لوگو صبا ویزا
جاب آفر کانادا

جاب آفر کانادا؛ هزینه‌ها و مراحل 2024

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه جاب آفر کانادا به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید. مشاوره رایگان

برای مهاجرت کاری به کانادا برنامه‌های مختلفی وجود دارد که شما با توجه به شرایط خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. جاب آفر کانادا فرصت خوبی برای افزایش شانس دریافت ویزای کاری کانادا و افزایش سطح امتیازات در برنامه اکسپرس اینتری کانادا است. در این مقاله به نحوه دریافت پیشنهاد کاری کانادا از یک کارفرمای کانادایی و شرایط و هزینه‌های آن می‌پردازیم، پس با ما همراه باشید.

فهرست عناوین

جاب آفر کانادا چیست؟

جاب آفر کانادا (JOB OFFER) در واقع یک پیشنهاد شغلی است که متقاضی از یک کارفرمای کانادایی دریافت کرده و به واسطه آن می‌تواند برای دریافت ویزای کاری کانادا اقدام کند. پیشنهاد کاری کانادا باید شامل تمام جزئیات نحوه همکاری با متقاضی باشد، بنابراین قبل از دریافت آن باید با کارفرما مذاکره کنید و به توافق برسید. البته جاب آفر نسبت به قرارداد کاری دارای جزئیات کمتری است و تنها لازم است شامل اطلاعاتی چون مدت همکاری، ساعات کاری، شرح وظایف و حقوق توافقی باشد.

در روش فدرال جاب آفر کانادا می‌توانید از طریق 3 برنامه زیر برای مهاجرت کاری به کانادا اقدام کرده و شانس خود را نیز برای دریافت ویزا افزایش دهید.

  • برنامه اسکیل ترید کانادا Skilled Trades
  • برنامه اسکیل ورکر کانادا Skilled Worker
  • برنامه تجربه کار کانادایی Canadian Experience Class
  • برنامه استانی کانادا

شرایط جاب آفر کانادا و مهاجرت کاری با پیشنهاد شغلی چیست؟

شرط اصلی و اولیه برای دریافت جاب آفر کانادا، یافتن شغلی متناسب با رشته تحصیلی و سابقه کاری در کانادا است. شرایط جاب آفر کانادا و ویزای کاری، بستگی به روشی دارد که برای دریافت این پیشنهاد کاری اقدام کرده‌اید. در بخش قبلی در مورد برنامه‌های مختلف کاری کانادا توضیح دادیم. اما به طور کلی می‌توان گفت که شرایط اولیه برای اخذ جاب آفر کانادا و سپس ویزای کاری کانادا به شرح زیر است.

  • دریافت پیشنهاد شغلی تمام وقت از یک کارفرمای کانادایی در یکی از گروه‌های شغلی NOC0، A و B کانادا
  • ارائه مدارک تمکن مالی برای تأمین زندگی در کانادا
  • ارائه مدارک تحصیلات تکمیلی با توجه به شغل درخواستی
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی با توجه به شغل درخواستی
  • ارائه سوابق کاری مرتبط با رشته تحصیلی و شغل درخواستی
  • دریافت تأییدیه LMIA توسط کارفرمای کانادایی یا مدارک معافیت از آن
  • حضور کارفرما در لیست مجاز کانادا
جاب آفر کشور کانادا

انواع ویزای جاب آفر کانادا کدامند؟

ویزای جاب آفر یا ویزای پیشنهاد کاری کانادا به دو دسته اصلی موقت و دائم تقسیم می‌شود. ویزای جاب آفر موقت کانادا برای کسانی صادر می‌شود که یک پیشنهاد کاری مدت‌دار 6 ماهه یا یک ساله یا حتی بیشتر دارند. اما در ویزای جاب آفر دائم، همکاری مدت‌دار نیست و در نتیجه دائمی خواهد بود. اگر موفق به دریافت ویزای جاب آفر کانادا شوید، می‌توانید ویزای کاری دریافت کرده و پس از چند سال نیز برای اقامت دائم کانادا اقدام کنید.

آیا برای دریافت جاب آفر باید به کانادا بروم؟

در بسیاری از موارد برای دریافت جاب آفر از کانادا نیازی نیست که به این کشور سفر کنید. در واقع، بسیاری از کارفرمایان کانادایی، فرآیند استخدام را به صورت آنلاین انجام می‌دهند. بنابراین شما می‌توانید با ارسال رزومه و مدارک خود به کارفرمایان کانادایی، برای دریافت جاب آفر اقدام کنید.

البته،سفر به کانادا می‌تواند به شما کمک کند تا شانس خود را برای دریافت جاب آفر افزایش دهید. به عنوان مثال، شما می‌توانید در نمایشگاه‌های شغلی یا رویدادهای تجاری در کانادا شرکت کنید و با کارفرمایان کانادایی ملاقات کنید. همچنین می‌توانید برای کارآموزی یا دوره‌های کارآموزی در کانادا اقدام کنید.

در نهایت تصمیم‌گیری در مورد اینکه آیا برای دریافت جاب آفر باید به کانادا سفر کنید یا خیر، به شرایط و اولویت‌های شما بستگی دارد. اگر فرصت دارید که به کانادا سفر کنید، این کار می‌تواند به شما کمک کند تا شانس خود را برای دریافت جاب آفر افزایش دهید.

آیا برای دریافت جاب آفر باید زبان انگلیسی یا فرانسوی بلد باشم؟

برای دریافت جاب آفر از کانادا نیازی نیست که به طور کامل به زبان انگلیسی یا فرانسوی مسلط باشید. البته در صورتی که مهارت زبان شما کم باشد، امکان دریافت جاب آفر را برای تعداد محدودی از رشته‌ها خواهید داشت.  با این حال تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی، شانس شما را برای دریافت جاب آفر افزایش می‌دهد.  در کانادا، زبان انگلیسی و فرانسوی دو زبان رسمی هستند. بنابراین بسیاری از کارفرمایان کانادایی، انتظار دارند که متقاضیان شغلی، به یکی از این دو زبان مسلط باشند. البته در برخی از مشاغل و موقعیت‌های شغلی، تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی ضروری نیست.

در نهایت تصمیم‌گیری در مورد اینکه آیا برای دریافت جاب آفر باید به زبان انگلیسی یا فرانسوی مسلط باشید، به موقعیت شغلی مورد نظر شما بستگی دارد. اگر برای موقعیت شغلی در یک شرکت انگلیسی‌زبان یا فرانسوی‌زبان اقدام می‌کنید، تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی ضروری خواهد بود. برخی از رشته‌های کاری نیز نیاز کمتری به مهارت زبان دارند ولی به هر حال شما باید این مهارت را در خود تقویت کنید.

چه برنامه‌های مهاجرتی به کانادا از جاب آفر بهره می‌برند

در صورتی که شما بتوانید جاب آفر کانادا را دریافت کنید، امکان کسب اقامت این کشور را از طریق برنامه‌های مهاجرتی مختلف خواهید داشت. بر همین اساس مهم‌ترین برنامه‌های مهاجرتی که در این بخش وجود دارند را به شما معرفی می‌کنیم.

اکسپرس انتری

 این برنامه یک سیستم امتیازبندی است که متقاضیان را بر اساس عواملی مانند سن، تحصیلات، تجربه کاری، مهارت زبان انگلیسی یا فرانسوی و پیشنهاد شغلی ارزیابی می‌کند.

برنامه‌های استانی مهاجرت (PNP)

 این برنامه‌ها توسط استان‌ها و مناطق کانادا اداره می‌شوند و متقاضیان را بر اساس عواملی مانند مهارت‌ها، تحصیلات و تجربه کاری ارزیابی می‌کنند. بسیاری از برنامه‌های PNP، نیاز به پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای کانادایی دارند.

برنامه‌های مهاجرتی تجاری

 این موارد برای سرمایه‌گذاران، کارآفرینان، و مدیران ارشد اجرایی طراحی شده‌اند. برخی از این برنامه‌ها نیاز به پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای کانادایی دارند. از همین رو شما باید یک جاب آفر معتبر در چنین شرایطی داشته باشید.

آیا کارفرمای خارجی باید برای ارائه جاب آفر، LMIA دریافت کند؟

بررسی تأثیر یا نیاز بازار کار (Labor Market Impact Assessment) که به اختصار LMIA نامیده می‌شود در واقع مدرکی است که نشان می‌دهد کارفرمای کانادایی برای تأمین نیروی شرکت خود، نیازمند نیروی کار ماهر و متخصص خارجی است. به عبارتی ساده، کارفرمای کانادایی با اقدام برای دریافت LMIA مشخص می‌کند که هیچ‌کدام از نیروهای کانادایی شایستگی و مهارت لازم برای تصدی شغل مورد نظر را ندارند.

اگر کارفرما بتواند نتیجه مثبت LMIA را دریافت کند، سازمان کار و توسعه منابع انسانی کانادا نیز پیشنهاد کاری را تأیید خواهد کرد. هزینه دریافت این تأییده حدود 1000 دلار کاناداست و به مدت 2 سال نیز اعتبار دارد. با توجه به اینکه دریافت این تأییدیه برای کارفرما هزینه دارد، او باید مطمئن باشد که شما صلاحیت لازم برای تصدی شغل را خواهید داشت.

دریافت جاب آفر کشور کانادا

مراحل دریافت جاب آفر کانادا چیست؟

اولین مرحله از دریافت جاب آفر کانادا، یافتن شغلی است که هیچ‌کدام از نیروهای کانادایی مهارت لازم برای تصدی آن را ندارند. چرا که کارفرما موظف است ابتدا نیاز به نیروی خود را در کانادا آگهی کرده و در صورتی که شخصی با صلاحیت‌های مورد نیاز شغل، اقدام نکرد، کارفرما می‌تواند به یک نیروی خارجی پیشنهاد کاری دهد.

شما برای انتخاب بهترین شغل می‌توانید با ارائه رزومه کاری، تحصیلی و سوابق شغلی خود در سایت‌های کاریابی کانادا ثبت نام کنید. به این ترتیب کارفرمایان کانادایی به اطلاعات شما به راحتی دسترسی خواهند داشت. در این مرحله مهمترین و حیاتی‌ترین وظیفه شما مصاحبه با کارفرماست، چرا که باید ثابت کنید توانایی‌ها و مهارت‌های شما در سطحی است که او متقاعد شود هیچ نیروی داخلی و خارجی دیگری صلاحیت اتخاذ آن شغل را ندارد.

برای دریافت جاب آفر باید مدارک لازم را ارسال کنید تا مورد بررسی قرار گیرد. گاهی پروسه بررسی و تأیید جاب آفر حدود 6 ماه طول می‌کشد و این بهترین فرصت است تا سطح زبان انگلیسی یا فرانسوی خود را ارتقاء دهید. اگر پس از بررسی‌های لازم، پیشنهاد کاری شما مورد تأیید بود، می‌توانید جاب آفر را دریافت کرده و سپس برای دریافت ویزای کاری کانادا اقدام کنید.

تمکن مالی برای دریافت جاب آفر کانادا چقدر است؟

شغلی که شما برای آن تقاضای دریافت جاب آفر و ویزای کاری داده‌اید، قطعاً جوابگوی هزینه‌های زندگی شما و خانواده‌تان خواهد بود. اما برای اثبات اینکه می‌توانید در بدو ورود هزینه‌های زندگی خود را بپردازید، باید مدارک تمکن مالی ارائه دهید. تمکن مالی مورد نیاز برای دریافت ویزای کاری از طریق جاب آفر کانادا بسته به تعداد افراد متفاوت خواهد بود.

به این مفهوم که اگر شما به تنهایی مهاجرت می‌کنید باید مبلغ مشخصی را برای تمکن مالی ارائه دهید، اما هر فردی که به ویزای شما تحت عنوان ویزای همراه اضافه می‌شود، باید مبلغ بیشتری را در حساب بانکی خود داشته باشید.

  • میزان تمکن مالی برای متقاضی باید معادل 13 هزار دلار کانادا باشد.
  • میزان تمکن مالی برای متقاضی و 1 همراه (متقاضی و همسر وی)، باید معادل 17 هزار دلار کانادا باشد.
  • میزان تمکن مالی برای متقاضی و 2 همراه (متقاضی، همسر و یک فرزند)، باید معادل 20 هزار دلار کانادا باشد.
  • میزان تمکن مالی برای متقاضی و 3 همراه (متقاضی، همسر و دو فرزند)، باید معادل 24 هزار دلار کانادا باشد.

سطح زبان انگلیسی یا فرانسوی برای دریافت جاب آفر کانادا چقدر است؟

همانطور که در بخش‌های قبلی اشاره کردیم، برای مهاجرت کاری به کانادا باید مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی مطابق با نوع شغل درخواستی را ارائه دهید. نمره قابل قبول برای دریافت مهاجرت کاری به کانادا به روش‌های مختلف دریافت جاب آفر بستگی دارد. در ادامه حداقل نمره زبان مورد نیاز برنامه‌های کاری مختلف کانادا را بررسی خواهیم کرد.

  • در برنامه اسکیل ترید کانادا، مدرک زبان انگلیسی با CLB5 برای مهارت شنیداری و گفتاری و CLB4 برای مهارت خواندن و نوشتن، مدرک زبان فرانسوی با NCLC5 برای مهارت شنیداری و گفتاری و NCLC4 برای مهارت خواندن و نوشتن لازم است.
  • در برنامه اسکیل ورکر کانادا، مدرک زبان انگلیسی با CLB7 و مدرک زبان فرانسوی با NCLC7 لازم است.
  • در برنامه تجربه کار کانادایی، مدرک زبان انگلیسی با CLB7 و مدرک زبان فرانسوی با NCLC7 لازم است.

جاب آفر کانادا چه زمانی معتبر خواهد بود؟

جاب آفر کانادا که توسط یک متقاضی خارجی دریافت شده، زمانی معتبر خواهد بود که به صورت تمام وقت بوده و حداقل مدت اعتبار آن نیز یک سال باشد. از طرفی شغل مورد نظر حتماً باید در لیست مشاغل مورد نیاز کانادا قرار داشته و قرارداد کاری نیز به صورت کتبی تنظیم شود. در قرارداد کاری نیز باید کلیه جزئیات مربوط به شغل شامل ساعت کاری، نوع وظایف، میزان حقوق، محل کار، مدت قرارداد و دیگر شرایط شغلی ذکر شود.

مزایای دریافت جاب آفر کانادا چیست؟

  • نمره اضافی در سیستم اکسپری اینتری کانادا دریافت خواهید کرد.
  • شانس بیشتری برای تبدیل جاب آفر کانادا به ویزای کاری کانادا وجود دارد.
  • با دریافت جاب آفر و سپس ویزای کاری، پس از مدتی می‌توانید برای اقامت دائم کانادا اقدام کنید.
  • با جاب آفر، پروسه روند بررسی پرونده اقامت دائم کانادا از طریق ویزای کاری سرعت می‌بخشد.
  • نگران تأمین هزینه‌های زندگی خود در بدو ورود به کانادا نخواهید بود چون از قبل برای اشتغال در این کشور اقدام کرده‌اید.
  • حتی در طول زمان بررسی پرونده نیز ورود به خاک کانادا از طریق جاب آفر سرعت می‌یابد.
دریافت جاب آفر کانادا

اعتبار ویزای کاری کانادا از طریق جاب آفر چقدر است؟

اعتبار ویزای کاری شما بر اساس مدت زمان اعتبار قرارداد کاری مشخص خواهد شد. بنابراین نوع قراردادی که با کارفرما منعقد می‌کنید و مدت زمان آن روی مدت اعتبار ویزای شما تأثیرگذار است. قراردادهای کاری در کانادا معمولاً 1 ساله یا 3 ساله هستند و در نتیجه اعتبار ویزای کاری کانادا از طریق جاب آفر نیز بین 1 تا 3 سال خواهد بود. ویزای کاری شما، با تمدید قرارداد قابل تمدید خواهد بود. پس از 3 سال نیز می‌توانید برای اقامت کانادا درخواست دهید.

سخن پایانی

در این مقاله به طور تخصصی و کامل به جاب آفر کانادا، شرایط دریافت آن، مدارک مورد نیاز، مراحل و هزینه‌ها پرداختیم. این روش علاوه بر تضمین داشتن شغلی مناسب در کانادا از بدو ورود به این کشور، امتیاز خوبی را نیز در برنامه اکسپرس اینتری کانادا برای شما به همراه خواهد داشت. اگر مایلید برای این روش مهاجرتی اقدام کنید و نیاز به مشاوره دارید، کارشناسان خبره صبا ویزا راهنمای شما خواهند بود.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 11 میانگین: 4.5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. Sheila rajabkhah
    4 آبان 1401
    پاسخ

    سلام
    با تشکر از توضیحات شما
    سوال من این هست که تو سایت کاریابی indeed میزان حقوقی که می‌نویسه بعد از کم کردن مالیات (خالص دریافتی) هست یا خیر ؟
    و دیگه اینکه مالیات بر حقوق برای شغل صندوقدار چقدر هست ؟
    با تشکر فراوان

    • تحریریه صباویزا
      2 شهریور 1402
      پاسخ

      سلام، وقت بخیر
      لطفا جهت ارتباط با مشاوران مجموعه با شماره 58416-021 تماس بگیرید.

برای مشاوره رایگان کلیک کنید