، تقاضا برای فیزیوتراپیست ماهر را در سراسر جهان افزایش داده است. به ویژه در برخی از مقاصد خاص مانند: ایالات متحده، کانادا، استرالیا و انگلیس. به همین دلیل در ایران هم عده‌ زیادی به دنبال آگاهی از شرایط رشته فیزیوتراپی برای مهاجرت هستند.

نقش فیزیوتراپیست عمدتاً کمک به افراد از طریق حرکت و ورزش، درمان دستی، آموزش و مشاوره است که تحت تأثیر کار، ورزش، بیماری یا ناتوانی آسیب دیده‌اند کمک می‌کند. سه زمینه مختلف عملی برای فعالیت این رشته در کشورهای مختلف وجود دارد: اسکلتی عضلانی، عصبی و قلبی. در ادامه برخی از کشورها که تقاضای رشته فیزیوتراپی برای مهاجرت به آنها بالاست را بررسی کرده‌ایم تا اگر در این رشته تحصیل کرده و کار می‌کنید از کشورهای مهاجرپذیر در این راستا مطلع شوید.

فهرست عناوین

مدرک بین المللی فیزیوتراپی

مدارک بین‌المللی فیزیوتراپی به فیزیوتراپ‌ها اعتبار بیشتری می‌دهد. این مدارک نشان می‌دهند که فیزیوتراپ مهارت‌های بالینی و دانش لازم برای ارائه خدمات فیزیوتراپی در سطح بین‌المللی را دارد. همچنین این مدارک باعث افزایش اعتماد بیماران و سایر پزشکان به توانایی‌های فیزیوتراپ می‌شود. فیزیوتراپ‌های دارای مدرک بین‌المللی می‌توانند در کشورهای مختلف بدون مشکل کار کنند.

علاوه بر این، مدارک بین‌المللی فیزیوتراپی فرصت‌های شغلی بیشتری را برای فیزیوتراپ‌ها فراهم می‌کند. فیزیوتراپ‌های دارای این مدارک می‌توانند در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی معتبر بین‌المللی مشغول به کار شوند. همچنین آن‌ها می‌توانند در پروژه‌های پژوهشی و آموزشی بین‌المللی مشارکت کنند. مدارک بین‌المللی باعث افزایش درآمد و موقعیت شغلی فیزیوتراپ‌ها نیز می‌شود.

بنابراین مدارک بین‌المللی فیزیوتراپی نقش مهمی در اعتباربخشی به توانایی‌های فیزیوتراپ‌ها و بهبود وضعیت شغلی آن‌ها دارد. این مدارک با نشان دادن سطح بالای توانمندی‌های فیزیوتراپ، امکانات بیشتری را برای رشته فیزیوتراپی برای مهاجرت فراهم می‌کند.

بهترین دانشگاه های ترکیه برای فیزیوتراپی

دانشگاه حاجت‌تپه آنکارا یکی از معتبرترین و قدیمی‌ترین دانشگاه‌های ترکیه است که دارای برنامه‌های آموزشی بسیار خوبی در رشته فیزیوتراپی است. این دانشگاه دارای اساتید مجرب و آزمایشگاه‌ها و کلینیک‌های مجهز برای آموزش عملی فیزیوتراپی است. دانش‌آموختگان این دانشگاه مهارت‌های بالینی لازم برای موفقیت در حرفه فیزیوتراپی را کسب می‌کنند. دانشگاه استانبول نیز یکی دیگر از بهترین دانشگاه‌های ترکیه برای فیزیوتراپی است. این دانشگاه برنامه‌ی درسی گسترده‌ای در زمینه‌ی فیزیوتراپی ارائه می‌دهد و دانشجویان می‌توانند در زمینه‌های تخصصی مختلف فیزیوتراپی مانند فیزیوتراپی ارتوپدی، نورولوژی و طب ورزشی تحصیل کنند.

اساتید این دانشگاه تجربه بالینی زیادی دارند و تمرکز زیادی بر آموزش مبتنی بر شواهد و عملکرد بالینی دارند. به‌طور کلی دانشگاه‌هایی مانند حاجت‌تپه و استانبول با برنامه‌های آموزشی قوی و اساتید مجرب، فرصت مناسبی را برای دانشجویان فیزیوتراپی فراهم می‌کنند تا مهارت‌های لازم برای موفقیت در این حرفه را کسب نمایند. شناخت دقیق بهترین دانشگاه های ترکیه برای فیزیوتراپی به شما کمک می‌کند تا بهترین تصمیم را برای آینده خود بگیرید.

مهاجرت فیزیوتراپیست

مهاجرت فیزیوتراپیست به کانادا

مهاجرت فیزیوتراپیست به کانادا مزایای زیادی دارد، اما نیازمند در نظر گرفتن برخی نکات است. کانادا بازار کار نسبتاً خوبی برای فیزیوتراپیست‌ها دارد. با توجه به افزایش جمعیت سالمند در این کشور، تقاضا برای خدمات فیزیوتراپی رو به افزایش است. فیزیوتراپیست‌ها می‌توانند در بیمارستان‌ها، مراکز توانبخشی، مراکز ورزشی و کلینیک‌های خصوصی مشغول به کار شوند. درآمد فیزیوتراپیست‌ها در کانادا نیز نسبتاً خوب است. اما قبل از مهاجرت باید مجوزهای لازم را اخذ کرد. فیزیوتراپیست‌های خارجی باید مدرک خود را از سازمان‌های مربوطه در کانادا ارزیابی و تأیید کنند. از همین رو انتخاب رشته فیزیوتراپی برای مهاجرت با چالش‌هایی مواجه است.

همچنین باید در آزمون‌های زبان انگلیسی یا فرانسه موفق شوند. داشتن حداقل ۲ سال سابقه کار مرتبط نیز الزامی است. پس از مهاجرت، فیزیوتراپیست‌ها باید خود را با فرهنگ کاری، قوانین و مقررات کانادا تطبیق دهند. همچنین لازم است مهارت‌های بالینی خود را بروز نگه دارند. به روز رسانی مستمر دانش حرفه‌ای از طریق آموزش‌های ضمن خدمت نیز ضروری است. در مجموع با برنامه‌ریزی درست و کسب مجوزهای لازم، مهاجرت به کانادا می‌تواند گزینه خوبی برای پیشرفت حرفه‌ای فیزیوتراپیست‌ها باشد. البته نیاز است خود را با شرایط جدید تطبیق دهند و به توسعه دانش خود ادامه دهند.

بهترین دانشگاه های جهان برای تحصیل فیزیوتراپی

فیزیوتراپی یکی از رشته‌های مهم علوم پزشکی است که به بازتوانی و درمان بیماری‌ها و آسیب‌های حرکتی و عصبی با استفاده از روش‌های فیزیکی و غیردارویی می‌پردازد.  دانشگاه تورنتو در کانادا یکی از معتبرترین مراکز تحصیل فیزیوتراپی در سراسر جهان است. این دانشگاه دارای برنامه‌های آموزشی و پژوهشی قوی در زمینه فیزیوتراپی است و اساتید برجسته‌ای در این رشته دارد. آزمایشگاه‌ها و کلینیک‌های مجهز این دانشگاه نیز فرصت‌های عملی و بالینی خوبی را برای دانشجویان فراهم می‌کند.

دانشگاه واشینگتن در سنت لوییس آمریکا نیز یکی دیگر از دانشگاه‌های مطرح در زمینه فیزیوتراپی است. این دانشگاه برنامه دکترای فیزیوتراپی را ارائه می‌دهد و امکانات و تجهیزات پیشرفته‌ای در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. همچنین ارتباط نزدیک این دانشگاه با مراکز درمانی معتبر موجب تجربه‌های بالینی ارزشمندی برای دانش‌آموختگان آن می‌شود. با این حال دانشگاه‌های زیادی در سراسر جهان از نظر تدریس فیزیوتراپی مطرح هستند که مهم‌ترین آن‌ها را در لیست زیر بیان خواهیم کرد. با توجه به رتبه‌بندی‌های معتبر بین‌المللی، لیست 14 دانشگاه برتر جهان در رشته فیزیوتراپی به شرح زیر است.

1. دانشگاه تورنتو (کانادا)

2. دانشگاه واشینگتن – سنت لوییس (آمریکا)

3. دانشگاه ملبورن (استرالیا)

4. دانشگاه فورسایت (سوئد)

5. دانشگاه هنگ کنگ پلی تکنیک (هنگ کنگ)

6. دانشگاه آلبرتا (کانادا)

7. دانشگاه منچستر (انگلستان)

8. دانشگاه سیدنی (استرالیا)

9. دانشگاه دوک (آمریکا)

10. دانشگاه سنگاپور ملی (سنگاپور)

11. دانشگاه هاروارد (آمریکا)

12. دانشگاه کرنل (آمریکا)

13. دانشگاه ساوت‌همپتون (انگلستان)

14. دانشگاه مک گیل (کانادا)

در کل، برای انتخاب دانشگاه مناسب جهت تحصیل فیزیوتراپی، توجه به کیفیت برنامه‌های آموزشی و پژوهشی، تجهیزات آزمایشگاهی و بالینی، و سوابق و اعتبار اساتید از اهمیت بالایی برخوردار است.

درآمد فیزیوتراپ ها در کشورهای پیشرفته

فیزیوتراپی یک حرفه پردرآمد در کشورهای پیشرفته محسوب می‌شود که به همین علت مهاجرت با رشته فیزیوتراپی طرفداران زیادی پیدا کرده است. درآمد فیزیوتراپ‌ها بسته به عواملی چون میزان تحصیلات و تجربه کاری، موقعیت شغلی، منطقه جغرافیایی و نوع تخصص آن‌ها متفاوت است. همین موضوع باعث محبوبیت رشته فیزیوتراپی برای مهاجرت شده است. در ایالات متحده بر اساس آمارهای اداره آمار نیروی کار این کشور، متوسط درآمد سالانه فیزیوتراپ‌ها حدود 87 هزار دلار است. البته این رقم برای فیزیوتراپ‌هایی که در بخش خصوصی یا درمانگاه‌ها و کلینیک‌های شخصی کار می‌کنند بیشتر است. در کانادا نیز متوسط درآمد سالانه فیزیوتراپ‌ها حدود 80 هزار دلار کانادا است.

در انگلستان متوسط درآمد فیزیوتراپ‌ها در بخش دولتی حدود 40 هزار پوند و در بخش خصوصی بین 50 تا 80 هزار پوند در سال است. در استرالیا نیز این رقم بین 60 تا 90 هزار دلار استرالیا متغیر است. به‌طور کلی فیزیوتراپ‌ها در کشورهای پیشرفته به‌خصوص اگر تحصیلات تکمیلی داشته باشند و در زمینه‌های تخصصی‌تر فعالیت کنند، می‌توانند انتظار درآمدهای بالاتری داشته باشند. البته هزینه مراقبت‌های بهداشتی در این کشورها نیز بالاتر است و فیزیوتراپی جزء خدمات گران‌قیمت محسوب می‌شود. با این حال، فیزیوتراپی یکی از حرفه‌های پردرآمد در عرصه مراقبت‌های بهداشتی در کشورهای توسعه‌یافته به‌شمار می‌رود.

بهترین کشورها برای کار و تحصیل در رشته فیزیوتراپی برای مهاجرت

همانگونه که در ابتدای متن اشاره شد، کشورهای چون استرالیا، کانادا و آمریکا مقاصد اغلب افراد تحصیل کرده یا شاغل در رشته فیزیوتراپی برای مهاجرت محسوب می‌شود. اما فقط این چند کشور در رشته مذکور مهاجرپذیر نیستند و کشورهای بسیار زیادی وجود دارد.

کانادا

کانادا کشوری بسیار پیشرفته است و به سرزمین فرصت‌های طلایی برای اشتغال شهرت دارد. سطح کیفی زندگی در این کشور بسیار بالا است و از نظر دستمزدی که به متخصصان ماهر پرداخت می‌شود، شاید بهترین کشور جهان جهت تحصیل یا کار در رشته فیزیوتراپی برای مهاجرت باشد.

فیزیوتراپیست‌های آموزش دیده دستمزدهای زیادی در این کشور دریافت می‌کنند و به راحتی استخدام می‌شوند. نکته مهم که باید گفت این است که در حال حاضر، این متخصصان تحت کد 3142 به طور رسمی در کشور کانادا فعال هستند و در زمینه‌های مختلف مانند ارتوپدی، علوم اعصاب، فیزیوتراپی ورزشی و روماتولوژی کار می‌کنند. میانگین حقوق شاغلان در این رشته در کشور کانادا حدوداً 60000 دلار است.

فیزیوتراپیست‌ها و فارغ التحصیلان این رشته برای کار در کانادا باید ابتدا معادل‌سازی مدرک خود را انجام دهند و بعد از آن در آموزن‌های علمی مربوط شرکت کنند. اگر در آزمون علمی پذیرفته شدند، بعد از آن باید آزمون مهارت که به صورت عملی است را هم پشت سر بگذرانند و در نهایت مجوز کار در نظام پزشکی و اقامت در این کشور را کسب کنند.

ایالات متحده

بر اساس داده‌های اداره آمار و وزارت کار در سال 2018 متوسط دستمزد سالانه درمانگران فیزیوتراپی 88880 دلار است. نوادا با متوسط دستمزد سالانه 107،920 دلار بالاترین درآمد را دارد. سایر ایالت‌های پردرآمد آلاسکا، نیوجرسی، نیومکزیکو، کالیفرنیا، کانکتیکات ، تگزاس و ماساچوست هستند.

اگر با مدرک رشته فیزیوتراپی برای مهاجرت به این کشور اقدام می‌کنید، باید از شرایط نظام سلامت و پذیرش آمریکا در این رشته آگاهی کاملی داشته باشید. معادل‌سازی مدرک و شرکت در آزمون ارزشیابی برای پذیرش شما ضروری خواهد بود و بعد از موفقیت در آزمون شما مجاز به کار در نظام سلامت این کشور هستید.

علاوه بر این کشور آمریکا جهت تحصیل در رشته فیزیوتراپی برای مهاجرت گزینه مناسبی خواهد بود، زیرا پذیرای نخبگان در این رشته است. البته باید توانایی مالی برای پرداخت هزینه‌های تحصیل را داشته و علاوه بر آن دارای روزمه پرباری در این زمینه باشید.

انگلستان

اگر به واسطه رشته فیزیوتراپی برای مهاجرت به انگلیس اقدام می‌کنید، بهتر است بدانید که میانگین دستمزد در این کشور چیزی در حدود 76000 دلار است. با این رشته شما در نظام سلامت و بیمارستان‌های تحت عنوان NHS مشغول به کار خواهید شد. در نظام سلامت این کشور یک ساختار شغلی مشخص وجود دارد که می‌توانید از یک فیزیوتراپیست مبتدی به یک متخصص و در نهایت به یک سطح پیشرفته برسید. مشاغل موجود در NHS شامل 9 گروه مختلف با گرایش‌های متفاوت است.

نکته دیگر اینکه اگر قصد ادامه تحصیل در رشته فیزیوتراپی بعد از مهاجرت را دارید، اغلب دانشگاه‌های معروف در این زمینه چون دانشگاه‌های لیورپول، رابرت گوردن، برادفورد، ساوت همپتون، پلیموث و کاردیف همه در این کشور هستند. البته دانشجو باید تمکن مالی برای تحصیل در این کشور را داشته باشد وگرنه ریجکت خواهد شد. علاوه بر این باید نمرات بالایی نیز در درس‌هایی که برای دانشگاه مهم است کسب کرده و مدرک زبان بین‌المللی داشته باشد.

فیزیوتراپی برای مهاجرت

ترکیه

اگر از متقاضیان رشته فیزیوتراپی برای مهاجرت به کشور ترکیه هستید باید بدانید که این کشور دارای پتانسیل بالایی برای کار در این رشته است. از آنجایی که یکی از مقاصد توریستی بوده و در پی جذب توریست در حیطه پزشکی نیز هست، دچار کمبود نیرو در اکثر زمینه‌های تخصصی است.

در کنار کار می‌توان برای اخذ ویزای تحصیلی نیز در ترکیه اقدام کرد. اوکان یکی از دانشگاه‌های معتبر جهانی در زمینه فیزیوتراپی در ترکیه واقع شده است. دو آزمون سات و یوس از جمله آزمون‌هایی هستند که کسب نمره قبولی در آنها برای پذیرش در دانشگاه و ادامه تحصیل ضروری است. تمامی دانشگاه‌ها هم هزینه تحصیل را از دانشجو دریافت می‌کنند با این تفاوت که هزینه تحصیل در دانشگاه دولتی کمی ارزان‌تر از دانشگاه‌های خصوصی این کشور است اما رایگان نیست.

استرالیا

رشته فیزیوتراپی برای مهاجرت به کشور استرالیا یکی از گزینه‌های عالی است. اگر قصد کار در این رشته را در کشور استرالیا دارید، باید بدانید که نیاز به ترجمه مدرک و ریز نمرات شما به زبان انگلیسی و ارائه آنها به همراه رزومه کاری برای بررسی است. تسلط به زبان انگلیسی و داشتن مدارک معتبری چون آیلتس، تافل و … نیز از الزامات دیگر برای اخذ ویزای کاری این کشور به شمار می‌رود.

فیزیوتراپی شغلی است که در استرالیا بسیار مورد تقاضا است. طبق اعلام وزارت کار استرالیا، در سال 2014 در استرالیا کمبود فیزیوتراپیست وجود داشت. این وضعیت در سال 2015 بهبود یافت اما هنوز هم جذب فیزیوتراپیست های واجد شرایط در بسیاری از مناطق کشور ادامه دارد. بنابراین اگر شما یک فیزیوتراپیست واجد شرایط هستید، ممکن است ویزای کار به استرالیا دریافت کنید. جای زیادی برای فیزیوتراپیست‌ها در کلینیک‌های خصوصی این کشور وجود دارد. علاوه بر این کسانی که به عنوان فیزیوتراپیست به استرالیا مهاجرت می‌کنند، در بیمارستانها، خانه‌های سالمندان و سایر مراکز بهداشتی نیز فرصت شغلی خواهند داشت.

برای ادامه تحصیل در رشته فیزیوتراپی برای مهاجرت نیز کشور استرالیا مقصد مناسبی به شمار می‌رود، زیرا از سال ۲۰۱۷ در دانشگاه تکنولوژی سیدنی رشته فیزیوتراپی شکل جدیدی به خود گرفته و پیشرفت زیادی کرده است. تجهیزات نوین و ربات‌هایی که در این دانشگاه برای تدریس در رشته فیزیوتراپی استفاده می‌شوند را در کمتر دانشگاهی می‌توان دید. البته نباید فراموش کرد که هزینه تحصیل در استرالیا بالا است و همگی به عهده خود دانشجو خواهد بود.

آلمان

گرچه بسیاری این کشور را بهترین مقصد برای مهاجرت داروسازان می‌دانند، اما بد نیست بدانید که حوزه سلامت و درمان این کشور به نیروهای متخصص در دیگر زمینه‌ها ‌هم نیاز دارد. به همین دلیل اگر از متقاضیان رشته فیزیوتراپی برای مهاجرت هستید، در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا، آلمان مقصد بسیار مناسبی خواهد بود. در واقع فیزیوتراپی یکی از رشته‌های مورد درخواست این کشور برای جذب نیروی مهاجر است.

شرایط پذیرش در این کشور نیز آسان‌تر از کشورهای دیگر عضو اتحادیه اروپاست. اگر یک جاب آفر در این زمینه یافتید و کارفرما شرایط شما را پذیرفت، در حین کار هم می‌توانید برای معادل‌سازی مدرک خود اقدام کنید. البته به شرط اینکه به زبان آلمانی تسلط کامل داشته باشید تا کارفرما مجاب به پذیرش شما شود. گفته می‌شود هر فیزیوتراپیست در این کشور میانگین 50 یورو در ساعت درآمد دارد.

برای شروع یا ادامه تحصیل در رشته فیزیوتراپی برای مهاجرت نیز آلمان گزینه خوبی است. دو دانشگاه برمن و کیل در آلمان از دانشگاه‌های معروف در این زمینه هستند. گرچه آلمان یکی از کشورهایی است که امکان تحصیل رایگان را فراهم کرده اما دانشجو برای اخذ پذیرش باید تمکن مالی خود را اثبات کند. هزینه‌های زندگی در آلمان نیز بالاست اما با کار دانشجویی می‌توان بخشی از هزینه‌ها را پرداخت کرد.

سوئد

با توجه به اینکه کشور سوئد دارای رشد جمعیت منفی و جمعیت سالمند زیادی است، بازار کار این کشور در رشته‌های مختلف پزشکی و پیراپزشکی نیاز به متخصص دارد. به همین دلیل یکی از مقصد اصلی در رشته فیزیوتراپی برای مهاجرت به شمار می‌رود. مخصوصاً اینکه در لیست نیازهای نیروی کار این کشور نیز هر ساله فیزیوتراپیست‌ها جایگاه ویژه‌ای دارند.

یکی از مهمترین الزامات برای اخذ ویزای کاری در رشته فیزیوتراپی در کشور سوئد، تسلط به زبان سوئدی است. البته در خود این کشور دوره‌های زبان برگزار شده و باید مدرک سطح C1 را برای مشغول به کار شدن ارائه داد. گفته می‌شود میانگین درآمد یک فیزیوتراپیست در این کشور 66 هزار کرون است.

به دلیل کمبود نیروی کار در زمینه فیزیوتراپی، دانشگاه‌های سوئد نیز شرایط خوبی برای پذیرش دانشجو در این رشته دارند. این کشور بعد از اتمام تحصیل به دانشجویان اقامت می‌دهد. اگرچه هزینه تحصیل به عهده خود دانشجو بوده اما کافی است تا حدود یک و نیم سال در این رشته تحصیل کنید تا اجازه کار به صورت دانشجویی با حقوقی معادل 1500 یورو داشته باشید. از دانشگاه‌های معتبر این کشور در رشته فیزیوتراپی می‌توان به دانشگاه اومآ، دانشگاه لینچوپینگ، دانشگاه اوپسالا و دانشگاه لوند اشاره کرد.

نروژ

یکی از کشورهای دیگر که متقاضیان زیادی در رشته فیزیوتراپی برای مهاجرت دارد، نروژ است. سطح رفاه و درآمد در این کشور بالاست اما رشد جمعیت مناسبی ندارد، به همین دلیل جز کشورهایی که در حوزه سلامت مهاجرپذیر است. برای دریافت مجوز کار در این کشور نیاز به معادل‌سازی مدرک و داشتن تسلط به زبان نروژی است. میانگین درآمد یک فیزیوتراپیست در این کشور با توجه به سطح تسلط بین 51 هزار تا 90 هزار دلار است.

در زمینه شروع و یا ادامه تحصیل در مقاطع بالا رشته فیزیوتراپی هم نروژ مقصد مناسبی برای مهاجرت است. اگرچه در برخی دانشگاه‌های دولتی تحصیل رایگان است اما در برخی دیگر از دانشگاه‌های دولتی و خصوصی تمکن مالی دانشجو برای پرداخت شهریه شرط اصلی پذیرش است.

روسیه

یکی از کشورهایی که اخذ ویزای دانشجویی رشته فیزیوتراپی برای مهاجرت به آنجا آسان است، کشور روسیه محسوب می‌شود. شرایط پذیرش دانشجو در این کشور به خصوص برای ایرانیان بسیار راحت‌تر از کشورهای دیگر است. همچنین دارای سطح آموزشی استانداردی است که باعث شده تا میل به ادامه تحصیل و کار در این کشور بالا باشد.

البته باید توجه داشت که آزمون‌های مربوط به پذیرش در رشته فیزیوتراپی برای مهاجرت در این کشور به زبان روسی برگزار شده و برای کار و تحصیل در رشته فیزیوتراپی در روسیه نیاز است که به زبان روسی تسلط کافی داشت. قبل از ورود به این رشته نیز آزمون برگزار می‌شود که باید نمره قبولی در آن را کسب نمایید. از میان صدها دانشگاه‌های دولتی و مطرح روسیه برای این رشته می‌توان به 3 دانشگاه مطرح دانشگاه دوستی ملل، دانشگاه لومونوسوف مسکو، دانشگاه نوسیبیرسک اشاره کرد. البته باید گفت که هزینه‌های تحصیل به عهده خود دانشجو است با این وجود به نسبت دانشگاه‌های اروپایی ارزان‌تر است.

اتریش

شرایط آسان برای معادل‌سازی مدرک در اتریش باعث شده این کشور نیز یکی از مقاصد مهم در رشته فیزیوتراپی برای مهاجرت کاری باشد. اگرچه هزینه زندگی در این کشور بالاست ولی به همان نسبت نیز درآمد و کیفیت زندگی در این کشور بالاست. به همین خاطر بسیاری از فیزیوتراپیست‌ها برای مهاجرت و اخذ اقامت در این کشور تلاش می‌کنند.

همچنین برای ادامه تحصیل در رشته فیزیوتراپی هم یکی از ایده‌آل ترین کشورها، اتریش است. بعد از اتمام تحصیلات نیز در همین کشور می‌توان مشغول به کار شد. نکته قابل ذکر این است که اگرچه هزینه تحصیل بر عهده خود دانشجو است اما به نسبت دیگر کشورهای اروپایی، ارزان‌تر و هزینه تحصیل تنها معادل 750 یورو در ترم است.

تعدادی از معتبرترین دانشگاههای جهان در این زمینه نیز چون دانشگاه علمی کاربردی وین، دانشگاه علوم عملی تجربی سنت پولتن، دانشگاه علوم عملی تجربی سالزبورگ، دانشگاه علوم عملی تجربی بورگنلند و دانشگاه علوم عملی تجربی کاترینا در اتریش واقع شده‌اند.

سخن پایانی

در کنار تمام کشورهایی که ذکر شد، ایتالیا و نروژ نیز برای متقاضیان ادامه تحصیل در رشته فیزیوتراپی برای مهاجرت گزینه مناسبی هستند، هرچند قوانین سخت‌گیرانه‌تری دارند. در کل فرقی ندارد که کدام کشور را برای کار و ادامه تحصیل در این رشته انتخاب می‌کنید، اولین شرط مهم آگاهی از قوانین این کشورها و مشاوره گرفتن برای انتخاب درست مقصد است تا منجر به ریجکت از کشور مقصد نشود. موسسه حقوقی و مهاجرتی صبا ویزا در این مسیر در کنار شماست و همواره می‌توانید روی خدمات متخصصین ما حساب کنید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 8 میانگین: 3.3]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید