لوگو صبا ویزا
canada

خدمات مهاجرت به کانادا؛ سرویس‌های ارائه شده توسط آژانس‌های مهاجرتی

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه خدمات مهاجرت به کانادا و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.


مشاوره رایگان

کانادا با داشتن ظرفیت بالا در جذب نیروی کار جدید، می‌تواند به کشوری امن برای افراد واجد شرایط جهت تحصیل، کار و پیشرفت بدل گردد. خدمات مهاجرت از قبل ورود شخص به کشور مقصد شروع و تا چندی پس از آن نیز باید ادامه داشته باشد. هر چه مراحل اولیه با سرعت بیشتری طی شود، شانس افراد برای پذیرش در کشور کانادا بیشتر خواهد بود. آژانس‌های خدمات مهاجرتی می‌توانند با حمایت کردن افراد پس از رسیدن به کانادا، رضایت‌مندی مشتریان خود را جلب کرده و توسط آن‌ها به طیف وسیع‌تری از مشتریان جدید دست‌پیدا کنند.

فهرست عناوین

کانادا؛ کشوری سرد با مردمانی خون‌گرم

از نظر قدمت، کشور کانادا قابل مقایسه با کشور خودمان نیست. قدیمی‌ترین شهر کانادا سینت جان نام دارد که قدمت آن نزدیک به 6 قرن می‌رسد. با سیاست‌گذاری‌های نوینی که در چند دهه اخیر در این کشور صورت گرفته، بازار کسب و کار رونق فراوانی یافته که جمعیت خود کانادا، نمی‌تواند پاسخگوی تمامیِ نیازهای آن باشد.

جمعیت این کشور بیش از 38 میلیون نفر در سال 2019 تخمین زده شده است. تورنتو پرجمعیت‌ترین شهر (نزدیک به 6 میلیون نفر) این کشور است و در رتبه‌های بعدی شهرهای مونترئال، ونکوور و کلگری قرار دارند. پایتخت کانادا شهر اوتاوا است که جمعیت آن به یک میلیون نفر در سال 2019 می‌رسد.

مردم این کشور به دو زبان فرانسوی و انگلیسی مسلط هستند. شرق این کشور، به دلیل اِشغال طولانی مدت فرانسوی‌ها، بیشتر به زبان فرانسوی گرایش دارند و مردم غرب کانادا به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند. آب‌وهوای کانادا در زمستان به بالای صفر درجه سانتی‌گراد نخواهد رسید اما با تمهیدات ویژه‌ای که دولت برای رفاه مردم در نظر گرفته، جای هیچ نگرانی نگذاشته است. در ادامه انواع خدمات مهاجرتی به کانادا و علل جذابیت این کشور برفی برای ایرانیان و همچنین رغبت دولت کانادا برای جذب افراد متخصص و جوان ایرانی را بررسی خواهیم کرد.

canada

ویزای کانادایی

جالب است بدانید برای مهاجرت به کانادا بیش از 50 روش مختلف وجود دارد، اما تنها تعداد کمی از آن‌ها منجر به اقائمت دائم می‌شوند. برای اخذ مجوز جهت ورود به کشور کانادا، فرد متقاضی باید یکی از سه شرط زیر را داشته باشد.

  • وجود حداقل یک نفر از خانواده درجه یک فرد در کانادا
  • علل بشردوستانه که جان فرد در کشور مبدا در خطر باشد (پناهندگی)
  • سرمایه‌گذاری و یا داشتن علم و حرفه‌ای که در کشور کانادا مورد نیاز باشد

انواع خدمات مهاجرتی به کانادا

در ادامه مطلب انواع خدماتی که جهت مهاجرت به کانادا ارائه می‌شوند را بیان خواهیم کرد.

وکیل مهاجرت، رکن اصلی خدمات مهاجرت به کانادا

وکلا در شکل‌گیری پرونده و تسریع امور فرد متقاضی، که از طرف دفاتر خدمات مهاجرتی تعیین می‌شود نقش کلیدی را ایفا می‌کنند. وظایف وکیل عالی‌رتبه تنها در اخذ ویزا برای فرد به پایان نمی‌رسد. وکیل می‌تواند در امور متفاوتی از موکل خود حمایت کرده و از دیپورت شدن (اخراج شدن فرد) به هر علتی جلوگیری کند.

رعایت قانون

به حضور فیزیکی وکیل در روند پرونده نیازی نیست اما در صورت امکان، این اطمینان به موکلین داده می‌شود که پروسه‌ مهاجرت آن‌ها در حال پیگیری شدن است. بعضی از افراد به صورت شخصی و بدون استفاده از وکیل، دست به تشکیل پرونده می‌زنند که در بیشتر مواقع، پروژه‌ی مهاجرت آن‌ها به بن‌بست می‌رسد. با صرف هزینه کم و استخدام وکیل خبره، می‌توان از برنامه‌ی مهاجرتی خود مطمئن شد.

نقش وکیل در مهاجرت به کانادا

کمتر پیش می‌آید که وکلای مهاجرت در دادگاه‌ها حضور پیدا کنند. آن‌ها بیشتر وقت خود را در ادارات مرتبط با مهاجرت می‌گذرانند و مانند یک میانجی، رابط موکل خود با مقامات کشور کانادا عمل می‌کنند. اما در مواقعی که لازم باشد از موکل خود در دادگاه دفاع کنند، حضور خواهند یافت. یکی از اصلی‌ترین وظایف آژانس‌های مهاجرتی و وکلا، رسیدگی به کمبودهای پرونده، رفع مشکلات حقوقی موکل می‌باشد.

از دیگر وظایف وکیل مهاجرت، توضیح مفصل انواع صدور ویزا برای افراد متقاضی است. به هنگام مهاجرت، پرسش‌های فراوانی در ذهن افراد مطرح می‌شود که وکیل مهاجرت با  اشراف کامل به فضای حقوقی هر دو کشور بایستی پاسخ درستی برای آن‌ها داشته باشد.

ویژگی‌های یک وکیل مجرب برای مهاجرت به کانادا

از آن‌جایی که دفاتر خدمات مهاجرتی در انتخاب وکیل، نقش کلیدی دارند، لذا آگاهی از ویژگی‌های وکیل کارکشته می‌تواند برای مهاجرین بسیار سودمند باشد. در ادامه مطلب به شرح چند ویژگی وکلای مهاجرت خواهیم پرداخت.

  • داشتن پروانه رسمی وکالت از دادگستری، مانند مجوز ورود وکیل به صحنه‌ی حقوقی و دادگاه است
  • داشتن پروانه موسسه حقوقی از لازمه‌های یک وکیل مهاجرت است
  • آشنایی کامل با سفارت‌خانه‌های ایران و کانادا و همچنین اشراف کامل به آخرین سیاست‌گذاری‌های کانادا جهت پذیرش مهاجرین به ویژه ایرانیان
  • قبل از تشکیل هر پرونده برای فرد متقاضی، وکلا باید با مشتریان خود از هر لحاظ به توافق نهایی دست یابند

ورود وکیل در موارد ویژه

هرگاه متقاضی دارای یکی از ویژگی‌های زیر باشد، دفاتر مهاجرتی کانادا موظف هستند که وکیلی را در اختیار او قرار دهند.

  • متقاضی دارای پیشینه کیفری باشد
  • متقاضی دارای بیماری‌هایی همچون ایدز و هپاتیت باشد
  • درخواست‌های قبلی او رد شده باشند
  • زمانی که برای کودکان زیر 20 اقدام به اقامت دائم کنند

تعیین وقت سفارت کانادا از دیگر خدمات مهاجرتی به کانادا

با توجه به افزایش روزافزون تعداد متقاضیان جهت مهاجرت به دومین کشور پهناور (پس از روسیه)، سفارت‌های کانادایی در کشورهای در حال توسعه با ازدیاد فراوانی مواجه هستند. از آن‌جایی که در ایران هیچ‌گونه نماینده‌ کنسولی و مهاجرتی از طرف کشور کانادا وجود ندارد، ایرانی‌ها بایستی به کشور دیگری مانند ترکیه، امارات، گرجستان و یا امارات متحده عربی سفر کرده و خود را به سفارت کانادا در آن کشورها معرفی کنند.

تعیین وقت سفارت کانادا یک مرحله قبل از مصاحبه اصلی برای اخذ ویزا می‌باشد. این مرحله تنها برای دریافت اثر انگشت و مدارک مورد نیاز از سوی سفارت کانادا است. از خدمات مهاجرت کانادا، به تعیین وقت سفارت در کشور ثالث توسط دفاتر مهاجرتی می‌توان اشاره کرد. به این منظور بایستی با توجه به شرایط، یکی از شهرهای استانبول، آنکارا، باکوی آذربایجان، تفلیس، دبی و ابوظبی را انتخاب کرده و به موسسه مهاجرتی خود اعلام کنید.

برای نماینده کنسولگری، تضمین برگشت شما پس از اتمام اعتبار ویزای کانادا بسیار مهم است. یکی دیگر از مواردی که برای نماینده بسیار مهم است، شرایط اقتصادی شما در کانادا است. پس از اثبات شرایط مالی خوب شما و همچنین عدم سوء پیشینه (سابقه کیفری)، شانس شما برای اخذ ویزای کانادا بسیار بالا می‌رود. از دیگر خدمات دفاتر مهاجرتی می‌توان به آشنا کردن افراد با چنین نکاتی اشاره کرد لازم به ذکر است که تمامی مدارک فارسی شما باید به انگلیسی ترجمه شده و دارای مهر دادگستری باشند.

از دیگر وظایف دفاتر مهاجرتی، ورود آن‌ها در صورت ریجکت شدن(رد شدن) پرونده متقاضی است. از دلایل رد شدن پرونده می‌توان به ناقص بودن مدارک و یا اشتباه ترجمه‌ای نام برد. با دخالت وکیلی که از طرف آژانس‌های مهاجرتی تعیین می‌شود، مشکل پیش‌آمده را بایستی هرچه سریع‌تر رفع و در مورد ارسال درخواست مجدد، برنامه ریزی شود.

در مرحله پایانی، ویزای کانادایی متقاضی به همراه برگه نتیجه سفارت بایستی به پاسپورت الصاق شود. در این مرحله، نیازی به حضور شخص در کنسولگری کشور ثالث نمی‌باشد و می‌توان از خدمات پیکاپ (pickup) استفاده کرد.

پیکاپ ویزا، صرفه‌جویی در وقت و هزینه

یکی دیگر از خدمات مهاجرتی به کانادا که در چند سال اخیر در آژانس‌های شناخته شده، پدیدار گشته، خدمات پیکاپِ (pickup) ویزا و یا پاسپورت است. این خدمات مانند یک پیِک بین‌المللی در صرفه‌جویی هزینه‌ها و وقت به کار گرفته می‌شوند؛ افراد با در اختیار گذاشتن پاسپورت و مدارک لازم خود به آژانس مربوطه، دیگر نیازی به سفر کردن به کشور صادرکننده ویزا ندارند.

تنها وظیفه آژانس مهاجرتی در این مرحله، ارسال پاسپورت‌ها به نماینده خود در کشور موردنظر است. نکته قابل تامل در این پروسه، انتخاب یک آژانس مهاجرتی معتبر جهت تسهیل امور مهاجرتی می‌باشد. همچنین تعیین هزینه‌های جاری جهت تشکیل پرونده بایستی از سوی آژانس به صورت کتبی به دست متقاضی برسد و پس از موافقت کامل هر دو طرف، اقدام به تشکیل پرونده شود.

پاسخ به پرسش‌های تکراری

یکی دیگر از خدمات مهاجرتی آژانس‌ها، پاسخ دادن به سوالات افراد به صورت مفصل است. این نکته از آن جهت که در آینده به روند تشکیل پرونده لطمه‌ای وارد نکند، بسیار ارزشمند است. در این حوزه سوالات بیشتر جنبه‌ی اقتصادی دارند. از پرسش‌های متداول، می‌توان به چند نمونه اشاره نمود.

  • هزینه‌ی دریافت ویزا
  • هزینه‌ی تشکیل پرونده
  • درآمدِ افراد در کانادا
  • قیمت اجاره مسکن
  • هزینه‌های جاری و پرداخت مالیات
  • نحوه بیمه شدن از بدو ورود به کانادا
  • مشکلات پیش‌رو برای افراد خارجی در کانادا

مسئولیت‌پذیری، حلقه مفقوده در خدمات مهاجرت

همان‌طور که موفقیت‌آمیز بودن روند مهاجرت اشخاص در زندگی آن‌ها، بسیار گره‌گشا خواهد بود، از سوی دیگر از دست دادن آن نیز می‌تواند خسارات مالی و روحی جبران ناپذیری را به‌همراه داشته باشد. هرگونه کارشکنی و یا کم‌کاری از طرف آژانس مربوطه می‌تواند در روند تشکیل پرونده و تکمیل نمودن آن، لطمه‌ای بزرگ وارد کند.

برخی از آژانس‌ها درصدد کاهش و جبران این خسارت‌ها، خود را در برابر هرگونه مشکلات پیش‌رو بیمه خواهند کرد. از جمله مخاطرات می‌توان به مفقود شدن اصل مدارک توسط کارمندان آژانس، کارشکنی  نمایندگان در کشور مقصد و آگاهی رسانی اشتباه به متقاضیان، اشاره کرد.

صبا ویزا، موسسه‌ای نوین جهت ارائه خدمات مهاجرت به کانادا

ارائه خدمات مهاجرتی به کانادا به صورت نوین تنها بخشی از امور ارائه شده توسط این موسسه‌ پیشگام در عرصه‌ مهاجرت است. داشتن کادری مجرب و دلسوز، بهره‌مندی از بهترین راهبردهای موجود جهت تسریع امور برای ایرانیان و همچنین ایجاد ارتباطی صمیمانه بین متقاضی و بخش مربوطه، همگی باعث شده‌اند که نام این موسسه به نیکی بدرخشد.

صبا ویزاپلن جهت افزایش هرچه بهتر آگاهی متقاضیان از کشور کانادا، دست به ابتکار عملی نوین زده است. صبا ویزاپلن با ارائه مشاوره رایگان به صورت حضوری و یا تلفنی، می‌تواند افراد را از همان لحظه ورود به فرآیند مهاجرت یاری کند.

چرا صبا ویزا

لازم به یادآوری است که این موسسه ارائه دهنده‌ی تمامی خدمات مهاجرتی به کشور کانادا می‌باشد. از خدمات ویژه‌ای که در اختیار شما قرار خواهد گرفت به چند نمونه زیر اشاره خواهیم کرد.

  • ارائه مشاوره توسط کادری خبره و دلسوز جهتِ انتخاب هوشمندانه
  • تصویرسازی واقع‌بینانه از کشور کانادا توسط افرادی که چندین سال در این حرفه فعالیت دارند
  • شنیدن دلایل و اهداف شما از مهاجرت به کشور کانادا
  • ارسال درخواست قانونی به شکل همزمان در چندین حوزه برای افزایش شانس متقاضی
  • ارائه خدمات ویژه صبا ویزاپلن، حتی پس از ورود شخص به کشور کانادا

خدمات متنوعی جهت اخذ ویزای کانادا در موسسه صبا ویزاپلن پایه‌ریزی شده است که گزینه‌های بیشتری را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. کارشناسان خبره صبا ویزاپلن همواره پاسخگوی پرسش‌های افراد واجد شرایط در زمینه‌های گوناگون، می‌باشند. از پرسش‌های متداول می‌توان به چند نمونه زیر اشاره کرد.

  • چگونگی اخذ ویزای دانشجویی
  • چگونگی اخذ ویزای سرمایه‌گذاری
  • چگونگی اخذ اقامت کاری
  • چگونگی اخذ ویزای دائم بر اساس مهارت و حرفه

سخن پایانی

در رتبه‌بندی کشورها از لحاظ رفاه و امنیت شهروندان، کشور کانادا توانسته است رتبه‌ای بهتر از ایالات متحده آمریکا بدست آورد. چنین واقعیتی نشان دهنده وجود امکانات فراوان برای تمامی شهروندان در خاک پهناور کانادا است و چنین پیشرفتی، مستلزم استخدام نیروی کار جدید از کشورهای دیگر می‌باشد. ایران با داشتن یکی از جوان‌ترین جوامع و نیروی کار تحصیل کرده، می‌تواند در جهت تکمیل نمودن مشاغل مورد نظر به کشور کانادا کمک قابل توجهی کند.

از این رو در چند سال اخیر دفاتر مهاجرتی بسیاری، جهت ارائه خدمات مهاجرتی تاسیس شده‌اند. جای خالی کنسولگری کانادا در ایران، باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای متقاضیان مهاجرت به این کشور شده است. از این رو موسسات با بهره‌گیری از افراد و وکلای مجرب می‌توانند روند تشکیل پرونده و فرآیند مهاجرت افراد را بسیار آسان‌تر کنند. یکی از عوامل تاثیر گذار در انتخاب آژانس مهاجرتی توسط اشخاص، هزینه و نوع خدمات ارائه شده توسط آن‌ها می‌باشد.

خدماتی همچون گرفتن وقت سفارت، استخدام وکیل برای افراد دارای ویژگی خاص، پاسخگویی شفاف و پیگیری روند پرونده‌های متقاضیان و همچنین پیک‌آپِ ویزا برای سهولت در انجام کارها، از اموری هستند که در شکل‌گیری یک موسسه‌ موفق دخالت دارند.  موسسه صبا ویزاپلن با در نظر گرفتن تمامی جوانب، با بهره‌گیری از بهترین وکلای مهاجرت، توانسه بستری امن برای مخاطبین خود ایجاد کند.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید