لوگو صبا ویزا

تحصیل دندانپزشکی در فنلاند، آسانترین روش برای دریافت تخصص

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه نحوه پذیرش تحصیل دندانپزشکی در فنلاند و جزئیات ثبت نام آن آشنا شوید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.
مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

ادامه تحصیل در رشته‌های پزشکی و اخذ تخصص رویای بسیاری از پزشکان عمومی است. آن‌ها تلاش می‌کنند تا با بررسی شرایط و امکانات تحصیل در دانشگاه‌های مختلف و کشورهای مختلف، بهترین گزینه را انتخاب کنند. به همین دلیل ما در این مقاله قصد داریم تا اطلاعات کاملی در مورد شرایط، پیش نیازها و هزینه‌های تحصیل دندانپزشکی در فنلاند ارائه دهیم، پس اگر تازه از دبیرستان فارغ‌التحصیل شده‌اید، دست نگه دارید و پس از مطالعه این مقاله مقصد خود را انتخاب کنید.

فهرست عناوین

طول دوره تحصیل در رشته دندانپزشکی در فنلاند

طول دوره تحصیل دندانپزشکی در فنلاند بین 5 تا 6 سال است. این مدت می‌تواند بسته به زحمات و کوشش‌های دانشجو، متغیر باشد. برای اینکه بتوانید در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی این کشور تحصیل کنید، باید در آزمون‌های ورودی شرکت کنید. این آزمون‌ها به صورت کلی 1 یا 2 بار در سال (یکبار در ماه می و دیگری در ماه سپتامبر) و به زبان فنلاندی و سوئی برگزار می‌شوند.

شرایط و پیش‌نیازهای ورود به رشته دندانپزشکی در فنلاند چیست؟

همانطور که اشاره کردیم، همه متقاضیان رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی فنلاند ابتدا باید در آزمون ورودی شرکت کنند. در واقع تنها راه تحصیل دندانپزشکی در فنلاند، شرکت و قبولی در این آزمون‌ است. بسیاری از دانشجویان برای اینکه احتمال قبولی خود را افزایش دهند، در دوره‌های مخصوصی به نام “دوره پیش پزشکی” شرکت می‌کنند.

این دوره‌ها مانند پیش ‌نیازی برای قبولی در آزمون و سپس تحصیل در رشته مورد نظر در دانشگاه است. دانشجویان در این دوره‌ها علوم پایه مانند ریاضی، علوم، زیست شناسی، فیزیک و شیمی را آموزش می‌بینند. لازم به ذکر است که برای شرکت در این دوره‌ها نیز باید ویزا دریافت کنید. پس از اتمام دوره نیز باید به مدت 6 ماه دوره کارآموزی عملی را در مراکز درمانی بگذرانید.

همانطور که اشاره کردیم، تحصیل دندانپزشکی در فنلاند بین 5 تا 6 سال زمان می‌برد. برای اینکه بتوانید مدرک فارغ‌ التحصیلی خود در رشته دندانپزشکی را دریافت کنید باید 330 واحد را بگذرانید. برخی از دانشجویان این تعداد واحد را در 5 سال و باقی در 6 سال می‌گذرانند. لازم به ذکر است که شما به عنوان یک پزشک عمومی نیز می‌توانید برای دوره تخصص وارد کشور فنلاند شوید.

یکی دیگر از مهمترین پیش نیازهای تحصیل در رشته‌های پزشکی در کشور فنلاند، آشنایی با زبان فنلاندی و سوئدی است. سایر رشته‌ها به زبان انگلیسی نیز تدریس می‌شوند اما چون پزشکان با مردم فنلاند در ارتباط نزدیک هستند و دانستن زبان فنلاندی در این مواقع ضروری و حیاتی است، در رشته‌های پزشکی تنها به دو زبان رسمی فنلاند، یعنی فنلاندی و سوئدی تدریس می‌شود.

 

تحصیل-دندنان-پزشکی-فنلاند

برای تحصیل دندانپزشکی در فنلاند چه مدارکی باید ارائه دهید؟

اگر مدرک 12 ساله تحصیل در مدرسه را دارید نیز می‌توانید برای پذیرش دوره دندانپزشکی فنلاند اقدام کنید. لازم به ذکر است که اگر مدرک دیپلم رشته ریاضی یا تجربی داشته باشید، احتمال موفقیت شما بیشتر خواهد بود. یکی از مهمترین مواردی که باید برای پذیرش تحصیلی اثبات کنید، آشنایی کافی با زبان فنلاندی است. اگر در کشور مبداء در دوره‌های آموزش زبان فنلاندی شرکت کرده و مدرک سطح B2 را دارید، شرایط برای اخذ ویزای تحصیل دندانپزشکی در فنلاند برای شما فراهم است. در ادامه به کلیه مدارک و مستندات لازم برای دریافت پذیرش تحصیلی اشاره کرده‌ایم:

  • پاسپورت معتبر
  • کپی از تمام صفحات دارای یادداشت پاسپورت
  • عکس پاسپورتی جدید
  • مدرک دیپلم و ترجمه رسمی آن
  • ریز نمرات و ترجمه رسمی آن
  • پذیرش تحصیلی از یکی از دانشگاه‌های پزشکی فنلاند
  • رسید پرداخت شهریه دانشگاه مقصد
  • انگیزه نامه
  • بیمه نامه دانشجویی
  • مدارک اثبات تمکن مالی برای زندگی و تحصیل در فنلاند
  • ارائه مدارک محل زندگی و اقامت در فنلاند شامل مدارک رزرو هتل یا اجاره نامه یک خانه

 

زبان تحصیل در رشته‌های پزشکی در کشور فنلاند

در دانشگاه‌های پزشکی، پیراپزشکی و دندانپزشکی فنلاند، به زبان فنلاندی و سوئدی تدریس می‌شود. البته در برخی از دانشگاه‌های این کشور به زبان انگلیسی نیز تدریس می‌شود اما تعداد آن‌ها خیلی اندک است. همه کسانی که متقاضی تحصیل در دانشگاه‌های پزشکی فنلاند هستند، باید با زبان فنلاندی آشنا باشند. علت این امر نیز، ارتباط نزدیک پزشکان با بیماران و همکاران است.

لازم به ذکر است که در این کشور دوره‌های آموزش زبان فنلاندی برگزار نمی‌شود و متقاضی باید از قبل با این زبان آشنا و مدرک زبان فنلاندی را کسب کرده باشد.

 

نحوه دریافت بورسیه برای تحصیل دندانپزشکی در فنلاند به چه صورت است؟

بورسیه تحصیلی فنلاند شامل هزینه‌های تحصیل، خوارک، حمل و نقل و خوابگاه دانشجوی خواهد بود. شرایط دریافت بورسیه به شرح زیر است:

  • مقالات علمی ISI منتشر شده،
  • رزومه علمی و تحصیلی عالی،
  • مدرک زبان،
  • نمرات و سطح علمی بالا.

 

مزایای تحصیل در فنلاند در رشته‌های مختلف

تحصیل در هر کشوری مزایایی را برای دانشجویان به همراه دارد. شاید یکی از مهمترین مزایای تحصیل دندانپزشکی در فنلاند، امکان ورود به بازار کار بلافاصله پس از فارغ التحصیلی باشد، به طوری‌که برخی از دانشگاه‌های این کشور حتی تضمین می‌کنند که دانشجو پس از پایان تحصیلات، کار مناسبی را داشته باشد. از طرفی، کشور فنلاند به دانشجویان رشته پزشکی و دندانپزشکی فرصتی یک ساله پس از فارغ التحصیلی می‌دهد تا بتوانند شغل مناسب با درآمدی مناسب را در یکی از بیمارستان‌ها یا کلینیک‌های این کشور پیدا کنند. از جمه مزایای تحصیل در کشور فنلاند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بدون ارائه مدرک زبان می‌توانید تحصیل کنید،
  • در بسیاری از رشته‌ها و مقاطع تحصیلی به زبان انگلیسی تدریس می‌شود (به استثنای رشته‌های پزشکی که تنها به زبان فنلاندی یا سوئدی تدریس می‌شود)،
  • شهریه دانشگا‌ه‌های فنلاند پایین است.
  • در صورتیکه زبان فنلاندی را آموزش ببینید می‌توانید در برخی از رشته‌ها و دانشگاه‌ها به صورت رایگان تحصیل کنید،
  • می‌توانید خانواده خود را به عنوان همراه ببرید،
  • می‌توانید ویزای شنگن دریافت کنید،
  • پس از 10 سال کار و اقامت در این کشور می‌توانید پاسپورت فنلاندی دریافت کنید،
  • در زمان تحصیل اجازه کار به مدت 25 ساعت در هفته را دارید،
  • پس از اتمام تحصیل به راحتی می‌توانید وارد بازار کار شوید،
  • بعد از فارغ التحصیلی اجازه اقامت یکساله را خواهید داشت تا شغل مناسبی تصدی کنید،
  • بعد از 4 سال کار در فنلاند و پرداخت مالیات و … می‌توانید برای دریافت اقامت دائم اقدام کنید.

 

درآمد دندانپزشکان در فنلاند چقدر است؟

درآمد دندانپزشکان در سال 2020 عددی حدود 125 هزار یورو در سال است و اگر به عنوان دانشجو در این رشته فعالیت کنید، با 25 ساعت کار در هفته می‌توانید ماهانه درآمدی حدود 800 تا 1000 یورو داشته باشید.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در فنلاند چقدر است؟

اولین هزینه‌ای که برای تحصیل خود در فنلاند باید بپردازید، هزینه شرکت در دوره پیش نیاز رشته‌های پزشکی است. این دوره‌ها شامل 10 درس پایه هستند که هزینه هر کدام 75 یورو است، بنابراین برای گذراندن کل دوره باید 750 یورو پرداخت کنید. دانشجوی دانشگاه‌های فنلاند، می‌تواند شهریه خود را به صورت ترمی یا سالانه پرداخت کند. تحصیل دندانپزشکی در فنلاند به صورت سالانه هزینه‌ای حدود 5 هزار تا 20 هزار یورو دارد.

 

هزینه زندگی به عنوان دانشجوی تحصیل دندانپزشکی در فنلاند چقدر است؟

شما که به عنوان دانشجو عازم کشور فنلاند هستید، باید دو موضوع یعنی هزینه تحصیل و هزینه زندگی در این کشور را در نظر بگیرید. در مورد هزینه تحصیل در قسمت قبل توضیح دادیم، اما به عنوان یک دانشجو با توجه به اینکه چه محلی را برای اقامت خود انتخاب می‌کنید هزینه زندگی بسیار متفاوت خواهد بود. اما نگران نباشید، همانطور که قبلاً هم اشاره کردیم دانشگاه‌های فنلاند به دانشجویان اجازه می‌دهند هفته‌ای 25 ساعت کار کنند و در نتیجه در حین تحصیل می‌توانید درآمد هم داشته باشید.

 

دانشگاه‌های معتبر دندانپزشکی در فنلاند کدامند؟

برای اینکه بتوانید در دانشگاه مناسبی در کشور مقصد تحصیل کنید باید معیارهای زیادی را در نظر بگیرید. با توجه به شرایط پذیرش، استاتید و امکانات آموزشی و رفاهی دانشگاه‌های مختلف، یکی را انتخاب کنید. دانشگاه‌های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فنلاند زیاد نیستند و تنها شامل 5 دانشگاه به شرح زیر هستند:

  • دانشگاه پزشکی Oulu
  • دانشگاه پزشکی Turku
  • دانشگاه پزشکی Helsinki
  • دانشگاه پزشکی Tampere
  • دانشگاه پزشکی Kuopio

 

نحوه دریافت ویزای تحصیلی فنلاند

برای اخذ ویزای تحصیلی، باید پس از دریافت پذیرش تحصیلی با در دست داشتن مدارکی که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم، به سفارت کشور فنلاند مراجعه کنید. سفارت پس از ارزیابی و بررسی مدارک شما، ویزای تحصیلی را اعطا خواهد کرد.

 

شرایط کار و اخذ اقامت دائم پس از تحصیل دندانپزشکی در فنلاند

تمامی دانشجویان کشور فنلاند تا زمانیکه در دانشگاه‌های این کشور مشغول به تحصیل هستند، می‌توانند با ویزای تحصیلی در فنلاند اقامت داشته باشند. اما بعد از فارغ التحصیلی یا باید وارد بازار کار شوند یا به کشور خود باز گردند. البته کشور فنلاند به دانشجویان خارجی 1 سال فرصت می‌دهد تا بتوانند بعد از فارغ التحصیلی شغل مناسبی را تصدی کنند. اگر به عنوان یک دندانپزشک بتوانید در یک کلینیک یا مرکز درمانی مشغول به کار شوید و قرارداد ببندید، بعد از 4 سال کار می‌توانید برای اخذ اقامت دائم فنلاند اقدام کنید.

 

اگر به عنوان یک پزشک عمومی یا با مدرک دیپلم می‌خواهید در رشته‌های پزشکی تحصیل کنید، کشور فنلاند انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود چون هزینه تحصیل و زندگی در این کشور پایین‌تر از بسیاری کشورهای دیگر است. ما در این مقاله به شرایط و ضرورت‌های تحصیل دندانپزشکی در فنلاند پرداختیم، شما به عنوان متقاضی کدامیک از دانشگاه‌های این کشور را انتخاب می‌کنید؟

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 4 میانگین: 4.8]
برای مشاوره رایگان کلیک کنید