لوگو صبا ویزا
تحصیل پیش از دانشگاه

تحصیل پیش از دانشگاه انگلستان

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه تحصیل کارشناسی ارشد انگلستان و جزئیات ثبت نام در دانشگاه‌ها به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید. موسسه مهاجرتی صبا ویزا، با سال‌ها تجربه حرفه‌ای در زمینه مهاجرت تحصیلی، از اولین قدم که جمع‌آوری اطلاعات در زمینه دانشگاه‌ها است تا آخرین قدم که اخذ ویزای تحصیلی دانشجویان است، در کنار شما خواهد بود و به شما در قدم گذاشتن در مسیر تحصیل آکادمیک در خارج از کشور، کمک خواهد کرد.مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

یکی از روش های مهاجرت به کشور انگلستان ، اقدام برای تحصیل در مقاطع قبل از دانشگاه است. از مهم ترین مزایای تحصیل پیش از دانشگاه در کشور انگلستان ، اعتبار بالای مدارک تحصیلی این کشور در سطح جهانی است.  در این مقاله قصد داریم تا به بررسی سه دوره تحصیلی GCSE ، Foundation  و A-level بپردازیم.

گواهی پایان دوره متوسطه عمومی (GCSE1)  

گواهی بین المللی آموزش متوسطه (بین المللی GCSE) معادل دوره های پایان تحصیل مقدماتی یا دوره های ورودی به دانشگاه در کشور انگلستان بوده که برای ورود به برخی از موسسات عالی آموزش عالی انگلستان مورد نیاز است. شروع این دوره پس از اتمام تحصیلات در سال یازدهم تحصیل (دانش آموزان سنین 15 تا 16 سال) سیستم آموزشی انگلستان است و دانش آموزان پس از اتمام این دوره، مدرک GCSE خود را دریافت می کنند.

طول دوره تحصیل GCSEs معمولا بیش از دو سال خواهد بود. با این وجود، دوره ی فشرده ای برای دانش آموزان با سابقه تحصیلی 11 سال وجود داشته ، که به آنها این امکان را می دهد تا در یک سال این دوره را به پایان برسانند. این بدان معنی است که در یک سال ، حداقل الزامات لازم برای ورود به دوره A-Level را کسب خواهند کرد. برای بسیاری از دوره های آموزشی مانند پزشکی ، گذراندن دوره های  GCSEs و A-Level منجر به تقویت مهارت های متقاضی گشته و شانس پذیرش آن ها را در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور انگلستان افزایش می دهد.

شروع این دوره سال های ۸-۹-۱۰ ( سالهای ابتدایی دبیرستان ) است. متقاضیانی که در دوره‌ی GCSE  انگلستان تحصیل می‌کنند ، می‌توانند پس‌ از آن وارد دوره‌های A-level   و Foundation شوند. دانش آموزانی که در ایران حداقل مدرک تحصیلی‌ اول دبیرستان را گرفته‌اند ، می توانند وارد دوره‌ی GCSE ‌شوند. دانش‌آموزان می‌توانند مطابق با گرایش خود از میان رشته‌های مختلف،  رشته خاصی از قبیل ریاضی، علوم پایه و غیره را انتخاب کنند. انگلیسی، ریاضی و علوم از واحدهای اصلی درسی هستند که دانش آموزان ملزم به گذراندن آن ها هستند. علاوه بر این واحدهای درسی، دانش‌آموزان واحدهای دیگری مثل زبان خارجی، علوم انسانی و فن‌آوری اطلاعات را هم در طول دوره تحصیل خود، فرا خواهند گرفت.

در کنار برنامه‌های درسی ، دانش‌آموزان می بایست همراه با معلمان خود، در سمینارهای آموزشی و اردوهای تفریحی-‌ورزشی هم شرکت کنند. در پایان دوره‌ی  GCSE، آزمون کتبی و شفاهی از دانش‌آموزان اخذ خواهد شد. لازم به ‌ذکر است که فعالیت کلاسی دانش‌آموزان در ارزشیابی و نمرات آن‌ها تأثیر بسزایی خواهد داشت . سیستم نمره دهی در این دوره به شرح زیر است:

بالاترین نمره A+

پایین‌ترین نمره G.

 دوره‌ی  Foundation

متقاضیان بین المللی که مدرک دیپلم دارند  و قصد ادامه تحصیل در مقطع لیسانس در کشور انگلستان دارند ، می بایست یک دوره ی آمادگی برای ورود به دانشگاه را در یک دانشگاه یا کالج انگلستان بگذرانند. تمرکز اصلی این دوره آماده سازی دانش آموزان بین المللی است که برای ورود به دانشگاه ها و کالج های کشور انگلستان نیاز به تقویت زبان انگلیسی دارند. این برنامه شامل مهاجران تحصیلی است که تحصیلات خود را خارج از انگلستان و با زبانی غیر انگلیسی گذرانده اند، اما مایل به تحصیل در یکی از دانشگاه های انگلستان هستند.

دوره پایه پلی است بین مهارت های فعلی شما و الزامات ورود به دانشگاه های انگلستان که برای پر کردن شکاف های علمی طراحی شده است. این دوره علاوه بر تقویت زبان انگلیسی ، دانش آموز را با زندگی و فرهنگ کشور انگلستان آشنا می کند. دوره های پایه،  شما را برای رشته های مختلفی مانند تجارت ، مدیریت مالی و بازرگانی ، حسابداری ، حقوق ، هنر و طراحی ، مهندسی ، علوم اجتماعی ، پزشکی ، داروسازی ، علوم رسانه و علوم انسانی آماده می سازد.

موسساتی که این دوره ها را ارائه می کنند با دانشگاه ها همکاری دارند. در صورتی که نمرات متقاضی به حد نساب برسد ، شانس موفقیت او در اخذ پذیرش از دانشگاه های انگلستان به میزان قابل ملاحظه ای افزایش خواهد یافت.  بسیاری از برنامه ها، پکیج های دانش آموزی کاملی منطبق با سیستم دانشگاه تدارک می بینند، از دسترسی کامل به کتابخانه ها، گرفته تا تجهیزات و امکانات ورزشی. در این دوره که یک سال به طول می انجامد، با  پیشرفت سطح زبان انگلیسی و مهارت های مطالعه، برای دوره تحصیلات خود آماده خواهید شد.

دانش‌آموزانی که دیپلم تحصیلی (گواهی اتمام یازده سال تحصیل) دارند، می توانند در این دوره ها ثبت نام کنند. دوره‌های Foundation در انگلستان تقریباً معادل مدرک پیش‌دانشگاهی در ایران است که در صورت گذراندن آن دیگر نیازی به شرکت در آزمون ورودی دانشگاه‌های انگلستان نیست و دانش آموز قادر خواهد بود، مستقیماً وارد دانشگاه موردنظر شود.

 

تحصیل پیش از دانشگاه انگلستان

دوره   A-level

دوره‌   A-levelمعمولا یک دوره ی تحصیلی دو ساله است که دانش آموزان با شرکت در آن ، شرایط تحصیل در دانشگاه های انگلستان را کسب خواهند کرد. دانش‌آموزان پس از گذراندن دوره 10 ساله تحصیل، می‌توانند در این دوره شرکت کنند. دوره‌   A-levelتوسط موسسات آموزشی در انگلستان ارائه می شود. در اسکاتلند، با پایان یافتن این سطح، دانش آموزان بالاترین و پیشرفته ترین گواهینامه آموزشی اسکاتلند قبل از ورود به دانشگاه را دریافت خواهند کرد.

گذراندن سطح A برای پذیرش در دانشگاه آکسفورد یا کمبریج یا  دیگر دانشگاه های معتبر  مدارس پزشکی ضروری است. در این دوره دروسی مثل ریاضی، زیست شناسی، فیزیک، شیمی، جغرافیا، تاریخ، زبان های مدرن و ادبیات انگلیسی تدریس می شود. اکثرً افرادی که قصد تحصیل در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی در انگلستان را دارند ، تحصیل در این دوره را انتخاب می‌کنند .

این دوره را به عنوان دوره طلایی ورود به دانشگاه های برتر می شناسند. اعتبار این دوره به حدی است که دانشجو پس از گذراندن آن، امکان ورود به دانشگاه هایی با رتبه‌های به ‌مراتب بالاتر را هم خواهد داشت؛ گفتنی است که هزینه‌های تحصیل در این دوره بیشتر از دوره‌های دیگر است.

تعداد زیادی از دانش آموزان برای گذراندن سطح A ، یک کالج را انتخاب می کنند. دوره های سطح A  در کالج شامل بسیاری از  مهارت های حرفه ای است.  افرادی که برای ورود به دانشگاه این دوره را انتخاب می‌کنند ، پس از پایان این دوره باید در یک امتحان ورودی شرکت کنند و در صورتی ‌که در این امتحان پذیرفته شوند، می‌توانند وارد دانشگاه‌های انگلستان شوند و در رشته‌ی موردنظرشان ادامه تحصیل دهند.  دانش آموزان انگلیسی، بعد از اتمام دوره GCSE تنها از این راه می توانند وارد تحصیلات تکمیلی شوند. دانشجویان بین الملل دارای حق انتخاب هستند که بین دوره A-level و دوره Foundation یکی را انتخاب نمایند.

برای دانش آموزان بین الملل، دانشگاه های زیر پیشنهاد می شود:

کالج بلربیز(Bellerbys)

کالج مستقل چلسا (Independent college of Chelsea)

کالج دیوید گیم  (David game college)

کالج داف میلر (Duff Miller college)

کالج لاف برو(Loughborough)

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید