لوگو صبا ویزا
تحصیل داروسازی در اتریش

تحصیل داروسازی در اتریش

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه تحصیل داروسازی در اتریش و جزئیات بیشتری از ثپت نام آن به دست بیاورید،می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.
مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

اتریش، گزینه‌ای مناسب برای ادامه تحصیل در اروپا

داروسازی از رشته‌های محبوب در دانشگاه‌های اتریش است و سالانه دانشجویان زیادی برای تحصیل داروسازی در اتریش وارد این کشور می‌شوند. به همین دلیل، اتریش به یکی از پرمتقاضی‌ترین کشورها از سوی دانشجویان خارجی تبدیل شده است. البته این محبوبیت تنها به دلیل سیستم آموزشی خوب اتریش نیست، بلکه این کشور در تمامی عرصه‌های کار و زندگی، شرایط بسیار خوبی را برای مردم خود فراهم کرده است، به طوری که پایتخت این کشور یعنی وین برای چندین سال به عنوان بهترین شهر جهان شناخته شده است. اگر قصد دارید در مورد شرایط تحصیل در رشته داروسازی اتریش بیشتر بدانید، حتما این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

شرایط تحصیل داروسازی در اتریش

اتریش به دلیل داشتن نظام آموزشی رایگان و اقتصادی قوی، همواره به عنوان یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی شناخته می‎شد و بسیاری از دانشجویان، در اولویت بندی خود معمولا این کشور را در صدر لیست قرار می‌دهند. اترش دانشگاه‌های بسیار زیادی دارد که هر کدام از آن‌ها دارای اعتبار بسیار خوبی در سطح جهانی هستند. متقاضیان برای تحصیل داروسازی در اتریش در مرحله اول، باید در آزمون‌های ورودی دانشگاه‌ها شرکت کنند و بتوانند نمره کافی برای پذیرش در دانشگاه مورد نظر خود را کسب کنند.

البته متقاضیان برای این که بتوانند اجازه شرکت در این آزمون را داشته باشند، باید دیپلم 12 ساله را اخذ کرده باشند. تحصیل داروسازی در اتریش به زبان آلمانی و انگلیسی امکان پذیر است، البته لازم به ذکر است که تحصیل به زبان آلمانی در اتریش رایگان است. به همین دلیل، در صورتی که قصد تحصیل در اتریش را دارید، بهتر است هرچه سریع‌تر به این زبان مسلط شوید و مدرک c1 زبان آلمانی را اخذ کنید.

مزایای تحصیل داروسازی در اتریش

همانطور که بیان شد، سالانه افراد زیادی تقاضای پذیرش در دانشگاه‌های اتریش را دارند که دلیل آن هم مزایای بسیار زیاد تحصیل داروسازی در اتریش است. در ادامه مهم‌ترین مزایای تحصیل در این کشور را بیان می‌کنیم.

  • تحصیل در اتریش بدون محدودیت سنی است و متقاضیان تا سن 45 سال هم می‌توانند در این کشور تحصیل کنند
  • برای تحصیل در اتریش شرط معدل وجود ندارد و دانشجویان حتی با معدل پایین نیز می‌توانند در دانشگاه‌های این کشور پذیرش شوند
  • هزینه تحصیل رایگان است
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه‌های خصوصی
  • امکان تحصیل در دانشگاه‌های رتبه بالا مانند دانشگاه ملی وین

علاوه بر این موارد، دانشجویانی که در این کشور داروسازی خوانده‌اند، بدون شک آینده شغلی بسیار خوبی خواهند داشت و به راحتی می‌توانند در اتریش و یا سایر کشورهای اروپایی، وارد بازار کار شوند.

نحوه پذیرش در رشته داروسازی

همانطور که در بخش‌های قبلی بیان شد، متقاضیان در مرحله اول باید در آزمون‌های ورودی داروسازی شرکت کنند تا بتوانند اجازه تحصیل داروسازی در اتریش را داشته باشند. برای این آزمون دوره‌های یک ساله‌ای نیز در نظر گرفته شده که می‌تواند به میزان آمادگی افراد کمک بسیار زیادی کند.

البته برای شرکت در این دوره‌ها، سطح زبان نیز اهمیت بسیار زیادی دارد و در صورتی که متقاضی تسلط کافی به زبان نداشته باشد، می‌توانند به راحتی با شرکت در دوره‌ای که بیان کردیم، زبانش را هم ارتقا بدهد. گذراندن دوره پری مدیکال در کالج‌های اتریش، با هزینه‌هایی همراه است و شهریه آن باید تماما توسط دانشجو پرداخت شود. برای تحصیل داروسازی در اتریش در صورتی که فرد متقاضی مدرک زبان داشته باشد و دانشگاه سراسری ایران نیز پذیرش شده باشد، می‌تواند بدون نیاز به آزمون ورودی وارد دانشگاه‌های اتریش شود. اما در صورتی که این شرایط را نداشته باشد، شرکت در آزمون ورودی الزامی می‎شود.

همچنین لازم به ذکر است که دانشجویان خارجی می‌توانند در اتریش به زبان انگلیسی هم مشغول به تحصیل شوند. در این صورت دانشجو باید مدرک آیلتس حداقل داشته باشد. البته دوره‌های آموزشی با زبان انگلیسی، تنها در دانشگاه‌های خصوصی ارائه می‎شوند که رایگان نیستند و دانشجویان ملزم به پرداخت شهریه هستند. دوره داروسازی در اتریش  ساله است و در این دوره دانشجویان علاوه بر دوره‌های نظری، به صورت عملی در آزمایشگاه‌ها نیز آموزش می‌بینند تا بتوانند به خوبی برای بازار کار آماده شوند.

دانشگاه‌های برتر داروسازی اتریش را بهتر بشناسید

امروزه دانشگاه‌های بسیار زیادی در اتریش فعال هستند که هر کدام از آن‌ها دارای اعتبار و رنکینگ بسیار خوبی در جهان هستند. در ادامه بهترین دانشگاه‌های اتریش را به همراه رنک جهانی آن‌ها بیان می‌کنیم.

  • دانشگاه ملی وین: 154
  • دانشگاه پزشکی وین: 453
  • دانشگاه وبستر وین: 5165
  • دانشگاه پزشکی اینسبروک: 930
  • دانشگاه گراتس: 491
  • دانشگاه پزشکی گراتس: 875
  • دانشگاه دانوب کرمس: 2158
  • دانشگاه علوم کاربردی IMC: 4678

هزینه زندگی و تحصیل داروسازی در اتریش

دانشگاه‌های اتریش را می‌توان به دو دسته دولتی و غیر دولتی دقسیم‌بندی کرد. هزینه تحصیل داروسازی در اتریش در دانشگاه‌های دولتی، رایگان است اما این امر تنها به معاف بودن دانشجویان از پرداخت شهریه دانشگاه است. به عبارتی دیگر، دانشجویان در هر ترم باید هزینه‌های جانبی را پرداخت کنند که چیزی در حدود 380 تا 700 یورو برای هر ترم است. اما چون این هزینه‌ها بسیار ناچیز هستند، تحصیل در اتریش به صورت رایگان معروف شده است.

در دانشگاه‌های غیر دولتی، دانشجویان هر ترم باید مبلغی را به عنوان شهریه پرداخت کنند که با توجه به محل تحصیل و دانشگاه، می‌تواند چیزی در میان 3000 تا 23000 یورو باشد. البته این هزینه‌های تحصیلی را می‌توان از جهات دیگر نیز بررسی کرد. در این جا لازم به ذکر است که هزینه‌های تحصیل تنها به پرداخت شهریه‌ها ختم نمی‎شود و دانشجویان ملزم هستند تا هزینه‌های جانبی دیگر مانند خوابگاه، تهیه کتاب و لوازم التحریر، هزینه‌های زندگی و … را پرداخت کنند.

به طور متوسط، هزینه‌های زندگی دانشجویی می‌تواند چیزی در حدود 850 یورو در ماه باشد. البته راه کارهایی نیز برای تامین این هزینه‌ها می‌توان در نظر گرفت که یکی از بهترین‌ها آن، دریافت بورسیه تحصیلی است. همچنین در طول تحصیل دانشجویان می‌توانند کار دانشجویی نیز داشته باشند تا بتوانند هزینه‌های خود را تامین کنند.

شرایط بورسیه تحصیلی اتریش 2021

بورسیه تحصیلی در اتریش انواع مختلفی دارد و توسط نهادها و یا بخش‌های مختلف اتریش، به متقاضیان واجد شرایط اعطا می‎شود. برای دریافت هر یک از بورسیه‌ها، دانشجویان باید رزومه علمی قابل توجهی داشته باشند که شامل بخش‌های مختلفی مانند نمرات آموزشی، سوابق پژوهشی، شرکت در سمینارهای علمی و … می‎شود. البته با توجه به این که بورسیه به صورت رقابتی اعطا می‎شود، بنابراین نمی‌توان به طور دقیق گفت که با داشتن چه رزومه‌ای می‎توان به طور یقین بورسیه تحصیلی را دریافت کرد و تنها می‌توان گفت در صورتی که رزومه متقاضی هر چه پربارتر باشد، شانس وی نیز برای اخذ بورسیه بیشتر می‎شود.

برای تحصیل داروسازی در اتریش بورسیه‌های مختلفی با مقادیر متفاوت اعطا می‎شود که بعضا می‌تواند تا 15000 یورو در سال نیز باشد. این بورسیه‌ها می‌توانند تمام و یا بخشی از هزینه‌های تحصیلی متقاضیان را پوشش دهند. البته باید توجه داشته باشید که معمولا این بورسیه‌ها برای مقاطع تحصیلی تکمیلی یعنی کارشناسی ارشد و دکتری اعطا می‎شود و دانشجویانی که موفق به اخذ آن می‎شوند، باید در بازه زمانی مشخصی وضعیت تحصیلی خود را به مرجع اعطا کننده بورسیه گزارش دهند. برخی از بورسیه‌هایی اعطایی به دانشجویان داروسازی در اتریش طی سال 2021 به شرح زیر هستند.

نام بورسیهمقاطع تحصیلیملیت دانشجو
Educational future international scholarshipکارشناسی و کارشناسی ارشدهندی‌ها
Bayer science & Education Foundationکارشناسی ارشد و دکتریتمام ملیت‌ها
Keith and Dorothy Mackay Postgraduate Travelling Scholarshipsدکتریتمامی ملیت‌ها

مدارک لازم برای تحصیل داروسازی در اتریش

متقاضیان تحصیل داروسازی در اتریش برای پذیرش در دانشگاه‌های این کشور، نیازمند ارائه مدارکی خاص هستند که این مدارک به شرح زیر هستند.

  • نامه پذیرش دانشگاهی
  • فرم تکمیل شده متقاضی ویزای تحصیلی
  • تمکن مالی سه ماهه و نشان دادن منبع پول برای نفر اصلی و هر همراه
  • اجاره نامه خانه و یا خوابگاه دانشجویی به همراه پرداخت 6 ماه اجاره
  • انگیزه نامه آلمانی که حتما باید توسط دانشجو نوشته شود
  • ارائه رزومه CV
  • بیمه نامه
  • گواهی عدم سو پیشینه کیفری طی 5 سال اخیر
  • ارائه سند رسمی ازدواج در صورت متاهل بودن
  • ارائه نامه اشتغال به تحصیل از دانشگاه‌های سراسری روزانه کشور مبدا برای پذیرش در مقطع کارشناسی
  • ارائه نامه منع عدم تحصیل از دانشگاه‌ سراسری کشور مبدا برای پذیرش در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری

آیا تحصیل داروسازی در اتریش به زبان انگلیسی امکان پذیر است؟

داشتن مدرک زبان C1 آلمانی، برای تحصیل داروسازی در اتریش ضروری است. البته داشتن این مدرک از ابتدای دوره کالج ضروری نیست و متقاضی می‌تواند حتی بدون داشتن مدرک زبان، به راحتی پذیرش دانشگاه را بگیرد. اما این گروه از دانشجویان پس از ورود به اتریش و پیش از شروع ترم، باید در دوره‌ای فشرده شرکت کنند تا بتوانند نهایتا نمره مورد نظر را هم به دست بیاورند. به طور کلی می‌توان گفت که داشتن دانش و مدرک زبان هم برای آزمون ورودی داروسازی و هم برای پذیرش نهایی در رشته داروسازی ضروری می‌باشد.

در اتریش نیز مانند سایر کشورهای دیگر، دوره‌های متعدد و متنوعی به زبان انگلیسی برگزار می‌شود که به دانشجویان این امکان را می‌دهند تا به زبان انگلیسی تحصیل کنند. البته برای این روش، متقاضیان از همان ابتدا باید مدرک آیلتس داشته باشند.

تحصیل داروسازی در اتریش به زبان انگلیسی، گرچه در دانشگاه‌های دولتی نیز ممکن است اما معمولا دوره‌های انگلیسی در دانشگاه‌های غیر دولتی انجام می‎شود. همچنین لازم به ذکر است که این دوره‌ها رایگان نیستند و دانشجویان مستلزم پرداخت هزینه‌های قابل توجهی می‌باشند.

کار دانشجویی

دانشجویان در زمان تحصیل داروسازی در اتریش می‌توانند به کار دانشجویی نیز مشغول شوند تا بتوانند هزینه‌های زندگی و تحصیل خود را تامین کنند. در واقع تمامی دانشجویان رشته داروسازی، اجازه کار برای 20 ساعت در هفته را دارند. البته توجه داشته باشید که اگر فردی بخواهد بیش از ساعات مقرر شده کار کند، ممکن است حتی اجازه اقامت وی نیز باطل شود.

بازار کار داروسازی در اتریش

شاید یکی از دغدغه‌های تمامی افرادی که تحصیل داروسازی در اتریش را دارند، آینده کاری آن‌ها است. داروسازی در تمامی کشورهای دنیا بازارکار بسیار خوبی دارد، به همین دلیل در این زمینه نباید نگرانی زیادی داشته باشید. برای پی بردن به شرایط کاری در اتریش، می‌توانید به نرخ بیکاری این کشور طی سالیان اخیر مراجعه کنید.

اتریش طی سالیان اخیر، نرخ بیکاری بسیار کمی را تجربه کرده است و بالاترین نرخ بیکاری در طول کل تاریخ این کشور، به 6.01 درصد در سال 2016 برمی‌گردد. اما در حال حاضر نرخ بیکاری اتریش به 4.78 درصد می‌رسد که نشان دهنده اوضاع خوب رفاهی و اقتصادی این کشور است.

اما در مورد شرایط کاری داروسازی در کشور اتریش، باید بگوییم که این کشور شرایط بسیار خوبی را برای دانشجویان داروسازی فراهم کرده است. در واقع دانشجویانی که به زبان آلمانی مسلط هستند، پس از اتمام تحصیلات خود می‌توانند به راحتی وارد بازار کار شوند. درآمد این رشته نیز بسیار مناسب است و حقوق دریافتی داروسازان در این کشور چیزی در حدود 4000 تا 7000 یورو در ماه می‌باشد. البته دقت داشته باشید که این ارقام به صورت میانگین ذکر شده‌اند و در صورتی که دانشجویان مهارت‌های خوبی داشته باشند، امکان دریافت حقوق بیشتر از این مقدار نیز وجود دارد.

دانشجویان پس اتمام تحصیلاتشان، به مدت 6 تا 12 ماه فرصت دارند تا یک کار مناسب پیدا کنند و پس از آن می‌توانند درخواست ویزای کاری کنند. همچنین پس از گذشت پنج سال کار در اتریش و پرداخت مالیات، می‌توانند اقامت دائمی اتریش را دریافت کنند تا به عنوان شهروند این کشور شناخته شوند.

با استفاده از خدمات صبا ویزا، رویای‌های خود را تبدیل به واقعیت کنید

در این مطلب از وب سایت صبا ویزا، شرایط تحصیل داروسازی در اتریش را بررسی کردیم. داروسازی یکی از رشته‌های محبوب در سراسر جهان است و کشور اتریش نیز با داشتن سیستم آموزشی خوب و اقتصادی قوی، در سالیان اخیر با تقاضای بسیار زیادی از دانشجویان خارجی برای تحصیل در این رشته همراه شده است. با تحصیل در کشور اتریش، علاوه بر این که می‌تواند بر اساس آخرین استانداردهای روز دنیا تحصیل کنید، می‌توانید اجازه اقامت دائم این کشور را هم کسب کنید تا بتوانید زندگی رویایی را برای خود تشکیل دهید.

مجموعه صبا ویزا با استفاده از بهترین وکلای مهاجرتی، بستری را برای تمامی ایرانیان عزیز فراهم کرده است تا به راحتی بتوانند به هر کشوری که بخواهند مهاجرت کنند و در کمترین زمان ممکن، اقامت دائم کشور مورد نظر خود را اخذ کنند. برای آشنایی بیشتر با شرایط تحصیل در اتریش، می‌توانید با کارشناسان مجموعه تماس بگیرید و از راهنمایی‌های آن‌ها استفاده کنید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید