لوگو صبا ویزا

اقامت خرید ملک در کانادا (قوانین 2024)

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه اقامت خرید ملک کانادا و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.


مشاوره رایگان

در سال های اخیر یکی از روش های مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به کشور کانادا، اقامت خرید ملک در کانادا بوده است. با توجه به این نکته که خرید ملک در کانادا در مقایسه با سایر روش های مهاجرت ریسک کمتری دارد، در میان متقاضیان بسیار پرطرفدار است. در این مقاله تلاش شده است تا اطلاعات به روز شده و کاربردی در زمینه خرید ملک در کانادا برای علاقه مندان مهاجرت به این کشور مهاجر پذیر ارائه شود.

فهرست عناوین

خرید ملک در کانادا

با توجه به رتبه بندی های جهانی که در سال های اخیر بر اساس معیار های مبتنی بر نظام اقتصادی و رفاه اجتماعی شهروندان صورت گرفته است، کانادا همواره به عنوان یکی از بهترین گزینه ها برای مهاجرت و سرمایه گذاری در نظر گرفته می شود.

این کشور همواره به دنبال جذب سرمایه گذاران با طرح های اقتصادی موفق بوده است. سرمایه گذاران نیز از طرفی مایلند اقامت و در نهایت تابعیت کشور مقصد را دریافت نمایند. آنچه در این بخش نیاز به ذکر است اینست که اگر فرد غیر مقیم کانادا در این کشور ملک خریداری کند، خرید ملک تاثیری در پروسه دریافت اقامتش نخواهد داشت.

بنابراین به طور خلاصه می توان گفت طبق قوانین کشور کانادا، تمامی افراد مقیم و غیر مقیم در این کشور می توانند برای خرید ملک اقدام نمایند. اما خرید ملک در این کشور منجر به دریافت اقامت و یا تابعیت نخواهد شد. هم چنین لازم به ذکر است که قوانین و شرایط خرید ملک برای شهروندان و غیر شهروندان در این کشور متفاوت است که در ادامه ی مقاله به تفصیل توضیح داده خواهد شد.

دلایل خرید ملک در کشور کانادا

کشور کانادا همواره به عنوان یکی از کشورهای با سطح رفاهی بالا، ثبات اقتصادی و اجتماعی به همراه طبیعتی منحصر به فرد در میان کشورهای دنیا شناخته می شود. بازار مسکن در کشور کانادا طی سال های اخیر، علیرغم رکود اقتصاد جهانی، تقریبا در شرایط با ثباتی قرار داشته است. قیمت ملک در کانادا عموماً نسبت به سایر کشورها نظیر انگلستان کمتر است.

اقامت خرید ملک در کانادا

جستجو برای خرید ملک

به طور کلی، قیمت مسکن در ایالت های شرقی کانادا ارزانتر از ایالت های غربی است. به طور مثال، شهر مونترال، کمترین قیمت مربوط به مسکن را در میان کلان شهر های کشور کانادا دارد. علاوه بر این، شهرهای بوستون و نیویورک در امریکا نیز تنها 6 ساعت با اتومبیل با این شهر فاصله دارند.

ونکوور، بریتیش کلمبیا و ایالت های غربی کانادا نیز از مناطق بسیار زیبا و پر طرفدار خرید ملک در کانادا هستند. شهر ونکوور به عنوان بزرگترین شهر این کشور و همچنین گرانترین شهر از نظر خرید ملک شناخته می شود.

مالیات بر خرید ملک در کانادا به چه صورت است؟

در این کشور نیز مانند سایر کشورها، مالیاتی برای خرید ملک در نظر گرفته شده است که میزان آن در مناطق مختلف این کشور متفاوت است. دلیل این امر آنست که هر کدام از استان های کانادا قوانین تعریف شده ی خاص خود را دارند و بدین صورت نیست که تمام قوانین مالیاتی در تمامی استان ها زیر نظر دولت فدرال نوشته شده باشد.

به عنوان مثال، اگر فردی در شهر تورنتو اقدام به خرید ملک نماید، چهار نوع مالیات را می بایست بپردازد که عبارتند از: مالیات بر ملک، مالیات بر درآمد، مالیات بر انتقال ملک و هم چنین 15 درصد مالیات بر انتقال ملک را نیز مجدد می بایست در استان انتاریو پرداخت نمایید.

قوانین خرید ملک در کانادا

شما می بایست در رابطه با قوانین و مقررات مربوط به خرید ملک در استان های مختلف کانادا اطلاعات کافی داشته باشید. قوانین خرید ملک برای هر استان در کانادا متفاوت است. بنابراین، آگاهی از این نوع قوانین برای خریداران ملک در کشور کانادا، ضروری است. برای مثال، در استانهای British Columbia, Nova Scotia, New Foundland, New Brunswick, Ontario, Quebec محدودیتی در رابطه با امکان خرید ملک برای افراد خارجی که قصد اقامت در کانادا برای مدت زمان کمتر از 6 ماه را دارند، وجود ندارد.

با این وجود در Banff، که در پارک ملی واقع شده است، تنها تجار و کارمندان شاغل در پارک ملی امکان خرید ملک در این منطقه را دارند. به طور کلی، هر استان کانادا، محدودیت های خاص خود را در رابطه با مقدار و نوع زمینی که می توان حق مالکیت آن را خرید، دارد. خریداران می بایست با مشاورین املاک مشورت کرده و از طریق ان ها اقدام به خرید ملک کنند.

آشنایی با فرایند خرید ملک در کانادا

فرایند خرید ملک در کانادا نسبت به کشورهای مشابه نظیر انگلستان، متفاوت است. با توجه به اینکه مشاورین املاک احاطه کامل به لیست املاک برای فروش دارند، آنها قادر خواهند بود کلیه موردهای مناسب را در منطقه با توجه به شرایط شما ارائه دهند.

زمانیکه ملک مورد نظر را پیدا کردید، می بایست با یک مشاور املاک ترتیب یک قرار ملاقات را داده و درخواست خرید خود را اعلام نمائید. در قوانین اکثر استان های کانادا، هزینه مشاور املاک به عهده خریدار است.

مشاور املاک شما پیشنهاد خرید ملک به همراه بیانه، که در صورت فسخ معامله قابل بازگشت خواهد بود، برای خریدار ارسال می نماید. زمانی که قرارداد توسط هر دو طرف معامله، یعنی خریدار و فروشنده، امضا شود، خرید ملک قابلیت اجرا خواهد داشت.

هزینه های جانبی خرید ملک در کانادا

هزینه های جانبی خرید ملک متفاوت بوده و معمولا بین 5 تا 11 درصد از ارزش ملک است. مالیات خدمات و کالا GST) 7 )درصد و مالیات فروش استانی (PST) معمولا تا 10 درصد ارزش ملک است. سایر هزینه های جانبی نظیر هزینه  بازرسی ملکف هزینه بیمه و سایر هزینه های جانبی نیز می بایست در نظر گرفته شوند.

استان آلبرتا، تنها استانی است که مالیات فروش استانی (PST) ندارد.

قیمت ملک در کانادا

منطقه میانگین خرید ملک (دلار)
بریتیش کلمبیا 730 هزار
اونتاریو 578 هزار
آلبرتا 387 هزار
مانیتوبا 296 هزار
ونکوور یک میلیون
تورنتو 766 هزار
کلگری 431 هزار
مونترال 341 هزار
اوتاوا 382 هزار
رجینا 276 هزار
کبک 297 هزار
سسکچوآن 288 هزار
Nova Scotia 279 هزار
Newfoundland 246 هزار
New Brunswick 178 هزار
Halifax 316 هزار
Regina 276 هزار

آشنایی با سیستم مالیاتی کشور کانادا

سیستم مالیاتی کانادا، هم فدرال و هم استانی، مالیات اعمال می کنند که 40 درصد کل مالیات پرداختی توسط شخص را شامل می شود. سیستم مالیاتی کشور کانادا به صورت تصاعدی است، به این معنی که افراد ثروتمند و با درامد بالا، مالیات بالاتری را نسبت به افراد با درآمد کمتر پرداخت می کنند.

اقامت خرید ملک در کانادا

آیا برای خرید ملک نیاز به ارائه بیمه نامه دارید؟

واضح است که ارائه بیمه نامه برای متقاضیان غیر مقیم کانادا کمی دشوار به نظر می رسد، اما جهت خرید ملک فرد متقاضی می بایست بیمه نامه ارائه دهد. در واقع بیمه نامه تضمینی است برای دولت کانادا و صاحبان املاک که در صورت لزوم به متقاضی وام خرید ملک اعطا گردد.

آیا متقاضی خرید ملک می بایست در کانادا حضور داشته باشد؟

به لطف تکنولوژی و اینترنت، امروزه دیگر نیاز به حضور خریدار در کشور مقصد برای انجام سرمایه گذاری هایی مانند خرید ملک نمی باشد. افراد می توانند به راحتی از طریق برنامه هایی مانند اسکایپ و فیس تایم ملک مورد نظر را دیده و با فروشنده بر سر قرارداد خرید ملک مذاکره نمایند.

در نهایت آنچه که مهم است امضای قرارداد خرید ملک می باشد که در صورتی که متقاضی از خارج از خاک کانادا اقدام می کند می تواند وکیل گرفته و به واسطه ایشان قرارداد را امضا نماید. علاوه بر این، در صورتی که اقوام ایشان شهروند کانادا باشند، می توانند به عنوان وکیل متقاضی اقدام به خرید ملک نمایند.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 3 میانگین: 4.7]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید