لوگو صبا ویزا
خرید ملک در ترکیه

اقامت ترکیه از طریق خرید ملک (قوانین 2024)

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه خرید ملک در ترکیه و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.


مشاوره رایگان

خرید ملک در ترکیه از آسان‌ترین راه‌های دریافت اقامت این کشور

بسیاری از کشورهای دنیا به سرمایه‌گذاری اهمیت ویژه‌ای می‌دهند. همچنین برای ترغیب سرمایه‌گذاران و به نوعی ربودن گوی رقابت از دیگر کشورها همواره سعی می‌کنند تا با ارائه خدمات ویژه‌ای سعی در جذب سرمایه‌گذاران داشته باشند. خرید ملک در ترکیه این امکان را به سرمایه‌گذاران و همینطور مهاجران می‌دهد که اقامت دائم و همینطور موقت کشور ترکیه را به راحتی دریافت کنند.

کشور ترکیه از بزرگترین میزبان‌های گردشگران در دنیا به صورت سالانه است که باعث شده تا میزان سودآوری برای دولت این کشور بسیار زیاد شود. همچنین این کشور به دلیل ارائه راه‌های مختلف برای خرید املاک باعث شده تا سرمایه‌گذاری در انواع پروژه املاک در این کشور رشد چشمگیری پیدا کرده و همانطور که گفته شد، به دلیل اعطای ویزای ترکیه پس از خرید ملک، متقضایان بسیاری داشته باشد.

فهرست عناوین

مزایای خرید ملک در ترکیه

کشور ترکیه برای خرید و یا حتی اجاره املاک در این کشور، ویزای این کشور را به آن افراد اعطا می‌کند. البته این کار هم مانند هر نوع ویزای دیگری شروط خاصی را دارد. کشور ترکیه برای خریداران ملک در این کشور که ارزش ملکشان به بیشتر از 250 هزار دلار برسد، پاسپورت و تابعیت کشورش را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. همچنین تنها خرید ملک مورد هدف دولت این کشور نیست. ترکیه با شامل شدن خرید مستغلات با همان شرایط املاک امکان دریافت پاسپورت ترکیه را فراهم کرده است.

ضمنا ویزای این کشور به افرادی که ارزش املاکشان کمتر از مبلغ ذکر شده است هم اعطا می‌شود. باید در نظر داشت که این نوع ویزای اعطایی موقتی بوده و تنها به مدت 5 سال اعتبار خواهد داشت. فرد دارای ویزای موقتی در این مدت مهلت خواهد داشت که ارزش املاکش را به بیشتر از 250 هزار دلار آمریکا رسانده و مجاز به دریافت تابعیت کشور ترکیه شود.

در رابطه با مزایای خرید ملک در ترکیه هم می‌توان به این اشاره کرد که کشور ترکیه این امکان را به شما عزیزان مهاجر و سرمایه‌گذار می‌دهد تا با دریافت تابعیت این کشور بتوانید برای اخذ ویزای شنگن اقدام کرده و بتوانید به تمام 26 کشور عضو آن به راحتی سفر کنید.

پاسپورت کشور ترکیه به دلیل قرار داشتن در لیست قدرتمندترین پاسپورت‌های جهان به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید به بیشتر از 100 کشور دنیا به صورت درجا و بدون نیاز به دریافت ویزای مخصوص به راحتی سفر کنید.

از دیگر مزایای تابعیت این کشور دریافت حقوق شهروندی کامل درست مانند یک شهروند اصیل ترکیه‌ای می‌باشد. ضمنا شما با داشتن حق شهروندی ترکیه مجاز خواهید بود تا در همه انتخابات این کشور اعم از ریاست جمهوری شرکت کنید.

یکی از دیگر ویژگی‌های خوب دریافت تابعیت ترکیه نیز این است که با دریافت حق شهروندی این کشور، یک فرد دو تابعیتی خواهید شد. یعنی اینکه شما با دریافت تابعیت کشور ترکیه، پاسپورت کشور قبلی خود را از دست نخواهید داد و به صورت همزمان یک فرد با دو تابعیت در دو کشور مختلف محسوب خواهید شد.

اقامت خرید ملک ترکیه

بهترین شهرها برای خرید ملک در ترکیه

شما عزیزان برای خرید ملک در ترکیه نیاز دارید تا درباره بهترین شهرهای این کشور برای زندگی تحقیق کنید. زیرا هر شهر کشور ترکیه مزیت‌های خاص خود را داشته و یک خریدار باید با توجه به شغل و البته معیارهای خود بهترین شهررا برای زندگی انتخاب کند. ما در این مطلب از مؤسسه مهاجرتی صبا ویزاپلن قصد داریم تا در ادامه به بررسی بهترین شهرها برای زندگی در ترکیه را به شما عزیزان معرفی کنیم.

·         شهر استانبول

یکی از زیباترین و همینطور معروف‌ترین شهرهای دنیا که همواره بر سر زبان جهانیان بوده است، استانبول می‌باشد. همچنین این شهر در لیست یکی از بزرگترین و البته پرجمعیت‌ترین شهرهای این کشور قرار داشته و با جای دادن انواع فرهنگ‌ها در خود به صورت کاملا مسالمت‌آمیز باعث شده تا مهاجران بسیاری از سراسر دنیا قصد داشته باشند که به این شهر مهاجرت کنند. البته بد نیست بدانید که برای خرید ملک در ترکیه این شهر از دیگر شهرهای ترکیه گرانتر بوده و خرید خانه در شهرهای دیگر ترکیه ممکن است از نظر اقتصادی به صرفه‌تر باشد.

·         شهر آنکارا

نوبت به پایتخت کشور ترکیه می‌رسد. شهری که برای صاحبان کسب و کار بسیار مناسب‌تر از استانبول بوده و به میزان جرم و جنایات پایینش در کل این کشور معروف می‌باشد. ضمنا شهر آنکارا به دلیل داشتن جاذبه‌های تاریخی و توریستی بسیارش مثل قلعه آنکارا بسیار برای خرید ملک در ترکیه و فعالیت در زمینه گردشگری مناسب است.

·         آنتالیا، شهر گردشگرها

درست است که کل کشور ترکیه مورد توجه گردشگران است ولی در برخی شهرها به دلیل داشتن طبیعتی بکر و البته جاذبه‌های توریستی بیشتر، گردشگران زیادی می‌خواهند تا حداقل یکبار از این شهرها بازدید کنند. شهر آنتالیا هم از این مقاصد و تقریبا در صدر اولیت‌های هر توریست قرار دارد. پس اگر خانواده شما برای خرید ملک در ترکیه نیاز دارند تا در طبیعتی بکر و در شهری با جاذبه توریستی زیاد اقدام کنند، شهر آنتالیا می‌تواند یک گزینه عالی هم برای زندگی و هم برای فعالیت در زمینه گردشگری باشد.

·         شهر بورسای ترکیه، شهر تاریخ

اگر در مورد دریای زیبای مرمره شنیده باشید، متوجه خواهید شد خرید ملک در ترکیه آن‌ هم در شهر زیبا و سبز بورسا چقدر می‌تواند ارزشمند باشد. این شهر به دلیل مجاورت با این دریای چشم نواز و همینطور قیمت املاک بسیار پایینتر از استانبول می‌تواند یک مقصد خوب برای زندگی در ترکیه باشد.

بورسا دارای طبیعتی چشم‌نواز بوده که باعث می‌شود تا در بورسا تنها چیزی که بتوان تنفس کرد، اکسیژن تازه و جلا دهنده روح باشد. بد نیست به این شهر هم نیم نگاهی داشته باشید. همانطور که گفته شد، این شهر از بابت مکان‌های تاریخی بسیار غنی بوده و می‌تواند برای خانواده شما بسیار جذاب باشد. همچنین برای دریافت راهنمایی‌های بیشتر متخصصان ما در صبا ویزاپلن آماده پاسخگویی به شما عزیزان خواهند بود.

·         مالاتیا

مالاتیا یک شهر در نزدیکی مرز ایران است که به شما این امکان را می‌دهد تا هروقت که خواستید با خودروی خودتان به ایران سفر کنید. همچنین این شهر برای دوستداران میوه مخصوصا زردآلو هم یک بهشت به حساب می‌آید. چراکه این شهر مملوء از باغ‌های میوه بوده و تأمین کننده بیشتر از 80 درصد زردآلو کشور ترکیه است.

·         ازمیر، یک شهر بندری و تجاری

درست است که ازمیر یک شهر تاریخی با قدمت 10 هزارسال شهرنشینی است ولی مکان‌های تاریخی از مهم‌ترین ویژگی‌های این شهر به شمار نمی‌روند. در واقع شهر ازمیر به دلیل قرار داشتن در کنار دریا و بندری بودن، یک شهر به اصطلاح تجاری و مناسب برای فعالیت‌های مربوط به آن معروف است. اما تجاری بودن ازمیر به این معنی نیست که این شهر مناسب سکونت نباشد.

شهر ازمیر سومین شهر پرجمعیت کشور ترکیه بعد از استانبول و آنکارا بوده و همواره به عنوان یکی از بهترین شهرها برای زندگی به شمار رفته است. از دید گردشگری هم ازمیر به دلیل ساحل‌های زیبایش، در بخش گردشگری ساحلی در لیست یکی از بهترین شهرها خرید ملک در ترکیه قرار می‌گیرد.

قیمت املاک در ترکیه

همانطور که می‌دانید در سراسر دنیا قیمت‌گذاری خانه‌ها معیارهای مختلفی داشته و بر اساس هرکدام از آن‌ها این قیمت‌گذاری انجام می‌شود. به عنوان مثال قیمت یک خانه به سن، تعداد واحد در مجموع و همینطور تعداد واحد در هر طبقه بستگی دارد.

در رابطه با خرید ملک در ترکیه نیز این تمام این شرایط برقرار است. در این کشور قیمت املاک تقریبا با قیمت املاک در تهران و دیگر کلانشهرهای ایران یکسان بوده و برای افرادی که از تمکن مالی برخوردارند، خرید خانه به ارزش بالای 250 هزار دلار معادل حدودا 6 میلیارد تومان می‌تواند یک انتخاب هوشمندانه برای دریافت تابعیت ترکیه باشد.

از آن‌جایی که اعلام دقیق و همینطور مو به مو هر متر خانه در ترکیه از توان ما در این مطلب خارج است، برای آشنایی ابتدایی شما عزیزان به بررسی قیمت خانه‌ها در برخی از شهرهای معروف این کشور خواهیم پرداخت.

طبق تجربیات و تحقیقات بدست آمده در سال 2020 قیمت هر متر مربع در شهر آنکارا 370 دلار آمریکا معادل 10 میلیون تومان بوده و بابت یک خانه با همین شرایط در شهر ازمیر هم به طور میانگین باید مبلغی بالغ بر حدودا 12 میلیون تومان به ازای هر متر خانه پرداخت کنید.

ما برای مثال قیمت خانه‌های 65 متری در برخی از شهرهای این کشور را بررسی خواهیم کرد تا شما عزیزان یک اطلاعات کلی در رابطه با قیمت املاک بدست بیاورید. در شهر استانبول یعنی یکی از گرانقیمت‌ترین شهرهای ترکیه شما باید حدود مبلغ 50 هزار دلار را برای خرید یک خانه 65 متری کنار بگذارید. البته بد نیست بدانید که این مقدار قیمت به طور میانگین بوده و ممکن است با توجه به شرایط خانه قیمت کمی فرق کند. ضمنا برای خرید یک خانه در شهر‌ ازمیر شما می‌توانید همین متراژ آپارتمان را با قیمت کمتر حدودا 40 هزار دلار آمریکا معادل تقریبا 1 میلیارد تومان خریداری کنید.

برای همین متراژ خانه با شرایط یکسان در شهر آلانیا مبلغ حدودا 46000 دلار آمریکا یعنی کمی بیشتر از 1 میلیارد تومان نیاز است. البته در شهرهای دیگر ترکیه قیمت‌ها پایینتر بوده و قدرت خرید در این شهرها بالا می‌رود. به عنوان مثال در شهر دنیزلی بابت هر متر خانه تقریبا باید نصف مبلق همان خانه در ازمیر را پرداخت کرد.

 

 

خرید خانه در ترکیهقوانین خرید ملک در ترکیه

خریدن خانه در کشور ترکیه تنها مربوطه به پسندیدن خانه و پرداخت پول بابت آن نیست. شما برای خرید ملک در ترکیه مخصوصا برای اخذ تابعیت این کشور باید حتما یکسری نکات را رعایت کنید. در ادامه به این نکات درباره خرید املاک اشاره خواهیم کرد.

دریافت استعلام از ارتش

یکی از موارد مهم در زمینه خرید ملک در ترکیه این است که شما باید از ارتش این کشور در رابطه با منطقه‌های تحت پوشش نظامی آن استعلام بگیرید. بخاطر اینکه اگر شما در مناطق تحت پوشش این کشور املاک و یا مستغلات خریداری کنید، دولت خانه خریداری شده توسط شما را مصادره خواهد کرد و پول پرداختی بابت آن را تحت هیچ عنوانی در مسیر استرداد قرار نخواهد داد. همچنین به شما تنها 10 روز مهلت خواهد داد تا کشور را ترک کنید.

خدمت سربازی برای مهاجران

هر کشوری در جهان قانون سربازی را داشته و به آن پایبند است. کشور ترکیه هم از این قاعده مستثنی نبوده و برای اتباع خارجی که شهروندی ترکیه را اخذ می‌کنند، این قانون را اجرا می‌کند. این قانون در بند 2 شماره 1111 قانون اساسی این کشور بدین صورت نوشته شده است:

برای پناهندگان و همینطور اتباع خارجی که موفق به دریافت پاسپورت کشور ترکیه و ضمنا افرادی که بر طبق قانون آواره به حساب نمی‌آیند، بر طبق سنشان در زمان پذیرفته شده، مکلف هستند تا خدمت سربازی‌شان را درست مثل باقی سربازان و افسرهای ترکیه‌ای بگذرانند.

البته این قانون در سال 2014 دستخوش تغییراتی شد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. برای فردی که تا سال 22 سالگی تابعیت یک کشور دیگر را داشته و پس از آن موفق به دریافت شهروندی ترکیه شده است، قانون سربازی برای آن فرد لحاظ نشده و او معاف از خدمت خواهد بود.

برای بهتر متوجه شدن شما یک مثال می‌زنیم. اگر فردی در سن 18 سالگی وارد خاک ترکیه شده و در سن 35 سالگی موفق به دریافت تابعیت این کشور شده باشد، مؤظف است تا خدمت سربازی را در این کشور بگذراند. بخاطر اینکه او در سنی کمتر از 22 سال وارد خاک ترکیه شده است.

من در کشور خودم دوره سربازی را گذرانده‌ام، آیا باز هم باید به خدمت بروم؟

کشور ترکیه برای برخی از اتباع خارجی این امکان را قرار داده تا در صورت گذراندن دوره سربازی خود در کشور قبلی خود از خدمت سربازی معاف شوند. البته این قانون تنها برای اتباع برخی کشورهاست که در ادامه آن‌ها را نام خواهیم برد:

ازبکستان، قرقیزستان، قبرس جنوبی، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، قزاقستان و بلغارستان از جمله کشورهای شامل قانون فوق هستند.

خرید سربازی کشور ترکیه

خرید سربازی در کشور ترکیه مشروط به شرایطی است که در ادامه قید خواهند شد. البته طبق روال هر کشوری، شما باید برای معاف شدن از سربازی مبلغی را هم پرداخته و به اصطلاح سربازی خود را بخرید. شهروندان این کشور چه اصیل و چه تبعه خارجی قادر هستند تا در صورت داشتن شرایط ذیل از واجدین شرایط معافیت تحصیلی به حساب بیایند:

  • برای شهروندان ترک‌تبار این کشور که بیشتر از 18 سال سن دارند، طبق قوانین و مقررات دوره‌ای صادر در موقعیت‌های مختلف، می‌توانند شامل معافیت تحصیلی شوند
  • مردان ترک زبان بالای 18 سال تابع این کشور که حداقل 3 سال را در خارج از کشور ترکیه گذرانده‌اند، مشمول این معافیت خواهند بود
  • برای شهروندان ترکیه‌ای بالای 18 سال بنا به مناسبت‌های مختلف، دولت این کشور قانونی را تصویب می‌کند که این افراد می‌توانند سربازی خود را بخرند

مراحل پایانی انتقال سند

پس از نوشتن قولنامه و انجام فعالیت‌های لازم جهت خرید ملک در ترکیه باید منتظر بمانید تا از طرف اداره اسناد و املاک این کشور پیامی دریافت کنید که در یک تاریخ مشخص برای انتقال سند و البته پرداخت مابقی هزینه‌ خانه در اداره ذکر شده حضور پیدا کنید و فرآیند انتقال ملک را نهایی کنید.

از مدارکی در طی کردن مراحل خرید خانه در ترکیه به آن‌ها نیاز پیدا می‌کنید، 6 قطعه عکس و اصل پاسپورت خریدار و همینطور ترجمه‌شده آن به زبان ترکی که باید مورد تأیید دولت این کشور باشد هستند. ضمنا شما نیاز دارید تا یک شماره مالیاتی را از اداره مالیات این کشور دریافت کرده و در روز انتقال سند به همراه داشته باشید.

اگر هم قصد دارید تا خانه مورد نظر را به صورت وکالتی خریداری کنید، باید اصل و همینطور ترجمه رسمی وکالتنامه به زبان ترکی را به همراه داشته باشید تا در حین فرآیند انتقال مالیکت ملک، دچار مشکل نشوید. ضمنا اگر به زبان ترکی هم تسلط ندارید، باید یک مترجم رسمی با داشتن مدرک معتبر که خود مترجم باید به همراه داشته باشد را استخدام کنید.

نکات مهم در رابطه با خرید ملک در ترکیه

شما خریداران گرامی بهتر است قبل از خرید ملک در ترکیه به برخی نکات که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت توجه ویژه داشته باشید تا در دریافت ویزای کشور ترکیه به مشکلی بر نخورید.

  • بهتر است قبل از خرید خانه به دفتر اسناد رسمی این کشور سری بزنید. چرا که باید قبل از خرید مطمئن شوید که ملک مد نظر شما از سمت دولت و یا هر بانکی بابت هرگونه بدهی در گرو نبوده و همچنین مصادره‌ای نباشد
  • ضمنا توجه داشته باشید که شما قصد دارید تا در ترکیه خانه اجاره کنید، باید ابتدا اجازه اقامت در این کشور را داشته باشید اما اگر قصد دارید تا برای خرید ملک اقدام کنید، نیازی به این کار ندارید. البته این کار تنها مربوط به اتباع خارجی کشور ترکیه می‌باشد
  • اگر برای خرید خانه به خصوص در کشوری از قوانین آن اطلاعات کافی را ندارید، بهتر تا از یک آژانس حرفه‌ای و کارکشته در این زمینه کمک بگیرید. ما در آژانس مهاجرتی صبا ویزاپلن همواره آماده خدمت‌رسانی در صفر تا صد تمام فعالیت‌های مهاجرتی شما هستیم

خرید همزمان چند ملک در ترکیه

از امکاناتی که دولت ترکیه در اختیار سرمایه‌گذاران در خرید ملک در این کشور داده، امکان خرید همزمان چند ملک برای رسیدن به مبلغ 250 هزار دلار می‌باشد. البته این قانون تنها برای ملک نبوده و شامل مستغلات هم می‌شود.

البته بد نیست یک یادآوری هم داشته باشیم و بگوییم که کشور ترکیه برای خرید حتی یک ملک یا تکه زمین، به هر ارزشی کمتر از 250 هزار دلار هم اقامت موقتی را به شما عزیزان اعطا می‌کند. ما در مؤسسه مهاجرتی صبا ویزاپلن با کادری خبره و کارکشته به شما این اطمینان را می‌دهیم که بتوانید به نسبت بودجه خود بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید. تنها کافیست تا با کارشناسان ما تماس حاصل کنید.

تکلیف مالکین ایرانی قدیمی املاک چه می‌شود؟

ایرانیان از قدیم‌الایام خرید ملک در ترکیه را یک نوع عادت می‌دانستند. دولت این کشور برای افرادی که در گذشته در این کشور املاک داشتند برنامه‌هایی را در نظر گرفته است. در اداره ثبت و استاد این کشور یعنی (Tapu) تمامی معاملات ملکی و همینطور درخواست حق مالکیتی که پس از سال 2018 انجام گرفته باشد، شامل قانون دریافت شهروندی ترکیه بابت خرید ملک به ارزش بیشتر از 250 هزار دلار می‌شود.

اما اگر فردی در قبل از سال 2018 ملکی را در ترکیه با حداقل مبلغ ذکر شده خریداری کرده باشد و درخواستی مبنی بر اخذ تابعیت این کشور ثبت نکرده باشد، تنها در موقعیتی قادر به اخذ پاسپورت این کشور خواهد بود که اقساط این ملک را تا پس از سپتامبر سال 2018 ادامه داده و پرداخت کرده باشد.

همچنین باید در نظر داشته باشید که ارزش ملک شما به قیمت خریداری شده توسط شما نیست و ارزش اصلی آن توسط وزارت محیط زیست و شهرسازی این کشور تعیین خواهد شد.

شرایط همراهی تمام اعضای خانواده پس از خرید ملک

برای افرادی که قصد دارند تا با خانواده برای خرید ملک در ترکیه اقدام کنند، باید همانطور که گفته شد ملک یا املاکی را خریداری کرده که جمع کل ارزش آن‌ها به حداقل 250 هزار دلار آمریکا برسد. همچنین پس از خریداری خانه و دریافت تابعیت این کشور، فرد صاحب‌خانه می‌تواند با در دست داشتن مدارک خانواده خود مثل همسر و فرزند برای دریافت تابعیت ترکیه اقدام کند.

با داشتن یک ملک به ارزش ذکر شده شما می‌توانید به راحتی برای خود و خانواده‌تان در مدت 1 ماه برای اخذ این ویزا اقدام کنید. البته باید در نظر داشته باشید که فرزندان بالای 18 سال شما قادر نخواهند بود تا برای دریافت ویزای همراهی خانواده اقدام کنند.

وام مسکن برای خرید ملک در ترکیه

کشور ترکیه برای خریداران املاک در این کشور تمهیداتی را در نظر گرفته که به آن‌ها این جازه را می‌دهد که برای درخواست وام اقدام کنند. قوانین دریافت وام در کشور ترکیه در سال 2007 دستخوش تغییراتی شد که در نهایت باعث شد تا این قوانین کاملا با قوانین پیشرفته اروپایی و آمریکایی تطبیق پیدا کند.

بانک‌های این کشور مجاز هستند تا به میزان حداکثر 70 درصد قیمت خانه را برای خرید ملک در ترکیه تحت پوشش خود قرار دهند. این مقدار در مقایسه با دیگر کشورها از جمله ایران یک وام بسیار کلان محسوب می‌شود. شما قادر هستید این وام را در اکثر شهرهای ترکیه دریافت کرده و نسبت به خرید خانه اقدام کنید.

روال دریافت وام در کشور ترکیه کمی متفاوت با کشور ایران می‌باشد. در ایران وام گرفتن معمولا روشی به صرفه به حساب نمی‌آید. چرا که در ایران نرخ بهره هر وامی از 18 درصد به بالا بوده و همینطور میزان قسطهای ماهیانه هم به هیچ عنوان منعطف نیستند. البته در ادامه در رابطه با بهره وام در کشور ترکیه صحبت خواهیم کرد. در این بخش قصد داریم تا به مزایای دریافت وام در ترکیه بپردازیم.

در کشور ترکیه شما مجاز خواهید بود تا مبلغ وام را هم به صورت ارز خارجی و هم به صورت ارز رایج یعنی همان لیر دریافت کنید. همچنین شرکت‌هایی در این کشور به صورت مستقل قرار دارند که ملک مورد نظر شما را کارشناسی کرده و احتمال گران‌خریدن ملک را به 0 درصد برسانید.

همچنین برای آن دسته از اتباعی که قدرت خرید به صورت نقدی را ندارند، بانک‌های ترکیه قادر هستند تا 75 درصد از ارزش اصلی ملک را پوشش دهند. همچنین امکان بازپرداخت این وام‌ها به صورت 120 ماهه به صورت منعطف هم وجود خواهد داشت.

بهره وام‌های خرید مسکن در ترکیه

نرخ بهره وام‌های مسکن در کشور ترکیه بسیار از کشور ایران پایینتر بوده و در محدوده بین 4 الی 8 درصد قرار دارد. از دیگر مزایای این وام‌ها این است که مبلغ هر قسط ماهیانه نمی‌تواند بیشتر از 33 درصد یعنی حدودا یک سوم درآمد شما باشد. البته در صورت تمایل می‌توانید بیشتر از این مقدار را پرداخت کنید.

اقامت خرید ملک ترکیه

آمار خرید ملک در این کشور

در ترکیه به دلیل تسهیلات بسیار خوب و منعطف این کشور، روند سرمایه‌گذاری رشد صعودی پیدا کرده و باعث شده تا در این کشور از سال 2016 همواره سرمایه‌گذاری در مسکن از اولویت‌های سرمایه‌گذاران باشد.

با توجه به مسائل خاورمیانه و افزایش تقاضا برای مهاجرت به ترکیه از طرف شهروندان عراقی، سوری و مخصوصا ایرانی، سرمایه‌گذاری در کشور ترکیه بسیار باب شده و این مهاجرت‌ها دلیل اصلی افزایش این سرمایه‌گذاری‌ها در ترکیه می‌باشند.

اکثر اتباع خارجی تمایل دارند تا در شهرهای معروف ترکیه مثل استانبول، آنتالیا، آنکارا و بورسا اقدام به خرید ملک کنند. از مهم‌ترین دلایل انتخاب این شهرها هم این است که در شهرهای فوق، امکانات بسیار فوق‌العاده‌ای در اختیار شهروندان قرار گرفته و همچنین توریست‌پذیری این شهرها می‌تواند امکان فعالیت و راه‌اندازی کسب و کار را در این شهر مهیا کند.

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، خرید ملک توسط ایرانیان از گذشته بسیار محبوب بوده و ایرانیان همواره ترجیح داده‌اند تا با خرید یک ملک در این کشور یک سرمایه‌گذاری مطمئن و کم‌خطر را داشته باشند. درست است که با توجه به پاندمی کرونا میزان تقاضای ایرانیان کاهش پیدا کرده اما همچنان ترکیه یکی از مهم‌ترین مقاصد مهاجرتی ایرانیان به شمار می‌رود به طوریکه در سال 2019 حدودا 6500 خانه در ترکیه توسط ایرانیان خریداری شده است.

سؤالات متداول در زمینه خرید ملک در ترکیه

در این بخش قصد داریم تا به سؤالات شما عزیزان در رابطه با خرید ملک در ترکیه پاسخ دهیم. برخی از سوالات متداول در این زمینه عبارتند از:

خانواده من در ترکیه تابعیت دارند. آیا من می‌توانم برای دریافت تابعیت این کشور اقدام کنم؟
اگر شما سنی کمتر از 18 سال دارید، با قاطعیت می‌توان گفت که شما مجاز هستید تا برای دریافت پاسپورت این کشور پا پیش بگذارید. اما اگر سن شما بیشتر از 18 سال است، باید گفت که متأسفانه این امکان برای شما وجود نخواهد داشت و باید خودتان از روش‌های دیگری برای دریافت شهروندی این کشور اقدام کنید.
من در ترکیه قصد خرید ملک دارم. آیا حتما اول باید ویزای این کشور را داشته باشم؟
دوست عزیز شما برای اجاره کردن ملک در این کشور حتما باید ابتدا ویزای ترکیه را داشته باشید. ولی اگر قصد دارید تا برای خرید ملک در این کشور اقدام کنید، داشتن ویزای ترکیه برای شما الزامی نخواهد بود.

نکات پایانی در مورد خرید ملک در ترکیه

خرید ملک در ترکیه از ساده‌ترین روش‌ها برای دریافت اقامت این کشور است. در کشور ترکیه قیمت مسکن چیزی در حدود تهران بوده و تفاوت چندانی ندارد. البته لازم به ذکر است که در کشور ترکیه خرید ملک با مبلغ بیشتر از 250 هزار دلار معادل حدودا 6 میلیارد تومان این امکان برای شما و خانواده‌تان فراهم می‌کند تا در مدت زمان بسیار کوتاهی از 1 تا نهایتا 3 ماه بتوانید تابعیت این کشور را دریافت کنید.

خرید ملک در ترکیه به مبلغی کمتر از 250000 دلار هم امکان‌پذیر است ولی در این موقعیت، شما دیگر واجد شرایط دریافت تابعیت ترکیه نخواهید بود. بلکه تنها اقامت موقت این کشور به مدت 5 سال اعطا می‌شود. بد نیست بدانید که برای رسیدن به حداقل مبلغ درخواستی دولت برای دریافت تابعیت، شما می‌توانید چند ملک را هم به صورت همزمان خریداری کنید. کشور ترکیه برای اتباع خارجی این کشور شرایطی را ترتیب داده تا بتوانند اقدام به خرید ملک در این کشور کنند.

یکی از این شرایط دریافت وام آن هم به صورت ارز خارجی و هم به صورت ارز رایج است که به شما این امکان را می‌دهد تا 70 درصد مبلغ خانه خود را از طریق وام پرداخت کنید. همچنین مبلغ اقساط این وام‌ها منعطف بوده و بازپرداختی نهایتا 120 ماهه دارند. نکته ویژه این وام‌ آن است که نرخ بهره بانکی در ترکیه تنها در محدوده 4 الی 8 درصد قرار دارد. ما در مؤسسه مهاجرتی صبا ویزا به شما عزیزان اطمینان خاطر می‌دهیم که بتوانید با یک تصمیم درست و فکرشده به کشور ترکیه مهاجرت کنید.

آژانس مهاجرتی صبا ویزا با دارا بودن سابقه‌ای درخشان در رابطه با خرید ملک در ترکیه در این زمینه همواره در کنار شما خواهد بود. شما می‌‌توانید هر زمان که خواستید با کارشناسان مجرب ما در صبا ویزا تماس حاصل کرده و از شرایط مهاجت به ترکیه مطلع شوید.

 

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 5 میانگین: 2.8]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید