لوگو صبا ویزا

بهترین راه مهاجرت برای پزشکان ایرانی و معرفی پردرآمدترین کشورها

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه بهترین راه مهاجرت برای پزشکان ایرانی و معرفی پردرآمدترین کشورها و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.


مشاوره رایگان
فهرست عناوین

بهترین راه مهاجرت برای پزشکان ایرانی و معرفی پردرآمدترین کشورها

پزشکان، قشر تحصیل کرده و تأثیرگذار هر جامعه‌ای هستند و حضور آن‌ها سلامت یک کشور را تضمن می‌کند. اما در برخی شرایط، برای داشتن یک زندگی بهتر و البته درآمد بیشتر، تصمیم به مهاجرت می‌گیرند. ما در این مقاله قصد داریم تا در مورد بهترین راه مهاجرت برای پزشکان اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار دهیم.

برای اینکه بتوانید بهترین روش مهاجرت و مناسب‌ترین کشور را انتخاب کنید باید از شرایط پذیرش پزشکان خارجی در کشورهای مختلف اطلاع داشته باشید. با ما همراه شوید تا با توجه به دانش پزشکی و شرایط و امکانات خود، بتوانید مناسب‌ترین مقصد را برای مهاجرت خود انتخاب کنید.

درباره مهاجرت پزشکان به کشورهای خارجی

رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی جزو رشته‌های خاصی هستند و هر کشوری بر طبق قواعد نظام پزشکی، سلامت و بهداشت خود، قوانین آن را مشخص می‌کند. بنابراین دانشجویان یا فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها باید برای ادامه تحصیل یا اشتغال، دروس و مدرک تحصیلی خود را معادل‌ سازی کنند. انتخاب بهترین راه مهاجرت برای پزشکان، به شرایط هر شخص، رشته‌ تحصیلی، تخصص و البته شرایط کشور مقصد مانند احتیاج به نیروی کار بستگی دارد.

همه افرادی که در ایران مدرک پزشکی خود را دریافت کرده‌اند برای ادامه تحصیل (گرفتن تخصص) و یا کار در کشورهای خارجی، باید مدرک پزشکی خود را معادل سازی کنند. لازم به ذکر است که تنها پس از معادل سازی است که پزشکان می‌توانند در یکی از بیمارستان‌ها یا کلینیک‌های کشور مقصد مشغول به کار شوند.

میزان درآمد پزشکان در کشورهای خارجی

میزان درآمد پزشکان در رشته‌های تحصیلی مختلف و در کشورهای مختلف، متفاوت است. البته فراموش نکنید که این مشاغل مسئولیت اجتماعی و انسانی بسیار بالایی دارند و فرد برای رسیدن به این جایگاه سالها تحصیل کرده و سختی‌های بسیاری را به جان خریده است، پس لایق درآمد مناسبی است. پزشکان در آمریکا (پزشکی عمومی و متخصص) بیشترین میزان درآمد یعنی مبلغی حدود 230 هزار دلار تا 370 هزار دلار در سال را دارند. لازم به ذکر است که درآمد پزشکان مرد در آمریکا 36 درصد بیشتر از درآمد پزشکان زن است. پزشکان در کشورهای چون کانادا، استرالیا، هلند، بلژیک، ایرلند، فرانسه، انگلستان، سوئیس و دانمارک نیز بعد از آمریکا بیشترین میزان درآمد را دارند.

بهترین راه مهاجرت برای پزشکان در کشورهای اروپایی

پزشکان نیز مانند سایر افراد می‌توانند از روش‌های مختلفی چون ویزای تحصیلی، کاری، سرمایه‌گذاری، ازدواج و تولد فرزند، اقدام به دریافت ویزای یک کشور کنند. اما ما در این مقاله قصد داریم به بهترین راه مهاجرت برای پزشکان بپردازیم.

به طور کلی می‌توان گفت که ویزای کاری بهترین راه مهاجرت برای پزشکان در کشورهای اروپایی است. جالب است بدانید که کشورهایی چون دانمارک، سوئد و کشورهای حوزه اسکاندیناوی به دلیل کمبود نیروی کار متخصص در زمینه رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی، شرایط بسیار خوبی را برای مهاجرت فراهم کرده‌اند. پزشکان مهاجر به این کشورها نیازی به ارائه مدرک زبان ندارند و تنها باید مدرک خود را معادل سازی کنند. بلافاصله پس از معادل سازی نیز می‌توانند وارد بازار کار این کشورها شوند.

اما اگر تمایلی به ادامه کار به عنوان یک پزشک در کشورهای خارجی را ندارید، می‌توانید از روش خود حمایتی استفاده کنید. در این روش کافی است که ثابت کنید اوضاع مالی مناسبی دارید تا بدون انتقال سرمایه خود، بتوانید اقامت بلندمدت دریافت کنید. از جمله کشورهایی که از طرح خود حمایتی پشتیبانی می‌کنند می‌توان به فرانسه، سوئیس، اتریش، اسپانیا، پرتغال و یونان اشاره کرد.

انتخاب بهترین راه برای مهاجرت پزشکان، بستگی به شرایط فرد و هدف او از مهاجرت دارد، پس با توجه به شرایط شخصی، اهداف و میزان سرمایه خود، یکی از روش‌های ویزای تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری، خرید ملک یا خود حمایتی را انتخاب کنید.

مراحل ورود به بازار کار پزشکان در کشورهای اروپایی

لازم به ذکر است که برای معادل سازی مدرک خود باید حداقل سطح C1 را در زبان کشور مقصد داشته باشید. با شرکت در دوره‌های زبان و قبولی در آزمون براحتی می‌توانید این مدرک را دریافت کنید. پس از یادگیری زبان کشور مقصد و قبولی در آزمون زبان می‌توانید در آزمون تئوری یا پرومتریک رشته خود شرکت کنید. نگران نباشید چون بطور معمول یک دوره آموزش تئوری برای آشنایی با قوانین و قواعد نظام پزشکی و سلامت در کشور مقصد برگزار می‌شود. شما با شرکت در این دوره بطور خاص با قوانین حوزه پزشکی و پیراپزشکی کشور مقصد آشنا شده و سپس می‌توانید در آزمون تئوری شرکت کنید. حالا وقت آن رسیده که مدرک دوره تئوری خود را دریافت کرده و برای شرکت در دوره کارورزی اقدام کنید.

پس از گذراندن دوره کارورزی می‌توانید مدرک خود را دریافت کرده و به عنوان پزشک ادامه تحصیل دهید یا مشغول به کار شوید. لازم به ذکر است که در حین فرآیند معادل سازی مدارک خود، می‌توانید برای اقامت همسر و فرزندانتان نیز اقدام کنید. فرزندان زیر 18 سال شما می‌توانند به صورت رایگان تحصیل کنند و همسرتان نیز اجازه کار تمام وقت را خواهد داشت.

بهترین راه مهاجرت برای پزشکان در کشورهای عربی مانند عمان

به دلیل کمبود نیروی کافی در بخش درمان و آموزش پزشکی، ویزای کاری بهترین راه مهاجرت برای پزشکان به کشورهای عربی است. از جمله این کشورها می‌توان به عمان اشاره کرد. برای کار در عمان به عنوان پزشک باید تسلط کافی بر زبان انگلیسی داشته باشید. پس از شرکت در آزمون زبان انگلیسی و دریافت مدرک، می‌توانید در آزمون تئوری یا پرومتریک هم شرکت کنید. با قبولی در آزمون تئوری، می‌توانید مدارک خود را برای معادل سازی به ارگان‌های مربوطه ارائه کنید. در این مرحله شما برای حضور در مصاحبه تخصصی دعوت می‌شوید و به یک سری سوالات تخصصی مربوط به رشته خود پاسخ می‌دهید. بعد از گذراندن این مرحله، می‌توانید به عنوان پزشک در یکی از بیمارستان‌ها یا کلینیک‌های خصوصی و دولتی کشور عمان مشغول به کار شوید.

مراحل معادل سازی مدارک پزشکان

  • ارائه مدرک پزشکی
  • بررسی مدارک توسط سازمان مربوطه
  • شرکت در دوره و قبولی در آزمون زبان کشور مقصد
  • شرکت در آزمون تئوری و قبولی در آن
  • گذراندن دوره کارورزی
  • گذراندن دوره دانشگاهی
  • ورود به بازار کار

بهترین و راحتترین کشورها برای مهاجرت پزشکان

همانطور هم که قبلاً اشاره کردیم، پزشکان نیز می‌توانند مانند سایر افراد از روش‌های مختلفی اقدام به مهاجرت به یک کشور خارجی کنند. اگر به عنوان پزشک قصد سرمایه گذاری در کشور خارجی را دارید، کشورهای زیادی هستند که می‌توانید اقامت آن‌ها را از طریق ویزای سرمایه گذاری دریافت کنید. اگر تنها می‌خواهید کشوری را انتخاب کنید که دوران بازنشستگی خود را به خوبی در آن سپری کنید، کشورهایی چون سوئیس، اتریش، پرتغال، اسپانیا و فرانسه می‌توانند انتخاب‌های خوبی باشند.

اما اگر مایل به ادامه مسیر شغلی خود در یک کشور خارجی هستید، کشورهای زیادی وجود دارند که بستر مناسبی برای پیشرفت شغلی و افزایش قابل توجه درآمد را برای پزشکان فراهم کرده‌اند. از جمله این کشورها می‌توان به دانمارک، سوئد، کشورهای حوزه اسکاندویناوی، اتریش، کانادا و … اشاره کرد.

کشور دانمارک یکی از بهترین و راحتترین کشورها برای مهاجرت پزشکان، پیراپزشکان، دندانپزشکان و پرستاران است. متقاضیان مهاجرت به کشور دانمارک با دریافت ویزای کاری خود می‌توانند به مدت 3 سال در این کشور اقامت داشته و در این مدت نسبت به یادگیری زبان دانمارکی و معادل سازی مدارک خود اقدام کنند. جالب است بدانید که دانمارک جزو کشورهایی است که درآمد پزشکان در آن بسیار بالا است.

از دیگر کشورهایی که متقاضیان رشته‌های پزشکی براحتی می‌توانند در آن اقامت کرده و مشغول به کار شوند، عمان است. همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم، برای کار به عنوان یک پزشک در عمان باید ابتدا در آزمون پرومتریک این کشور شرکت نمایید. پس از قبولی در این آزمون و همچنین تأیید ارزیابی مدارک شما توسط کارفرما، براحتی می‌توانید در یکی از بیمارستان‌ها یا کلینیک‌های این کشور مشغول به کار شوید.

کشور سوئد نیز مقصد مناسبی برای مهاجران پزشک است. شما به عنوان یک پزشک فرصت دارید تا طی مدت 1 سال زبان سوئدی را آموزش ببینید و پس از آن در دوره‌های تئوری و عملی رشته خود شرکت کرده و در نهایت دوره کارورزی را بگذرانید. پس از گذراندن دوره کارورزی می‌توانید کارت پزشکی خود را دریافت کرده و در یکی از بیمارستان‌ها یا کلینیک‌های این کشور مشغول به کار شوید. در نظر داشته باشید که همزمان با معادل سازی مدارک خود می‌توانید برای اقامت همسر و فرزندان خود نیز اقدام کنید. فرزندان زیر 18 سال شما امکان تحصیل رایگان را خواهند داشت و همسرتان نیز می‌تواند اجازه کار دریافت کند.

همانطور که در این مقاله مطالعه کردید روش‌های مختلفی برای مهاجرت پزشکان وجود دارد اما اکثر متقاضیان ترجیح می‌دهند که از طریق ویزای کار یا خود حمایتی اقدام به مهاجرت و اقامت کنند. در حال حاضر این 2 روش بهترین راه مهاجرت برای پزشکان ایرانی است. ما در این مقاله کشورهای مناسب برای مهاجرت پزشکان را نیز معرفی کردیم، پس با توجه به شرایط و امکانات خود خصوصاً از لحاظ مالی، مناسب‌ترین کشور را انتخاب کنید. در حال حاضر کشورهای اروپایی مانند دانمارک و کشورهای عربی مانند عمان، بهترین گزینه برای مهاجرت هستند. شما کدامیک از روش‌ها و کشورها را برای مهاجرت انتخاب می‌کنید؟

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 2 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید