لوگو صبا ویزا
چرا سرمایه گذاری در اسپانیا؟

تمکن مالی اسپانیا (آپدیت 2024)

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه تمکن مالی اسپانیا و جزئیات ثبت نام در آن را به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید. مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

اسپانیا یکی از کشورهای پیشرفته و مدرن اروپایی است که با عضویت در حوزه اتحادیه اروپا توانسته گام‌های بلندی را برای پیشرفت و توسعه صنایع خود بردارد. متقاضیان خارجی به روش‌های مختلفی می‌توانند به این کشور مهاجرت کنند، اما هدف همه آن‌ها ممکن است اقامت دائم نباشد. بنابراین اگر سرمایه اولیه کافی را دارید و به دنبال ساده‌ترین و آسان‌ترین روش برای دریافت اقامت دائم این کشور هستید، ما در این مقاله به اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی می‌پردازیم، پس با ما همراه باشید.

فهرست عناوین

درباره اسپانیا و انواع روش‌های مهاجرت به اسپانیا

اسپانیا از جمله کشورهای عضو در اتحادیه اروپا است و دریافت ویزای این کشور به مفهوم ورود به حوزه شینگن است. بنابراین شما با در دست داشتن ویزای شینگن می‌توانید به بسیاری از کشورهای اروپایی بدون ویزا سفر کنید. روش‌های مختلفی برای مهاجرت به اسپانیا وجود دارد که هر متقاضی با توجه به شرایط و امکانات خود می‌تواند یکی از آن‌ها را انتخاب کند. از جمله روش‌های متداول مهاجرت به اسپانیا می‌توان به ویزای کاری، ویزای تحصیلی، ویزای سرمایه گذاری، خرید املاک و مستغلات، کارآفرینی و ثبت شرکت، ویزای ازدواج و تولد فرزند اشاره کرد.

تنها موضوعی که در این میان باید به آن توجه داشته باشید، هدف شما از مهاجرت به این کشور است. اگر هدفتان اخذ اقامت دائم و سپس تابعیت و پاسپورت اسپانیایی است باید روشی را انتخاب کنید که شما را به هدفتان می‌رساند. از جمله بهترین روش‌هایی که به اخذ اقامت دائم اسپانیا منجر می‌شوند می‌توان به ویزای کاری، ثبت شرکت، خرید ملک و طرح خود حمایتی یا تمکن مالی اشاره کرد.

دریافت اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی به چه معناست؟

اسپانیا یکی از کشورهای مرفه و ثروتمند است که به دلیل ثبات اقتصادی و مالی عالی، تلاش کرده تا روش خودحمایتی را نیز جزو روش‌های مهاجرتی خود قرار دهد. در روش خود حمایتی که با نام‌های دیگری چون تمکن مالی و اقامت بازنشستگی نیز شناخته می‌شود، متقاضی باید اثبات کند که تمکن مالی کافی برای زندگی در اسپانیا بدون نیاز به شغل را خواهد داشت.

این روش عملاً یکی از بهترین روش‌های مهاجرتی خواهد بود چرا که متقاضی بدون نیاز به سرمایه گذاری در کشور اسپانیا، بدون درگیر شدن در مراحل ثبت شرکت و خرید بیزنس، بدون نیاز به خرید ملک یا قرار گرفتن در پروسه دریافت پیشنهاد کاری، به راحتی می‌تواند برای اقامت موقت و سپس اقامت دائم اسپانیا اقدام کند.

اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی به این مفهوم است که شما به عنوان متقاضی درآمد کافی از روش‌های مختلف را داشته، نیازی به اشتغال در اسپانیا ندارید و به راحتی می‌توانید از پس هزینه‌های زندگی خود، همسر و فرزندانتان در این کشور برآیید.

تنها کافی است به عنوان متقاضی مدارکی دال بر تمکن مالی خود را به سفارت این کشور ارائه دهید تا بتوانید ویزای اسپانیا و سپس اقامت موقت این کشور را دریافت کنید. البته میزان تمکن مالی متقاضی در این روش از اهمیت بسیاری برخوردار است که در ادامه مقاله به آن می‌پردازیم.

چرا سرمایه گذاری در اسپانیا؟

مزایای اخذ اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی چیست؟

با اخذ اقامت و سپس تابعیت اسپانیا می‌توانید از مزایای زیر بهره‌مند شوید:

  • اجازه خرید و فروش املاک و مستغلات
  • امکان دریافت اقامت دائم پس از 5 سال
  • امکان دریافت تابعیت و پاسپورت اسپانیایی پس از 10 سال
  • امکان تحصیل فرزندان متقاضی در مدارس اسپانیا به صورت رایگان
  • امکان سفر به کشورهای حوزه شینگن بدون هیچگونه محدودیتی
  • امکان تجارت به روش‌های مختلف در اسپانیا و دیگر کشورهای اروپایی
  • امکان سرمایه گذاری به روش‌های مختلف در اسپانیا
  • بهره‌مندی از خدمات درمانی و بهداشتی رایگان مانند شهروندان اسپانیایی
  • بهره‌‌مندی از تمامی حقوق شهروندی مانند یک بومی اسپانیای
  • عدم الزام به اقامت مستمر در اسپانیا برای تمدید اقامت
  • امکان دریافت ویزای همراه برای همسر و فرزندان زیر 18 سال
  • عدم نیاز به پرداخت مالیات
  • امکان افتتاح حساب بانکی بین‌ المللی
  • امکان دریافت کارت اعتباری
  • عدم وجود محدودیت سنی برای مهاجرت از طریق تمکن مالی
  • سهل شدن دریافت ویزای برخی از کشورهای مهم مانند انگلستان، کانادا و آمریکا

اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی تنها شامل مزایا نیست و این روش دارای معایبی نیز هست که از آن جمله می‌توان به عدم اجازه کار متقاضیان اشاره کرد. بنابراین شما به عنوان متقاضی پس از مهاجرت به این کشور از طریق طرح خود حمایتی اجازه کار را نخواهید داشت. چون قبلاً اثبات کرده‌اید که از منبع دیگری می‌توانید هزینه‌های زندگی خود، همسر و فرزندانتان را تأمین کنید.

تمکن مالی برای اخذ اقامت دائم اسپانیا از طریق طرح خودحمایتی چقدر است؟

برای اینکه بتوانید از طرح خود حمایتی یا تمکن مالی اسپانیا برای دریافت اقامت این کشور اقدام کنید، باید دارای شرایط مالی خاصی باشید. باید مدارک تمکن مالی شامل حساب بانکی ارائه دهید که در آن حداقل مبلغی معادل 27 هزار یورو سرمایه دارید. میزان تمکن مالی لازم برای اخذ اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی، به ازای همسر و هر یک از فرزندان شما افزایش خواهد یافت.

یکی دیگر از موارد مهم به غیر از این میزان پس انداز، اثبات توانایی پرداخت هزینه های زندگی در اسپانیا برای شما و اعضای خانواده‌تان است. بنابراین به عنوان متقاضی مهاجرت به اسپانیا از طریق طرح خود حمایتی باید ثابت کنید که ماهانه درآمدی معادل 2130 یورو دارید. اگر مایل به الحاق اعضای خانواده خود باشید، باید به این مبلغ، 532 یوروی دیگر به ازای هر نفر نیز اضافه کنید.

درآمد ماهانه‌ای که در فوق به آن اشاره کردیم باید برای یک سال اقامت به اثبات برسد، یعنی شما به عنوان متقاضی به تنهایی نیازمند اثبات درآمد سالانه معادل 25560 یورو خواهید بود. اگر همسر و یک فرزند را نیز در این درآمد محاسبه کنیم، باید اثبات کنید سالانه درآمدی معادل 38328 یورو دارید.

اسپانیا چگونه کشوری است و چرا برای سرمایه گذاری مناسب است؟

شرایط اصلی برای بررسی صلاحیت متقاضی دریافت اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی چیست؟

از مهمترین شروط برای بررسی صلاحیت متقاضی جهت دریافت اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدارک دال بر وجود مبلغی معادل 27 هزار یورو در حساب بانکی ایران به عنوان پس انداز
  • مدارک دال بر وجود مبلغی معادل 6500 یورو اضافه در حساب بانکی ایران به عنوان پس انداز به ازای اضافه شدن هر فرد از اعضای خانواده
  • مدارک دال بر کسب درآمد ماهانه 2130 یورو
  • مدارک دال بر کسب درآمد 532 یورو اضافه به ازای اضافه شدن هر فرد از اعضای خانواده

منابع مالی برای دریافت اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی کدامند؟

منابع درآمدی شما برای دریافت اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی باید روشی غیر از اشتغال در اسپانیا باشد. از جمله روش‌های کسب درآمدی در این روش می‌توان به سود سپرده بانکی، سود سهام شرکتی یا بورسی، اجاره املاک و مستغلات و حقوق بازنشستگی اشاره کرد.

مدارک لازم برای دریافت ویزا و اخذ اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی کدامند؟

  • پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار
  • عکس پاسپورتی جدید
  • فرم تکمیل‌شده درخواست ویزای اسپانیا
  • گواهی تمکن مالی برای اثبات توانایی زندگی بدون تصدی شغل در اسپانیا
  • مدارک ازدواج در صورت تأهل و نیاز به دریافت ویزای همراه
  • مدارک هویتی همسر و فرزندان در صورت وجود
  • رسید پرداخت هزینه ویزا
  • مدارک سفر شامل بلیط هواپیما
  • مدارک اقامت در اسپانیا شامل رزرو هتل، اجازه یا خرید خانه
  • گواهی پزشکی سلامت جسمی ترجمه شده به زبان اسپانیایی
  • بیمه درمانی مسافرتی
  • گواهی عدم سوء‌پیشینه کیفری

شرایط اخذ اقامت موقت و دائم اسپانیا از طریق تمکن مالی چیست؟

پس از دریافت ویزا، به شما یک اقامت موقت یک ساله داده می‌شود که پس از آن می‌توانید دو مرتبه دیگر اقامت خود را تمدید کنید. تمدید ویزا در دو مرحله بعدی، 2 ساله خواهد بود. بنابراین پس از 5 سال اقامت موقت در اسپانیا می‌توانید برای دریافت اقامت دائم این کشور اقدام کنید و پس از 10 سال نیز می‌توانید درخواست تابعیت اسپانیا را ارائه دهید. با دریافت تابعیت و پاسپورت اسپانیایی، عملاً یکی از شهروندان این کشور محسوب خواهید شد. شرط اقامت در این کشور نیز برای تمدید اقامت مستمر نبوده و تنها کافی است به صورت پیوسته یا ناپیوسته به مدت 6 ماه در اسپانیا اقامت داشته باشید.

مهمترین شروط اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی چیست؟

همه متقاضیانی که اقامت اسپانیا را از طریق تمکن مالی دریافت می‌کنند باید حداقل 6 ماه از سال را در این کشور اقامت داشته باشند. از دیگر شروط این روش می‌توان به الزام فرستادن فرزندان متقاضی به مدرسه اشاره کرد. در مورد کشوری مانند یونان، شما به عنوان متقاضی ملزم به ارائه مدرک زبان یا مدرک تحصیلی نیستید اما برای دریافت اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی باید حداقل مدرک کارشناسی یا معادل آن و حداقل مدرک سطح A1 زبان اسپانیایی را داشته باشید. یکی دیگر از شروط مهم برای مهاجرت به اسپانیا از طریق طرح تمکن مالی، الزام به اجاره یا خرید ملک در اسپانیا برای اقامت در این کشور است.

سخن پایانی

در این مقاله به طور کامل به شرایط، هزینه‌ها، مراحل و میزان سرمایه اولیه برای دریافت اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی پرداختیم و امیدواریم توانسته باشیم به تمامی سوالات شما پاسخ دهیم. این روش یکی از آسان‌ترین و ساده‌ترین روش‌های مهاجرت به اسپانیا است و در مدت کوتاهی به دریافت اقامت موقت منجر خواهد شد. اگر نیاز به مشاوره دارید، کارشناسان صبا ویزا راهنمای شما خواهند بود.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 8 میانگین: 3.9]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید