لوگو صبا ویزا

بهترین روش سرمایه گذاری در سنگاپور

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه بهترین روش سرمایه گذاری در سنگاپور و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید. مشاوره رایگان

انتخاب بهترین روش سرمایه گذاری در یک کشور خارجی به شرایط، امکانات و البته میزان دارائی شما به عنوان متقاضی برمی‌گردد. اگر امکان فرا گرفتن زبان خارجی دیگری غیر از زبان انگلیسی را ندارید، بهترین کار انتخاب مقصدی است که زبان رسمی آن، انگلیسی است. به همین دلیل این مقاله به معرفی روش‌های سرمایه گذاری در سنگاپور اختصاص یافته است. لازم به ذکر است که زبان نباید تنها معیار شما برای انتخاب باشد و عواملی چون نرخ بهره بانکی، نرخ تولید ناخالص داخلی و نرخ مصادره اموال را نیز باید در نظر داشته باشید. پس اگر هنوز کشور مورد نظر خود را انتخاب نکرده‌اید، شاید با خواندن این مقاله، سنگاپور همان مقصد مورد نظر شما باشد.

فهرست عناوین

درباره سنگاپور

جمهوری سنگاپور، تنها 2 همسایه دارد که مالزی و اندونزی هستند. این کشور در جنوب شرقی آسیا واقع شده و آب و هوایی گرمسیری دارد. پایتخت این کشور سنگاپور است و مردم آن به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند. جمعیت این کشور حدود 5 میلیون نفر است که بسیار متنوع و دارای چندین فرهنگ است. این 5 میلیون نفر شامل مالزی‌، چینی، سرخپوست و برخی دیگر از کشورهای آسیایی هستند. همانطور که می‌بینید جمهوری سنگاپور تنوع جمعیتی بالایی داشته و تقریباً نیمی از این جمعیت را مهاجران خارجی تشکیل می‌دهند. سنگاپور کشوری مدرن و ثروتمند است و به عنوان یک کشور پیشرو در تجارت بین‌المللی شناخته می‌شود. سنگاپور رتبه نهم جهان از لحاظ ذخایر طبیعی را داشته و اقتصادی پویا و رو به رشد دارد. از جمله سرمایه‌گذاران اصلی در سنگاپور می‌توان به کشورهای آمریکا و هلند اشاره کرد.

بهترین روش سرمایه گذاری در سنگاپور

سرمایه گذاری در سنگاپور و اخذ اقامت

با هیچ یک از روش‌های سرمایه گذاری در سنگاپور نمی‌توانید بلافاصله اقامت و پس از آن تابعیت دریافت کنید. برای دریافت تابعیت سنگاپور باید اقامت این کشور را به روش‌های ممکن دریافت کرده و پس از چند سال کار و زندگی در این کشور، برای اخذ تابعیت و سپس اخذ پاسپورت سنگاپور، اقدام کنید.

استانداردهای سرمایه گذاری در سنگاپور و شاخص‌های اقتصادی

بر طبق گزارشات بانک جهانی، سنگاپور از سال 2003 تاکنون در رتبه دوم سهولت انجام کسب و کار قرار گرفته است. از طرفی سنگاپور توانسته در سال‌های گذشته صنعت گردشگری خود را رونق داده و آن را به منبعی برای درآمد تبدیل کند. در نتیجه سالانه گردشگران بسیاری به این کشور سفر می‌کنند. حضور گردشگران در سنگاپور به مفهوم ورود ارز و رونق اقتصادی این کشور است که از جمله این موارد می‌توان به رشد سریع ساخت و ساز اشاره کرد.

همواره برای بهترین سرمایه‌گذاری باید میزان رشد اقتصادی، میزان تولید ناخالص داخلی، میزان تورم، نرخ بیکاری، نرخ مالیات، نرخ بهره بانکی، نرخ مصادره اموال و شاخص‌های اقتصادی چون شفافیت مالی، فساد اداری و ثبات سیاسی را در نظر بگیرید. این‌ها عواملی هستند که سرمایه‌گذاری شما در یک کشور خارجی را تضمین می‌کنند.

از لحاظ شاخص فساد کم، سنگاپور در سال 2017 رتبه ششم را بین تمامی کشورهای جهان کسب کرده است. این موضوع به مفهوم فساد اداری پایین است که نشان‌دهنده فضایی سالم برای رشد اقتصادی بالاست. میزان تولید ناخالص داخلی شاخص بسیار مهمی برای تعیین رشد اقتصادی یک کشور است و سنگاپور توانسته تولید ناخالص 5 درصدی را در سال 2017 تجربه کند.

همانطور که اشاره کردیم ثبات سیاسی نیز از دیگر عوامل تعیین کننده رشد اقتصادی یک کشور است. در سال 2017 سنگاپور بالاترین میزان ثبات سیاسی را از سال 1996 به بعد تجربه کرده‌ است که عددی نزدیک به 1.5 است.

نرخ بهره بانکی پایین باعث ترغیب افراد به خارج کردن پول خود از بانک‌ها و سرمایه‌گذاری آن در بخش‌های مختلف می‌شود. همین امر منجر به رشد اقتصادی یک کشور خواهد شد. نرخ بهره بانکی سنگاپور 2.5 درصد، نرخ تورم 1.3 درصد، نرخ بیکاری 2 درصد و نرخ تولید ناخالص داخلی نیز 2 درصد است، این‌ها همگی عواملی هستند که سودآور بودن سرمایه گذاری در سنگاپور را تضمین می‌کنند.

مزایای سرمایه گذاری در سنگاپور

سنگاپور یکی از کشورهای مهاجرپذیر در حوزه سرمایه گذاری است. علت این موضوع در بخش قبلی به خوبی توضیح داده شده است. به عنوان یک سرمایه‌گذار باید تمامی جوانب کار از جمله مزایا و معایب را در نظر بگیرید. از مزایای سرمایه گذاری در سنگاپور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نرخ مالیات پایین حدود 17 درصد مالیات بر درآمد
  • سرمایه‌گذاری در کشوری ثروتمند
  • سرمایه‌گذاری در بستری امن به دلیل قانون‌مدار و پیشرفته بودن سنگاپور و همچنین فساد اداری کم و ثبات سیاسی بالا

مدارک لازم برای اخذ ویزای سرمایه گذاری سنگاپور

برای دریافت ویزای یک کشور خارجی همواره به مدارک ثابتی نیاز است که باید به سفارت ارائه شود. البته مدارک دیگری نیز وجود دارند که با توجه به نوع ویزای درخواستی (اعم از ویزای تحصیلی، ویزای کاری، ویزای سرمایه‌گذاری و …) متفاوت خواهند بود. این مدارک ثابت یا عمومی شامل موارد زیر هستند:

  • پاسپورت معتبر
  • سایر مدارک هویتی مانند شناسنامه
  • عکس پاسپورتی جدید
  • مدارک لازم برای اثبات تمکن مالی شامل پرینت حساب بانکی
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • گواهی سلامت
  • مدارک ازدواج در صورت وجود و مدارک طلاق یا فوت همسر

 

روش‌ های سرمایه گذاری در سنگاپور

همه متقاضیان سرمایه گذاری در سنگاپور به دنبال اخذ اقامت و تابعیت این کشور هستند، اما لازم به ذکر است که تمامی روش‌های سرمایه‌گذاری در این کشور منجر به دریافت اقامت نخواهند شد. به عنوان مثال متقاضیان با خرید ملک نمی‌توانند اقامت سنگاپور را دریافت کنند. از جمله روش‌های سرمایه گذاری که منجر به اخذ اقامت سنگاپور می‌شود، می‌توان به ثبت شرکت و کارآفرینی اشاره کرد. البته برای این روش‌ها متقاضی نیازمند حداقل 2.5 میلیون دلار سنگاپور است.

  • سرمایه گذاری در سنگاپور از طریق خرید ملک

برای خرید ملک در سنگاپور باید به مدت 3 سال در این کشور اقامت داشته باشید. همانطور که قبلاً هم اشاره کردیم با خرید ملک در سنگاپور نمی‌توانید اقامت این کشور را دریافت کنید. افرادی که اقامت سنگاپور را ندارند، با شرایط سختی برای خرید ملک روبرو خواهند بود. البته اگر قصد خرید ملک به صورت قانونی را دارید، می‌توانید با یک شهروند سنگاپوری ازدواج کنید. این روش شامل 2 شرط است، یکی اینکه باید حداقل 21 سال سن داشته باشید و دیگری اینکه باید حداقل به مدت 3 سال در سنگاپور اقامت داشته باشید.

  • سرمایه گذاری در سنگاپور از طریق ثبت شرکت

ثبت شرکت با مسئولیت محدود یکی از معمول‌ترین روش‌ها برای سرمایه‌گذاری در این کشور است. همه افراد بالای 18 سال اجازه این نوع سرمایه‌گذاری را دارند. در واقع شما به عنوان یک سرمایه‌گذار خارجی و با ثبت شرکت، یک کسب و کار راه‌اندازی می‌کنید. برای ثبت شرکت باید بیزنس پلن یا طرح تجاری ارائه دهید. این طرح تجاری بررسی شده و در صورت سودآور بودن آن برای سنگاپور، مورد قبول واقع می‌شود. برای سرمایه‌ گذاری در سنگاپور باید حداقل 2.5 میلیون دلار سنگاپور سرمایه و حداقل 3 سال نیز سابقه مدیریت کسب و کار داشته باشید.

بهترین روش سرمایه گذاری در سنگاپورمدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در سنگاپور

  • یک نام مناسب برای شرکت خود انتخاب کنید،
  • نام و مشخصات سهامداران شرکت را مشخص کنید،
  • نام و مشخصات مدیر مقیم سنگاپور را تعیین کنید،
  • پروپوزال فعالیت‌های تجاری شرکت را تدوین کنید،
  • حداقل سرمایه مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری را پرداخت کنید،
  • اطلاعات شرکت مانند آدرس را ثبت کنید و ارائه دهید.
  • سرمایه گذاری در سنگاپور از طریق خرید اوراق قرضه دولتی

اوراق قرضه دولتی از جمله دارایی‌های مهم در کشور سنگاپور است. هر کدام از اوراق قرضه یک مدت زمان مشخص دارند که پس از آن می‌توانید مبلغ اصلی سرمایه‌گذاری و سود آن را دریافت کنید. این مدت نهایتاً 10 سال است. در واقع این اوراق نشان‌دهنده تعهدات یک سازمان یا نهاد دولتی به سرمایه‌گذار یا خریدار اوراق است. لازم به ذکر است که این شیوه سرمایه گذاری در سنگاپور ریسک بالایی دارد. از انواع اوراق قرضه که در سنگاپور عرضه می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اوراق قرضه دولتی

همانطور که از نامش پیداست، این اوراق توسط دولت و به منظور جذب سرمایه برای بازارهای مالی سنگاپور عرضه می‌شود. از این اوراق می‌توان به عنوان منبع درآمدی ثابت استفاده کرد.

  • اوراق قرضه شبه دولتی

این اوراق توسط نهادهای مرتبط با دولت سنگاپور ارائه می‌شود و برای سرمایه‌گذاری در این روش به حداقل 250 هزار دلار سنگاپور نیاز دارید.

  • اوراق قرضه SSB

این اوراق 10 ساله است و اولین بار نیز در سال 2015 ارائه شد. حداقل مبلغ مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری در این روش 100 هزار دلار سنگاپور است.

  • اوراق قرضه SGS و BILLS

این اوراق از جمله روش‌های سرمایه‌گذاری بدون ریسک و هزینه پایین‌تر است. در این روش با حداقل 1000 دلار سنگاپور می‌توانید اوراق را خریداری کنید. لازم به ذکر است که این اوراق کوتاه مدت هستند.

برای سرمایه گذاری در سنگاپور روش‌های متنوعی وجود دارد و انتخاب هر کدام از آن‌ها به میزان بودجه و البته شرایط فعلی شما برمی‌گردد. اما فراموش نکنید که برای اقدام نیازمند بررسی و ارزیابی این روش‌ها هستید و باید شرایط اقتصادی و شاخص‌های اقتصادی کشور سنگاپور را نیز ارزیابی کنید تا ریسک سرمایه‌گذاری شما در این کشور به حداقل برسد. کارشناسان و وکلای مجرب صبا ویزاپلن می‌توانند در این زمینه راهنمایتان باشند. شما برای سرمایه گذاری در سنگاپور کدامیک از روش‌های ثبت شرکت یا خرید اوراق قرضه را انتخاب می‌کنید؟

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید